Keresés

Részletes keresés

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.12 0 4 106279

Biztos, hogy àt kell gondolni, racionalizni kell az egész értékmegörzés dolgot.

Nagyon sok értékes elem van, ès néhàny feledhetö.

Persze azt sem a hulladékba kell dobni.

Meg tisztázni kell, hogy mi az értékmegőrzés, mi a múzeális, mi a nosztalgia cèlja?

Van e, lehet e ennek partnere a BKV számára?

Előzmény: morgó mh. (106276)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.12 0 1 106278

 

 

“Hogy mennyi ideig lesznek üzemképesek az attól függ h lesz e műszaknál valaki aki érti és egyben szereti is őket”.

 

a 411T, 412T, 435T hajtása, elektronikai alkatrészes mennyire hasonló felépítésűek ill egyeznek meg?

 

A ziu9, GVM, ik60T-hez is egyértelműen szükséges a hozzáértő es a kocsikért rajongó szemleletű brigãd.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106275)
Villámhetes Creative Commons License 2024.03.12 -4 4 106277

Én egy kicsit más szemmel nézem a MAN trolit.

Tudtommal ez volt az első alacsony belépésű csuklós,van történelmi jelentősége,mint az OFF Agórának.

Mindenképp megtartanék egyet,meg az Agórát.

morgó mh. Creative Commons License 2024.03.12 -1 5 106276

Mekkora nosztalgia/retróflottával számol amúgy a BKV?

Tök jó dolok, hogy a múlt megőrzésére most ekkora hangsúly kerül, de néha úgy érzem, a cég már átesik a ló túloldalára, amikor mindenféle kis sorozatú, nem túl jellemző típusokat is újjáépít, meg amikor valami korábbi típusra külsőleg hasonlító járgányt barkácsol össze...

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106275)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.12 0 4 106275

A megtartásoknak egyelőre semmi akadàlya.

Hogy mennyi ideig lesznek üzemképesek az attól függ h lesz e műszaknál valaki aki érti és egyben szereti is őket.

Előzmény: 7-es troli (106274)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.12 0 5 106274

A 435T megtartása, es a közel 30 éves pályafutására tekintettel fontos része kell legyen a nosztalgia flottanak. Szerintem ebben sokan hasonloan gondolkodunk.

 

A MAN troli konkretan azért került szóba, mert bele botlottam egy 8 évvel ezelőtti képbe amikor Szegeden lett vãzilag felújítva az egyik példány. Errol pedig eszembe jutott, hogy ezen a fórumon BKV részről hangzott el, megtartanak egyet ebből is működőképesnek az utókornak Es időnként majd kozlekedtetni szeretnék. Da ha változott ezügyben a BKV álláspontja, semmi gond.

Abban egyetértek, nem ez a legmeghatározóbb típus, és még csak sikertörténetnek sem nevezhető.

 

Ha választani lehet, egyértelműen 435T a jövőre nézve Amivel számítani érdemes.

Előzmény: Jim1987 (106270)
toto92 Creative Commons License 2024.03.12 -1 4 106273

Ha csak úgy áll és nincs használva, mutogatva, akkor minek?

 

Ha meg jár és mozog akkor meg kér enni.

Előzmény: Gordon Zsigmond (106271)
Nbbarcs Creative Commons License 2024.03.11 0 7 106272

Valószínű erős kisebbségben vagyok vele, de én pl. szerettem őket a 80-ason. Hogy kinek mi számít nosztalgiának, az megint más kérdés, én pl. nem egy kisgyereket láttam, akik a sofőr melletti "vezetőálláson" "vezették" a trolit, nekik biztosan nagyobb nosztalgia élményt fog adni ha marad belőle, mint egy ziu (amivel jó eséllyel sosem utazott). De ennek ellenére én sem érezném prioritásnak, de kiirtani sem kell attól, hogy az élete felét nem itt élte le.

Előzmény: Jim1987 (106270)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.11 -5 2 106271

Én örülnék, ha megmaradna egy üzemképesen.

Mármint MAN troli.

 

Egyet csak össze lehet legózni belőlük, enni meg úgyse kér...

Előzmény: torqmatic (106269)
Jim1987 Creative Commons License 2024.03.11 -2 4 106270

így van

miért lenne itt nosztalgiaüzemben 1 MAN troli ??

 

olyan minimális embert fog érdekelni 5-10 év múlva, hogy kb sosem lesz rá fizetőképes kereslet...

Előzmény: torqmatic (106269)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.11 0 13 106269

Én mondjuk a 435-öst és a MAN-t azért nem venném egy kalap alá, az utóbbi csak egy kényszermegoldás volt és nem is volt valami fényes a budapesti pályafutásuk... Tudtommal Eberswaldeban se tettek el egyet se, úgyhogy fel lehet nekik ajánlani, hogy ha igényt tartanák rá, akkor visszavásárolhatók, de ne itt őrizgessünk már minden szart, enélkül tényleg simán meg lehet lenni.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106266)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.11 0 0 106268

Köszi

Előzmény: Dénes Balázs (106265)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.11 -2 4 106267

Nagyon jó dolog az IK60T készitése, beüzemelés. Sokan várják, hogy hosszú évek után újra lehessen a Ziu9-nél régebbi típussal utazni. A használt solarisok beszerzése es felélelsztése biztosan erőt próbáló feladat lesz, de a tapasztalt szerelők ezt sikeresen el fogják végezni.

