Keresés

Részletes keresés

lafal Creative Commons License 2007.12.02 0 0 19004

Régen ez egy kicsit más volt, mint ma, amikor egyes autók megállnak a járdától, másodiknak, bekapcsolva a vészvillogót, mert csak egy házzal arrébb van hely a parkolásra.

A Nyugati és a Mária u. közötti távolság kb. 3 km, ez oda vissza 6 km és nem kevés. Gyerekkoromban egy néni mesélte, hogy a huszas években naponta,  reggel oda, délben (ebédelni oda-vissza) és este  (vissza), tehát négyszer tette meg a 2 km-es utat gyalog a Petőfi Sándor utcai munkahelye és az Erzsébetvárosi lakása között, ami napi 8 km. volt.

Előzmény: mamicska (19002)
mamicska Creative Commons License 2007.12.02 0 0 19003
gyönyörű!!!:)
Előzmény: kdezsoe (18993)
mamicska Creative Commons License 2007.12.02 0 0 19002
hogy volt ez a séta??

szintén vidékiként anno én is inkább gyalogoltam a Nyugatitól a Blaháig, de még onnan a Mária utca...háát szép teljesírtmény:))
Előzmény: Törölt nick (19000)
lafal Creative Commons License 2007.12.02 0 0 19001
A Grund a Pál utcában, a körút és a Mária utca között volt, nem a sarkon.
Előzmény: Törölt nick (19000)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.02 0 0 19000
Régen két hónapig minden héten mennem kellett a Mária utcába szemészetre, akkor a Nyugatitól mindig átsétáltam. Csodálkoztam is a pestieken, hogy 2 megállónyi távolság miatt is felszállnak a buszra vagy a villamosra.

Tényleg, a Mária és a Pál utca melyik sarkán volt a híres grund?
Előzmény: Csokis (18999)
Csokis Creative Commons License 2007.12.02 0 0 18999
Valóban két megálló. Na, de azokban a ruhákban... :-)
Előzmény: Törölt nick (18998)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.02 0 0 18998
A Nyugati és a Király utca nem 2 saroknyira van egymástól? Oda minek kellett villamos? Mire felszáll az ember meg leszáll, gyalog is odaér.
Előzmény: Józsi31 (18984)
Jack The Lad Creative Commons License 2007.12.02 0 0 18997

Szjúpör!!!

 

 

Előzmény: kdezsoe (18993)
kdezsoe Creative Commons License 2007.12.01 0 0 18996
Mitmondjak, Tőled igazán jól esik... ;)  Köszönöm! :)
Előzmény: apca (18995)
apca Creative Commons License 2007.12.01 0 0 18995
Szép, komoly munka. Élvezettel nézegettem.

Gratulál egy régi Spectrumos. :)
Előzmény: kdezsoe (18993)
firmin Creative Commons License 2007.12.01 0 0 18994
... gratuláloka kiállításhoz!
Előzmény: kdezsoe (18993)
kdezsoe Creative Commons License 2007.12.01 0 0 18993

Sajnos a link már idejét múlta, viszont azóta a kiállítást felköltöztettem a webre...

Ajánlom szíves figyelmetekbe! :)

Előzmény: kdezsoe (18982)
mamicska Creative Commons License 2007.12.01 0 0 18992
örülök és gratulálok!:)
Előzmény: N. Kósa Judit (18991)
N. Kósa Judit Creative Commons License 2007.12.01 0 0 18991
Nagyon köszönöm!
Előzmény: lafal (18987)
Code Inconnu Creative Commons License 2007.11.30 0 0 18990
Érdemes lesz nézni ma is, a metró építéséről lesz szó benne, plusz a végén be lesz mutatva az a Parlamenthez közeli, földalatti óvóhely is, ami korábban szóba került.
Előzmény: Póli (18989)
Póli Creative Commons License 2007.11.30 0 0 18989

Ez az, ügyes vagy !  :)

 

Szóval a közműalagút a Lágymányosi híd mellett van, 1939 és 43 között épült, 1990 óta ipari műemlék, és a narrátor szerint csak másfél évtizede tud róla a nagyközönség. (Én ezek szerint nem vagyok "nagyközönség", mert csak ebből a műsorból szereztem tudomást róla.. :)  ).

