A legtöbb, misztikusnak mondható probléma kibogozását hozzáértők azzal szokták kezdeni, hogy EGR szelep+csatorna, gyertyák+trafó ellenőrzés (+szükség szerint tisztítás, javítás, csere) után lépnek tovább, ha ezek nem szüntetik meg a problémát.
Háát nem hiszem, vagy az alkalmanként 200-300 km kicsi lenne, tény,h a WC-re nem ezzel megyünk,de nem is azért van XD, igen olyat tapasztaltam én is az olaj cserénél, mondjuk a szervíz benézte, nem látták a csomagtartóba a vitt olajat, de utána vissza cserélték (duplán átöblítve XD), s akkor rendeződött ... igen fékre vagy vmilyen szelepre gondolnék én is, de itt mindig olyan jó tanácsokat kaptam korábban is, h gondoltam rákérdezek XD
Az alacsony futásteljesítményből kiindulva nem lehetséges, hogy kis távolságokat teszel meg egy-egy út alatt? Mert ilyenkor több a hidegüzem, ami főleg télen járhat feltűnő fogyasztásnövekedéssel. De lehet egy szoruló fék is, vagy akár egy lassan eltömődő EGR csatorna is. Illetve még egy, bár lehet, hogy csak én látok rémeket: eddig mindig 0W20 olajjal ment a kocsi, a legutóbbi szerviznél viszont 5W30-at kapott. Utána feltűnt, hogy 2-3 decivel több az átlagfogyasztás (nálam viszont kicsit vegyes az üzem, így konklúziót nem tudtam levonni, de feltűnt a különbség)
Tanácsot kérnék ! 2007-es 1.2-es Jazz a delikvens, 70000 km van benne, a kötelező cserék megvoltak eddig, semmilyen probléma az autóval, mindezidáig .
4-5 hónappal ezelőtt kezdet a fogyasztás megnőni, az eddigi 5,6 átlagról 6,8-ra.Aminek az okát sajnos nem tudom beazonosítani, a vezetési stílusom se változott, s ha totyogok akkor is max 6,6-ra megy le az átlag, mondjuk nagyrészt autópálya használat van, ott meg ugye nem ildomos ...próbáltam prémium benzineket is,de semmi változás.
Szval szerintetek mi lehet a gond, vagy csak itt az ideje az alkatrészek öregedésének ??
260 ezer km-en túl van a kis Jazzom 1,2-es motorral. Még motorikusan nem kellett cserélni semmit, ja futóművileg is egy kutyacsontnak nevezett valamit (3 ezer Ft környékén volt az ára).
A kuplung is szépen működik még, de a kinyomása már azért erőt igényel, továbbá a hideg reggeleken mintha a vezlánc is bejelentkezne.
Én az alkatrészeket a www.zsu.hu oldalon veszem. Az alábbi készletek közül melyiket javasoljátok, kinek van tapasztalata?
Kuplung készlet
Japanparts: 26.000
Blue Print : 30.746
Starline: 44.816
Valeo: 49.290
Vezérlánc készlet
Japanparts: 18.000
FAI AutoParts 37.547
További gondom, hogy az első tengelyen szálszakadásos lett az egyik oldali gumi abroncs, ami egyébként nem öreg, és a mintázata is nagyon erős még. Anno együtt vettem a kettőt, tehát egyforma km-t futottak.
Most azon tanakodom, hogy veszek 1 db ugyanilyen abroncsot, de azt gondolom, hogy elől nem lenne szerencsés ha csak néhány milliméterrel is eltérne valamelyik oldali kerék, mert így az eltérő átmérő miatt a differenciálnak mindig működnie kellene mintha kanyarodna állandóan az autó. Van ennek szerintetek jelentősége?
Jó megoldás-e, hogy az új gumiabroncsot a régi társaságában hátra szereltetem, merthogy ott ez kis eltérés a két oldali abroncs között semmilyen problémát nem okozna.
Sziasztok! Gyujtótrafóban meg tudná mondani valaki annak a kis ellenállásnak a tipusát ami be szokott oxidálódni és ezáltal rángat az autó? Egyszer már régebben megcsiszoltam és jó lett de megint előjött és inkább vennék bele újakat.
Jellemzően első reggeli indításkor kerreg az önindító(?) kicsit még a motor beindulása után (mintha járó motorra indítóznék. Állítólag ez gyakori ezeknél a típusoknál (GE), az indító relé hidegben nem húz vissza időben. Tényleg nem kell vele foglalkozni?
Én havonta töltöm, ha csak rövid utakra használom szintén 2018-as. És remekül működik a motor leállítás.Direkt erre a célra van kifejlesztve az akku töltő CTEK.
Ha rövidebb utakra használod, vagy hidegben áll sokat, vagy páramentesítésre van kapcsolva a szellőzés, akkor nem működik a Start-Stop, mert a rendszer úgy ítéli meg, hogy gyengébb az akksi és inkább kíméli.
Ez viszont még nem jelenti azt, hogy ki kell cserélni!
Néha töltsd fel télen az akksit, ha huzamosabb ideig nem használod, akkor tedd csepptöltésre. Meglátod megjön a jóidő, elmész egy hosszabb útra és működni fog a start-stop. Nekem most lesz 6 éves márciusban (Elegance) még 45 Ah-s 370A, de köszöni jóvan, bírja.
Idővel kiég a többi....természetesen meleg helyen,valószinű csak garázsban ilyenkor.Aki megjárta már a műanyagokkal az nem felejt,nekem is volt szerencsém hozzá.
Esetleg azt lehet tudni hogy milyen mennyiség
kell a.különböző nagyságú és teljesitményű izzókból körülbelül?
Most csak ilyen Blades nevűt hoz, a csomagolása hasonló, mert emlékszem, hogy sárga volt az is. De a névben nem vagyok biztos. Viszont a Bosch sem drága, 2500 Ft alatti árakon látom.
Bosch H281 a típusa, és a Bosch cikkszáma 3397011428
2018-as Jazz (GK típuskód) amelyen gyárilag 16-os alufelni van, igényel másfajta csavarokat, ha 15-ös lemezfelnit akarunk feltenni téli gumikkal?
(Valamint korrekt az az infó, hogy a gyárilag 16-os felnivel szerelt autóra is felmegy a 15-ös felni? Pl. Hyundai és KIA modelleknél ott a fék is nagyobb, ezért nem megy fel, hiába kapható az autó 15-ös lemezfelnivel is kisebb felszereltségi szinten.)