Keresés

Részletes keresés

GigantHU Creative Commons License 2013.04.21 0 0 4684

na, végül arra jutottam, hogy állomáson muszáj az 57mm-es vágánytengely távot használni, másképp nem jön ki a líra, nem lehet a leágazásokat egyenesbe visszahozni. Viszont 57mm-rel igen, így a XIII kitérő hossza (vágva) 261mm... végül is, hogy a kitérő irány is milyen hosszú, attól függ, hova rakja az ember. Azt én úgyis mindig úgy csinálnám, hogy inkább ráhagynék, hogy a szomszédos kitérővel vagy bármivel összerakva csak vissza kelljen vágni. 

Előzmény: GigantHU (4682)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.04.21 0 0 4683

Hi!

Én pesten települök, az Örs Vezér tértől nem messze, de itthon csak régi PECO CODE 100 sínszálból készült cuccaim vannak, egy PIKO A angolváltó utánzat, pár N-es és H0f törpe. Ami nagyobb cuccokat csináltam, az mind megrendelésre készült.

Az arcköyvben szinte minden be van mutatva.

 

www.facebook.com/valtogyarto

 

Ami a kitérőket illeti, bizonyos határokon belül olyat építek neked, amilyet szeretnél. Adsz egy rajzot, vagy megadod a paramétereket, és az alapján meg tudom építeni. A modellkitérő építésben az a szép, hogy sokkal szabadabban bánhatunk

a méretekkel, csak a kinézetre, és persze az üzembiztonságra kell figyelni.

Előzmény: GigantHU (4682)
GigantHU Creative Commons License 2013.04.21 0 0 4682

hali

 

valahol meg lehetne nézni a munkáidat? XII-es váltót építettél már?:)

 

próbáltunk mi is normális geometriát meghonosítani az épülő állomásokon, rendeltünk is a g-wellertől egy rakat váltót 10°-os geometriához már másfél éve, de az öreg nem válaszol, vagy csak a laptopon ülő macskás képet küldi. Pedig viszonylag használható egyenes váltója (XIII), ill. angol váltója van, 10°-os, 1086 sugárral, ami nem éppen nagy, de már kielégítő. Ehhez alapvetően a Tillig EW3-as váltóit használtuk volna XI-esnek, ami már elég szép slank, de ugye 12°-os, és ha visszahajlítjuk a végét, abból biza egyenes váltó lesz, oda az átmenő körív...

 

Mostanában kezdtem gondolkozni, hogy ha esetleg egyedi geometriát terveznénk, magyar igényekre szabva, vajon mi lenne ideális, ami még hosszban nem veszélyes (gondoljunk egy 4-5 vágányos lírára!), viszont sugarait, szögeit tekitve már tekintélyesebb:)

 

rajzolgattam, számolgattam, és 9° esetében igen jó eredményeket kaptam. XIII-as váltónak 1340mm a sugara, 270mm a hossza (ezt jó esetben egy EW3-as váltó visszavágásával, kiegyenesítésével is meg lehet oldani). 52mm-es alap vágánytengely távolságot alapul véve egy XI-es váltó 2112mm-es sugara már igen tekintélyes, a hossza 330mm. Ebből nyilván nem kell olyan sok, de azért jobban mutat az állomási bejáratoknál, bár két egyszerű vágánykapcsolat már 1320mm hosszú... Az ívsugarak aránya (XI/XIII, 300/200=1,5) 2112/1340=1,57, igen jó közelítés, adja az arányokat (észrevehető a különbség, nem csak alakban, és hosszban)

Eddig tök OK a dolog, nyilván meg lehet építeni ehhez az angol váltót is.

