Köszönöm szépen az információt, meg fogjuk vizsgálni az általad leírtak alapján. Tisztában vagyok azzal hogy több országból származó alkatrészekből állítják össze a végterméket, az én KTM veterán kismotoromon is 5 országból származó alkatrészek vannak. A hatodik Kínai LED izzó, de azt már én raktam bele.
Helló motorblokk azonosítás, ha sebesség váltós a szerkezet akkor nagy valószínűséggel piaggió PK található benne, kisebb esélyjel Franc-Morini, ha autómata váltós akkor lehet robogó blokk régebbi rövid piaggio, de láttak itt már hondát/peugeot blokkot vagy márkanév nélküli babettáéhoz hasonló erőforrást. Ezek a gépek manufakturákban készültek, ha elfogyott valami a raktárból , Giovanni kiszaladt a szomszéd FIAT/MALAGUTI/ PIAGGIÓ alkatrész boltba hozott valamit aztán onnan azt faragták be a szerkezetbe, nos ezért nehéz ezeknek a gépeknek az életben tartása mert ide nincsenek szabványok, gyári kódok az alkatrészek pótlására marad a fórum és a kézügyesség Üdv Feri
Köszönöm az információkat. Neki nem gond megcsinálni bármit, ért is hozzá, meg a két fia is autószerelő. Igaz, már mindketten autókereskedők Bakonygyepesen. Rövid távra akarja használni, hetente 2-3 alkalommal. A város peremkerületén lakik kertes övezetben, mint ahogy én is, mindenért be kell menni a belvárosba, ami 4 km-re van. Az üléseket láttam, nagyon szépek lettek. 8 km-t ki lehet bírni rajtuk alkalmanként. Az hogy milyen motor van benne hogyan lehet megtudni? Van valahol felirat, vagy azonosító? Ő is gondolkodott elektromos meghajtáson, ahogy Te is, jutottál már valamire?
Én szeretem a nyitott járgányokat, ha nem esik az eső, télen is a tető és ajtó nélküli mopedautómmal furikázok. A hideg nem zavar, van jó síruhám. Mondjuk egy ponyva tetőt azért lehetne éppen csinálni.
3-400 eur-ért mentek el a kis 3 kerekű járgányok, van típusbizonyítványuk, és "rendes" forgalmijuk is, L2e kategóriásak.
Mondjuk a hollandok nagyon lazák, coc papír nélkül is simán adnak rendszámot a kínai riksákra (L5e).
Viszont az 1,8 tonnás billenő platós Piaggio Porter meg közlekedhet náluk rendszám nélkül, csak egy 45km tábla van a rendszám helyén. Ezeknek semmilyen papírjuk nincs, csak egy számlát ad a kereskedő. Ez csak azért fura, mert a roki kocsikon meg van moped rendszám...
Az ülésekkel szerintem az a helyzet , hogy borzalmasan kényelmetlenek -- jómagam nagyon igénytelen vagyok , elülök akármin , de ezek a gyári lócák nagyon alulmúlnak minden elképzelést . Az egyik járgányba az azóta már elhunyt tulajdonosa ( ezt emlegettem itt a fórumban Dodi-féle kocsinak ) valami Ford ülést szereltetett -- az most itt van nálam , mert a következő tulajdonos , Zsolt barátom annyira magas , hogy vissza kellett részére rakni az eredetit . Viszont a Fordon annyira jó ülni , hogy a sajátomba be fogom szerelni majd . Jobb képem nincs róla :
A turbóhűtéses motor is lehet többféle -- márcsak azért , mert ezekbe a járgányokba kizárólag turbóhűtéses motort szerelnek , vagy vizeset . Nem jutna ugyanis messzire az 50 ccm-es motor a 3-400 kiló mozgatása közben (zárt térbe építve) ha csak a menetszél hűtőképességére hagyatkozna .
