Keresés

Részletes keresés

mestska Creative Commons License 2007.08.03 0 0 18524

De ha a síneknek a csarnok alatt kel lennie, akkor már valahol a Városliget elején el kell kezdeniük süllyedni

 

A Mávtisok elvileg 30 vagy 35 ezrelékkel számoltak. Számoljun mondjuk 10 méteres szinttel a vonatoknak, ekkor kiderül az, hogy a 10 méter mélységet 286 ill. 333 méter hosszúság alatt küzdik le.....

Előzmény: Hamster (18520)
Hamster Creative Commons License 2007.08.03 0 0 18523

Szerintem a mostaniba is bemennek:

http://hampage.hu/kozlekedes/TdT2/04010038.JPG

a régi pedig azért tűnt el, mert leégett. Az újat persze :) hátrébb rakták, ezért áll a busz/trolipályaudvar közepén az a homlokzatdarab:

http://hampage.hu/kozlekedes/TdT2/04010043.JPG

 

Közben eszembe jutott, a baseli pályaudvar is klassz, a fogadócsarnokát mintha mostanában renoválták volna, és már húgyszag sincs benne, mint négy éve volt. És klassz, ahogy a sínek felett, a "túlparton" egy hídon vévigfutnak a villamosok, még mindig belül a pályaudvari csarnokon:

http://hampage.hu/blog/kepek/img_3660.jpg

 

De az persze adottság, hogy valami átmenő, vagy fejpályaudvar, ráadásul itt teljesen OFF is, elnézést kérek :)

Előzmény: Boszorka (18522)
Boszorka Creative Commons License 2007.08.03 0 0 18522

A luzerni meglehetősen uj. A régibe még bementek a vonatok. Csak néztem tavaly, hogy hova lett a régi állomás. Emléknek álldogál ott egy bejárati rész.

 

A bécsi déli már halálra van itélva. Elég ronda az igaz, nem sajnálom ha lebontják. Valami hatalmas kerül a helyére, majd ugy 10 év mulva megnézheted.

Előzmény: Hamster (18519)
2ly Creative Commons License 2007.08.03 0 0 18521
„Illetve meg lehet, de olyan rátóti megoldásnak tűnik...”

Így igaz … addigra még "néhány tény fogja igazolni", hogy miért nem valósítható meg!
Előzmény: Hamster (18520)
Hamster Creative Commons License 2007.08.03 0 0 18520
De ha a síneknek a csarnok alatt kel lennie, akkor már valahol a Városliget elején el kell kezdeniük süllyedni, azt viszont nem lehet úgy megcsinálni, hogy közben a két másik lépcső már megvan, nem? Illetve meg lehet, de olyan rátóti megoldásnak tűnik...
Előzmény: 2ly (18517)
Hamster Creative Commons License 2007.08.03 0 0 18519

Szerintem Zürichben van egy tök kopár csarnok, a szélén cukrászda, emlékbolt, mittudomén, a közepén eltévedt galambok keresik a kijáratot, az élet meg odalent van a többszintes aluljáróban, ahol van szatócsbolt (szupermarkec), többféle kajálda, ilyen bolt, amolyan. Szóval a élet nem a csarnok miatt van, a csarnok nagy légterével semmit nem tudtak kezdeni, az csak ott van. Számomra az egy mementó, hogy "akartunk vele valamit csinálni, csak nem jutott eszünkbe semmi" :(

 

Igaz, a kedvenc pályaudvaraim átmenők, például a kölni. Hatalmas élet, meg minden. A bécsi Südbahnhof hatalmas üres csarnokait szintén nem bírom, de ott legalább mozgójárda/lépcső visz fel a két perontérhez. A luzerni és Frankfurt am Main-i fejpályaudvarok viszont tetszenek. Semmi különös, csak egy pályaudvar, de nem is kell másnak lennie.

