Négy épület mai állapot keresem, illetve adatot keresek róluk Ezek: Mercur Bank, Váci utca 37. (V. kerület) http://database.fszek.hu:2006/pic/ft.png?v=fototar&a=pic&id=010698&no=0
Hermes-udvar lakó- és irodaház, Petőfi Sándor utca 5. (V. kerület) http://database.fszek.hu:2006/pic/ft.png?v=fototar&a=pic&id=000273&no=0 http://database.fszek.hu:2006/pic/ft.png?v=fototar&a=pic&id=010855&no=0
Budapesti I. és II. ker. Takarékpénztár Rt. Széna téri irodája, Széna tér 1. (II. kerület) http://database.fszek.hu:2006/pic/ft.png?v=fototar&a=pic&id=000270&no=0
Hecht Jónás és fia áruház portálja, Szent István tér 15. (V. kerület) http://database.fszek.hu:2006/pic/ft.png?v=fototar&a=pic&id=000302&no=0 "Megjegyzés: Ma a Magyar Külkereskedelmi Bank épülete." (és ugyan ilyen formában?)
Elég inpozáns épületekről van szó, de nem tudom mi maradt belülök, ezért fordulok felétek üdv.
Nem saját, de elég jó... 2005-ös publikáció, lehet (ha olvasták), hogy már letiltották.
"A Déli automatájával módod van jegyvásárlás címén akár jelentős anyagi veszteséget okozni a MÁV-nak. A következő a teendő: jelöld meg célállomásnak Bp. Kelenföldet, majd válaszd ki a 90%-os kedvezményt. Ez egy 9 Ft-os jegy. A tranzakción a MÁV dologi költsége (jegynyomtatás, amortizáció stb.) meghaladja a 30 Ft-ot, azaz minden egyes ilyen jegyen veszít legalább 20 Ft-ot. Ha ezt egymás után 20 alkalommal megcsinálod, az ugyan belekerül neked 180 forintodba, de a MÁV-nak minimum 4-500 forintnyi kárt sikerül okoznod!"
A jegyautomaták pont a Vác-Esztergom stb. iráynába induló vonatok vágányainál (Westend felőli oldal) vannak....de pszt, ne szólj erről senkinek. Ennek a pici ténynek az elhallgatásától olyan "bulvársajtósra" sikeredett a hozzászólásod.
A Kiraly utcan van mit morogni. Tavaly vegigsetaltam oda-vissza nehanyszor, nagyon eklektikus a modern hotel, renovalt falak es a haborus emlekeket huen megorzo homlokzatok:) (en nem reklamalok, csak eszlelek)
Épp a héten (jó, már majd' egy órája a múlt héten) fotóztam végig a Király utcaát. Csak azért nem raktam be a blogomba, mert unom, hogy mindig csak morogok, meg pusztulat képeket rakok be :(
Nem teljesen így gondoltam a külföldi-magyar befutót. Bár már hallani olyan híreket, hogy több irodát is bevesznek a buliba.
Az első 5 tervet nézegetve elég vegyes a kép. Totálisan lehengerlő dolgot nem láttam, általában mindegyikben volt valami érdekes és jó. Kivéve az egyik IV. helyezettet, a japánt. Az tragikus volt. A másik IV. meg sztem a legjobb, legátgondoltabb tervvel jött. A nyerő terv elsőre nem rossz, jobban megnézve viszont sok elnagyolt megoldást mutat. Ennek nem örültem. Persze a jövő zenéje még, hogy ezekből mi, hogyan, mikorra épül meg. S a legjobb épület sem ér majd semmit, ha nem tudják az élő városba beintegrálni.
Beleznay Éva közölte: lehetséges, hogy a Bajcsy-Zsilinszky útról a Podmaniczky utcán át a Városligetig halad majd az összevont vonal, de az is elképzelhető, hogy a Nyugati téren át, a Lehel téri végállomásig fut
Ezzel meg az van, hogy a Váci útra szükség van a 14+49 összeköttetéshez.
Ha a Podmaniczky felé esnek az intézmények, ott is kell majd tömegkzölekedés, mert a terület V alakja miatt egyre messzebb kerül a Váci út/Lehel utca iránytól.
Ha a 14+49-et vezetik a Podmaniczky+Dózsa irányon, az jót tenne a Dózsának, ahol a Szabolcs utca környékét mostanában igen alaposan ledózerolták, ami előrevetíti, hogy ott lesz valami, ugyanakkor kimarad a Westend+Westend2+Lehel tér+Lehel utca eleje irány, ami megengedhetetlen. Szóval ha a két vonal helyet egyet építenek, az nagy eséllyel egyet se fog érni. Bár akkor már inkább a Lehel felé menjenek, úgyse akarok kormányhivatalokba járni :)
"Kedvezőbb csomópont" lesz 2009-ig a Nyugati tér
A 47-es és a 49-es villamos, valamint a 12-es és 14-es villamosvonalak összekötése valósulhat meg a kormányzati negyed beruházással párhuzamosan.
