Keresés

Részletes keresés

valamokka Creative Commons License 2012.11.08 0 0 4757

Szia!

 

 

Köszönöm szépen a válaszodat, főleg azt, hogy ilyen sok időt szántál rám:)

Pár lentebbi ponttal kapcsolatban meg kell követnem magamat: a Waldorfos tanterv kicsit más természettudományos tárgyakból, de (elolvasván a részletes tantervet), látom, hogy igazából tanulnak mindent, amire szükség lehet:)

A többi dologról is érdekeseket mondtál, így már nem annyira rémisztő ez a rendszer, egy dolgot kivéve.

 

Azt látom, hogy olyan "parttalanok" a Waldorfos diákok nagy része. Konkrét példa: ismerős osztálya. 12. osztály végén ugyebár a Waldorfosok elmennek egy két hetes művészeti útra ami nem olcsó, és erre maguknak kell előteremteni a pénzt. Kiváló ötlet!

Ismerős osztálya kitalálta, hogy csinálnak egy CD-t, pár egyszerűbb kórusművet meg azt hiszem népdalokat felénekelnek, és ezt "árusítják", így lesz zsé a kirándulásra. Ez is aranyos dolog, kifejezetten tetszik.

Node a megvalósítás...

Benn voltam egy próbájukon, barátnőmre vártam (ő az ismerős, csak nem akarom, hogy felismerje akár őt akár engem valaki:D)

Volt ott egy karvezető, ő próbálta a fejükbe verni a művet. Szinte lehetetlen volt, mindenki kijárkál, beszélget, szendvicset eszik, röhögnek egymással éneklés közben(!!) Mindezt úgy, hogy az osztályfőnök ott ül benn. Nekem ofőként a pofámról sült volna le a bőr, hogy így viselkednek a tanítványaim, főleg úgy, hogy a karvezető szívességből csinálja az egészet.

Mert oké, a waldorf filozófia szerint tiszteljük a gyermek lelkét és fejlődését. De hol van az a tisztelet, amit nekik kellene megadniuk ilyen helyzetben? Ráadásul ez az egész a saját érdekük, hiszen ha nem tanulják meg a művet akkor nincs cd, nincs mit eladni és nincs kirándulás. Még ez sem tudja őket (felnőtt embereket!!)rákényszeríteni a normális viselkedésre! Hiszen eddig semmi retorzió nem volt...

Mi lesz egyetemen (akik mennek)? Az oké, hogy előadást ki lehet hagyni, mert nincs kedvem bemenni, ilyet én is csináltam számtalanszor. De gyakorlat közepén nem lehet kisétálni és hazamenni, mondván hogy ő most elfáradt:D

Továbbmegyek, mi lesz így az életben?

Sírógörcsöt fog kapni minden egyes alkalommal, ha a főnök kicsit erélyesebben kéri meg, hogy haladjon a munkával, ne csak álmodozzon? Jó persze, biztos nem fog így történni:) Csak eltúloztam, hogy lehessen érteni, mire gondolok. Határokat azért kellene szabni nekik.

Előzmény: rizsa31 (4756)
rizsa31 Creative Commons License 2012.11.02 0 0 4756

Ha ezt egy kicsit kisarkítom: A Waldorfos tanárok közül gondolom nem egy, nem kettő jár gépkocsival iskolába. Közülük vajon hányan ismerik a 4 ütemű belsőégésű Otto-motorok, vagy éppen Diesel-motorok, és a gépkocsi egyéb részeinek (váltó, differenciálmű, lengéscsillapítók, injektor, fékek, kuplung stb.stb.) működési elvét? Szerintem kevesen. Akkor fent említett elv alapján ne üljenek autóba!

