A metro és a Gellért-hegy kapcsolat. Egy leendő háborúban a K- NY i vasút kapcsolata. Vagy Buják lakosságát miért cserélték ki a tározó építése kapcsán. A Mélyépítő Vállalat arhívumában találnánk néhány utalást, de a terveket máshol kellene keresni. Lehet, hogy a néhai PTTV adattárában!
"A Parlamaent és a Akadémia utcai MDP székház között létezett egy járható föld alatti folyosó, ez ismert az 56-os történetekből is."
Még az is lehet, hogy az FN tudósítója ezt látta, és nem a metróval összekötő folyosót ("A parlamenti óvóhelynek azonban van összeköttetése a metróval, ezt - egy ráccsal elzárt folyosón keresztül - láttam.") ! Az ugyanis nem derül ki ebből az odavetett félmondatból, hogy honnan látta ezt a ráccsal lezárt folyosót ? A metró felöl vagy a parlament pincéje (óvóhelye) felöl ??
A Petőfi-híd környékén lévő alagútról nincsen tudomásom; ha tudtok róla közelebbit, kérem osszátok meg! Biztosan létezik viszont alagút - jártam is benne - a Szentendrei-sziget déli csücske fölött (1659 fkm) lévő szivattyútelep és a pesti oldal között. Ezt a 30-as évek végén építették, nyomócsöveken megy a szigeti víz a Káposztásmegyeri Főtelepre. Felegyenesedve járni lehet benne. Van egy másik alagút is valamivel feljebb (cca. 1662,5 fkm), valamint a sziget déli csücskénél egy Békásmegyerre. Ezeken is lehet közlekedni, de talán nem teljesen felegyenesedve.
A Parlamaent és a Akadémia utcai MDP székház között létezett egy járható föld alatti folyosó, ez ismert az 56-os történetekből is. Talán ennek lehetett valamilyen kiágazása a Nádor utcai bunker felé.
Azzal indít, hogy utánanéztek egy városi legendának, mely szerint a Kossuth tér alatt titkos alagút köti össze az ország házát a kettes metróval.
Ezek után bejártak egy egykor szupertitkos, 39 m mély óvóhelyet egy Nádor utcai telken, amelynek nincs összeköttetése se a Parlamenttel, se a metróval, viszont feltehetően a legfelsőbb párt és állami vezetőket menekítették volna ide (ezek szerint elég bénán a felszínről, a Nádor utcán keresztül.)
Aztán jön a kulcsmondat szinte eldugva: "A parlamenti óvóhelynek azonban van összeköttetése a metróval, ezt - egy ráccsal elzárt folyosón keresztül - láttam."
Azaz nagy nehezen csak kiderül a cikkből, hogy mégsem városi legenda az, hogy a Kosuth tér alatt alagút köti össze a Parlamentet a 2-es metróval, igaz ennek nem járt utána (nem ment végig rajta), csak látott valami ráccsal lezárt nyílást a parlamenti óvohelyen... :)
Viszont engem meglepett az a nemrég valamelyik tévécsatornán bemutatott dokufilm, amely szerint milyen komoly, ember által kényelmesen begyalogolható, kivilágított stb. közműalagút van a Duna alatt, valahol a Petőfi és a Lágymányosi híd között, amely még a 30-as években épült !
Kiváncsi lennék, minek köszönhette, hogy a németek nem robbantották be '44-ben ?!
„Egy városi legenda szerint a Kossuth tér alatt titkos alagút köti össze az ország házát a kettes metróval. Az érintettek évtizedeken át tagadták ennek a létezését, a FigyelőNet pedig utánajárt, hogy mi az igazság.”
A "házmester" max. nyitott ajtóval lehozhatja a földszíntre a kabint. Tehát bele piszkálni nem tud. Főleg, hogy a lifteknek minden évben TÜV vizsgát kell tennie és ezt nagyon komolyan veszik!
Igen, de mi történt a villában a liftbalesetnél? Nem az érdekel, ha egy szerencsétlen ember orraesik, hanem az, hogy ha pl. a házmester belebütyköl a lift elektromos reteszrendszerébe, vagy valaki fogpiszkálóval benít meg egy kapcsolót.
Ááá, a Cekkerház. Ez is inkább feltűnő, mint szép, de legalább nem olyan mogorva betontömb, mint az újjáépített Golyósház (Libakaki-palota) a Roosevelt téren...
"Képzelem mi lenne itt, ha lenne mozgó járda, mint Párizsban!"
Semmi. Mivel nem mélységbe vezet, hanem vizszintes, sokkal kevésbé szokatlan (rémisztő) a használata mint a mozgólépcsőknek. (Ez utóbbiak használatában pdig már Budapesten kívül is százezrek szereztek rutint, mióta egyre több helyen vannak plázák...)