 

Bár tudom, én közlekedésmániásként közelítem meg ezt, de nem kellene a közlekedési szolgáltatást még messzebb vinni az emberektől. A hipermarketekben is hülyeség lenne, ha az eladótérben szoborkiállítást rendeznének, a tulajdonképpeni pultok meg hátrakerülnének a raktárba. Ez is, az is csak szolgáltatás. Viszont az nem hátrány, ha a vasúti szolgáltatástban némi építészeti szépséget is láthatunk, nem csak vasbetont és fém perontetőket.

Előzmény: Boszorka (18518)
Boszorka Creative Commons License 2007.08.03 0 0 18518
Én nagyon szeretem a züricht. Emlékszem még mikor bement a vonat, majd késöbb amikor valóban igen lepukkadt volt, benne a mozival és a csomagmegörzővel. A mai viszont szvsz csodás. Különösen egy esös vasárnapon, mikor kihalt a város és a zürichi állomáson minden nyitva. A csarnokban vendéglő, kávézó, sok üzlet, tehát valós városi lét van. Igaz a közben alá épített s-bahnmegálló is sokat javított a helyzeten. Nos bár a nyugatiban ugy nézne ki az élet néhány év mulva mint Zürichben, igen boldog lennék. Igaz a mai állapot elérése Zürichben is több mint 30 évbe telett.:-(
Előzmény: Hamster (18514)
2ly Creative Commons License 2007.08.03 0 0 18517
Tegnap este a TV Kultúrház adásában az hangzott el, hogy a harmadik ütemben kerül sor a pályaudvar kulturális célra történő átalakítására, ekkor a síneket bevezetik a csarnok alá.
Előzmény: Hamster (18516)
Hamster Creative Commons License 2007.08.03 0 0 18516

Például ezen könnyítene, ha megszűnnének a csarnok vágányai, mert nem kéne aluljárózni, és lépcsőzni.

 

1. A Westend felől is lehetne újra pénztárakat nyitni, sehol nincs leírva, hogy csak a ou. másik oldalán szabad lenniük.

2. A Eestend felől most is van egy sor jegyautomata, én többször használtam már őket.

 

Szóval nehogymár a tájékozatlanság miatt vágják el a vágányokat :)

Előzmény: Csokis (18504)
Hamster Creative Commons License 2007.08.03 0 0 18515

Nekem nincs vele bajom, úgy szökőévente egyszer ha ülök vonaton.

 

Mondjuk akkor hadd ne vegyem reprezentatívnak a véleményedet :)) Mert én meg nem dohányzom, szóval szerintem le kellene rombolni a dohánygyárakat és betiltani a cigizést - nekem nem fájna ;))

Előzmény: lakos (18501)
Hamster Creative Commons License 2007.08.03 0 0 18514

Hát speciel a zürichinek a nagy üres csarnoka akkor is gáz, ha a Legbezegebb Bezzegországban található. Stuttgartban nem rémlik, hogy mennyire nem ment volna be, lehet, hogy régebben a pénztári előcsarnokba is bement, nem tudom :) A hasonló spanyol példánál meg a vasutat nem elvágták távolabb, hanem föld alatt folytatták, ami azért egész más.

 

Ráadásul szerintem a fél világ vasútas utazói irigyelehtték a Nyughati utasait, hogy semmi diő alatt máris a metrón vagy a villamoson voltak. És amíg nincs pénz a föld alatt a vasutat összehosszabbítani, mittudomén, a Délivel, addig nem látom be, miért haladás az, ha elrontunk valamit csak azért, mert másutt is elrontották.

Előzmény: Boszorka (18500)
Hamster Creative Commons License 2007.08.03 0 0 18513

Nézd, a vonatok amúgy is hosszúak, így aki az elején van egy IC-nek, lehet, hogy tíz lépéssel a Körúton van, aki meg a végén, az gyalogolhat. De ha már az eleje is hátrébb kerül, akkor aki hátul van, még többet gyalogolhat. A nagykörúti tuja meg aligha fog tudni közelebb slisszolni.

