Keresés

Részletes keresés

drdoktor Creative Commons License 2007.11.30 0 0 18988
gratulálok!
Előzmény: lafal (18987)
lafal Creative Commons License 2007.11.29 0 0 18987

N. Kósa Judit, a Népszabadság kulturális rovatvezetője számos, vagy inkább számtalan Budapest tárgyú kitünő cikk szerzője ma Magyar Lajos díjat kapott. Gratulálok, gondolom sok topiclakó nevében is.

Code Inconnu Creative Commons License 2007.11.28 0 0 18986
Ez volt a műsor:
http://www.mtv.hu/magazin/cikk.php?id=232851
Előzmény: Póli (18948)
lg23 Creative Commons License 2007.11.28 0 0 18985

Egy kis kuriózum, 1960-ból Vár-rajongóknak:

Józsi31 Creative Commons License 2007.11.28 0 0 18984
Hamster Creative Commons License 2007.11.28 0 0 18983
kdezsoe Creative Commons License 2007.11.26 0 0 18982

 

 Még két napig tart...  :)

 

 

lakos Creative Commons License 2007.11.22 0 0 18981
Ez inkább UL.
Előzmény: John Howard (18980)
John Howard Creative Commons License 2007.11.22 0 0 18980

Akkor ha így előjöttek "titkos ojjektumok", kérdeznék én is egyet:

 

Lehet-e igazságtartalma annak, hogy Nagyicce-Mátyásföld térségében a két (volt) orosz laktanya össze volt kötve egy föld alatti, vasutat is tartalmazó alagúttal? Az egyik a Pesti határút melletti, ennek HÉV-kapcsolata volt a Lándzsa utca felől; a másik pedig a "nagy", a volt mátyásföldi repülőtér felőli, ahova ma is megy nagyvasúti iparvágány a Jázsberényi út felől. Sejtések szerint a Guzsaly/Vulkán utca, Újszász utca vonalában (illetva ahhoz közel) lehetett, lehet ez az alagút, áramellátása pedig a Hősök fasora sarkán bukott volna a mélybe az ottani trafóról. Ez utóbbit egy útbeszakadáskor látni vélte ismerősöm anno úgy húsz éve, miközben orosz katonák(!) géppityuval tessékelték arrébb...

Zolcsi67 Creative Commons License 2007.11.21 0 0 18979
Ha jól tévedek, valami bejáratot mi fotóztunk együtt, Sztyepánovics pajtás! Vagyis te fotóztad, én néztem :-))))
Előzmény: P.stephenson (18954)
akagi Creative Commons License 2007.11.21 0 0 18978
Volt szerencsém ott vételezni néhány vagon anyagot, hát modhatnám, hogy rakodó pu.!
Előzmény: Hamster (18973)
akagi Creative Commons License 2007.11.21 0 0 18977
Igazad van! Az Örsnél a Finommechanika volt. De egykutya. mert azt gyártotta mint az MM! Jobban mondva a lövedékek robbanófejeit és a hüvelyeket. Az MM meg megtöltötte mindenféle jóval! :))
Előzmény: Hamster (18974)
incitatus Creative Commons License 2007.11.21 0 0 18976
A Fehér úton lévő katonai cég fedőneve Finommechanikai Vállalat volt. A Mechanikai Művek, ahogy írtátok, a budai oldalon volt.
akagi Creative Commons License 2007.11.21 0 0 18975

Félreértés! Nem Bujákig van a metro! (habár egy Ercsi-Szigetszentmiklós-Nagytarcsa-Alag összeköttetést el tudok képzelni) Csak azt akartam mondani miért volt fontos megépíteni anno ezen a nyomvonalon a metrot. Nem ebbe rokkant bele, hanem az erőteljes fegyverkezésbe! '53-ra az alagut összes létesítménye készen volt! A felszíni állomások hiányoztak csak. Kivéve a Népstadion állomást, mert az 100%-ban készen állt. 1967-ben bontották le az igen masszívra épített szocreál épületét.

Előzmény: Póli (18972)
Hamster Creative Commons License 2007.11.21 0 0 18974
Ja, hogy Mechanikai Művekről van szó? Az Örsnél levő az nem Finommechanikai volt? A kettő ugyanaz a cég volt? Mondjuk a Tétényi/Budafoki fennsík televan lukakkal, de nem vasúti céllal...
Előzmény: Hamster (18973)
Hamster Creative Commons License 2007.11.21 0 0 18973

A budaörsi MM-nél vasút ment le a föld alá, igaz Hami?