 

Ettől függetlenül csak megkérdeztem mi a helyzet a két kiepe elektronikás csuklóssal, milyen állapotban vannak. De köszönöm, értem a választ, megvannak, majd ha egyszer lesz rá idő es erőforrás, akkor érdemes erre visszatérni, mert most más projektekben vannak benne az illetékesek.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106266)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.11 0 4 106266

Biztos többen kötődnek műszaki, forgalmi vagy utas vonalon ezekhez a típusokhoz. De legyünk őszinték perifériális darabszámuk és nem kiugró műszaki színvonaluk valahogy nem okozza azt, hogy annyira bárki is foglalkozni akarna velük, persze minél üzemképesebb (micsoda szó) állapotuk jó lenne.

Egy Ikarus 60T, egy SST-n kívüli állomány jövője sokkal jobban foglalkoztatja a trolis közeget most...

Előzmény: 7-es troli (106264)
Dénes Balázs Creative Commons License 2024.03.11 0 3 106265

309 és 359.
A többi kérdésedre nem tudom a választ.

Előzmény: 7-es troli (106264)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.11 -2 5 106264

Kis infót kérnék:

melyik Ik435T es melyik MAN csuklós troli maradt meg az utókornak? Ezek uzemképesek-e, tervbe van-e idén nosztalgia menet szervezése a kocsikkal? A megmaradt 435T az utolsó forgalmi állapotában fogja képviselni a korábbi budapesti pályafutását a típusnak vagy gyártás utáni állapotban?

 

Annó 2016ban Szegeden vãzjavításra érkezett a 361-es MAN, amit az SzKT végzett el. Ha ez a példány maradt meg, akkor az pont a jó vázállapot miatt, ha pedig másikra esett a választás, az milyen állapotban van, kapott-e nagyobb javítást/felujitast?

 

köszönöm

7-es troli Creative Commons License 2024.03.07 0 8 106263

Megjött az első Sor troli Szegedre, es aznap a BKV által rendbe szedett Ikarus 187Tr is. A troli beltere szép lett, az más kérdés es egyéni vélemény hogy az üléshuzat nem passzol a piros kapaszkodohoz :)

A festés messziről jónak tunik, de kozelrol még nem láttam, úgy derül ki minden.

 

https://szeged.hu/cikk/megerkezett-az-elso-sor-troli-szegedre

18-09 Creative Commons License 2024.03.07 0 0 106262

Gondolom elkészül most tavasszal

 

Hű, valami nyár vége, őszt hallottam erre...

Előzmény: 7-es troli (106256)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.06 0 5 106261

Kérdés, hogy a 412T-k esetleges kivonása eseten a 721 is oktató járművé válna A 720 mellet?

Előzmény: torqmatic (106250)
Dénes Balázs Creative Commons License 2024.03.06 -1 0 106260

Tehát felismertél. Ennek örülök :)

Előzmény: Közlekedésguru (106259)
Közlekedésguru Creative Commons License 2024.03.06 -1 0 106259

Végállomástól végállomásig :)

Előzmény: Dénes Balázs (106258)
Dénes Balázs Creative Commons License 2024.03.06 -1 0 106258

És olykor még a trolimra is felszállsz.

Előzmény: Közlekedésguru (106257)
Közlekedésguru Creative Commons License 2024.03.06 -1 0 106257

Nem mindig, de jelen vagyok napi 1-2x általában.

Előzmény: Dénes Balázs (106255)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.06 0 0 106256

A felsővezeték kiépítése ez. Közlöny teljes kiadásában le van irva.

Gondolom elkészül most tavasszal, és utólag számolják erre rá az uniós pénzt.

Előzmény: IZé (106253)
Dénes Balázs Creative Commons License 2024.03.06 -1 0 106255

Szia!!!

Előzmény: Közlekedésguru (106248)
toto92 Creative Commons License 2024.03.06 0 4 106254

Vagy a kisföldalatti kap egy deltát a tó oldalában, és lesz egy M1B a Vörösmarty tér és az Állatkert között :)

Előzmény: IZé (106253)
IZé Creative Commons License 2024.03.06 0 1 106253

 

Állatkerti deltavágány? Az mi? Esetleg az Állatkerti krt.-Koós K. stny. (72-74) háromirányú felsővezeték kapcsolatának idén már fixre betervezettnek mondott kivitelezésére gondolnak?

Előzmény: kristoof (106251)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.06 0 3 106252
kristoof Creative Commons License 2024.03.06 0 3 106251
torqmatic Creative Commons License 2024.03.06 -1 1 106250

Igen, a két GT akkor már rég kész volt és egyik se volt oktatókocsi, amikor a 263-as projektbe belevágtak.

Előzmény: Nbbarcs (106247)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!