Így az árat ismerve beigazolódott a sejtésem : többe lesz ez neki , mint ha megveszi tőlem a zöldet -- igaz már teljesen megszoktuk , hogy szinte mindenki ELŐBB VÁSÁROL ilyenféle járgányt , és UTÁNA jelenik meg a fórumunkon valamilyen formában és ÉRDEKLŐDIK ; elvétve akad példa a normális ügymenetű ellentettjére . Nekem 26 éve van háromkerekűm , volt-van több is , ismerek tulajdonosokat , gépeket . Vagyis komoly szakmai tapasztalat halmozódott fel a topik tizenharmad-félezer hozzászólásában , amit általában bárkivel megosztunk . És erre jobbára szükség is van , mert ezek a járművek nagyon egyéni tulajdonságokkal bírnak amikről keveseknek van tudomása , sokak számára nemcsak a műszaki , de a jogi része is zavaros . Ez utóbbi olykor még a különféle hatóságok számára is .
Csak azért emlegetem a zöld gépemet , mert abban a motorra 98 ezer Ft-ot költöttek : megvették a legnagyobb tuninghengerszettet ami még feltehető erre blokkra-főtengelyre , nagyobb porlasztót , áttételmódosító fogaskereket , meg talán a kuplungot is a nagyobb teljesítményhez szabták és asszem a csapágyak is újak -- mivel a mai forgalmi viszonyokat tekintve NAGYON alulmotorizált járműről van szó ezek a beruházások lényegében indokoltak is , ill. valamennyi beépített alkatrész vadonatúj volt . Jelenleg még bejáratva sincsenek . Vettek rá 3 új gumit -- tudnám minek , a régin is volt minta és ezzel a géppel sem farolni , sem kaparni nem lehet , a fékek meg ennél a súlynál-sebességnél ... a defekthajlam sem magyaráz efféle beruházást , mert tömlős technikáról van szó .
Újrafényezték az egész gépet , persze nem csak letüsszentették , ezt valami iparos , vagy tényleg hozzáértő amatőr csinálta , lényegében gyári minőségű . Ebben is foglalkoztak a kárpitokkal .
Azon felül ennek megvan az eredeti osztrák papírja : abból kiindulva , hogy idős barátod a járgányának a nevét sem tudja feltételezem , hogy neki az nincs meg . Nagy jelentősége persze nincs , de azért növeli a gép értékét , főleg akkor fog jól jönni ha valaha eljutnak nemzetünk nagyjai a két-és háromkerekű segédmotoros kerékpárok évtizedek óta belengetett berendszámozásáig -- erről írtam is nektek a Puch oldalon , ki is akadt miatta valami agyatlan fórumtárs .
Mindenesetre a zöld Sulky továbbra is eladó , baráti 200 ezerért megválnék tőle , illetve a plusz üres kasztnitól is . Kétségtelen hátránya a zöldnek , hogy őrzi a karambol nyomait és jelen pillanatban a feszszabályzó hibája miatt nincs töltése , illetve spirálhiba miatt nem mér a sebességmérő óra . Bár gondolom a barátod szívesen bütykörészik a masináján , így az árakat nehéz összehasonlítani .
És itt beúsznak a képbe a dízel négykerekűek , mert ha ténylegesen közlekedni akar akkor talán szerencsésebb választás lett volna abban gondolkodni -- mert az ugye jóval drágább , de mint JÁRMŰ fényévekre van ezektől . Nekem elhiheti , roncsokat is számolva háromkerekűből jelenleg 7 darab , dízel 4 kerekűből ( mopedautó) 15 van a háznál -- és jómagam is használom-használtam ilyeneket nap mint nap . A legolcsóbb dízel mopedautó olyan 350-ból kijönne , az persze olyan is , de rendszámos , működik , ahhoz van alkatrész -- a Sulkyhoz nem lesz -- soha nem rohad el , ezek a kis 3 kerekűek ugyanis rettenetesen hajlamosak a korrózióra .
