Keresés

Részletes keresés

Boszorka Creative Commons License 2007.11.14 0 0 18928

Levonható tanulság: nézzünk a lábunk alá és az orrunk elé, hogy hova lépünk. :-)

 

Én egy tök normál lépcsön is tudtam hatalmasat esni és nem a lépcső tehetett róla.:-(

Előzmény: lafal (18925)
dengelegi Creative Commons License 2007.11.14 0 0 18927
Milyen hamar "anno"-vá válik valami néha Pesten. Például az Operett színház előtti Kálmán Imre szobor melletti tábla, melynek már csak a rögzítési helye látszik. Kár.
akagi Creative Commons License 2007.11.14 0 0 18926
Pedig én úgy érzem utaltam a beírásomban arra a tényre, hogy a szokatlansága miatt történt a legtöbb baleset. Biztos találkoztatok a metro mozgólépcsőjénél olyan emberrel, aki nem mert rálépni, de a kezét már vitte a mozgókorlát. Pánikba esnek és nem tudják kontrolálni önmagukat. Sajnos ilyen esetekben történnek a súlyos balesetek! Ugye a mozgólépcsőt is nevezhetjük liftnek?! DD
Előzmény: lafal (18925)
lafal Creative Commons License 2007.11.13 0 0 18925
Az általad említett esetről az a régi bosszuságom jut eszembe, hogy csak a balesetről számol be a média, az okról és a levonható tanulságokról talán soha.
Előzmény: Boszorka (18924)
Boszorka Creative Commons License 2007.11.13 0 0 18924
Attól , hogy valaki halálos balesetet szenved, még nem biztos, hogy rossz a berendezés. A közelmúltban a XII. kerületben egy nő halálos balesetet szenvedett a saját villájuk liftjétől. Ez még nem igazolja, hogy a liftek általában balesetveszélyesek.
Előzmény: lildiko (18923)
lildiko Creative Commons License 2007.11.13 0 0 18923

Lehet, hogy ma már biztonságos, de én még emlékszem arra a szomorú esetre, amikor a 70-es években egy fiatal kollegám halálos balesetet szenvedett a páternoszterben. (MNB B épület)

 

Hogy oldjam is a hangulatot, egy programajánlat:

Kiállítás - Mesélő képeslapok - Margitsziget anno
(Budapest, Angyalföldi Helytörténeti Gyűjtemény, november 7. - 2008. április 11.)

Előzmény: akagi (18918)
akagi Creative Commons License 2007.11.13 0 0 18922
mennyezeti
Előzmény: akagi (18921)
akagi Creative Commons License 2007.11.13 0 0 18921

Szia!

Az emeletek menyezeti pontja is felhajtható mint a következő emelet belépője! A fülketető haránt irányú mozgására kapcsol a vészleállító. Ha ezt a vészleállító automatikát kikapcsolom sem történhet más, mintha a létra tetejéről esnék egy nagyot és törne el a kezem vagy a lábam. Tapasztalatom szerint az emberek amig nem tapasztalják ki, addig félnek tőle mint anno a metro mozgólépcsőjétől. Képzelem mi lenne itt, ha lenne mozgó járda, mint Párizsban!

Előzmény: VEE (18920)
VEE Creative Commons License 2007.11.13 0 0 18920

Muszáj kibeszélni a témát, mert nem jó, ha elvarratlan szálak maradnak.

 

Szerintem, ha valakinek kilóg a lába a felfelé menő liftszekrényből, akkor azt simán beszorítja a nyílás feletti szemöldök. Még akkor is, ha az felhajtható. Gondolj a nem annyira szilfid alkatokra!

 

Minden esetre nem volt szép a portán ücsörgőktől, hogy úgy indították el újra a páternosztert, hogy nem mentek végig, nem győződtek meg arról, nem volt-e valahol mégis indokolt a vészleállítás.

Előzmény: akagi (18918)
drdoktor Creative Commons License 2007.11.13 0 0 18919
bocsánat, nem volt szándékomban megsérteni.
saját tudatlanságom okán, meg voltam győződve a régen tanultakból kifolyólag, hogy a bauxitbeton szilárdságvesztése egy visszafordíthatatlan folyamat.
a cikk szerint mégsem, mindazonáltal nagyon érdekes a legvége, "a kötőanyagok körforgása".
mégegyszer bocs.
Előzmény: VEE (18910)
akagi Creative Commons License 2007.11.13 0 0 18918
Még annyira sem veszélyes, mint a hagyományos lift! Megfelelő biztosítások vannak beépítve minden egyes fülkéjébe. Sőt minden emeleten is van automata vészleállító. A kabinok teteje nem fixen rögzített, hanem hátrafele elcsúsztatható. Az emeleti belépő dobogók is felhajthatók. Simán elfér közte egy testes ember is. Én alkalmasabbnak tartom egy nagyforgalmú irodaházban, mint három db. gyorsliftet. Persze teher szállításra alkalmatlan!
Előzmény: VEE (18917)
VEE Creative Commons License 2007.11.13 0 0 18917

Életemben csak párszor voltam a Szalay utcai minisztériumban. Nem tudom, hogy 10 éve hogy hívták: oktatási vagy művelődési, amikor a folyosón a lift felől segélykiáltást hallva leállítottam a páternosztert és kihúztam egy idős urat, aki félig kilógott a liftszekrényből.

