Keresés

Részletes keresés

drdoktor Creative Commons License 2008.02.07 0 0 19308
keresgélj errefelé:
http://hampage.hu/kozlekedes/sinek.html
Előzmény: Jack The Lad (19305)
Boszorka Creative Commons License 2008.02.07 0 0 19307

Ezzel én ugy vagyok, hogy mikor disszidáltam persze, hogy nem utazgathattam mert nem volt rá pénzem. De ez nekem százszor jobb volt, mint mikor lett volna pénzem, de holmi elvtársak megakadályoztak a szabad mozgásommal.

 

Na elnézést az offolásért de ezt tisztázni akartam.

Előzmény: drdoktor (19306)
drdoktor Creative Commons License 2008.02.07 0 0 19306
off

én azért ezt a véleményedet teljességgel nem osztom.
hiába válthatok akármennyit, meg mehetek akárhova, ha nem tellik rá, ugyanúgy mint sok honfitársunknak, még jó, hogy ma még éppen van munkahelyem.....
bizony hiányzik a 60-as stb évek stabilitása, kiszámíthatósága.

na itt eldugulok, mert mindjárt kivágnak, mint macskát....


/off
Előzmény: Boszorka (19303)
Jack The Lad Creative Commons License 2008.02.07 0 0 19305

Újpesti, angyalföldi és óbudai képeket nem tud nekem prezentálni a '60-as, '70-es és '80-as évekből?

 

Vagy az aquincumi (gázgyári) iparvágányokról?

 

 

drdoktor Creative Commons License 2008.02.07 0 0 19304
Címadatok: [Budapesti villamosvasút kazánháza]
Készítő(k): Klösz György (1844-1913) (fényképész)
Készítési hely: Budapest
Felvételi idő: 1893 körül
Tárgyszavak: épületkép; belső felv.
közúti villamosvasút; gép és berendezés; gőzkazán; áramszolgáltatás; lámpa
Kertész utca 10. (VII. kerület)
Budapesti Közúti Vaspálya Társaság
1893 körül
Témakör: Közlekedés, szállítás

http://database.fszek.hu:2006/pic/ft.png?v=fototar&a=pic&id=010317&no=0
Előzmény: drdoktor (19302)
Boszorka Creative Commons License 2008.02.07 0 0 19303
Mikor? A 60-as évek elején? Az ugyanis nem volt egy gyönyör akkoriban kishazánkban. Jól be voltunk zárva, kivételezettek 3 évenként kaptak engedélyt utazásra + kemény 70 dollárt.:-((( Én inkább feledném az akkori időket.:-(
Előzmény: Fáradt Vándor (19299)
drdoktor Creative Commons License 2008.02.07 0 0 19302
Címadatok: [Budapesti villamosvasút igazgatósági épülete]
Készítő(k): Klösz György (1844-1913) (fényképész)
Készítési hely: Budapest
Felvételi idő: 1893 körül
Tárgyszavak: utcakép
székház; bérház
Kertész utca 10. (VII. kerület); Kertész utca (VII. kerület)
Budapesti Közúti Vaspálya Társaság székháza
Budapesti Közúti Vaspálya Társaság
1893 körül
Témakör: Utak, utcák, terek, körutak, lépcsők
Közlekedés, szállítás

http://database.fszek.hu:2006/pic/ft.png?v=fototar&a=pic&id=010316&no=0
Előzmény: lafal (19301)
lafal Creative Commons License 2008.02.07 0 0 19301

Meglepve olvastam hozzászólásodban, hogy a Kertész utcában MÁV székház volt. Tudomásom szerint a Kertész utca 15-23. és az Akácfa utca 14-16. között mindig a városi villamosvasutnak volt létesítménye. Központi áramfejlesztő telepük már az 1890-es években a Kertész utcai részen volt. Az Akácfa utcai részen 1926-ban építette fel a BESZKÁRT a ma is álló székházat.

