Köszi a szép karácsonyi ajándékokért! :-) Igen, hasonló képekre emlékeztem az építkezés idejéről... ezek itt alant saját képek, vagy valami kiadványból származnak? Egyébként anno valahol, valamiben láttam egy összehasonlító képsort: a Pénzverde tetejéről, nagyjából azonos helyről, készült, és az előző, majd a jelenlegi állapotot ábrázolta. Hát nem ugrik be hol, miben, és főleg az mérgesít, hogy valószínűleg meg is vehettem volna azt a nyamvadt magazint... már, ha az volt.
Ahogy így elnézem, biz Isten nem emlékszem fasorra a kerítés belső oldalán... És, ha még jobban megerőltetem mindkét agysejtemet :-) akkor is hiányzik az általad említett régi, négysávos, középen futó úttest. Az útszéli villamospályákkal nincs gondom, de nálam csak egy-egy oda-, és visszasáv maradt meg (á la Fehérvári út). No meg az, ahogy a Könyves K. krt minősége viharosan csökkent a Soroksári út felé haladtában. Bár mondjuk, akkor még a külső körút többi része sem dicsekedhetett túl sok jóval.
A Fiumei úti OTI székház (ma nyugdíjintézet) tornyának eredetijét az 18911-es hsz-ban, a gumidani által feltett fotókon lehet látni. Szerintem kb. 25-30-rel volt magasabb a főépület gerincénél.
Szóval, a mai kerítés vonala az oszlopoknál van. Ameddig kiér a lelátó, nagyjából addig van a mai járda. Látható, hogy jóval arrébb volt a régi kerítés, tehát a mai fél Üllői út is a 6 hektár része.
Nem építik vissza. A korai sajtóhírekben még rendre szerepelt ez a tétel is, de amióta elkezdődött a tényleges munka, azóta szóba sem kerültek. Persze a sajtó precizitásával is van némi gond néha, ezt a faktort is beleszámolhatjuk.
A korhű (remélhetőleg eredeti tervek nyomán) világítás kiépítése amúgy is célszerűbb, bár én személy szerint nem tiltakoznék a vámházak ellen sem. Mondjuk eléggé beszűkülne a járda ottan...
A jövőbe nem látok: hogy tutira visszaépítik, egyáltalán nem biztos. A tervekben mindenesetre benne van. Aztán persze ha fogy a pénz, szvsz ez alól fog elfogyni először.
Szerintem álmodoznak... No de milyen funkciót adnának neki? A pesti oldalon az egyikben van (volt) egy hídtörténeti kiállítás. De amolyan Városvédős időpontban tartott nyitva - például csütörtök délután 2-től 5-ig, meg ilyenek :))) Persze lehetne benne kávézó, vagy közlekedési/várostörténeti szuvenírbolt. Bili...
Egyebütt felmerült egy kérdés, minek eldöntéséhez képi bizonyítékok kellenének... A szóban forgó hely az Üllői út és Könyves Kálmán krt kereszteződése, 1963-tól visszamenőleg (beleértve a pénzverdét, Fradi klubházat, filmipart, Népliget bejáratot etc.).
Tud valaki egy URL-t ahol szétnézhetnék? Bár lehet, hogy nem kell olyan messze menjek: itt egy olvtársnak van belőle cipődoboznyi, és - természetesen nagy felbontásban - beszkennelt képe... :-)
Hat igen-bar 1686-nak nem a Var magyaroknak valo onzetlen visszajuttatasa volt a celja. Raadasul aztan nemeteket telepitettek be, valamint a szarjanko Szavoyai szisztematikus magyarirtasba fogott, szoval en nem hinnem, hogy annyira orultek. Sokat gondolkoztam, hogy melyik lenne jobb, a regi gotikus varat viszontlatni, vagy a szazadeleit. Ket totalisan kulonbozo stilus, de megis nagyon nehez valasztani. Bizonyara Matyas varat valasztanam a tortenelmi fontossag miatt, de nem tudom elkepzelni, hogy esztetikusabb volt, mint a szaz evvel ezelotti. Raadasul ez utobbinak legalabbis a reszleges visszaepitesere van realis lehetoseg. Pl. a Teleki palotanak, ami ugye nem lesz akkroa, mint a Jozsef fohercege, de azert valamit visszaidezhet. Remelem, legalabb az megvalosul. Amugy erdekes cikk volt ez, koszi a linket.
Nem volt az olyan szornyu. Szerintem azok a hidakat amelyeket gyaloghidkent felmerulnek manapsag, sokkal szornyubben festenek. Jo, nem merheto egyelen budapesti hidhoz sem, de azert itt egy ideiglenes hidrol volt szo.
Igen, tudom, azért tettem smiley-t a végére... Azért volt ponton híd is a Dunán (a Manci, amely aztán Kalocsára költözött), ami az önálló híd elkészültéig nagyon fontos szerepet töltött be...