 

Hogy mitcsinált hol a micsoda? (azon a tágabban értelmezett környéken talán egy lőszerraktár volt (Törökbálintnál?), ahol alagútban sín ment)

 

A Szikla-központnak SZVSZ maximum a Déli vasút alagútjához lehet kapcsolata, bár eddig csak a felette levő munkásőrparancsnokságról, vagy miről hallottam, hogy van kapcsolata. És mi az a z MM? Hol van kiserdő a kettes metró végállomásánál? És ha Bujákra alagutat fúrnának, arra szerintem sokan emlékeznének. Mert egy dolog pincéket összekötni, metrószellőzőkön át lejrátokat csinálni, és egy másik telefurdosni PEst és Nógrád megyét...

Előzmény: akagi (18971)
Póli Creative Commons License 2007.11.21 0 0 18972

"Tudod, hisz ott laktál!"

 

Pazar a memóriád !  :)

Csakhogy semmiféle Belvárosból jövő alagutat nem építettek arra (nemhogy Bujákig !), hisz még az 1950 és 53 között 40 %-ban megépült metróalagutakba is majdnem belerokkant az ország,

le is állította az építkezést az első Nagy Imre kormány!  

Előzmény: akagi (18971)
akagi Creative Commons License 2007.11.21 0 0 18971
A volt Országos Légvédelmi Parancsnokság ismertebb nevén Sziklaközpont Gellért-hegy. A másik meg a Pestmegyei Tanácsi Tervező Vállalat. Az OLP kitelepülési körlete volt Jobbágyi. Nézd a térképen! jé! mellette van Buják....! Vagy a kettes metro végállomásánál ott volt a kiserdőben az MM. Tudod, hisz ott laktál! A pincéi megérnének egy misét! A budaörsi MM-nél vasút ment le a föld alá, igaz Hami?
Előzmény: Póli (18970)
Póli Creative Commons License 2007.11.21 0 0 18970
Mi az az "OLP", és mi az a "PTTV"  ???
Előzmény: akagi (18969)
akagi Creative Commons License 2007.11.21 0 0 18969

Hölgyek, Urak!

Az egész történet abból indult ki, hogy a matyiék mért pont ott kezdék el építeni a kettes metrót. Ha megnézitek a nyomvonalat nem kell nagy fantázia, hogy a vonatkozásokat megtaláljátok. Mivel egykoron hozzáfértem titkos agglómerációs térképekhez és tervekhez mertem utalásokkal szolgálni és nem véletlen hívatkoztam a PTTV arhívumára.

Üdv

Hamster Creative Commons License 2007.11.20 0 0 18968
Gondolom jó érzés bennfennteskedni :-/ Mondjuk nekem meg jól esik nem elhinni :)
Előzmény: P.stephenson (18963)
Póli Creative Commons License 2007.11.20 0 0 18967

Tisztelt Topiclakók !

 

Megjelent egy - úgy tűnik - alapmű Budapest történelméről !

 

http://www.metro.hu/kultura/cikk/168906

 

Póli Creative Commons License 2007.11.20 0 0 18966

Pestről Bujákra alagútkijárat atomtámadsá előli meneküléshez ?!!

Csak hülyéskedek, és úgy néz ki, beletrafáltam* ?!!!   :))

 

*Erről a "Men in Black" jut eszembe, amikor a főhös - Tommy Lee Jones - azt mondja, hogy titokzatos eseményekről a komoly sajtó sosem számol be, azokhoz a bulvárlapokat kell bújni, ők tapintanak rá mindig...  :)  

Előzmény: akagi (18964)
akagi Creative Commons License 2007.11.20 0 0 18965
Vész esetén a környékre telepítés.
Előzmény: P.stephenson (18963)
akagi Creative Commons License 2007.11.20 0 0 18964
Metro nem biztos de van kijárat!
Előzmény: Póli (18961)
P.stephenson Creative Commons License 2007.11.20 0 0 18963

Mi az az OLP? Hogy van köze Bujákhoz?

Az isten szerelmére, mi értelme van ennek a félig elpotyogtatott infómorzsáknak?

 

P.s

Előzmény: akagi (18962)
akagi Creative Commons License 2007.11.20 0 0 18962
Az OLP és az alagut. Tul.kép ehhez van köze Bujákhoz.
Előzmény: Hamster (18959)
Póli Creative Commons License 2007.11.20 0 0 18961

"És mi történt Bujákon?"

 

Bizonyára egy szupertitkos metró oldalalgútnak ott van a kilyárata !  :)

Előzmény: Hamster (18959)
akagi Creative Commons License 2007.11.20 0 0 18960
Nincs az olyan messze...! Ott volt a legfontosabb telefonközpont! A Köztársaság téri pártház össze volt kötve a kerületi pártházzal, ami a műszaki fősulival szemben volt. ja! A háború előtti helyzetről írok. Nyilasok lakták mind a kettőt.
Előzmény: Hamster (18958)
Hamster Creative Commons License 2007.11.20 0 0 18959
Hol van kapcsolat a Gellért-hegy és a metró közt? És minek? És mi történt Bujákon? Csak kapkodom itt a fejem...
Előzmény: akagi (18957)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!