Az enyémben emlékeim szerint 1 nagy venti van a hűtő mögött. 2003 Focus 1.4 benzines kombi, nem klímás.
A sztori, ami hozzá kapcsolódik:
Egyik nyáron a forróságban araszolva gőz csapott ki a motortérből, felforrt a hűtővíz. Természetesen egyből stop, megvártam, amíg visszahűl. A hűtőventi NEM kapcsolt be...
Mint kiderült, a kiegyenlítő tartály lyukas volt, ezt cserélni kellett. Mivel a venti direktbe kötve egyből indult, nem az volt a hibás. A hengerfejben lévő hőgomba cserével próbálkozott a szerelőm, de vadiúj gombánál is csak valami 130 foknál kapcsolt be a venti. (hőlégfúvóval melegítette) Végül egy sima computer reset kellett neki, hogy ismét 105 foknál kapcsoljon be és 95 foknál ki. (Reset: Talán gyújtás ráadásánál kell nyomni a műszerfalon lévő km nullázó gombot pár mp-ig.) Utánanéztem, a motor elvileg többszörösen védett a "megfőzés" ellen, lekapcsol, mielőtt kritikussá válna a hőmérséklet.
Adott egy Focus II, és egy 6000CD fejegység. Az utóbbi időben az alábbi hangot kezdte el kiadni a cd meghajtó(lehet picit halk, fülessel jobban hallható):
Egy éve került hozzám egy focus mk2. Keylessel van felszerelve, miután kicseréltem a kulcsban az elemet 1 hét múlva jelzi a műszerfalon hogy cseréljek megint elemet.
Van valami trükk ezzel kapcsolatban? Olvastam más fórumon hogy mikor kijelzi a műszerfalon akkor meg kell nyomni a kulcson valamelyik gombot is hogy érzékelje az új elemet de ez nem segített.
Találkozott már valaki olyan hibával, hogy néha menet közben (kb 50-60nál, de nem sebességfüggő) felugrik a sebességmutató 120 környékére, ott marad pár másodpercig, aztán visszaáll a normális sebességre?
Abban azért volt valami, anno a "Bermuda háromszögben" (Kecel-Soltvadkert-Kiskőrös) sok nagy földalatti tartály felszabadult és abban kutyulni kellett valamit. De sztem mostanra már elült a dolog.
Egyébként se kell hanyattdőlni mindenféle varászszavaktól, ha belenézel a gépkönyvbe azt látod, hogy engedélyezve vannak az 1.4-1.6-os motorokba másféle, pl. közönséges félszint 10/40-es olajak is. Persze mellé van írva mindenféle ellenjavallat, de engedélyezve van, a gyártó által.
Év elejei hír volt valahol, (német újságban) hogy az AUDI, a BMW, a FORD, az Opel, a WV visszavonta a Mannoltól az összes gyártói OM engedélyeztetést, mert nem voltak benne vagy kevesebb százalékos összetételben az olajaikban az autógyártók által előírt adalékok, magyarán nem teljesítette az előbb felsorolt gyártói követelményeket. A papír vagy a doboz címke sok mindent elbír.
Nos ezért kérdeztem én az olajokról, melyik ajánlott.
Én a 10/30-as Mannolt használom jópár éve (~4E Ft/4l). Semmi baj nincs vele.
Egyébként a németországi teszteken is megfelelt minden előírásnak és a dobozon feltüntetett paraméternek. Szal nem úgy néz ki érdemes lenne a "gyári" Castrol Magnatecért közel 3X annyit fizetni.
a markabuzulast el lehet felejteni, nekem ugyanaz a tapasztalatom a castrol/mannol/gyari ford/xado olajokkal.. ha tudja a gyar altal leirt specifikaciot nyugodtan bele lehet onteni, max a lelkednek lehet jobb ha egy olyan olajat veszel amit a marketingesek nyomnak (penztarcadnak meg kevesbe)
Szia! Általában a gyári javasolt(Ford) olajat szoktuk használni(én legalábbis ) azzal bíztos nem lősz mellé. Persze lehet váltani is, csak a gyári adatok szerint, ez fontos!
Megkérdezem, hátha van valakinek közületek tapasztalata ebben.
Olajos kérdés: az autó Fiesta 1.4TDCi és 2006-os évjárat. A Fuchs Titan Supersyn F Eco-DT 5W-30-as olajat néztem ki, mert hamarosan olajcsere lesz és váltanék olajat. Előtte 4 éven át Totál olaj volt az autóban. Használ valaki ilyen Fuchs olajat? Milyen minőség ez?
Vagy a Ford olaja, a most megújított Ford Motorcraft A5 5w30, ez a régebbi, már kifutott Ford Formula utódja. Ennyit tudok csak róluk, mert nem volt még Ford olaj az autóban.
A Fuchs olaján gondolkozom inkább, de nem találok sehol véleményeket, így kicsit bizonytalan vagyok benne. Remélem lesz itt aki tud segíteni nekem.
Ehhez a futásteljesítményhez amit itt leírtál sztem legközelebb ha gumit veszel 4 évszakosat vegyél. Alapvetően ugyan nem vagyok híve az ilyen gumiknak, de ehhez a futásteljesítményhez jó választás lehet.
Vagy ha mégse, akkor vegyél 4 használt acélfelnit a piacon (8-10E-ért kapható) arra rakasd a télit és utána gumis nélkül ki tudod cserélni magadnak a szezonváltáskor, szal a beruházás gyorsan megtérül.
Miért ne rakná fel? 6 éves gumi, hacsak nincs kirepedve, szarrá kopva, stb., még használható. Én mondjuk gumisznob vagyok, 7(-8) évesnél idősebb gumit hajtott kerekekre nem raknék. De amúgy már talán hátsókra is. A 6 év nálam még a belefér kategória.
Olyan nincs, hogy nem rakja fel ha te azt kéred felrakni. Az éppen lehet, hogy elkezdi lesegetni a DOT számot és azt mondja ez a gumi már túl öreg, szilika, bla, bla, bla, de ez esetben én meg keresnék másik gumist.
Kopott kefe vagy diódahiba ettől még lehetne, de sztem ez valami más.
Ha jól tudom a műszertábla forrasztásai a fókáknál is eléggé neuralgikusak, de nemtom a rángatást ez indokolhatja-e. Viszont ha felgyulladt a sárga tengeralattjáró akkor azt ki kellene olvasni, hátha ad konkrét támpontot.