Sziasztok! Egy érdekes kérdésem lenne: jövőre tervezem off-os gépsárkányom (Alfa Romeo Sprint) fékrendszerének radikális átalakítását(a gyári, hát hogyis mondjam.. nincs a toppon...), olyan információkat kaptam hogy ,kvázi átalakítás nélkül, felcsavarozhatóak a 4.szériás 1986 utáni Mazda rx-7 turbo első szuperjó 4 dugattyús alumínum féknyergei! :))))
Valamint a hátsó nyergek is elég megbízható kézifék mechanikával rendelkeznek ennél a típusnál, azokat is megpróbálnám felaplikálni. Itt magyarhonban van rá esélyem, hogy találjak ilyen használt-bontott elfogadható, felújítható állapotú darabokat? Ha igen, mondjatok nekem léci vmi címet (-eket) ahol ilyesmit keresgéljek! Előre is köszi a segítséget!
Először is ajánlom a következő linket: http://www.performance-tuning.hu/forum/
Az RX-7 club hivatalos fóruma már oda költözött. Az autó fenttarthatóságáról: alkatrész-igénye nem vészes, a speciális alkatrészek, amik vicsont csk erre az autóra jellemzőek megfelelő használat mellett nem kophatnak el. Az összes kopó alkatrész egy tömítés-készlettel, és csapágykészlettel pótolható, ezek hozzáférhetőek, és a következő nagyszervízig csak az általános dolgokra kell figyelni.
amire figyelni kell: Olaj, Olajnyomás, vízhő, és hogy legyen jó a benzin ellátása :) A fogyasztást viszont nem úgy kell viszonyítani, hogy 1.3as a motor, hanem hogy 150+ paci van benne :) attól is függ, hogy melyik generáció melyik motorja van benne természetesen :)
A motor egyébként megbízható, kérdés hogy ameddig eljut pl Hozzád egy kocsi, mennyi hozzá nem értő nyúlt bele, és mit tett...
Nem nagyon ismerem az rx7-t úgyhogy a kérdésem az lenne, hogy lehet-e hozzá alkatrészt kapni, drága-e az alkatrész, mennyit fogyaszt, megbízható-e a vankel motor...??
Láttam a klub honlapon, hogy a hasznaltauto-n lévő Savanna a tied volt. Van infód a jelenlegi állapotáról? Képről elég jó állapotunak néz ki (főleg a belseje:-)... Előre is köszi!
amennyiben szivo 13B egi-rol beszelunk (usa valtozat), akkor nem kell semmit modositani a motorban kb 250-260LE-ig (szerkezetileg), ahhoz, hogy elbirjon egy turbot....lasd.: Aaron Cake :)
Abszolút támogatom, hogy a másik fórumot használjuk, már csak nagy ritkán nézek ide, de ezek a kérdések nem kerültek át a másik fórumra, úgyhogy itt reagálok rájuk de én is megköszönném, ha ott folytatódna tovább.
Elég összetett kédés, hogy létezik-e ( és itt pontosítsunk!!!) 12A-hoz (gyk:1979-1984, 1st gen., SA, SA22, FB ) turbo kit. Létezett a Bae gyártott ilyrt, ill. volt még egy-két angol mahufaktura is, de ezeket már csak használtan lehet kapni, ha egyáltalán lehet, vagy keressen az emberegy japo havert és hozasson gyári 12AT kittet, de felteszem az már ott is csak használtan van.
A 12AT kittekkel szinte kivétel nélkül 165LE körüli adatokat értek el és ( Gábor most figyelj! :))) nem kellett módosítani a hajtásláncon, fékeken, futóműveken, a korabeli tesztek dícsérték nagyon ("Rotary Beast", "Far East Dragon" stb.) Amihez módosítani kell az említetteken az a 13BT alapú átépítés, de arról eltérnek a vélemények, hogy mekkora módosítást igényel.
Erről ennyit, ha 12AT-vel van kérdés még, szívesen válaszolok, ha tudok :).