     Jó a példa, viszont az ötleted mutatja azt is, hogy mennyi olyan tárgyat használunk manapság, aminek nem ismerjük a működési elvét, elég annyit tudni, hogy -bekapcsolom ezt a gombot. Hipotézisem (mert régen dumáltam Waldorfosokkal): 

a) ki akarod ezt a -benyomom a gombot, megolódik a dolog- beállítódást az élet más területeire, esetleg lelki problémákra is vetíteni,

b) ha elfogadod a dolgokat bemondás alapján, akkor az később "kényszerítő erővel hat" felnőtt életedben, pl. ezért mozogják le betűtanulás előtt a W.-ban a gyerekek az egyenest, a görbét, a hullámost, mert anno az írás képekből állt, és ezek konkrét dolgokat jelképeztek, de ezt csak emlékeim alapján mondom most ...

     Elgondolkodtató életmód mindenesetre, főleg az "a".

 12 évig ellébecoltunk itt szépen, most meg oldd meg magad, hogy felkészülj az érettségire". 

    Talán azért nem kötelező, mert nem akar mindenki érettségizni? meg ismerni kéne a statisztikákat, hányan járnak be, és érettségiznek végül? ill. hány fiatal kallódott el esetleg emiatt a hozzáállás miatt.

Előzmény: valamokka (4746)
rizsa31 Creative Commons License 2012.10.29 0 0 4755

Az alsóbb osztályokban pedagógiai megfontolások alapján eltekintünk az olyan
eszközök használatától, amelyek működési elvét a gyermekek még nem érthetik (magnetofon,
képmagnó, számítógép, stb.)".

     Annyit tudok, hogy a zenei korszakok bemutatására régebb óta fennálló külföldi W.-isk.-kban pl egy zongoristát meghívnak, és az játssza Mozartot stb., (a zenekari műveket is talán?), merthogy az élő zene, nem úgy, mint a magnóról lejátszott. A többit inkább azért nem engedik sztem, hogy kreatívabban dolgozzanak a gyerekek, legalábbis alsóban jobb azért, ha lexikonban keresgélnek, mint a neten, ha órai munka van. Videó helyett albumot néznek?, nem tudom. Tény, hogy van olyan antropozófus/Waldorfos, akinek nemcsak TV-je nincs otthon, de hi-fije sem, inkább koncertekre jár (abból is az az igazi, ahol nincs erősítés).

    Ismerősöm tapasztalata szerint a telefonálást, laptop használatát sem engedik a tanulóknak az iskolában, még tanulási céllal sem, az ő osztályában sem (12. évfolyam, tehát úgy látszik nem csak a gyermekeknek nem engedik)

    Ha töriórán kell mondjuk utánanézni vkinek, akkor lehet, hogy tényleg nem veheti elő a laptopját (máshol van ilyen?). Informatikaórája sem volt az ismerősödnek? Mobiltelót azért állami suliban sem szeretnék, ha órán elővennék a gyerekek, nem?

 

   Néha aggódnak azon egyesek, hogy gépekkel végezzük a legtöbb cselekvést manapság (nemcsak Waldorfosok), és hol lesz ebben a határ? (Mondjuk a pénztárcám...) Tény, Waldorféknál nagyon fontosnak tartják, hogy az oviban-suliban minden átlátható legyen a gyerekek körül + természetes anyagok, ennek inkább anyagi vonzatai vannak az államiban, nem hiszem, hogy ne tetszene a nem-Waldorfosoknak a szép fabútor.

    

Előzmény: valamokka (4746)
rizsa31 Creative Commons License 2012.10.29 0 0 4754

"A 9. és 10. osztályban újból a humánbiológia áll előtérben. Ezután a 11. osztálytól vizsgáljuk az emberen kívüli élővilág fokozatait a legegyszerűbb élőlényekkel kezdve."

    Ezek szerint ezért van az, hogy az ismerősödék most az ízeltlábúaknál tartanak, kérdés, hogy ha ők 10.-ben genetikát tanultak, miért nem említette?

