Legyen ez a Fremos szabvány szerint játszott, digitális modulüzem topikja.Ez nem azt jelenti, hogy ez a FREMO hivatalos magyar topikja! Csak kellett egy olyan hely, ahol beszélni tudunk a felmerült kérdésekről, úgy hogy azokat nem zavarjuk a többi topikon, akiket nem érint...
FREMO honlapja:
http://www.fremo.org
Továbbá a lap tetején található egy "E-mail figyelmeztető" link, ahol ha gondoljátok email cím megadása után tudok értesítést küldeni azoknak akik igénylik, ha újabb képek kerülnek fel. Természetesen bármikor le lehet iratkozni.
KöszönJÜK Mindenkinek a a biztató szavakat! Valóban a TOK-on a hangsúly, tényleg közösségteremtő ereje van a közös munkának. Még akkor is ha az időbeosztás miatt nem sikerül mindig együtt dolgozni, meg az ihletet sem lehet megrendelni. Nagyon sokat jelent, hogy egymást inspiráljuk, különböző oldalról látjuk a dolgokat. Alighanem a modellező kluboknak is ez a szerepe. Ami nagyon fontos: a TÜRELEM. A nagybetű ezúttal nem kiabálást jelent, hanem a fontosságot. Arra nagyon figyelünk, hogy senki és semmi ne sürgessen ebben, ne legyen semmiféle időkényszer, még az sem, hogy szívesen játszanánk már rajta.
A légi fotókat egy kétszemélyes Cessna 152 fedélzetéről készítette a fiam oldalajtó nélkül. Azt nem mondom, hogy drónnal nem lehetséges, de ebben az esetben bonyolultabb, drágább és hosszadalmasabb lett volna. Az egész megvolt másfél óra alatt (Budaörsről felszállva) és Diósjenőn kívül még 3 másik helyszínt is körbefotózott. Jó pár évre el vagyunk látva anyaggal! Ezt a módszert csak ajánlani tudom, az alacsony áthúzások közben nagyon szépen látszódnak azok a terepdomborzatok, amiket a földről nem vagy nem lehet úgy látni. Ha ilyen jellegű segítség kell akárkinek nyugodtan keressetek meg, a pilóta kifejezetten élvezte a "bevetést". Összességében fele annyiba került mintha drónnal csináltuk volna.
Eddig még nem írtam ebbe a topic-ba, ezért egy kicsit belépőnek is szánom:
Körülbelül két évvel ezelőtt született meg az elhatározás, hogy elkészítjük a nagyobbik fiammal együtt Diósjenő vasútállomás méretarányos modelljét Fremo N-RE szabvány szerint, modul kivitelben. Most már elmondható hogy nem sietjük el, mivel igyekszünk igényesen megvalósítani és a ráfordítható idő sem sok. Ha lassan is, de azért haladunk, és mostanra összegyűlt annyi kép amiből már valami látható. Készítettem egy galériát is az építés menetéről elmagyarázva mit miért és hogyan csinálunk. Remélem érthető a képekhez fűzött leírás, ha nem nyugodtan jelezzétek.
Jelenleg az állomás 3 modulja készül, de tervbe van véve még több, pl. a környékre jellemző nyíltvonali modul(ok) is.
Segítségeteket szeretném kérni, hogy tapasztalatotok szerint melyik német webshop a legolcsóbb Tillig Elite sínrendszer alkatrészeinek rendelése esetében.
Az új terepasztalomhoz rendelnék 94 db Ti85125 flexisínt, 10 db Ti85344 balos váltót és 14 db Ti85343 jobbos váltót + egyebeket.
Akkor sokan súghattak, mert sok embernek voltak ott kocsijai.... :-))
Van még 1-2 kép, amit tegnap elfelejtettem beszúrni. Mondjuk az ÖBB-s 424-es kissé anakronisztikus volt a kisgyőri kocsikkal, de egyrészt egy másikat helyettesített, másrészt az osztrák modellvasutas kolléga is örülhetett, hogy látja a mozdonyát futni.
Elnézést, valahogy Hollandiára emlékeztem. Valószínűleg csak a holland és német közös alapítás miatt. De biztosan nem csak egy holland volt az alapítók közt.
Megjegyzem, ez azt is jelenti, hogy az alapítás idején a Fremo nem lehetett digitális, hiszen a DCC ennél fiatalabb. Az első NMRA szabvány keltezése 1994. Úgy emlékszem, olvastam róla egy pár évvel korábban az MR-ben, mint javaslatról.
Ráadásul a németek egyébként sem nagyon "koppantottak" semmit, hiszen a FREMO tudtommal Hollandiában alakult. És szerintem abban az időben talán még nem is volt digitális modellvasút...