Előzmény: El a kezekkel a Fradi-pályától! (19291)
incitatus Creative Commons License 2008.02.07 0 0 19300
"Ne bánd, sose bánd..."
Előzmény: Fáradt Vándor (19299)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2008.02.07 0 0 19299
De szerettem volna akkor élni...
Előzmény: Póli (19297)
drdoktor Creative Commons License 2008.02.07 0 0 19298
http://hampage.hu/kozlekedes/sinekpest5.html#kerteszutca
Előzmény: lafal (19290)
Póli Creative Commons License 2008.02.07 0 0 19297

Igen, valamikor a 60-as évek elején kiszélesítették a járdát.

Lehet, hogy ekkor, amikor ez a 1961-es kép készült,

mert ezen a későbbi képen már folyamatos a járdaszegély a Bástya mozi előtt...

 

 

Előzmény: lakos (19296)
lakos Creative Commons License 2008.02.07 0 0 19296
jaja most már képbe vagyok, olyan 40 méterrel odébb jártam gondolatban.
Az zavart meg, hogy, ott megy a sín azon a pár méteren a mozi épülete előtt, ahol most már egyáltalán nincs utca csak járda. meg néhány fa, bokor.
Előzmény: Póli (19295)
Póli Creative Commons License 2008.02.07 0 0 19295
Tudtommal a "kiöblösödés", azaz az ott lévő (egykori)  Bástya mozi címe nem Kertész utca - hanem Lenin (Erzsébet) körút.
Előzmény: lakos (19294)
lakos Creative Commons License 2008.02.07 0 0 19294
És a Kertész utcában akkor mért van moziplakát?
Előzmény: Póli (19293)
Póli Creative Commons License 2008.02.07 0 0 19293

A feltehetően a New York palotából készült kép nem a Dohány utcát ábrázolja, hanem a kép jobb oldalán azt az épületet, amely egyik oldalával a Körútra, másik oldalával a Dohány utcára néz, valamint azt a "kiöblösödést", ahogy a Kertész utca elindul lényegében a Körútból, hogy azzal nagyjából párhuzamosan haladjon.

 

(Hasonló "kiöblösödésből" indul a József körúton a Rökk Szilárd u. is, ahol a Dohány utca pandantja a Krúdy utca.) 

Előzmény: jazzcool1,2 (19289)
Póli Creative Commons License 2008.02.07 0 0 19292

Egyértelmű, hogy elszúrták a képaláírást, teljesen igazad van. Ciki, hogy egy ilyen kapitális hibát egy ilyen nívós kiadványban senki nem vett észre...

(Az 1948 februári kép amúgy felfedezésszámba megy, hiszen itt az egykori Adria biztosító épülete még kiégetten látszik,

és megvan még a mai Kempinsky (korábban évtizedekig üres telek) helyén állott épület is !)

 

Előzmény: Goldman Emma (19285)
El a kezekkel a Fradi-pályától! Creative Commons License 2008.02.07 0 0 19291
Csak annyi, hogy a Kertész utcában a MÁV székház volt, azt csak később nyitották össze az Akácfa utcai BKV székházzal.
lafal Creative Commons License 2008.02.07 0 0 19290
A vágány az Erzsébet krt.-ról a Kertész utcába ment és a BKV és korábbi elődjei (Beszkárt, stb.) ottani székházáig ment, esetnkénti teherszállítás céljára.
Előzmény: jazzcool1,2 (19289)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2008.02.06 0 0 19289
a Dohány utcában nem volt vágány, így az nem lehetett
Előzmény: lafal (19287)
division by zero Creative Commons License 2008.02.06 0 0 19288
Ha úgy nézzük, hogy a Dohány utcától 1 háznyira a körúton, akkor lehet :-)
Előzmény: lafal (19287)
lafal Creative Commons License 2008.02.06 0 0 19287
...és ha megnézed a ma készült fotót az Erzsébet krt 8-ról, a Dohány u. sarkán, akkor nem változtatod meg a véleményedet?Erzsébetkrt8
Előzmény: division by zero (19286)
division by zero Creative Commons License 2008.02.06 0 0 19286
Ma jól megnéztem, szerintem kizárt, hogy a Dohány utca sarka legyen.
Egyrészt az nem ilyen élesszögben keresztezi a körutat, másrészt az épületek sokkal messzebb vannak a körutivágánytól, harmadrészt a saroképület tényleg sarkos, nem ilyen tompított mint a képen látható.
Előzmény: Fáradt Vándor (19260)
Goldman Emma Creative Commons License 2008.02.06 0 0 19285
Ugyanebben a kiadványban van egy téli, havas kép, amelyről a szerzők azt állítják, hogy a Petőfi Sándor utcában készült. Én akárhogy nézem, nekem Deák Ferenc utcának tűnik, háttérben az Ankerrel. Beszkennelni sajnos nem tudom, 57. oldal. Te mit gondolsz?
Előzmény: Póli (19284)
Póli Creative Commons License 2008.02.06 0 0 19284