Előzmény: rizsa31 (4753)
rizsa31 Creative Commons License 2012.10.29 0 0 4753

Biológiából, kémiából is kérdezgettem ezt az ismerőst, gyógyszerészként ezek kedves tárgyak nekem, a töri után kíváncsi lettem ott mi a helyzet:) Sajnos hasonló, mint törinél: biológiából az ízeltlábúakat fejezték be nem olyan régen (ismétlem, 12. évfolyam), hol van még az embertan, az etológia, ökológia, genetika, sejtbiológia..

   A honlapról a Természetrajz és biológia: "Az 5. osztályban az egyedülálló jellegzetességekkel és jellemzőkkel rendelkező növény életszerű leírása, lefestése, és a hozzá kapcsolódó versek a gyermekeket saját élményeik által vezetik el a megfigyelés pontosságához.

A 6. osztályban az ásványtan, a 7. osztályban az egészség- és táplálkozástan témái, a 8. osztályban az emberi test tanulmányozása egyre inkább igénybe veszi a diákok saját megfigyeléseit."

Előzmény: valamokka (4746)
rizsa31 Creative Commons License 2012.10.29 0 0 4752

  Ez is a honlapról: az emberiség tudatfejlődési folyamata, és az egyes gyermek tudatfejlődése között meglévő párhuzam.

   Ez minden tantárgyban jelen van, mert Steiner szerint egy gyerek végigmegy ugyanazokon a szakaszon, mint az emberiség.

  Tudományosan bizonyított-e?, nem tudom.

Előzmény: rizsa31 (4749)
rizsa31 Creative Commons License 2012.10.29 0 0 4751

 A 10. év eléggé haszontalannak tűnik, átnézik, hogy hatnak az ókori civilizációk sajátos életformáira a szociológiai és földrajzi viszonyok.

Előzmény: rizsa31 (4748)
rizsa31 Creative Commons License 2012.10.29 0 0 4750

    Ez is: A tanulók felismerik, hogy a különböző történelmi kultúráknak, a különböző vallásoknak, az egyes népek és nemzetek történelmi küldetésének mind megvolt a maga fontos szerepe az emberiség fejlődésében.

   Jó érzés, hogy mi sem éltünk hiába, az viszont lehangoló, ha csak egy epizód vagyunk mindnyájan ...

Előzmény: rizsa31 (4749)
rizsa31 Creative Commons License 2012.10.29 0 0 4749

    Írják a honlapon: A történelem - mint az emberiség múltjának ismerete - az emberi tudat fejlődésének folyamatára világít rá. 

    Ez olyan tipikus Steineres megfogalmazás...

Előzmény: rizsa31 (4748)
rizsa31 Creative Commons License 2012.10.29 0 0 4748

"Erdély helyzete Magyarország három részre szakadása után" témánál tartanak...tessék??!!

    Megnéztem a Szabadságra nevelés c. széles körben ismert könyvet, és egy W.-isk. honlapját.

http://hidegkut-waldorf.hu/honlap_archiv/kerettanterv_vertikalis_tortenelem.html

     A töritanítás 4.-ben kezdődik a szülőhely múltjával (egy vagy két epocha van-e évente? nem tudom), 5.-ben ókor (érdekes módon Steiner 10 000- 8000 évvel előttre teszi a kezdetét Indiába), 6.-ban gondolom középkor, 7.-ben reneszánsz, Újkor, reformáció, felfedezések a téma.

8. és 9. oszt.-ban W. szerint erős az igény a diákokban, hogy saját korukról tanuljanak, eszerint 8.-ban az újkor története napjainkig, ebből is a találmányok, ipar (gondolom az ipari forradalom), kereskedelem, majd 9.-ben ugyanez a korszak, de kulturális, szociológiai, politikai szempontból. (Legújabb kor mennyire fér bele vajon? )

   A 10. év eléggé haszontalannak tűnik, átnézik, hogy az ókori civilizációk sajátos életformáira a szociológiai és földrajzi viszonyok. A 11. is hasonló, középkor újra, vallás és kultúra a középpontban.

