Talán a legjobb, ha magad szerzel tapasztalatokat az osztályban folyó munkáról. Gyere el hozzánk és nézd meg hogyan tanul egy ötödik osztályos egy Waldorf iskolában!
Talán a legjobb, ha magad szerzel tapasztalatokat az osztályban folyó munkáról. Gyere el hozzánk és nézd meg hogyan tanul egy ötödik osztályos egy Waldorf iskolában!
Programajánló Jótékonysági Adventi Bazár november 29-én, vasárnap 10-17 óráig a Rákosmenti Waldorf Iskolában
Ízelítő programjainkból: gyerekeknek és felnőtteknek szóló előadások, koncert, kézműveskedés, állatsimogató, szánkózás, házi finomságokkal teli büfé, tea- és kávéház.
A teaházban 3 és 5 óra között tanáraink kötetlen beszélgetésre várják az iskolánk iránt érdeklődőket, a leendő elsősök és az ötödik osztályba jelentkezők szüleit.
Címünk: XVI. ker. Thököly út 13. Tel: 405-33-77 további infók: www.waldorfsuli.hu
Milyen szülővel, diákkal szeretnél kapcsolatba kerülni, akik 8. után nem Waldorfba mentek tovább, vagy akik már érettségiztek Waldorf gimiben? Nekem négy gyerekem jár Waldorfba, tehát én teljesen elfogult vagyok :), de esetleg tudok olyan szülő e-mail címét megadni, akire Te gondolsz, ha pontosítod a kérdést. Illetve két linket tudok ajánlani (ha még nem olvastad őket), ahol a magyarországi Waldorf érettségizettek eredményeiről lehet olvasni. Egyik a mi sulinké: http://www.waldorfsuli.hu/olvasosarok a másik a waldorf.lapozz.hu érettségi, továbbtanulás c. doboza.
Ez attól függ. Mert van olyan, hogy nem érdemes emelt szinten érettségizni, a nagyobb kockázat miatt. Pl. infóból sokszor többre lehet menni egy tuti maximum pontos középszintűvel, mint egy kockázatos emelttel. Tehát, ha mérlegelnek, és a kiszemelt helyeken nem követelmény az emelt szint, akkor nem kell vele szenvedni.
Ez a kiszámolós, lavírozós, taktikázós rendszer nekem nem tetszik, de ez van, nem mi terveztük ilyenné.
Erről mindig nagy vita van (általában arra, akinek előítéletmentes pozitív tapasztalata van, ráfogják, hogy elvakult. :)). Ráadásul iskolától is függ. 8. utáni váltásról csak ott van tapasztalat, ahol nincs gimi. Ahol gimi van, a gyerekek zöme marad.
Itt pl. egy tavalyi osztály: http://hidegkut-waldorf.hu/ujsagcikk_0909_erettsegi.html
Ezt összemérve néhány másik állami stb. gimivel, juthatsz valami következtetésre. Hozzávéve, hogy ez _egy_ iskola, _egy_ osztály. Még ebben a suliban is teljesen más lesz az idei érettségi, mint ahogy más volt az ezelőtti.
Elegge surgosen szeretnek informaciot szerezni Waldorfos tapasztalatokrol. Sajnos nagyobbik, 5.-es gyermekem tanulmanyi kedvet "zsenialis" tanarja sikeresen 0-ra dongolte, naponta csak a hazi feladatok megoldasaval tobb orat kell eltoltenie a gyereknek, meg szunetben is. Szeretnek olyan diakokkal, szulokkel kapcsolatba lepni, akiknek eloiteletmentes tapasztalatuk van a Waldorf utani tovabbtanulassal, illetve Waldorf vegen mennyire osszehasonlithato a "klasszikus" oktatassal a tudas. Besokalltam abba, hogy ez a "klasszikus" rendszer nem a tudast jutalmazza, hanem a nem tudast bunteti...
MEGHíVÓ Mindig visszatérő, sokakat foglalkoztató kérdés: hogyan tovább, mi lesz a Waldorf- iskolákból kikerülő diákokkal?
Iskolánkban május 12-én este 6 órakor nyílik lehetőség erről elbeszélgetni: Waldorf gimnáziumban érettségizett diákok mesélnek arról, hogy élték ők meg az iskolai éveket, vannak e előnyeik, nehézségeik a továbbtanulásban.
További előadások a waldorf-pedagógiáról:
Május 20. 18 ó Mozgás, művészet az 5-7. osztályban Szentmártoni Yvonne vezetésével
Május 26. 18 ó Mozgás, matematika az 5-7. osztályban Karkus Ottó vezetésével
Mindenkit szeretettel várunk!