 

Nade, kétalfás líra, XII (XIIIeg) váltó, szögek. A hagyományos kétalfás líra egy igazán szép sajátossága a magyar vasútnak (bár a tót és cseh vasutakon is előfordul:) ), ezt igazán szépen illenék leképezni. Sajnos  a korábbi 10°-os geometriánál nem lehetett arányos XII-es váltót készíteni a lírában lévő váltók adott hossza miatt. 54,5mm-es (4,75m-es) vágánytengely távolságot feltételezve, és a kitérők egyenes hosszának kismértékű csökkentésével 13,7°-ot lehet elérni, ami a XII-es váltó főirányú terelésénél 4,7°-ot ad. Az igazi XII-es váltó terelési szög arányai 4,8/4,2°, ami az itt kapott 4,7/4,3°-kal igen szépen egyezik, tehát arányos geometriát lehet létesíteni. Ehhez viszont a XIII-as váltó egyenes irányát 40mm-rel meg kell rövidíteni. vajon elég 20mm a szívdarabnak (a keresztezési csúcstól mérve)???

 

 

Előzmény: Váltógyártó (4674)
Vonatguru Creative Commons License 2013.04.02 0 0 4681

Hali! :)

 

1. Bakonybánk öreg diófája elavulttechnológia kórt kapott, melyet poratka-fertőzés tetézett...

    http://indafoto.hu/gyvmk/image/18268593-7d039bf6/552029

    http://indafoto.hu/gyvmk/image/18268633-daaa515e/552029

 

2. Preiser "különítmény" kivonult a megfelelő célszerszámmal.

    http://indafoto.hu/gyvmk/image/18268639-61977b37/552029

 

3. Megkezdték a vén diófa projekt első szakaszát.

    http://indafoto.hu/gyvmk/image/18268665-a01fe41b/552029

    http://indafoto.hu/gyvmk/image/18268685-21f80c3a/552029

    http://indafoto.hu/gyvmk/image/18268797-335569d1/552029

    http://indafoto.hu/gyvmk/image/18268821-35ea5c79/552029

 

4. A faanyag feldolgozása után, melyet a munkafelügyelő is ellenőrzött.

    http://indafoto.hu/gyvmk/image/18268831-417184f2/552029

 

5. Megtörtént a kivágott fa pótlása, a szorgos kezeknek hála.

    http://indafoto.hu/gyvmk/image/18268839-f3a5fcae/552029

    http://indafoto.hu/gyvmk/image/18268849-08dcaf74/552029

 

6. A kis fa hamar szárba szökkent.

    http://indafoto.hu/gyvmk/image/18268857-b417e2c4/552029

    http://indafoto.hu/gyvmk/image/18268861-2eac16bc/552029

    http://indafoto.hu/gyvmk/image/18268865-cded2c92/552029

 

Tehát az állomás szinte újra teljes: http://indafoto.hu/gyvmk/image/18268879-d1991aac/552029

 

:))

 

 

Váltógyártó Creative Commons License 2013.03.30 0 0 4680

Persze, kösz! :-)

Előzmény: m0L (4679)
m0L Creative Commons License 2013.03.30 0 0 4679

"A IX-es méghosszabb"

 

 

XI-est akartál irni nem? :)

Előzmény: Váltógyártó (4678)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.03.30 0 0 4678

Majd a következőre! :-)

Egyébként 57mm-es vágánytengely-távolságnál 400mm. Az angol 510mm. És ez XIII-as. A IX-es méghosszabb...

Előzmény: Vonatguru (4677)
Vonatguru Creative Commons License 2013.03.30 0 0 4677

Szépek, csak sajnos ha ki akarnánk cserélni akkor fel kéne dúlni a modulokat... Sőt ahogy látom ezek még hosszabbak, mint a Roco váltók, szóval még farigcsálni is kéne... :)

Előzmény: Váltógyártó (4674)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.03.29 0 0 4676

De azok is megvalósíthatóak! :-)

Előzmény: SÜNÖCSKe (4673)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.03.29 0 0 4675

Hát igen, először szakemberhez kellett volna fordulnom! :-)

Előzmény: SÜNÖCSKe (4673)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.03.29 0 0 4674

48 XIII 192-1:9 :-)

 

     

Előzmény: Vonatguru (4672)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.03.29 0 0 4673

El kell keserítselek!

 

Bakonybánkon az 1, 2, 4 kitérők XI-esek, a 3-as XIII-as XVI-os meg nincs is! :)

Előzmény: Váltógyártó (4671)
Vonatguru Creative Commons License 2013.03.28 0 0 4672

Köszönjük! :)

Igen, a kitérő... :))

Előzmény: Váltógyártó (4671)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.03.28 0 0 4671

Gratulálok a készítőknek! Nem emlékszem, hogy láttam e valahol szebb facsoportot, mint ez!

