Egyébként meg, nem tudom miért kell folyton azon vitatkozni, hogy ki volt a nagyobb szemét.
Valaki talán a németeket akarja igazolni, vagy mit kell itt Drezdázni? Olyan nagy az igazságérzet? Igen, a drezdai az csúnya dolog volt. Na, és mi van a mérleg másik oldalán? Londonnal vajh mi volt? Vajh ki kezdte a háborút? Ne tegyünk már úgy, mintha nem tudnánk ezekről a dolgokról.
Az meg hogy a győztes, nem Drezdával hirdette magát? Ejj-ejj, de csúnya dolog... TALÁN MERT VOLT ESZÜK! Ma már tudjuk, tudunk róla, akkor sem titkolták, max nem a II. vh krónikájának címoldalára nyomtatták.
Budapestet bombázta az angolszász légierő, igen... sok szenvedést okozva. De ezért vajon nekünk van e jogunk rájuk haragudni? Vajh melyik ország üzent hadat elöször a másiknak??? Hát, persze hogy a "jótanuló" Magyarország... persze nyilvánvalóan a mozgástér nem engedett sok lehetőséget, de egy vezetőnek mindig van választása, hogy fémjelzi e egy ilyen döntéssel a korszakát. Le is lehet mondani, ha nem tetszik valami... vagy lehet hősies harcban elhullani. És lehet a végsőkig konformistának lenni... ez volt Mo. veszte... persze másként sem jutott volna sokkal szebb sorsra, de legalább becsülettel állhattunk volna a béketárgyalások asztalához.
Budapest ostroma elsősorban Hitler felelőssége... "Festung Budapest"... tégláról téglára védeni... persze Bécset már nem tudták / nem akarták ennyire védeni. Pórul jártunk, a Zalai olajmezők utolsó cseppjeiért kellett ennek a városnak kivéreznie. Pestet január 18-án adták fel... a kiürítését már maga a német vezérkar, még decemberben szorgalmazta, de Hitler ragaszkodott hozzá, hogy nem adhatnak fel semmit.
Az Erzsébet híd felrobbantása is egy érdekes történet. Több forrásból is tudható, hogy az útpálya több ponton komoly károkat szenvedett, több méteres lukak tátongtak benne... járműforgalomra majdnem teljesen alkalmatlan volt. Ráadásul a németek elkezdtek az akkori Eskü úton vasúti síneket leverni hegyesszögben a földbe, hogy napokra ellehetetlenítsék a járműforgalmat a hídon. Mégis felrobbantották végül. A nagy kapkodásban, csak a budai oldal déli lánckamrájában robbant a töltet. A déli oldal lánca így buda felől szétszakadt. A középnyílás önsúlya így elkezdte befelé húzni a budai pilonszerkezet déli felét asszimetrikusan, az útpálya pedig meredeken dél felé kezdett lejteni. A következő pillanatban azonban elszakadt a terhelést egyedül viselő északi láncszerkezet is a budai pilon, és a hídfőban való rögzítés között. A pilon a dél felé kimozduló útpályával együtt a Dunába zuhant. Az Budai rakpartot a lehulló és rárogyó többtonnás fémszerkezet pedig teljesen szétzúzta, ennek nyomai máig láthatóak, abban, hogy ott a híd alatt nincsen kő mellvéd, hanem az útpálya egy része lesüllyed az alsó rakpart szintjééig.
Hadat üzentünk és hadban álltunk az USA-val és a Királysággal és katonai szövetségesei voltunk annak a Japánnak és Németországnak, akik orvul megtámadták az USA-t és Angliát, többek között ősi angol gótikus városrészeket szarrábombázva, több ezer civilt meggyilkolva minden ok nélkül. Innentől kezdve mit vártál, talán virágokat meg mogyoróskekszet dobálnak ránk?:)))
A Csörsz utca mellett van ugye a vasút, és nem messze oda volt a MOM - mely akkortájt (is) hadiüzemnek számított. Lehet hogy ezok voltak a célpontok... Nem t'om, csak tippelek. Egyébként mint csatlós nemzet, sokkal jobb bánásmódra nem is nagyon számíthattunk.
De ha már II. VH. A budapesti harcok és bombázások alatt börtönben raboskodókkal mi lett? Kivezényleték őket is a frontokra?
Érdeklődéssel várom egyetlen olyan amerikai polgári célú objektum megnevezését, amelyet reguláris magyar alakulatok az államalapítás és a mai nap között (cca. 1000 év) bármikor megrongáltak.
Valamelyik nap a Rákóczi úton jártam, és nagy meglepetésemre a Városház utcában világított az egyik STYLBÚTOR felirat! Számtalanszor jártam arra korábban, hogy megörökítsem, ám mindig élettelenül szomorkodott az üres üzlethelyiség fölött.
Amint lesz rá egy kis időm, átalakítom és frissítem a Neonvadász oldalt. Tonnányi érdekes kép várakozik a gépemen.
Ha szeretnénd, elküldöm @-ben az egész térképet (1,16 MB-s). Én is ugy töltöttem le a Pallas lexikonból, amikor felszabadították a mellékleteket is egy kis időre.
Igen, pongyolán fogalmaztam. Nem az út nevére próbáltam utalni, hanem a stadion közismert nevét használtam.
Most, hogy így előkerült egy korabeli térkép ( mert ilyen jól előkerítetted :-) ), egy fél térképhosszal keletebbre és délebbre kellene szkennelni, lássuk, hogy mi van arrafelé... de úgy ám, hogy a Csepel sziget északi csúcsa is jócskán benne legyen...