Rákosmenti Waldorf Iskola XVI. ker. (Sashalom) Thököly út 13. Tel.: 405-33-77 [www.waldorfsuli.hu]
XIV. SZENT GYÖRGY NAPI SOKADALOM ÉS KÉZMUVES VÁSÁR ÓBUDA Fô TÉR
Az Úr 2009. Esztendejében Szent György havának 25. napján 10 órától 20 óráig
„Süss ki Nap, áldott Nap, Isten Napocskája! Eridj föl az égbe, fehér lepedôbe! Zárd ki a hideget, eriszd be a meleget!”
Jertek vélünk hát az jó Waldorf Oskolások Szent György napi Tavaszünnepére Napot s csodát látni, Sárkány-táncot járni, napkeltétôl napnyugtáig, Szent György napi csillagok hulltáig!
Egész napos programok a Fô TérEn: •Népmuvészek, iparmuvészek kézmuves vására •Waldorfos portékák vására •Gasztronómiai csemegék tárháza (bio ételkülönlegességek, sütemények a Sárkány konyhából; kenyérlángos; kürtôskalács; Sárkány Szörpentô …) •AKissÁronMagyarJátéktársaságkézmuves játszóháza (textil, papír és fajáték muhely) •Süsd meg magad – reformédességgyár kicsiknek és nagyoknak •Babaringató – családi pihenôkuckó, benne a Lábita bábszínház •Középkori vásártér – Hagyományôrzô népi játékok (hordólovagló, képmutogató, sárkánytojás keresô…)
színpódium: 15.00 Magonc nyitány -AprókTáncháza,HalmosKatával 15.30 Waldorf iskolák muvészeti csoportjainak bemutatkozása, Elevenszülôk (a fóti szülôk beat zenekara) és a Fóti Waldorf Iskola 11. osztálya 18.00 Magonc koncert 18.30 Szent György legenda - óriásbábos misztériumjáték a középkorból 19.15 Táncház kicsiknek és nagyoknak, muzsikál a Fakutya zenekar,
házigazda: Halmos Kata
A vásári kavalkád zajában zsonglôrök, mutatványosok, vásári komédiások, kézmuvesek és mesterkezek szórakoztatják a kereskedôk portékái között nézelôdô nagyérdemu vendégseregletet…
Szervezô:Óbudai Waldorf Iskola
•A rendezvényen adományaikkal az Óbuai Waldorf Iskolát támogatják
Az Óbudai Waldorf Iskola a musorváltozás jogát fenntartja
Meghívó Előadás-sorozat szülőknek Helyszín: Angyalföldi József Attila Művelődési Központ, XIII. József Attila tér 4. A belépés ingyenes.
2009. április 15. 18 óra: Waldorf-alapvetés: honnan jött, mi a célja? Előadó: Szecsődi János, az Óbudai Waldorf Iskola osztálytanítója
2009. április 22. 18 óra: Hogyan épül fel a tanterv az életkori sajátosságokból? Miről szól az első 8 év? Előadó: Pohl Balázs, a solymári Waldorf Tanárképzés tanára, beszélgetőtársak az Óbudai Waldorf Iskola 12. osztályosai, és végzett Waldorf-diákok
2009. április 29. 18 óra: Az írás-olvasás tanítása-tanulása a Waldorf-iskolákban - esetleg kitekintve a várható "következményekre", művészi minőségekre. Előadó: Kocziha Miklós, az Óbudai Waldorf Iskola osztálytanítója
2009. május 6. 18 óra: Matematikatanítás a Waldorf-iskola első 3 évében. Előadó: Karkus Ottó, a Solymári Fészek Waldorf Iskola osztálytanítója
További információ: http://www.waldorf13.blogspot.com/
Április 5-én, 10-16 óráig iskolánk ismét szélesre tárja kapuit a nagy közönség előtt. Hagyományos Virágvasárnapi Vásárunkat rendezzük meg a gyermekek örömére.
A programok között számtalan kézműves foglalkozás (nemeztojás-, gyapjúpillangó-, magmandala-, fanyuszi-, húsvéti ajtókopogtató készítés), vidám ügyességi játékok, ( mocsárlépő , gólyaláb, birkafuttatás), íjászkodás és népi játékok lesznek.
Az apróságokat meseszoba, az iskola iránt érdeklődőket beszélgető sarok várja végzett Waldorf-diákokkal.
Enni-innivalóról is gondoskodunk!