Beleznay Éva közölte: lehetséges, hogy a Bajcsy-Zsilinszky útról a Podmaniczky utcán át a Városligetig halad majd az összevont vonal, de az is elképzelhető, hogy a Nyugati téren át, a Lehel téri végállomásig fut.http://inforadio.hu/hirek/belfold/hir-139982
Bár még egy napja, amikor kihirdették a győztest, itt elmondtam, hogy elfogult vagyok negatív irányban a tervezőcsapat vezetőjével szemben (mert ha nem akadályozzuk meg, belecsúszott volna szerzői jog megsértése bűncselekménybe a Velencei Építészeti Biennálén), ma azt mondom, hogy nem lesz rossz ez a projekt.
Ha egy nagyon különleges formájú épületcsoport épülne, az nagyon ütné az utca másik oldalán álló házsort, és az ellenzék is joggal mondhatná, hogy a különleges alak és extrvagáns megoldás megdrágítja a beruházást, ami ma nem illendő.
Különben tényleg nem lehet tudni, hogy milyen eredménnyel zárul az építés és a régi épületek eladása, de nem túl nagy összeg lehet a különbség egyik irányban sem, tehát összességében nem rizikós ez a beruházás. (Mondjuk egy repülőgép árához hasonlítva.)
ma a Ferdinánd hídról fotózgattam mindkét irányba, hatalmas terület, számomra elképzelhetetlen, hogy másfél év alatt ott minden megváltozzon. 2009 júniusára a kormányzati márnemtudoménhanyadrész:-) jó eséllyel elkészül, de kb. olyan lesz majd a környezet, mint amilyen a Nemzeti Színház körül volt 1998-ban...
Szép álmokat bárki tud mondani (sajnos Finta leírt szavai szerintem nem azok, hanem közhelyek), sőt: még komolyan gondolni is, én inkább azért drukkolok, hogy még sok szép álom-megvalósulást láthassál! :)
hát nem tudom, de ha a jelenlegi csarnoki vágányok végéig föld alatt kihoznának legalább 8-10 vágányt, az talán megoldható, csak hát ott az a 142 milliárdos limit, amiből ki kell jönni, és gondolom a vasútra csak a minimumot költik, mert a felszínre, illetve az új ingatlanokra koncentrálnak majd.
Szerintem nagyon sok dologba nem gondoltak bele. Például örülnék, ha újságírók rákérdeznének, hogy ugye a rajzokra berajzolt Podmaniczky utcai villamos az nem csak parasztvakítás, hanem komoly, a költségekbe beleszámolt dolog, hiszen onnan lesznek megközelíthetők a hivatalok és létesítmények.
amúgy mindenki csak a 2009 asszem júniusi épületátadásról beszél, a vasútról sosincs szó, vagy azért mert ez aligha lesz kész addig, vagy mert ez nem is a projekt közvetlen része?
Milyen technológiával épült a Nyughati? A csarnok alá gondolom lehet csak úgy kéregben építkezni, de a többi rész alá? Alapvetően persze biztos oda is lehet, csak esetleg csőben, mélyebben. A forgóóra/villamosmegálló alá behozáshoz azért szerintem a főcsatornának is lenne pár keresetlen szava, nem? :)
Ja, gondolom ez alagútnál, ami valahol fedett, reális lehet. Viszont azt azért ne felejtsük, hogy van ott egy Dózsa György út, ahol még magasan mennek. Az a Nyugati "padlószintje", tehát onnan még le tudnak süllyedni, és lesz elég üzemi terület+peron? Most azt akkor azért nem értem, hogy Fitna hova akarja a Ferdinánd hidat süllyeszteni. Odaát idézte jazzool, miszerint:
Finta József elmondta, hogy a síneket kiviszik a mai pályaudvar csarnokából, és azok a külső vágányokkal egy vonalban végződnek. A csarnok - mint egy télikert - étteremnek, kávéháznak ad helyet. A javaslata szerint a Ferdinánd híd a föld alá kerülne és hasonlóan alagút vezetne a Bulcsú utcától át a Terézvárosba. A cél ugyanis, hogy "egybe forrjon" Lipótváros Terézvárossal. A Ferdinánd híd északi részén lévő Trigránit területet megnyitnák a Lehel tér felé. A rehabilitációs területre képzeli el Finta József a néprajzi múzeumot, szállodát, konferencia központot, sport-centrumot és egy Európa Házat is. Ez utóbbi - véleménye szerint - uniós pénzből épülhetne, és helyet kapna benne minden uniós ország, hogy bemutassa gasztronómiáját, de kereskedelmi-kulturális központok is működhetnének ott.
És ez a süllyesztés, pláne a műemléki épület alá megoldható úgy, hogy közben a Kormányzati Nyolcad már üzemel, tehát nem lehet ideiglenes vágányokkal az Eiffel park nevű prérire kidobni a vonatokat, stb?
Ja, és akkor ezekszeritn egész konkrét tervek vannak a Körútig behozásra, nem csak ilyen "régebben gondolkoztunk rajta, akkor rajzoltuk ezt, és most elővettük"? És politikai akarat is van rá?
van annak akadálya, h a föld alá süllyesztett sínek akár a körútig kijöjjenek?
a Nyugatiban asszem 20 vágány van, és abból négy a csarnokban. a föld alatt viszont akár több is lehetne, nem beszélve arról, hogy egyszer, talán 2050-re összekötik majd a pályaudvarokat a felszín alatt