 

Egy perc múlva újra elindult a lift anélkül, hogy végigjárták volna az emeleteket, hogy mi is történt. Tehát ha nem szedem ki a bácsit, akkor a felfelé menő szekrény a kilógó testrészeit elvágta volna. Akkor nagyon mérges voltam a biztonságiakra, számon kértem rajtuk (meg talán később a főnökükön), hogy miért indították újra a liftet? Azzal magyarázkodtak, hogy általában vakriasztás szokott lenni...

Előzmény: M.T. (18914)
Hamster Creative Commons License 2007.11.12 0 0 18916

Az élet eleve életveszélyes :) Régen a villamosnak se volt ajtaja, most van. Igaz, kicsit gyorsabbak lettek. De a Miatyánk (Pater Noster) nem gyorsult be, így hát minek ajtó rá?

 

OFF bis

Oostendében utaztam olyan lifttel, ami olyan hetven centi széles volt, másfél méter hosszú, és egyik emeleten egyik oldalon voltak az ajtók, másikon a másikon, ezért egyik oldalán se volt belső ajtaja. Na az tényleg izgi volt :)

Előzmény: M.T. (18914)
gumidani Creative Commons License 2007.11.12 0 0 18915

Egyébként szerintem veszélyes

 

A MÁV Kórházban még megvan?

Nem semmi ötlet volt kórházba létesíteni ilyet.

Előzmény: M.T. (18914)
M.T. Creative Commons License 2007.11.12 0 0 18914
Azért nem lennék ebben olyan biztos.

Ausztriában belső ajtó nélkül készültek a liftek. Biztos forrásból tudom, hogy tömegesen építik át (látják el belső ajtóval) a régi lifteket is.
Szóval lehet, hogy a páternosztereknek is van valami haladék.
A minap az Oktatási M.-ban utaztam vele. Egyébként szerintem veszélyes.
Előzmény: Csokis (18908)
Hamster Creative Commons License 2007.11.12 0 0 18913

Akkor már nem aktuális a vicc, amit nagyszüleim meséltek, miszerint

"-hallotta? össze fog dőlni a Gellért-hegy!

-miért, vulkánt találtak alatta?

-nem, csak túl sok benne a bauxitbeton"?

 

:)

Előzmény: VEE (18904)
courage the dog Creative Commons License 2007.11.12 0 0 18912
Furcsa volt ez a torony, es megis zsenialis. Kar erte:(
Előzmény: gumidani (18911)
gumidani Creative Commons License 2007.11.12 0 0 18911
A torony sarkain volt szobrokkal mi lett? (Pesszimista tipp: Azokat semmisítették meg elsőként) 
Előzmény: VEE (18910)
VEE Creative Commons License 2007.11.12 0 0 18910

Köszönet a cikkért, amit ugyan korábban nem olvastam, de annak ismerete nélkül is a lényeg már régóta köztudott a szakemberek előtt. Csak azért írtam le, mert itt nem biztos, hogy mindenki tudott a bauxitbetonról. A Fiumei úti OTI előtt vagy abban járva mindig eszembe jut a torony visszabontása. Alább valószínűleg pontatlan voltam, mert a páternoszter talán nem is ment fel a toronyba.

 

((De miért írtad, hogy "szinte hihetetlen, de ráhibáztál"? Eddigi hozzászólásaim alapján úgy véled, hogy eddig a levegőbe beszéltem?...))

Előzmény: drdoktor (18909)
drdoktor Creative Commons License 2007.11.12 0 0 18909
közben kicsit olvasgattam, szinte hihetetlen, de ráhibáztál.
http://www.szte.mtesz.hu/06journal/2002_1/15-19.pdf

mikor nekem tanították ~35 éve, valami olyanra emlékszem, hogy ahol valami takarta, vakolat, olajfesték, a bauxitbetont és elzárta a levegőtől ott sokkal kevésbé károsodott. akkoriban a légköri szennyezéssel magyarázták a szilárdságcsökkenést.
hja, sok idő eltelt, a cikk érdekes, más megállapításokat tesz.
Előzmény: VEE (18907)
Csokis Creative Commons License 2007.11.12 0 0 18908
Ez csak duma. Csak új páternosztereket nem szabad építeni, a régiek üzemelhetnek. (Azt hiszem az EU-ban érvényes lift szabvány a balesetvédelem miatt előírja a dupla liftajtót, ezért tilos.)
Előzmény: VEE (18903)
VEE Creative Commons License 2007.11.12 0 0 18907

Természetesen nem javultak, de olyan bizonytalanok a mérőeszközök, hogy ezért mutathatott néhol gyógyulást. Ezért írtam mondat végére három pontot.           