A riport szerint fel (be) akarták ezt is robbantani a német utászok, de ezúttal egy magyar mérnök "kapcsolati tőkéjének" segedelmével ez a műtárgy megmenekült.

Előzmény: Code Inconnu (18986)
drdoktor Creative Commons License 2007.11.30 0 0 18988
gratulálok!
Előzmény: lafal (18987)
lafal Creative Commons License 2007.11.29 0 0 18987

N. Kósa Judit, a Népszabadság kulturális rovatvezetője számos, vagy inkább számtalan Budapest tárgyú kitünő cikk szerzője ma Magyar Lajos díjat kapott. Gratulálok, gondolom sok topiclakó nevében is.

Code Inconnu Creative Commons License 2007.11.28 0 0 18986
Ez volt a műsor:
http://www.mtv.hu/magazin/cikk.php?id=232851
Előzmény: Póli (18948)
lg23 Creative Commons License 2007.11.28 0 0 18985

Egy kis kuriózum, 1960-ból Vár-rajongóknak:

Józsi31 Creative Commons License 2007.11.28 0 0 18984
Hamster Creative Commons License 2007.11.28 0 0 18983
kdezsoe Creative Commons License 2007.11.26 0 0 18982

 

 Még két napig tart...  :)

 

 

lakos Creative Commons License 2007.11.22 0 0 18981
Ez inkább UL.
Előzmény: John Howard (18980)
John Howard Creative Commons License 2007.11.22 0 0 18980

Akkor ha így előjöttek "titkos ojjektumok", kérdeznék én is egyet:

 

Lehet-e igazságtartalma annak, hogy Nagyicce-Mátyásföld térségében a két (volt) orosz laktanya össze volt kötve egy föld alatti, vasutat is tartalmazó alagúttal? Az egyik a Pesti határút melletti, ennek HÉV-kapcsolata volt a Lándzsa utca felől; a másik pedig a "nagy", a volt mátyásföldi repülőtér felőli, ahova ma is megy nagyvasúti iparvágány a Jázsberényi út felől. Sejtések szerint a Guzsaly/Vulkán utca, Újszász utca vonalában (illetva ahhoz közel) lehetett, lehet ez az alagút, áramellátása pedig a Hősök fasora sarkán bukott volna a mélybe az ottani trafóról. Ez utóbbit egy útbeszakadáskor látni vélte ismerősöm anno úgy húsz éve, miközben orosz katonák(!) géppityuval tessékelték arrébb...

Zolcsi67 Creative Commons License 2007.11.21 0 0 18979
Ha jól tévedek, valami bejáratot mi fotóztunk együtt, Sztyepánovics pajtás! Vagyis te fotóztad, én néztem :-))))
Előzmény: P.stephenson (18954)
akagi Creative Commons License 2007.11.21 0 0 18978
Volt szerencsém ott vételezni néhány vagon anyagot, hát modhatnám, hogy rakodó pu.!
Előzmény: Hamster (18973)
akagi Creative Commons License 2007.11.21 0 0 18977
Igazad van! Az Örsnél a Finommechanika volt. De egykutya. mert azt gyártotta mint az MM! Jobban mondva a lövedékek robbanófejeit és a hüvelyeket. Az MM meg megtöltötte mindenféle jóval! :))
Előzmény: Hamster (18974)
incitatus Creative Commons License 2007.11.21 0 0 18976
A Fehér úton lévő katonai cég fedőneve Finommechanikai Vállalat volt. A Mechanikai Művek, ahogy írtátok, a budai oldalon volt.
akagi Creative Commons License 2007.11.21 0 0 18975

Félreértés! Nem Bujákig van a metro! (habár egy Ercsi-Szigetszentmiklós-Nagytarcsa-Alag összeköttetést el tudok képzelni) Csak azt akartam mondani miért volt fontos megépíteni anno ezen a nyomvonalon a metrot. Nem ebbe rokkant bele, hanem az erőteljes fegyverkezésbe! '53-ra az alagut összes létesítménye készen volt! A felszíni állomások hiányoztak csak. Kivéve a Népstadion állomást, mert az 100%-ban készen állt. 1967-ben bontották le az igen masszívra épített szocreál épületét.

Előzmény: Póli (18972)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!