Már csak egy szép MÁV-os XIII-as vagy XVI-os kitérő hiányzik! :-)

Előzmény: Vonatguru (4662)
burgeri Creative Commons License 2013.03.28 0 0 4670

Az még nagyon messze van! Előbb is kéne!

Meddig lehet jelentkezni?

Előzmény: GigantHU (4669)
GigantHU Creative Commons License 2013.03.28 0 0 4669

hallo

 

tavaszi DIMO nincs, de van őszi, a Temofesztre gondolok. Elméletileg kicsivel több helyünk lesz, ergo lehet még csatlakozni.

Nálam kell jelentkezni:)

 

B

burgeri Creative Commons License 2013.03.28 0 0 4668

Én is tervezem többedmagammal a kiállítás megtekintését.

Viszont nagyon ki vagyunk éhezve egy kis játékra, Nincs kilátásban egy jó kis tavaszi DiMo?

tomcat#01 Creative Commons License 2013.03.25 0 0 4667

Köszönöm, megyek is :)

Előzmény: Vonatguru (4666)
Vonatguru Creative Commons License 2013.03.25 0 0 4666

Igen, mi is kint leszünk! Várunk szeretettel! :)

Előzmény: tomcat#01 (4665)
tomcat#01 Creative Commons License 2013.03.24 0 0 4665

Jól olvastam, kint lesztek Ti is a jövő hétvégén?

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=124312541&t=9128517

 

Előzmény: Vonatguru (4664)
Vonatguru Creative Commons License 2013.03.24 0 0 4664

Köszönjük! 

Nemsokára befejezzük az egész modult, sőt az állomást. Majd rakok fel képeket. :)

Előzmény: tomcat#01 (4663)
tomcat#01 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 4663

Nagyon jól néznek ki!!! 

Előzmény: Vonatguru (4662)
Vonatguru Creative Commons License 2013.03.22 0 0 4662

Hali!

 

Preiserek jó munkát végeztek, rendesen nőnek a fák:

http://indafoto.hu/gyvmk/image/18188745-0c932b36/545413

http://indafoto.hu/gyvmk/image/18188749-09fb3184/545413

És egy hangulatkép vágányzáró soropóval:

http://indafoto.hu/gyvmk/image/18188757-f23b846f/545413

 

Több képet is találhattok az albumban. :)

talpfaszámláló Creative Commons License 2013.02.27 0 0 4661

OK.

Előzmény: rezgaras (4660)
rezgaras Creative Commons License 2013.02.27 0 0 4660

Úgy ám!

 

Előzmény: SÜNÖCSKe (4659)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.02.27 0 0 4659

Szerintem rezgaras inkább arra gondolt, hogy mindenki nyüzsög, mint egy hangyabolyban, nem feltétlenül tudsz azonnal leakasztani egy segítőt :)

Előzmény: talpfaszámláló (4658)
talpfaszámláló Creative Commons License 2013.02.27 0 0 4658

No igen, a magyar már csak ilyen - tegyük hozzá: itthon.

De látnád a mi van egy valódi treffen! Ott nem lebzsel senki. Nincs kifogás, mindenki segít mindenkinek, ha kell még szerszámokkal is kisegítik egymást. És még az sem számít, hogy értik e egymás nyelvét.

:-)

Előzmény: rezgaras (4657)
rezgaras Creative Commons License 2013.02.27 0 0 4657

Na igen, a modulok felépítésének időszakában annyi unatkozó ember lebzsel ott szerteszét... ;-)))

 

Előzmény: CanGuru (4656)
CanGuru Creative Commons License 2013.02.26 0 0 4656

De mivel a modulozás sohasem egyedüli tevékenység, így - elvben - van/lenne ember, aki segít.

Előzmény: rezgaras (4655)
rezgaras Creative Commons License 2013.02.26 0 0 4655

Na pont erre gondoltam.

Előzmény: CanGuru (4652)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!