Nem, nem arra gondolt, hiszen megírta, hogy "benazott", vagy ahogy magyarul írjuk bénázott.
Ami pedig a Kossuth híd megjelenését illeti, azt kritizálni igen nagyfokú illetlenség és tudatlanság. Emberek milliói örültek, hogy a jégzajlás elötti pillanatokra elkészült a híd, ami kapcsolatot teremtett nem csak a város, hanem az ország két fele között. A híd anyagát olajvezetékhez készült és megtalált acélcsövek adták és a tervezésnél nem az esztétikai finomkodás volt a lényeg.
Hatalmas loporrobbanas- a friss palota tekintelyes reszenek pusztulasa. Ezert akarjak felasni a Var egy reszet- (pl. az oroszlanos udvart) allitolag volt egy nagy arok, es a robbanas kovetkezteben leomlott homlokzat tormelekei minden bizonnyal a mai napig ott vannak-legalabbis ezt hallottam.
Szomoru korszaka volt az a (Var)osnak. semmivel sem kevesbe sotet, mint a hirhedt evszamok: 1541, 1578, 1686,1848,1945-46 es 1956. Bar ott vannak az allvanyok, az nem epites volt, hanem erqras.
Némi szomorúsággal tudatom, hogy lebontották a Rottenbiller utca 13, számú, 1880 körül épült, a Péterfy Sándor utcai Kórház intézményéhez tartozó, emeletes eklektikus házat, ami számomra kedves szinfoltja volt a környéknek.
A Pál utcai fiukat kb egy éve tárgyalgattuk itt a topikban. Kicsit lusta vagyok visszakeresni de megtaláltam 2 db képet, ill. szöveget, amit akkor felraktam.
Az is lehet, hogy nem is volt EGY igazi konkrét grund. Lehet az több motívumból is összerakva, akár a figurák (biztos, hogy élt egy pont olyan NEMECSEK?) Talán a nagy sikerre való tekintettel kellett utólag kijelölni a pontos helyét. Az ember leír ezt-azt (föst, komponál stb.), és akkor olyanokat kérdeznek, hogy önkéntelenül is folytatja a m?vet élôszóban...
Buza Péter (a Budapest c. lap főszerkesztője) szerint a grund a Pál utca 6. számú ház helyén volt és ez a körúttól a Mária utca felé haladva, jobboldalt a két sarok között, középtájt van.
Két megállóra én ma sem szállok villamosra, mert sajnálom rá a jegy árát. (Buszra sokszor még hosszabban sem, mert a reggeli dugóban gyorsabb lesétálni a hegyről, mint az izzadt utasokat szagolgatni a tömött buszon.)
Nyugati és a Király utca nem 2 saroknyira van egymástól
Annál azért többre. (kb. 1 km) Másrészt, az első villamos egy bemutató, vagy próba volt. Az keskenynyomtávú volt, utóbb viszont normálnyomtávúakat építettek.
naná, hogy más volt - nem emlékszem, hogy a Nyugatitól a Blaháig bárhol le lett volna szűkítve a járda valami inci-finci kávézó stb. miatt, dehát biztos nagyon kellemes tömény benzingőzben kávézni:)
érdekes, hogy hiába lakom itt már 40 éve, ameddig a térdem birta - sokkal szivesebben jártam gyalog, mint járművel:) az a nézelődős mászkálás - annak nincs párja!:) Milyen igazad van - nekem is voltak biztos pontjaim, ahol ellötyögtem egy kicsit, pl. a Rétesboltban, a Népszínház utcával "sréhen" szemben. Olyan frenetikus szilvás rétes sehol nem volt!!
Nyergesújfalun lakom, ez egy hosszú kisváros és nincs helyijárat. Így mindenhova gyalog kell mennem. :)
Amúgy mindig kb 2 óráig tartott a séta, mert vidékiként sokat bámészkodtam: mindig bementem az MTSZ-iroda melletti térképboltba, mert gyűjtöttem a térképeket + a Mária utcától nem messze, ahol a József körút háromszögszerűen kiszélesedik a Duna felőli oldalon, volt (van?) egy biciklibolt és oda is mindig bementem álmodozni. Hazafelé pedig az Oktogonon lévő gyorsétteremben kajáltam, mert akkor még nagy szám volt az ilyen gyorsétterem. :)
Kösz! Iskolás koromban kb 178-szor olvastam a regényt és amikor a Mária utcába kellett járnom, első dolgom volt felkeresni a helyszínt. Aztán azóta sem jöttem rá, hogy a kettő telek közül, amelyiket a Pál és a Mária utcák határolnak, melyik lehetett a grund...egészen mostanáig. :)