   12. évben valamiféle elemzéseket végeznek, kb. hogy egy jelenség hogyan alakult ki, és hogy lehetne a jövőben megoldani, lsd. kik vezetik az országokat ókortól jelenkorig: papkirály-király-(gazdasági élet fellendülése közben, városok, céhek)-abszolutizmus-népállam (demokráciát nem említi a könyv), lehetséges megoldások: marxizmus, népszövetség, Steiner hármas szociális tagodózás elmélete.

  Tehát az Erdély helyzete lehet, egy ilyen összehasonlítás része, másrészt 8.-9.-es korban tanulják a diákok mondjuk a 20.sz.i eseményeket, de akkor az ember olyan kis csíra még..

    Az tetszik a W. töritanításban, hogy az összefüggésekre megy rá és élményszerű, de kicsit úgy csinál Steiner, mintha ezt ő találta volna föl ... Sztem. az állami sulikban is így osztják be a tananyagot, igaz, ez nem tudatosul ennyire, és alig van szemléltető eszköz meg frontális oktatáson kívül egyéb ( legalábbis mikor én jártam).

Előzmény: rizsa31 (4747)
rizsa31 Creative Commons License 2012.10.29 0 0 4747

    Szia, remélem jársz még erre, mert nem olyan régi a dátum a hsz-eden.Sztem. korrekt a véleményed, bár nem vagy Waldorf-hívő, de mégse fikázni akarod őket, inkább csak dumálni erről.

Ahogy beszélgettünk ezzel az ismerősömmel, kiderült, hogy történelemből pl 12. osztályban az "Erdély helyzete Magyarország három részre szakadása után" témánál tartanak...tessék??!!

     Nem vagyok se diák, se szülő, gyakorló pedagógus sem, viszont tanultam pedagógiát, és egy kis ideig jártam Waldorf-tanárképzőbe. Amit írsz, arról nincs pontos ismeretem, hogyan zajlik a töritanítás stb, de biztos nem normális a W.-tanterv szerint sem, hogy 12.-ben ne tanuljanak a modern töriről, vagy az ízeltlábúaknál tartsanak.

Előzmény: valamokka (4746)
valamokka Creative Commons License 2012.10.03 0 0 4746

Sziasztok/Üdvözlet Mindenkinek!

 

 

Örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, mert lenne pár kérdésem:) Azt eddig is tudtam, hogy létezik Waldorf-típusú iskola, viszont egy újdonsült ismerősöm egy ilyen intézményben tanul, ezáltal több információ jutott el hozzám erről a rendszerről, azonban pár dolgot nem értek:)

Előrebocsátom, hogy szkeptikus vagyok a Steiner iskolákkal kapcsolatban, de nem rosszindulatú. Tehát lenti kérdéseimet kéretik érdeklődésnek, és nem bántásnak venni:) Tehát nem a levegőbe dobálózok, hanem utánaolvastam a dolgoknak, még ha nem is részletesen, és nem is lettem ettől szakértő.

 

1. Idézet egy Waldorf iskola kivonatolt pedagógiai programjából:

"Az alsóbb osztályokban pedagógiai megfontolások alapján eltekintünk az olyan
eszközök használatától, amelyek működési elvét a gyermekek még nem érthetik (magnetofon,
képmagnó, számítógép, stb.)".

Ismerősöm tapasztalata szerint a telefonálást, laptop használatát sem engedik a tanulóknak az iskolában, még tanulási céllal sem, az ő osztályában sem (12. évfolyam, tehát úgy látszik nem csak a gyermekeknek nem engedik)

Ha ezt egy kicsit kisarkítom: A Waldorfos tanárok közül gondolom nem egy, nem kettő jár gépkocsival iskolába. Közülük vajon hányan ismerik a 4 ütemű belsőégésű Otto-motorok, vagy éppen Diesel-motorok, és a gépkocsi egyéb részeinek (váltó, differenciálmű, lengéscsillapítók, injektor, fékek, kuplung stb.stb.) működési elvét? Szerintem kevesen. Akkor fent említett elv alapján ne üljenek autóba! Sőt, BKV-járművekre se szálljanak, hiszen nem értik mondjuk az ajtót működtető mechanikát sem. SŐT, ennyi erővel szalagmunkát is kizárólag magasan képzett mérnökök végezzenek, hiszen pl egy összeszerelő robot működését ők értik csak, a 8 osztályt végzett segédmunkás nem igazán.