De mindegy , ami megvan . Ami nincs : bármiféle dokumentáció hozzájuk , de tényleg , semmi , én legalábbis negyed évszázad alatt nem találkoztam ilyesmivel . Ha kiderül a barátod gépéről , hogy melyik motor van benne , és jó eséllyel a Vespa PK50-ből kifejlesztett APE50 cucc lesz , akkor ahhoz lehet találni némi szakirodalmat -- de csak a motorhoz , a kasztnihoz semmit . Amúgy el volt anélkül , mert szerencsére meglehetősen primitív szerkezetekről van szó .
A bordó mopedautó az Övé, a színe is azonos. 50-es turbóhűtéses motor van benne. Üzemképesen vette, kicsit lepusztult állapotban, 140 ezerért. Vett rá új gumikat, újrahúzatta az üléseket, meg az ajtókárpitokat. Ő egyébként jóhírű autószerelő volt valaha, veteránautókat is újított fel, de ilyennel még nem foglalkozott. Mivel 81 éves, várható hogy a jogsiját az orvos majd nem fogja meghosszabbítani, arra szeretné ezt a járgányt felújítani.
A leírtak alapján tudsz valamilyen dokumentációs elérhetőséget adni? Előre is köszönöm,Tamás.
Egzotikusnak egzotikus , az tény . Magam részéről a járgányt nézegetve jöttem rá , hogy mennyire ragaszkodom a teljesen zárt , széltől-esőtől védett ( fűtött ??? ) utastérhez . Ezek a kabrió szerű képződmények engem soha nem izgattak .
Szóval háromkerekű . Nos a képen , ha jól tájoltam be magam egy SULKY KORE nevű állatfaj látható , amit az olasz CASALINI gyártott . Teszem hozzá nekem ebből most éppen 2 van és egy teljesen kilakatolt alváz is . Az egyik eladó -- nem az amelyik a múltkori képen látható -- és látatlanba lefogadom , hogy a barátod olcsóbban megkapta volna tőlem , mint amennyit a felújításra fog költeni . Ugyanis ez a járgány is teljesen felújított , az előző gazdája egy vagyont költött a felújítására mert a feleségének szánta munka járáshoz -- a nőci a második napon fejrerakta a derék háromlábút , úgyhogy nincs benne még azzal együtt se 100 km amit én hajtottam bele .
De hogy előre menjünk . Ezt a masinát többféle motorral szerelték , én az 50-es motorból is legalább kétfélével találkoztam .
Egyik jármű egykori fórumtársunké volt , azt egy 50-es vízhűtéses kétütemű robogóblokk hajtotta , evégett értelemszerűen automata volt , bár felszerelték valami fokozat előválasztóval is .
A másik az a fajta meghajtás ami az általam kínáltban is van , nos abba gyárilag a Piaggio Ape 50-es hajtáslánc van .
Nem tudom mit ért az ismerősöd felújítás alatt . Ha van némi műszaki érzéke és szeret bütykörészni , akar egy üzemképes verdát miközben nem riad vissza némi barkácsjellegű megoldásoktól -- akkor nagyon jó ki fog jönni a kis szerzeménnyel . Ha valami utópisztikus álmokat kerget makulátlan gyári állapotról és kizárólag gyári alkatrészekben és megoldásokban gondolkodik .... hát hamar meggyűlöli a gépet .
Szóval tudni kéne mije van ( kép , kép , kép ) és mit akar vele kezdeni , illetve most milyen állapotban van a masina .
Ne haragudj hogy itt zavarlak, a segítségedet kérem. Egy idős barátom vett egy olyan 3 kerekűt, mint a Te Hsz-edben (12359. alsó 8 kép bal felső) látható. Semmit nem tud róla, csak annyit hogy Olasz, 47 ccm-es. Belefogott a felújításába, segíteni szeretnék Neki hogy minél többet megtudjunk róla. Ha bármilyen adatot tudnál adni, nagyon örülnénk neki.
Mivel...gondolom kismotorosok....vagyunk...ez a nicknév egy volt motoromat "fedi""...a 350 köbcentis, kétütemű....56 lovas Yamahát
....ember kellett hozzá....a P-21-esem volt egyszerű....de, a Yamaha megőrjítette a szomszédokat....és ez a kis Piaggio motor amit művel a 300 kilós kasztnival....lenyűgöző....