A legújabb MTI kiadványból itt van két érdekes kép...

(Úgy látszik a Körút-Rákóczi kereszteződésének kavalkádja minden korban lenyűgözte a fotozókat. Kevés jobban dokumentált forgalmi csomópontja van Budapestnek !)

A második kép a Dohány u. - Erzsébet krt. sarka. Mindkét kép 1949-50 körül készült.

 

 

Hamster Creative Commons License 2008.02.05 0 0 19283

Nyilván egy veterán repülő egyetlen eredeti alkatrésze is a lajstromjel.

 

Na, ez például a HA-LIX-re nem igaz :)

Előzmény: Csokis (19282)
Csokis Creative Commons License 2008.02.05 0 0 19282
Nyilván egy veterán repülő egyetlen eredeti alkatrésze is a lajstromjel. Mint ahogy Leninben is már hatszor kicserélték a viaszt is, nemhogy az eredeti bőrét, de akkor is.
Előzmény: Hamster (19281)
Hamster Creative Commons License 2008.02.05 0 0 19281

Lehet, hogy kicsit kiábrándító, de az ilyen "ekkor és ekkor készült" dolgokat kis fenntartással kell kezelni, mert olyanok, mint Rákóczi bicskája: a pengéjét háromszor cserélték azóta, a nyelét kétszer, de akkor is mindenki Rákóczi bicskájaként ismeri :)

 

A Mukik persze alapvetően 1927 körüliek, sőt, mivel a fék- és villamosberendezéseket a Beszkárt maga szerelte fel rájuk, bizonyos darabjaik talán régebbiek is. Például a kézifék tekerenyűjének dobozán a BVV felirat látható, márpedig az már 1927-ben is történelem volt...

Előzmény: Csokis (19280)
Csokis Creative Commons License 2008.02.05 0 0 19280
Az anyját! Van, amelyik 1896 óta szolgál:

A BURV 1896-ban vásárolt hat zárt élelmiszerszállító teherkocsit (1-6-os psz.) a Ganztól. A kocsikat eredetileg vásárvonatok indítására használták fel, azonban ezek a villamosvasúti forgalomban szokatlan szerelvények hamarosan eltűntek. A használaton kívüli teherkocsik közül 1904-ben az egyiket kölcsönvette a BKVT, motorral szerelte fel, és szállításra használta fel. 1907-től 602-es számú és T2-es típusjelű lett, majd 1910-ben vásárolta meg a BKVT véglegesen.
[...]
A 602-es motoros fedett teherkocsi a BSzKRt-nál 7001-es pályaszámot kapott. 1940-ben a kocsit továbbszámozták 7007-re.
[...]
A 7007-es 1955-ben Miskolcra került, itt M3-as számot kapott.
[...]
Az M3-as kocsit Miskolcon 1973-ban selejtezték, lebontották, de az alvázát mint MKV 1010II-es alacsony oldalfalú teherkocsit a mai napig továbbhasználták.
Előzmény: drdoktor (19278)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2008.02.05 0 0 19279
az úgynevezett állományba vételük 1927 - egy autentikus honlap szerint, de asszem valójában ennél is idősebbek. majd Hamster segít:-)
Előzmény: lakos (19276)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!