Kíváncsi lennék egy gyakorló Waldorfos tanár álláspontjára ezen a téren. Megint leszögezem, nem gonoszkodni akarok. Tényleg érdekel a válasz!

 

2. A Waldorf iskolák igazából 13 évfolyamosak, tehát kvázi 8+4 évig (tudom, nem ilyen felosztásban) tanulnak a diákok a saját Waldorf tanterv szerint, utána pedig adnak a tanulóknak egy plusz évet, hogy akkor most fel lehet készülni az állami érettségire. De hogyan is? 12 évig tanítják a gyereket, amikor pedig tényleg fontos lenne, akkor pedig mondhatni magára hagyják: a 13. évben ugyanis nem kötelező bejárni órákra, és bár nagyon jól hangzik a fent említett kivonatban, hogy "...építünk a tanulóink önállóságára...", nekem kicsit olyan festést kap a dolog, hogy "12 évig ellébecoltunk itt szépen, most meg oldd meg magad, hogy felkészülj az érettségire". Míg állami intézményben a középiskola egész 4 éve az érettségire való felkészülésről szól tulajdonképpen!

 

A harmadik dolog ami nekem fura, kapcsolódik a másodikhoz, nem is adnék neki külön sorszámot:)

Ahogy beszélgettünk ezzel az ismerősömmel, kiderült, hogy történelemből pl 12. osztályban az "Erdély helyzete Magyarország három részre szakadása után" témánál tartanak...tessék??!! Ez azt jelenti, hogy egy 18 éves, felnőtt magyar állampolgárnak papíron fogalma sincs a Rákóczi-féle szabadságharcról, az 1848-as forradalom és szabadságharcról, az 1956-os forradalomról, nem beszélve a világ egyéb igen fontos eseményéről... Itt kapcsolódnék a 2-es ponthoz, kicsit cserbenhagyásnak érzem, hogy 1 év alatt kell gyakorlatilag két évet "lenyomni" abban a bizonyos 13. évfolyamban - és ez még csak egyetlen tárgy, a történelem!

Biológiából, kémiából is kérdezgettem ezt az ismerőst, gyógyszerészként ezek kedves tárgyak nekem, a töri után kíváncsi lettem ott mi a helyzet:) Sajnos hasonló, mint törinél: biológiából az ízeltlábúakat fejezték be nem olyan régen (ismétlem, 12. évfolyam), hol van még az embertan, az etológia, ökológia, genetika, sejtbiológia... Ebben az a szomorú, hogy a biosz nem közismereti tantárgy, tehát aki nem azzal akar majd foglalkozni, az 13. évfolyamon ki sem fogja nyitni a könyveket. Aztán majd mennek a Mónika Show-ba reklamálni, hogy nem ugyanolyan a gyerekem vércsoportja mint az enyém, ezért tuti nem tőlem van, pedig minimális genetikai ismeretek birtokában belátható, hogy ez előfordulhat.

 

No mindegy, tényleg nem bántani akarom itt sem a Waldorf-hívő pedagógusokat, a tanulókat pedig végképp nem, hiszen legtöbbjük nem választotta ezt a fajta intézményt, hanem egyszerűen a szülei oda íratták be, és kész. Meg azt elismerem, oké, hogy a 13. évfolyamban nem teljesen önállóan kell csinálni a dolgokat, hanem azért ott vannak a tanárok is, lehet menni segítséget kérni, ez becsülendő. Csak olyan, mint ha az eddigi burokban nevelés után egy év alatt akarnák megtanítani a gyermeket a való világra...ez pedig sokszor még az állami intézményekben sem sikerül 12 év alatt sem...