 

És a XXI. században azért nagyon gáz fejlesztés keretében növelni a rágyaloglási távolságokat! Főleg hogy amúgyis olyan jó tudunk bánni a kultúrális/tömegrendezvényi célú helyekkel, lásd a betonakadályverseny KultúrPalota és Nemzeti, a Várpalota, az Ifiparkkal a használatának csúcsát elérő, majd azóta is pusztuló Várbazár, az összeomló Népstadion, a hasznosítatlanul félkész Tüskecsarnok Lágymányoson. Tudom, nagy fless lenne azalatt a szép vastető alatt kultúrát kiáltani, meg híres művészekkel fotózkodni, de azt nem arra találták ki. Tudom, Párizsban csináltak ilyet, de akkor ez most elég ok erre?

Előzmény: lakos (18499)
Jack The Lad Creative Commons License 2007.08.03 0 0 18512

Az a baj, hogy Kápmegyer elötte egy nagy rét volt.

 

Engem inkább Újpest érdekelne, mert ott nagyon sok épületet dózeroltak le...

 

 

Előzmény: Törölt nick (18511)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.03 0 0 18511
A káposztásmegyeri lakótelep építéséről dokumentumfilm is készült, talán abban van kép a panelosítás előttről.
Előzmény: Jack The Lad (18508)
Jack The Lad Creative Commons License 2007.08.03 0 0 18510

Ilyesmi is...

 

 

Előzmény: Hacsek (18509)
Hacsek Creative Commons License 2007.08.03 0 0 18509

Nekem olyan relikvia van a birtokomban, hogy 1983 szept. elején (szakmai segédmunkával körített gólyatábor) állunk néhány más fiatallal a káposztásmegyeri nagy semmiben, és éppen arra készülünk, hogy csákánnyal-lapáttal asszisztáljunk az első kitűzési műveletekhez... Azért is kedves nekem az a fotó, mert valsz. életemben egyetlen alkalommal volt a kezemben csákány: akkor! (pár perc múlva letettem) :))) Rá két évre üzemlátogatáson is voltunk ugyanott, szerkezetkész panelokat nézegetni... Ilyesmi érdekel?

Előzmény: Jack The Lad (18508)
Jack The Lad Creative Commons License 2007.08.02 0 0 18508

Tud valaki angyalföldi és újpesti képeket prezentálni a panelosítás nem sokkal a panelosítás elöttről a panelépítések alatt?

 

 

Csokis Creative Commons License 2007.08.02 0 0 18507
Nekem ugyan nem, mert ezzel a legutóbbi áremeléssel oda jutottak a vasúti jegyárak, hogy egy embernek is olcsóbb autóba ülni, mint vonatozni. :-)
Bár ez inkább :-(, de mindenképp OFF.
Előzmény: Boszorka (18506)
Boszorka Creative Commons License 2007.08.02 0 0 18506
A csarnok oldalába meg remek pénztárakat lehetne elhelyezni és máris kényelmesebb lenne az életed.
Előzmény: Csokis (18504)
lakos Creative Commons License 2007.08.02 0 0 18505
Azért elég nagyléptékű atalakítások lesznek ott ahogy elnézem, ne induljunk ki folyton abból, hogy most mi hogy van. Nyilván a pénztárakkal, a sínek megközelítésével meg egyéb ilyen ügyekkel is kezdenek valamit.
Előzmény: Csokis (18504)
Csokis Creative Commons License 2007.08.02 0 0 18504
Ott van a baj, hogy a metró aluljáróban levő pénztárakat bezárták. Ha nincs bérleted, és Vác-Szob, vagy Esztergom irányába mész, akkor ez a következőképp néz ki. Ki a metróból, át az aluljárón, a csövesek közt, fel a lépcsőn pénztárhoz, le a lépcsőn az aluljáróba, fel a lépcsőn a vágányokhoz, és már ott is vagy. Utasbarát, mi? Megint Állunk, Vazze! Erre mondtam, hogy el tudok képzelni jó megoldást is. Például ezen könnyítene, ha megszűnnének a csarnok vágányai, mert nem kéne aluljárózni, és lépcsőzni.
Előzmény: lakos (18499)
airdace Creative Commons License 2007.08.02 0 0 18503
ez a vasút-dolog azért is lehet még kidolgozatlan, mert:

