Sziasztok! A fordulatszàm és a sebesség mérő kerül fordul nem működik. Van hogy csak alapjáratot nem mutat de menet közben a forulatot igen viszont annyival kevesebbet mutat mint az alapjárat. Van hogy egy újraindítás megoldja a dolgot van hogy nem. Mivel lehet a probléma? Előre is köszönöm a segítséget!
Na, kellett elszólni magad! :) Hétvégén szólt feleségem, hogy ha nem felejtjük el töltsünk utána az ablakmosójának...megtettem, 0.5 liter ment bele, így (mivel 1.5L-es a tartály) kétkedve kérdeztem, hogy "kifogyott"/nem tudott ablakot mosni vagy csak úgy eszébe jutott? Sajnos előbbit válaszolta, azt mondja jön a cucc csak olyan, mintha gyengén jönne...szerintem esélyes, hogy feladja/feladta a szivattyú (október óta téli van benne, így kizárt, hogy valahol elfagyott és az lenne a gond). Nah, holnap én megyek a Swiftel, majd diagnosztizálom mi van, de szerintem veszek egy új szivattyút, 4000Ft az utángyártott, aztán kicserélem aztán biztosan letudva a dolog. :)
Adott egy 2009-es Swift, első és hátsó ablakmosó se megy, a lapátok elindulnak, törölnek, de a szivattyút nem hallani működni. Nem néztem még jobban meg, hogy 1, vagy 2 szivattyú van e, de merre érdemes keresni a gondot? vezetékelés, bajuszkapcsoló, vagy a szivattyú halt volna meg?
Lenne egy kérdésem 2006 Swift M13A motor. A fékcsőveim nagyon rozsdásak ki szeretném cseréltetni, Hány db van összesen? 2 első /2 hátsó? A közeli szerviz szerint kb 14e/db a csere ára munkadija:
Nekünk egy 2018-as GL Ignisünk van abba szereltem egy középkategóriás androidos fejegységet tolatókamerával ( mert megszoktam a Vitarában). Nekem nincs jó tapasztalatom.Rádió gyenge, a tolatókamera közel sincs olyan, mint a gyári, de amiért megváltam tőle,maz a használhatatlan kihangosító ( munkámból kifolyólag sokat telefonálok).Saját mikrofonnal is rossz, de külső mikrofonnal is hangosabbak a motor és egyéb zajok, mint a beszéd.A gyári beépített mikrofonnal meg nem lehet összehozni.Ezért vettem bele egy bontott gyári Bosch fejet, meg a gyári tolatókamerát.Itt csak a kamera bekötésevel van gond, mert előre nincs bekábelezve,és az égvilágon senki se tudta, hogyan kell bekötni.( a kamerán 4 csati van, a fejegység fogadó oldalán meg 5.) Rengeteg külföldi fórumot átnéztem, autóhifis szakiknal jarta, suzuki szervíz stb, de senki se ért hozzá.Sztán egy lengyel oldalon valaki utalt rá, kipróbáltam és műxik.Úgyhofy maradtam a sokat szidott Bosch cuccnál...
Sziasztok egy 2022-es 1,2 dualjet swiftem van,a problèmàm annyi lenne, hogy hiàba kapcsolom ki a traction controll funkciot,mègis belevakeràl az autò vezetèsèbe(oldalirànyù csùszàsnàl befèkezi az autòt) kèrdèsem annyi hogy tudja e valaki melyik biztosìtèkot kell eltàvolitanom ahhoz hogy teljesen elengedje az autòt az elektronika.
Megvan még, ha csak a gazdi ki nem dobta, ugyanis ez nem a mi Swiftünk volt hanem a családban lévő másik darab...én betettem a csomagtartóba amikor a szemüvegtartót felszereltem, szerintem nem dobták ki csak az a baj így nem nálam van momentán.