 

A hosszú bejegyzés ellenére remélem kapok választ, hogyan vélekedik erről egy Waldorf hívő akár tanuló, szülő, de főleg pedagógus.

 

Köszönöm a figyelmet, mindenkinek további szép napot kívánok!:)

 

kicsiszini Creative Commons License 2012.07.01 0 0 4745

Az alábbi linken/videón az Óbudai Waldorf Iskola diákjait láthatják, amint a Virágzó Magyarország Program keretén belül egy csodálatos iskolakertet alakítanak ki.

Jó szórakozást!

 

gubancoló Creative Commons License 2012.04.28 0 0 4744

Sziasztok,

 

ide is illik az óvodánkból induló kezdeményezésról szóló levél.

Talán valaki olvassa, és meglátja benne a lehetőséget, vagy tud segíteni nekünk.

 

 

Kedves Szülők!


Mivel évről-évre egyre több család szorul ki a budai Waldorf
iskolákból, úgy érezzük, hogy elérkezett az idő egy új iskola
alapítására. Mi is a kiszorulók táborához tartozunk, de folytatni
szeretnénk azt az utat, amit az óvodában elkezdtünk.

Bár az idő rendkívül rövid, még is úgy gondoltuk, hogy meg kell
próbálnunk megteremteni a lehetőségét annak, hogy a mi gyerekeink is
Waldorf iskolában kezdhessék meg az új tanévet.

Iskolaalapításba kezdtünk, és most azokat a családokat szeretnénk
megtalálni, akik részt vennének ebben a munkában és szeretnék, ha
gyermekük ebben az iskolában tanulhatna.

Az alábbi linken található űrlapot kitöltve jelezhetitek, hogy kiket
érint ez a kérdés és miben tudnátok részt vállalni, hogy létrejöhessen
ez az új iskola.

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dDJUdmFIXzNtdHNMdE82dnJGSHpNMGc6MQ#gid=0

Ordódy Klára és Sárosi Ferenc

Baila vidrum Creative Commons License 2012.04.05 0 0 4743

Erdőben tekergünk mesetérképpel

Gyerekprogram 3-tól 99-éves korig április 14-én szombaton

11:00-16:00 óra között a pilisszentkereszti szurdok-völgyben

 

 

Mit hozz magaddal:

- kényelmes bakancsot, sportcipőt

- ivóvizet, elemózsiát egész napra

- esőűző kabátot

- váltócipőt és zoknit patakba lépés esetére (mi ügyesen a partján megyünk, ahol száraz :o)

- hozhatsz gumicsizmát is, ha az a vágyad, hogy a patak közepén sétálj és száraz maradj

- aprópénzt a büféhez (a tekergő program ingyenes)

 

Két térképet kapsz: 
- áttekintő mesetérképet, magyar népmese motívumokkal
- tájfutótérképet, aminek a szélére lerajzoltuk a pontok környezetét úgy, ahogy az erdőben látod majd

 

Két pályát választhatsz:

- rövidet, ha éveid száma 3, 4, 5 illetve 6

- hosszút, ha éveid száma 7, 8, 9, 10, 11, 12 vagy ha ovis vagy még, de hozod anyát, apát, testvéred, barátod vagy más segítőt. Kezdhetsz először a rövid pályán, majd utána megmérheted magad a hosszún is.

 

Az erdőben a pontokat jól látható szalagozas köti össze. Ahol a rövid és hosszú pálya szétválik, segítséget kapsz egy meseszereplőtől: te választhatsz merre mész. A hosszú pályát lefelezheted, ha úgy esik jól. Néhány ponton meseszereplővel találkozol majd. Zsírkrétával rajzolj a kartonodra minden ponton.

 

Bárhol fordulsz is vissza, jutalmat kapsz bátorságodért, hogy elindultál! Szeretsz futni és versenyeznél? Szólj, és lemérjük az idődet.