"Három fázisra bontottuk a megvalósítást. Az első fázis a vasúttal még nem tesz semmit, mert a kormányzati negyed területét úgy jelölték ki, hogy ne kelljen a vasúthoz hozzányúlni, hiszen ezt ilyen rövid határidő alatt nem lehet megoldani. A beruházás első ütemének 2009-re kell befejeződnie, ez a 11 minisztériumnak helyt adó épületet jelenti"
(inforadio.hu)

(ugye látszik, hogy a szélén vannak az épületek, középen semmi, illetve valami parkszerű, de nem egyértelmű.)
Népi Angyal Creative Commons License 2007.08.02 0 0 18502

Szinte mindegyik pályaműnél a csarnok előtt van az ütközőbak, mert felülről adták ukázba, hogy a Nyugatiból városi, fedett "agorát" kell csinálni. Valószínűleg valaki eltöltött tíz percet Madridban, az Atocha pályaudvaron, és beleszeretett - mit sem tudva a mögöttes infrastruktúráról.

 

A nyertes terven egyébként két villamosvonal is van. Berajzolták a Bajcsyra a felüljárón átvezető vonalat a Lehel tér felé, és van egy, ami a Podmaniczky utcára ágazik le, végigmegy rajta, majd a Dózsa György út előtt felkanyarodik a vasútra vagy amellé (tram-train?).

lakos Creative Commons License 2007.08.02 0 0 18501
Nekem nincs vele bajom, úgy szökőévente egyszer ha ülök vonaton.
Előzmény: Boszorka (18500)
Boszorka Creative Commons License 2007.08.02 0 0 18500
Sorolhatnám a nyugati városok pályaudvarait ahová már rég nem megy be a vonat. A csarnokok már mindenütt, a nyugatiban is, szüknek bizonyulnak manapság. Nézd meg a zürichi vagy stuttgarti állomásokat, csak hogy a közelieket emlitsem.
Előzmény: lakos (18495)
lakos Creative Commons License 2007.08.02 0 0 18499
Amúgy olyan 100-150 méterről van kb. szó mondjuk a villamosig, metrókijárat meg van most is a Westend alsó szinttel szemben, a vonatok döntő része ma sem megy be a csarnokba.
Előzmény: Csokis (18498)
Csokis Creative Commons License 2007.08.02 0 0 18498
Na jó, finomítok: remélem kitaláltak hozzá valami jó tömegközlekedési kapcsolatot, amivel kényelmesen elérhetők a buszok is, és a 4-6-osig sem kell majd legyalogolnia a lábát a dolgozóknak.
Előzmény: Csokis (18496)
lakos Creative Commons License 2007.08.02 0 0 18497
Itt azt írják, hogy villamos köti össze majd a kormányzati negyedet a belvárossal.

Nincs túl jü szemem az ilyesmihez, de én ilyen a képeken nem látok. Vagy a 14-es meghosszabbítására gondolnak, befelé? De hát az nem is ott megy.

Előzmény: Csokis (18496)
Csokis Creative Commons License 2007.08.02 0 0 18496
De jó! Ezt b...ták el már a Keletinél is. Több gyaloglás -> hosszabb átszállási idő -> még több autós ingázó.
Előzmény: lakos (18495)
lakos Creative Commons License 2007.08.02 0 0 18495
A Nyugati csarnokba nem fognak bemenni a vágányok "kulturális célra" lesz hasznosítva.
Előzmény: Hamster (18494)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!