Nem tudom, hogy felszereltség vagy évjárat függő dolog volt-e, de a GLX SX4eken és a 2008as GLX Swiften sem volt a vezetőülésnél kapaszkodó, csak két vakdugót kellett kipattintanom a szemüvegtartó felszereléséhez...a 2006os GS-en meg igen (azt tudom, hogy a GC-ken talán sehol se volt...).
Akkor GC modelled van (nem mintha számítana de a régi Swift volt GA alapban, a "vasaló" Swift GC, GC AC, GLX CD, GLX CD AC és GS - plusz a limitált szériák - volt itthon elérhető).
A ködlámpa gyárilag relézett, jó eséllyel az utólagos is, jó lenne valahogy végigkövetned a kábelezését talán (vagy legalább máshogy 12v-t adni a lámpáknak, hogy felkapcsolnak-e...).
PC-s Suzuki szoftver szerintem nehéz ügy, nem nagyon jött még szembe (azt hiszem valami +VCM modul kell az OBD csatihoz, de annyira nem ástam bele magam), viszont a Bluetooth/Wifis alap OBD adapterekkel Androidon SzViewer nevű programmal prímán hozzáférsz mindenhez, olvasol és törölsz mindent (az olasz OFFomnál már nem így van, ott a motorvezérlőn kívül minden máshoz módosított ELM kell...)...szóval esetleg lehet PC-n is Android emulátorral szóra bírod, vagy beruházol egy ilyen ~5000Ftos adapterre és öröm és boldogság. :)
Hello, vettem egy 2006os alap Swfit GA-t .Van benne ködlámpa elöl és egy utólagos nem gyári ködlámpa kapcsoló. Nem müködik. Hol kezdjem a hibakeresést? Ennek van reléje is? Hányas biztosíték? Ezen kívül nekem van egy USB kábeles OBD II hibakód olvasóm amit egy 2002es skodához használtam sokat. Ez jó a swifthez? Windows alatt milyen progi van ha van erre? kösz
Okulásképpen leírom a lámaságom/történetem, hátha más is hasonló cipőben jár vagy tervez hasonlót! :)
Szóval ugye többször említettem, hogy 2DIN Android fejegységet használunk (többek közt) a Swiftben (is), megelégedéssel, mert ahogy és amire mi használjuk arra számunkra ár/érték arányban perfect a tudása...bármilyen Androidos appot rá lehet telepíteni (kvázi tablet), szóval egy kifejezetten autós Launcherrel/főképernyő programmal (Agama a neve) használjuk, 90%-ban netről streamelünk rajta zenét (Spotify, vagy az én becsípődésem az olasz rádióállomások hallgatása online :D ), de persze telefonról is játszik bármit bluetoothon, telepítettem hozzá tolatókamerát, van rajta online/offline navi (Waze, GoogleMaps, HereWeGo), és szintén a szubjektív mániám miatt AndroidAuto is van rajta (egyszerűen mert navigáláskor annak a felülete kezelhetőbb számomra, mint a fixen telepített appok, plusz ugye ha AndroidAuto-n a telefon Wazeját tükrözi ki, akkor az abba elmentett kedvencek/címek/tervezett utak egyből megjelennek a fejegységen, nem kell a cím beírásával baxakodni - jellemzően előre elmentem telón a célt...), szóval gyakorlatilag mindent IS tud amit akár egy mai autöban elvárnánk. Egyedüli gyengepontja az FM rádió harmatos vételi képessége (jelerősítővel is!), így aki sokat rádiózik/rádiózna az nem fogja annyira imádni...plusz okulásként a legelső vásárlásunkból az zavart, hogy a 3 éve vett fejegységnek nincs mikrofon bemenete ( a beépített mikrofonnal botrányos a telefonálás/kihangosítás), illetve az 1GB RAM os változatunkon nagyon lassan indulnak el az appok és irtö lassan bootol be (az OFF-omban 2GB RAM van, az már elég, nem bántóan lassú, több RAM-al meg nyilván mégjobb :) ).