Előzmény: drdoktor (18906)
drdoktor Creative Commons License 2007.11.12 0 0 18906
> sőt egy időben mintha javulást tapasztaltak volna...

ezt hogyan kell érteni???
gyógyulnak? lábadoznak?
Előzmény: VEE (18904)
P.stephenson Creative Commons License 2007.11.12 0 0 18905

Az Ik 60-asokat 1960-tól kezdték el átépíteni csuklóssá, elvileg 1963-ban készültek el az utolsó példányok, onnantól már csak csuklós változatban létezett a 60-as.

Az UV a Nagykörúton a 60-as évek első felétől jár, tehát (ha jól írtam az Ik 60-asokról, akkor) 1960-63 közötti a kép.

 

P.s

Előzmény: gumidani (18901)
VEE Creative Commons License 2007.11.11 0 0 18904
Bocs, az előbbihez tartozik, hogy azóta sem gyengültek a bauxitbeton épületek, sőt egy időben mintha javulást tapasztaltak volna...
Előzmény: VEE (18903)
VEE Creative Commons License 2007.11.11 0 0 18903

Fiatalabbak kedvéért (bár ők talán nem is olvassák e topicot):

 

A hatvanas években pánik volt a harmincas években alkalmazott bauxitcement, illetve az abból készült bauxitbeton szilárdságcsökkenése miatt. Akkoriban például az Astoriával átellenben lévő lakóházban a fűtő a salakkal teli talicskával együtt leesett az alsó pinceszintre, mert a födém leszakadt.

 

Akkor az ilyen lakóházakat (pl. az újlipótvárosi épületek többségét) államilag listába vették és az ÉMI rendszeresen vizsgálta a vakolatba vésett cigarettás doboznyi vakolatkivésés helyére illesztett ún. Schmidt-kalapáccsal, amely ütéssel állapította meg a vasbeton szilárdságát.

 

Az ijedtség akkora volt, hogy ezért bontották vissza a Fiumei (akkoriban Mező Imre) úti OTI (akkoriban talán TB) székház tornyát. Pedig milyen izgalmas volt felmenni a toronyba a páternoszterrel és az utolsó emeleten - a figyelmeztetés ellenére - nem kiszállva átfordulni (persze nem fejre állva) a lefelé menő szakaszra...

 

Apropó, mit hallottatok arról, hogy az Unió nem engedi a páternosztereket üzemelni? Ugyanis a nemrégi nyitott napon ezt mondták a Roosevelt téri volt BM épületben a vezetésen, hogy azért van leállítva az ottani lift. De én azt hiszem, néhol még működik, pl. az egyik (vagy mindkettő?) Markó utcai bíróságon.

Előzmény: firmin (18902)
firmin Creative Commons License 2007.11.11 0 0 18902

 

... az OTI tornya (Fiumei út) - 1967-ben lebontották.

Előzmény: Zoltika (18900)
gumidani Creative Commons License 2007.11.11 0 0 18901

A Margit-hidas képhez néhány gondolat.

 

Meglehet, hogy ilyen hajó még 1964-ben is közlekedhetett.

 

Az UV+pót+UV szerelvény körúton való megjelenése lehet egy időhatár. Azért említem az egész szerelvény összeállítást, mert volt egy rövid időszak, amikor a körúton is párban jártak az UV-k.

 

A szentendrei HÉV vonalon még nem közlekednek az M IX-es szerelvények.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ikarus 60-as autóbusz közelg a képen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tudom, hogy ezek nem dátumok, de nálam okosabb esetleg tovább tud általuk lépni.

Előzmény: Zoltika (18900)
Zoltika Creative Commons License 2007.11.09 0 0 18900

Az első képen már van UV és még eredeti magasságú az OTI-palota (a hajó vsz. 62-ig üzemelt ebben az alakjában) ;

 

a másodikon még nyoma sincs az Intercontinentalnak, de áll az UVATERV épülete (a hajó 1959-ben épült);

 

a harmadikon már épül (áll?) a SZOT-szálló, de még semmi nem látszik a Komjádiból (a hajó 1966-ban épült).

 

Évszámokkal kifejezve, és esetleg szűkítve?

 

 

Előzmény: Zoltika (18899)
Zoltika Creative Commons License 2007.11.09 0 0 18899

Kérem segítsetek az alábbi hajós képek készítési időpontjának minél pontosabb behatárolásában!

 

 

Lukácsi Imre gyűjteményéből

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!