 

A tekergést a Postás Kupa tájfutóverseny 2. napján, április 15-én vasárnap is kipróbálhatod 

10:00-14:00 óra között, valamint egy májusi hétvégén újra megrendezzük, ha lemaradnál. Keress a Facebookon, vagy írj e-mailt: bailavidrum (a) gmail.com

 

antrapo Creative Commons License 2011.05.25 0 0 4742

Yena5 Creative Commons License 2011.05.13 0 0 4741

Sziasztok!

 

Napra-forgó Általános Iskola

 

 

felvételt hirdet

2011. szeptember 1-én induló

1-4. osztályaiba.

 

 

 

Waldorf-módszereket követő,

gyermekközpontú pedagógiánk,

szép iskolánk,

kedves tanítóink

szeretettel várják az érdeklődő családokat.

 

 

Veresegyház

Sportföld utca 1.

 

Telefon: 06 – 20 – 39 77 529, Vanda Mariann

email: napraforgo.iskola@gmail.com

www.veresiwaldorf.hu

Sunny69 Creative Commons License 2011.03.14 0 0 4740

Kedves Waldorfos szülők!

Szeretettel ajánlom figyelmetekbe egyedi, különleges, kézzel készült Waldorf babáimat! A babák választás szerint kristály szívvel, kötött, horgolt, hímzett kiegészítőkkel és sok-sok szeretettel készülnek! Nézd meg blogomat:



...Szintén a babákról:
: http://www.facebook.com/pages/HUNyDolls-Waldorf-Dolls-from-Hungary/160389744013196

pgyuri183 Creative Commons License 2011.02.09 0 0 4739

Ha valakit esetleg érdekel, ha valaki esetlg érdekelt: www.extralesson.hu

gergy Creative Commons License 2011.01.24 0 0 4738

Előadássorozat 2011 Minden év elején  négyrészes előadássorozattal mutatkozunk be az iskolánk iránt érdeklődő szülőknek. Idén februárban is sok szeretettel várjuk a felnőtteket, hogy megismerjék tanárainkat, bepillantást nyerhessenek iskolánk életébe és belekóstolhassanak a Waldorf világába. Az előadások a szülőknek szólnak, de ha valaki nem tudja megoldani gyermeke elhelyezést arra az estére, hozza őt magával, játszóházat szervezünk részükre.


1.    A WALDORF-ISKOLA MINDENNAPJAI, SZOKÁSAI  

2011. február 7.

 

-átmenet óvodából az iskolába  
-ritmusok a Waldorf-iskolában
-Bothmer-gimnasztika


2.    MŰVÉSZETI NEVELÉS, SZAKÓRÁK     

2011.  február 14.

-euritmia
-nyelvoktatás
-zene
-kézimunka
-fafaragás
-rajz-festés

3.    ÜNNEPEK, MESÉK    

2011.  február 28.

-a mesék, történetek szerepe az oktatásban
-szabadvallás
- az évkör ünnepei iskolánkban

 

4.    ISMERKEDÉS AZ ELSŐS OSZTÁLYTANÍTÓVAL  

2011.  március 7.


-gyakorlati tudnivalók a jelentkezésről és a beiratkozásról
-kötetlen beszélgetés waldorfos szülőkkel és diákokkal

Nyílt nap: 2011. március 9.

Rákosmenti Waldorf Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
1163 Budapest (Sashalom) Thököly út 13.
(06-1) 405-33-77, 273-09-00
www.waldorfsuli.hu
info@waldorfsuli.hu

florg Creative Commons License 2011.01.23 0 0 4737
gergy Creative Commons License 2010.11.04 0 0 4736

Sok szerettel várunk minden érdeklődőt Adventi Bazárunkra (Bp. XVI., Thököly út 13.).

