N. Kósa Judit, a Népszabadság kulturális rovatvezetője számos, vagy inkább számtalan Budapest tárgyú kitünő cikk szerzője ma Magyar Lajos díjat kapott. Gratulálok, gondolom sok topiclakó nevében is.
Akkor ha így előjöttek "titkos ojjektumok", kérdeznék én is egyet:
Lehet-e igazságtartalma annak, hogy Nagyicce-Mátyásföld térségében a két (volt) orosz laktanya össze volt kötve egy föld alatti, vasutat is tartalmazó alagúttal? Az egyik a Pesti határút melletti, ennek HÉV-kapcsolata volt a Lándzsa utca felől; a másik pedig a "nagy", a volt mátyásföldi repülőtér felőli, ahova ma is megy nagyvasúti iparvágány a Jázsberényi út felől. Sejtések szerint a Guzsaly/Vulkán utca, Újszász utca vonalában (illetva ahhoz közel) lehetett, lehet ez az alagút, áramellátása pedig a Hősök fasora sarkán bukott volna a mélybe az ottani trafóról. Ez utóbbit egy útbeszakadáskor látni vélte ismerősöm anno úgy húsz éve, miközben orosz katonák(!) géppityuval tessékelték arrébb...
Igazad van! Az Örsnél a Finommechanika volt. De egykutya. mert azt gyártotta mint az MM! Jobban mondva a lövedékek robbanófejeit és a hüvelyeket. Az MM meg megtöltötte mindenféle jóval! :))
Félreértés! Nem Bujákig van a metro! (habár egy Ercsi-Szigetszentmiklós-Nagytarcsa-Alag összeköttetést el tudok képzelni) Csak azt akartam mondani miért volt fontos megépíteni anno ezen a nyomvonalon a metrot. Nem ebbe rokkant bele, hanem az erőteljes fegyverkezésbe! '53-ra az alagut összes létesítménye készen volt! A felszíni állomások hiányoztak csak. Kivéve a Népstadion állomást, mert az 100%-ban készen állt. 1967-ben bontották le az igen masszívra épített szocreál épületét.
Ja, hogy Mechanikai Művekről van szó? Az Örsnél levő az nem Finommechanikai volt? A kettő ugyanaz a cég volt? Mondjuk a Tétényi/Budafoki fennsík televan lukakkal, de nem vasúti céllal...
A budaörsi MM-nél vasút ment le a föld alá, igaz Hami?
Hogy mitcsinált hol a micsoda? (azon a tágabban értelmezett környéken talán egy lőszerraktár volt (Törökbálintnál?), ahol alagútban sín ment)
A Szikla-központnak SZVSZ maximum a Déli vasút alagútjához lehet kapcsolata, bár eddig csak a felette levő munkásőrparancsnokságról, vagy miről hallottam, hogy van kapcsolata. És mi az a z MM? Hol van kiserdő a kettes metró végállomásánál? És ha Bujákra alagutat fúrnának, arra szerintem sokan emlékeznének. Mert egy dolog pincéket összekötni, metrószellőzőkön át lejrátokat csinálni, és egy másik telefurdosni PEst és Nógrád megyét...
Csakhogy semmiféle Belvárosból jövő alagutat nem építettek arra (nemhogy Bujákig !), hisz még az 1950 és 53 között 40 %-ban megépült metróalagutakba is majdnem belerokkant az ország,
le is állította az építkezést az első Nagy Imre kormány!
A volt Országos Légvédelmi Parancsnokság ismertebb nevén Sziklaközpont Gellért-hegy. A másik meg a Pestmegyei Tanácsi Tervező Vállalat. Az OLP kitelepülési körlete volt Jobbágyi. Nézd a térképen! jé! mellette van Buják....! Vagy a kettes metro végállomásánál ott volt a kiserdőben az MM. Tudod, hisz ott laktál! A pincéi megérnének egy misét! A budaörsi MM-nél vasút ment le a föld alá, igaz Hami?
Az egész történet abból indult ki, hogy a matyiék mért pont ott kezdék el építeni a kettes metrót. Ha megnézitek a nyomvonalat nem kell nagy fantázia, hogy a vonatkozásokat megtaláljátok. Mivel egykoron hozzáfértem titkos agglómerációs térképekhez és tervekhez mertem utalásokkal szolgálni és nem véletlen hívatkoztam a PTTV arhívumára.
Csak hülyéskedek, és úgy néz ki, beletrafáltam* ?!!! :))
*Erről a "Men in Black" jut eszembe, amikor a főhös - Tommy Lee Jones - azt mondja, hogy titokzatos eseményekről a komoly sajtó sosem számol be, azokhoz a bulvárlapokat kell bújni, ők tapintanak rá mindig... :)
Nincs az olyan messze...! Ott volt a legfontosabb telefonközpont! A Köztársaság téri pártház össze volt kötve a kerületi pártházzal, ami a műszaki fősulival szemben volt. ja! A háború előtti helyzetről írok. Nyilasok lakták mind a kettőt.