Na ezeken okulva/felbuzdulva, mivel újra sűrűbben lesz a Swift is hadra fogva, upgradeeltem ebbe is egy külső mikrofonos 2GB RAM-os fejegységet. A lényeg most jön: beépítés után jött a sokk, hogy ez is kínkeservesen lassan bootol be, míg az OFF-omban kb 2mp alatt. Miután lement a sz*r az agyamból, rájöttem a turpisságra > amit 3 éve a másik fejjel kaptam és beépítettem ISO tápkábel (egyik vége ugye a rádióba menő tápcsati, a másik vége ISO, és ez után jön egy ISO-Suzuki átalakító, hogy a Swift gyári kábelkötegével menjen) na bakker abban a fix12v és gyújtás12v szálak fel vannak cserélve > minden motorleállításkor teljesen "cold boot" állapotig megy a fej, ezért tölt be lassan mert nem tud "sleepelni", ahogy kéne neki. Tegnap felcseréltem a vezetékeket, öröm boldogság, villámgyors lett a technika (esélyes, hogy a régivel is ez lenne, szolíd 3 évig voltam balfax vele :/ ), a 2GB RAM-al normális sebességgel indulnak el az appok (nem kell fél-1 perceket várni), és a külső mikrofonnak hála tökéletes a kihangosítás, teljesen használható. :) Szóval végre összeállt, így lett kerek (így már valóban csak a gyenge FM vétel hátrány a gyári rádióhoz képest, az meg nem érdekel).
Szóval kicsit hosszú lett, minden esetre akinek ilyen (főleg ha kínai) ISO átalakitós kábellel van megoldva a rádió áramellátása, érdemes megnézni, hogy ki-kivel van, mert ezek 99%, hogy eleve félrekötve jönnek kínából (az új fejhez kapott ISO tápkábel is itt van az asztalon előttem, ezen is fordítva van a piros és sárga vezeték kötve...innen jöttem rá! :) )!
A Suzuki szervizből kaptam a tanácsot. Bontás nélkül így lehet megcsinálni. Vagy kiszerelni a műszerfalat és kivenni a radiátort és úgy kipucolni vagy újat rakni bele.
Pont ugyanez van nálam is a 2015-ös Swiftemnél. Most fogom megcsinálni.
Egyszerű az egész.
Szerezz egy kis vízszivattyút ami tudja keringetni a vizet. A DM drogériában vegyél citromsavat, fél kilós zacskóban árulják. Ezt a fél kilót öntsd bele 10 liter vízbe és keverd el teljesen.
Ezután kösd le a motortérben a bemenő és kimenő ágról a gumicsöveket. A kijövő ágra csatlakoztasd a szivattyú nyomó oldalát . A szivattyú a 10 literes edényből fogja a citromsavas vizet átnyomni a fűtőradiátoron.
A víz a bemenő csövön fog kijönni és ezt vezesd vissza a 10 literes edénybe.
Legyen egy körfolyamat és a szivattyú folyamatosan dolgozzon.
Sok szemét és lerakódás fog kijönni a radiátorból, ügyelj arra, hogy ezt ne szívja vissza a szivattyú.
A citromsavas víz szépen kipucolja a radiátort, menjen legalább 1 órán keresztül.
Ezután cseréld meg a csöveket, hogy fordított irányban is átmossa a radiátort. Amíg jön a kosz belőle addig folytasd az átmosást.
Ezután tiszta vízzel mosasd át, szereld vissza a gumicsöveket, ügyelj rá, hogy ne cseréld össze.
Vegyél kék színű fagyálló folyadékot és töltsd fel a hűtőn keresztül. Járasd kicsit a motort és tölts utána, aztán megint járasd kicsit és megint tölts után addig míg már nem kell utántölteni.
Ekkor töltsd maximum jelzésig a tágulási tartályt és járasd üzemmelegre a motort.
Ezután ha kihült a motor nézd meg, hogy kell-e utántölteni a hűtőben. Ha kell akkor töltd tele.
Párszor nézz rá az első 100 km megtétele közben. Kell neki kis idő mire az összes levegőt kidolgozza.