Azt kéne megérteni, hogy ez nem a Transport Tycon, itt nem áll rendelkezésre végtelen számú pénz minden hülyeségre, ami éppen eszünkbe jut. Ha lerakod valami telephely sarkába, akkor valóban "nem kér enni", csak egyrészt a kutya se fogja látni, másrészt pár év múlva gyalázatos állapotban lesz, akkor meg az lesz majd a baj. Minden egyéb esetben pedig pénzt, időt és energiát kell rááldozni, amiknek van más, fontosabb helye is. Érdekes amúgy, hogy ez a nagy lelkesedés általában egyből elszáll, ha egy belépőért vagy egy utazásért urambocsá fizetni kell néhány ezer forintot, mert ezek a nagy online megmentők jellemzően ingyen, bárminemű energia befektetése nélkül akarnak "megmenteni" mindent (bár sokszor még azt a rendezvényt se képesek megtisztelni a jelenlétükkel, ami ingyen van...)
Engedjétek már el azt a MANt! A maradék kocsikból ki kell bontani annyi alkatrészt, amire csak szükség lehet, azt betenni néhány ládába, azokat betenni a 359-esbe, azt meg betolni a Közlekedési Múzeum raktárába (vagy valami hasonlóba). Aztán majd 10 év múlva folytassuk a kérdést.
a) Ez a topik címe, így az lenne méltó, ha az egyes típusok megőrzése lenne a fontos, nem pedig a kispórolása.
b) Ha bármilyen forráshiányra hivatkozva gatyásodik le egy már félretett kocsi, akkor a hiba nem ott keresendő, hogy miért kellett a típusból megtartani a példányt, hanem hogy ha már így történt, miért nem jutott rá pénz/ember. Busz fronton is számos példa van az elhanyagolásra (pl. Bpo100, 583), szóval lenne min javítani.
Érdekes itt azt olvasni, hogy arról megy egymás győzködése, hogy melyik típust NE tartsa meg a BKV. Miért ne lenne jó megtartani egyet a MAN trolikból is? Zavarna valakit? Lehet, hogy egy átlag utasnak nem hoz ZIU szintű élményt, de ha rendesen működnének a retrónapok, akkor megtalálná a helyét ez a típus is. A kedves utas felszáll rá, utazik vele, majd leszáll róla; az érdeklődők pedig örülnek, hogy ilyen is van.
Szomorúan olvasom ezt.... Az öreg szakik átadják tudásukat az évek során a fiatalabb kollégáiknak, akik tovább építkeznek eme tudásra. Aztán a fiatal kollégák öreg szakikká avanzsálódnak az évtizedek során, akik átadják tudásukat fiatalabb kollégáiknak, akik tovább építkeznek eme tudásra..
Ezek szerint ez a láncolat megszakadt :-(
Biztos akad valaki, aki istápolja majd ezeket a járműveket. Mint másutt is. nem közlekednének veterán autók az utakon, nem suhanna sínpályán gőzős stb.
Meg kell keresni, és megkell becsülni az ilyen embereket.
Erre mondtam azt múltkor is, hogy van olyan jármű, amiből elég a fénykép is. Pl. 283-as GVM, pótos 60T, 199, 284T, de csuklós 60-ból a létező, létezendő busz érdekesebb, mert sokfele járhat, stb. stb. stb.
A nosztalgiafaktorhoz azért kell az eltelt idő, ha ma még a 74-esen utazni lehet 412-essel akkor holnap senki nem fogja azért nosztalgiának érezni mert papíron más lett a státusza. Ettől függetlenül a 412-esek (mind kékek mind pirosak) szerintem abszolút megérdemlik hogy egy-egy majd el legyen rakva mint szar korai alacsonypadlós típus mintapéldányai.
Egyrészt pont erről beszéltem a minap a másik topicban: ha rajtatok múlna, akkor úgy szórnátok a tízmilliókat válogatás nélkül mindenre, mint bolond a lisztet.
Másrészt a nosztalgiaflotta már így is elég terebélyes, az esztelen bővítés helyett inkább a meglévők állagmegóvásával és üzemeltetésével kellene foglalkozni, mert a buszok között is van olyan, ami lejárt műszakival szomorkodik a placcon, így meg sovány vigasz, hogy meg van mentve, ha kb soha nem lehet még csak megnézni se, nemhogy utazni vele.
Nincs sok 280-as. Az utolsó kettő ami forgalomban volt az a BPI829 és BPI979, aztán két ráncajtós egy utolsó forgalomban lévő BPO477 egy retró ami nem rég készült el. Ezen kívül plusz egy gyors 7-173 BPO449. Nekem ez összesen öt. Ezek azok amiket biztosan láthatunk, ha lenne retró nap vagy valami....
Meg kell találni az arany középutat. Például 280-asból sem kell szerintem annyiféle, ahány volt, mert akkor mindet el lehetne tenni. Kell egy elsőszériás (megvan), kell egy a 80-as évek közepéről, egy 93-as, meg ott a 7-173-as. Trolikból azt tudnám elképzelni, hogy MTB, 60, Ziu5, 9 280 ráncajtós, 280 bolygóajtós, 435, 411, 412, MAN. Természetesen felújítási sorrend a legmeghatározóbb félől a legkevésbé meghatározóig.
Ha kiállítási tárgy akkor minek az üzemképes állapot? Használat nélkül az rövid időn belül üzemképtelen lesz. Nyilván lehet rohasztani egyet a telep sarkában ha elfér, ezzel egyetértek, de abból rövid úton kiskanál lesz, nem mutogatott jármű.
A pénz meg egyrészt azért mégiscsak pénz, másrészt én szűkebbnek érzem a dolgot humánerőforrás oldalról (de nyilván ha már-már felkötik magukat unalmukban a munkaidőben munka nélkül tengődő dolgozók akkor hajrá, mentsük meg őket). Ha meg választani kell akkor inkább egy Ziu legyen kalapálva mint egy G&S.
Úgy általánosságban meg továbbra se tudok egyetérteni azzal hogy tegyünk el minden szart ami valaha pirosra/kékre/sárgára festve járt a városban mert valaki biztos azon próbálta meg felszedni az osztály jócsaját és ezért felbecsülhetetlen eszmei értéke van.
Ha a nosztalgiaüzem része, akkor igen, de a BKV összesített költségvetéséhez képest egy mégoly nagy nosztalgiaüzem költsége is legfeljebb kerekítési hiba...
Túl van lihegve ez az első, utolsó, kerek szám, stb. témakör is; legyen elrakva olyan, ami az adott korra jellemző vagy ami tényleg valami érdekesség volt és kész, de minden egyedi darabot tök fölösleges megőrizni, mert minimális számú embert érdekel. Ráadásul az elmúlt 20-25 év termékei nagyon egyformák, pl erről a MAN troliról vagy az Agóráról egy laikus meg nem mondaná, hogy nem olyanok, mint amik még most is járnak. Autókból is rengeteg olyan van, amik a kutyát nem érdekelnek, hiába 25-30 évesek már.