Egy debreceni csapágyforgalmazó vállalkozás 2 nap alatt megküldte a pontos méretű bronzpersely....előre a fogaskerékhez a tűgörgős csapágyat...nagyon jó lett... pedig szemre alig észlelhető különbség...viszont a forgórész már nem köszörül bele az állórészbe...vagyis nem szorul....
A neten fellelhető....kínomban néztem meg...mert a japánok a Suzi indítómotort kiadták "hátsó lecsavarozható" perselyfedéllel .is de az enyémet nem......nehezen tudom másképp megfogalmazni....a 14 milliméteres külső átmérőjű....zsákfuratos bronzperselybe beletömtem a kenyérbelelet...és a belepasszoló 12-es ..vagy hányas csavart elkezdtem ütni...a kenyérbélre....tömörödött...tettem.még bele....és elindult kifele...bocsi..nem azért mondom...autószerelő a szakmám....sok "tuningot" ismerek...ezt nem tudtam....szóval működik...😀
Kételkedtem eddig a "kenyérbeles " csapágykiszedési módszert illetően....nos...elmondhatom, tökéletes...nem hittem el...ahogy jön kifele az indítómotor- bronzpersely...végeredmény: elöl, hátul csapágycsere....és az eddig nehezen induló, köszörülésnek...vége...bocsi, Suzuki...de átmenthető a kis járműveinkre...😀
Akkor az osztrákok olyan értetlenek voltak, mint nálunk értetlenkednek sokan, azon, hogy M, vagy AM jogosítvánnyal hogyan lehet mopedautót vezetni. És ráadásul, még személyt is szállítani.
Furák néha az osztrákok, az ismerősöm mesélte, hogy egyszer a vendéglátójukkal sétáltak a városban, amikor a fickó átszaladt az úton, mert észrevett valami szemetet a túloldali járdán. Felvette, és bedobta egy kukába. Mit csinált volna, ha azt látja, hogy valaki eldobja?
Gus: Hogyan sikerült az adminisztratív dolgokat elintézni? Visszatérő téma a Totalcaron is, hogy kismotorral el lehet-e hagyni az országot, és ha igen, akkor milyen feltételekkel, milyen papírt, igazolást kell beszerezni. Gondolom, ez sem kétnapos történet.
Péter: Igen, közel négy hónapos szervezői munka és kutakodás volt. Amivel tisztában voltunk: a motorok feleljenek meg a KRESZ előírásainak, legyen világítás, H-betű, jogosítvány stb. A sarkalatos pont a rendszám hiánya volt. Mentünk a Totalcarhoz, Totalbike-hoz, az NKH-hoz, de nem tudott senki sem kielégítő választ adni. Aztán az egyik klubtársunk levelet írt az osztrák közlekedési minisztériumtól, ahonnan végül kaptunk egy pecsétes levelet, amiben az állt, hogy „jöhettek, rátok nem vonatkozik az Ausztriában kötelező rendszám, a motorok feleljenek meg a ti országotok szabályozásának, és legyen kötelező biztosítás”. Útközben több rendőrautóval is találkoztunk, de le se szartak minket.
Gus: Nem kérték a papírokat?
Péter: Nem, semmit.
István: Viszont a helyszínen történt egy érdekesség. Egy osztrák úr vacsora közben kiszúrta, hogy nincs rendszám a motorjainkon. Képes volt a vacsorát otthagyni, hogy kikérje magának, hogy mi ezt így csináljuk, és hogy süllyedjünk el nyomban… Akkor megmutattuk neki az osztrák közlekedési minisztérium levelét. Feltolta a szemüvegét, húzogatta a szemöldökét, szóval furcsállta a dolgot, de nem tudott mit tenni. Nem is a rendszám hiánya fájt neki, hanem inkább az, hogy a motorjaink nem felelnek meg a műszaki előírásoknak, mert náluk kismotorokra is van kötelező műszaki vizsga.