Családi rendezvényünkön szeretettel várjuk! Rákosmenti Waldorf Iskola 1163 Budapest (Sashalom) Thököly út 13. http://www.waldorfsuli.hu
mivel zsidó-keresztény kultúrkörben élünk, a keresztény ünnepek közül tartanak néhányat -részben fedve az államit (advent, Szent Miklós, Húsvét..) , részben másokat (Szent György, Szent Márton...) Korábban részletesen írtunk itt ezekről, ha visszalapozol biztosan megtalálod, nem túl régen volt.
szerintem nagyon jó kérdést tettél fel. Hidd el, nagyon sokat gondolkodtam ezen már előtte és azóta is, mivel van egy másodikom, akinél még esélyes a w. (A harmadikomnál sajnos már nem, hacsak be nem vezetik a délutáni felügyeletet:-((
Idézek magamtól :-) " De a gyereknek nagyon passzol az alkatához a módszer, és úgy gondolom, neki választok ovit, iskolát, nem magamnak. " -ez egy igen fontos szempont.
De! A hozzászólásaimban egyébként pont azt próbálom elmondani, hogy ez kívülről sokkal "fanatikusabb", "szektásabb" dolognak tűnik, mint amilyen valójában. Épp erről van szó, hogy sokan félnek ide jönni, mert "vegának kell lenni", "ki kell dobni a TV-t" és a "gyerek nem járhat különórára" stb stb... pedig ezekről többnyire szó sincs. Vannak vonalasabb és kevésbé vonalas tanítók, éppen ezért kell az adott tanítót megismerni és jól körülszaglászni, hogy láthatóvá váljon, van-e a közös munkához elegendő közös "felület"..
A w-pedagógia szerintem zseniális, a módszer és a gyakorlat tökéletesen illeszkedik a gyerekek fejlődési sajátosságaihoz. Ráadásul még a lányom személyiségéhez, készségeihez, hajlamaihoz is. Ezért vagyunk itt. Az antropozófia tőlem teljesen idegen, igen, olvastam Steinert és nem tudtam sírjak vagy nevessek. De pszichológusként le tudom nagyjából "fordítani" magamnak úgy, hogy számomra is valamilyen szinten értelme legyen. Amíg a gyakorlati oktatásban a jelenleginél jobban nem kap szerepet explicit módon a steineri elmélet, addig engem nem zavar. (Hívő sem vagyok, mégis hiszek benne, hogy a szeretet a legfontosabb..)
Ami közösségi életet illeti: nekem kicsit szokni kellett, de megszoktam, és most pont azért menekülünk ki az államiból, mert ott nem pofázhatok bele a dolgokba, ami itt a w-ban természetes. Már furcsa, hogy nem lehet besegíteni pl társadalmi munkával az állami ovi életébe, de kuss van, ha valamit szeretnék. Inkább melózok a w-ban, cserébe meg van beleszólásom a dolgokba legalább egy vélemény erejéig.
Kritikátlan meg soha nem leszek, de igyekszem szelektíven kritizálni-ilyen pl az úszás, ahol szerintem nincs igazuk, ahogy abban sem, hogy alsóban az utánzás a tanulás alapja -azért ez nemegészen így van. De inkább legyünk egy lépéssel hátra, mint előre.
ha nem vagy ott, akkor csak a felszínt kapargathatod. még így 8 évi w után is vannak kérdések a hogyantovábbról.
és vallásos áhitattal kell a w iskolára tekinteni, hogy soha ne merüljön fel, vajon helyesen döntöttél-e. nem a magad, hanem a gyereked szempontjából. éppen amiatt, mert nem újrajátszható 8-12 évről van szó.
"sokkal több bajom van az állami ovival és sokkal kevésbé tudom tolerálni a hülkyeségeket ott, mert ott a gyerek az utolsó szempont, és a rendszer az első"
Nálam ez a kulcs. Jó kisdobos - úttörő voltam, tehát tudok alkalmazkodni hülye szabályokhoz, sőt, bizonyos határokon belül élvezem is - ha van értelme. És úgy, hogy a gyereke(i)m élvezheti(k) a tőlünk távol töltött időt, minél kevesebb töréssel, nagyon is van értelme mindennek, így festek/sütök is, pláne mert ez nem nekem "büntetés" ;)
A Waldorfos alapok pedig teljesen közel vannak a szívemhez (osztálytanító, kevés tanár, lassú alapos alapozás, közösségként nevelés, de az egyéneket is figyelembe véve stb...).
Én azért kérdezősködöm, mert édekel, hogy fest a gyakorlatban, amit olvasok a honlapokon, "hivatalos" tájékoztatón.
Sőt, nekem szimpatikus, h nem csak "hívő" w-os szülők viszik a gyerekeiket, pont ettől tartottam, h nagyon erősen "ilyen" szellemiségnek kell lenni a családban is, hogy egy gyerek mehessen, biztos a nevelttésem teszi, de minden gyanús, ami homogén ;)
Még egy kérdés: a keresztény szellemiség mit jelent?