Egyedi kézműves termékeket – fajátékokat, természetes anyagokból készült, egyedi ajándéktárgyakat, bioélelmiszereket, karácsonyi finomságokat – vásárolhatunk. Nem hiányozhat a gyertya- és adventi koszorúkészítés, kézműveskedés, tombola és sok-sok játék sem .Fellépő vendégeink: Pomázi Zoltán (Bojtorján), Kobzos Kis Tamás,Ablakanapra, Fakutya Zenekar. Bemutatkozik a jövő évi elsős osztálytanító is. Délelőtt kézműveskedésre várja a kicsiket, délután pedig egy csésze tea melleti kötetlen beszélgetésre a nagyokat.A belépés és a koncertek ingyenesek!

Sophie.C Creative Commons License 2010.03.27 0 0 4735

Békéscsabán most próbál szerveződni egy: waldorfsulibekescsaba.lapunk.hu

Biztosan nagy munka, bizonyára fontos is. Mindenki örül, én is, bár még nem igen tudom, miért is kell örülnöm pontosan. (Partvonalról bámészkodó drukker lettem, véletlenül).

gergy Creative Commons License 2010.03.22 0 0 4734
antrapo Creative Commons License 2010.03.22 0 0 4733
Rudolf Steiner életének, munkásságának több gyümölcse is van. A Waldorf pedagógia mellett most a Keresztény Közösséget említeném meg, mivel ez évtől a személyi jövedelemadóból az egyházak részére felajánlható 1%-nál már megjelölhető e vallásmegújító mozgalom.
Technikai száma: 1926
A Közösség honlapja : http://akeresztenykozosseg.org/
Egy lejegyzett előadás honlapunkon: http://szulesutan.atw.hu/fischer.html
jutiq Creative Commons License 2010.03.12 0 0 4732
Szeretettel meghívjuk további előadásainkra,

melyek a Váci Waldorf Iskolában kerülnek megrendezésre (Vác, Galcsek u. 12-14.):

2010. március 12.17.00 óra (péntek)

 

Winkler Márta

(Pedagógus és pszichológus.

A rendszerváltás idején saját tanintézményt alapított Kincskereső névvel. Ez volt az első alternatív iskola hazánkban.)

A kisiskolás korú gyermek

 

2010. március 18.18.00 óra (csütörtök)

 

Christopher Clouder

 (európai Waldorf szervezet vezetője)

Az ember a gyorsan zajló világesemények között

 

2010. március 26.17.00 óra (péntek)

a Váci Waldorf Iskola

Bemutatkozunk

 

2010. április 22.18.00 óra (csütörtök)

GODI KELLER

(az Oslo-i Waldorf Tanárképzés tanára)

Az ember mint szülő, nevelő

 

2010. május 13.18.00 óra (csütörtök)

döbröntei Zoltán

(festőművész, a Napút Művészeti Iskola vezetője)

Az alkotó ember

Mi a művészet helye az ember életében?

 

Belépőjegyek ára: 500 Ft

További információ: 27/306-466

 

www.vaciwaldorf.hu

Váci Waldorf Alapítvány

 

 

 

gergy Creative Commons License 2010.02.19 0 0 4731
És hol?
Rákosmenti Waldorf iskola

http://www.waldorfsuli.hu/
gergy Creative Commons License 2010.02.19 0 0 4730
Meghívó
Mostanság kezdődik a nyílt nap időszak...
Nálunk két alkalommal lehet beülni megnézni egy waldorfos iskolás délelőttjét: 2010. febr. 24 szerda nyílt nap az ötödik osztályban
és március 10. szerda nyílt nap az egész iskolában.
bikybike Creative Commons License 2010.01.20 0 0 4729
Az akció fedőneve: Monociklit mindenkinek!!
Ha érdekel az akció, írj egy levelet az info@bikybike.hu-ra.
www.bikybike.hu
bachnorbi Creative Commons License 2010.01.15 0 0 4728
Egy könyvet ajánlanék minden waldorfosnak és antropozófia iránt érdeklődőnek:

Julian Barnard:
Bach-virágterápia - A növényi forma szerepe a gyógyításban

www.viragterapia.hu

Szabó Norbert

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!