Az meg kinek lenne jó? Az aztán tényleg hazavágná a X. ker közlekedését teljesen.
Ez azt jelentené, hogy kb. a mostani 185-ös útvonalát használná a Sibrikig, onnan meg gondolom a 85-ös buszét. Mivel troli ezért gondolom nem járna ritkán.
Érdekes, hogy a buszos topikban pont azon ment a vita, hogy a 185-öst pótlás nélkül kellene megszüntetni, mert annyira nincsen utasa.
Na szóval vissza a lényeghez.
Szóval a KöKi-ig meghosszabbított 75-ös troli az Ó- és az Újhegyi lakótelepen azt jelentené, hogy egy gyenge iránynak lenne adva még nagyobb kapacitás.
Gondolom a BKK agytrösztjei azt gondolják, hogy aki eddig az Örs vezér terére ment a 85-el, az majd most a trolival a Puskásig fog menni, vagy még tovább, csakhogy a Pongrácz csúcsban mindkét irányban áll, és a Kerepesi belső szakasza sem az a haladós dolog a buszsáv ellenére sem.
Ennek a hosszabbításnak a hatására a 185 menne a levesbe (Sportliget és Mádi utca érintett szakaszán ugrott a tömegközlekedés, és most ne nyissunk róla vitát, hogy számit-e vagy sem), a 85-ös vélhetően jelentősen ritkulna, mert azért Óhegyen és Újhegyen a troli által megjelenő plusz kínálatra nem nagyon lenne szükség.
Nem is értem, hogy kinek a fejéből pattanhatott ki ekkora marhaság.
(Akartam is írni, hogy a beparkolás nem csak a vezetékes trolibuszoknak gond, hanem az önjáróknak is, meg a pótlóbuszoknak is, meg az úthengernek is - bár utóbbinál azért van remény a továbbhaladásra...)
Az az indok, hogy a sok beparkolás miatt kell 78-ra az önjáró. De hát a 74-esen legalább ugyanannyi beparkolás van, ha nem több. Igaz a 74 a Kertész utcán át ki tudja kerülni a szűk részt.
A 78-ason - pillanatnyilag - luxus, hogy minden kocsi önjáró, semmi nem indokolja*. A 74-es meghosszabbítása a Deák Ferenc térig évek óta indokolt lenne.
* Ha csak az nem, hogy a Dembinszky utcai "kiálló" váltó évek óta rossz, összetereli az áramszedőket, így itt - érthető módon - önjáróban áll ki Keletihez minden 78-as. Talán meg kellene javítani a váltót...
Nincs elegendő önjáró trolibusz a deák Ferenc téri kivezetéshez. Általában 4 db önjárásra nem képes kocsi van kiadva a vonalra.
Nemigen van szóló vonal, ahonnan el lehetne venni ezért a rövid szakaszért, max a 70-76-78 vonalakról.
De mondjuk a felsővezetékrendszer kiépítése szerintem elég kivitelezhető lenne a Kálvin tér - Arany János utca között és lehetne arra is nosztalgiajáratokat is közlekedtetni, pl a 72-esen és az átjárás tekintetében is sokat segítene.
Alapvetően amit eddig tudni lehet erről a nagy trolihálózat fejlesztésről, az teljesen ad hoc gombhoz a kabát ötletelésnek tűnik számomra.
Ha lesz 82-es az Orczy térre, ahogyan a 2025 végéig megvalósuló fejlesztéseket írják, akkor a 72-es kvázi a 82-es betétjáratává fog válni, és a Hermina úton ritkulni fog szerintem a szolgáltatás, mert hogyan írod is, a 72, 82, 83 és a 9-es busz összességében felesleges túlkínálatot adna a Nyugati és a Diószegy közötti szakaszon.
Én személy szerint a 81-es koncepcióját sem értem, a Miskolci utca kiszolgálására azonnal trolibusz kell? Vajon mit vétett a Mexikói út és az Örs vezér tere hogy egy újabb közvetlen kapcsolat jöjjön ott létre?
Bár értem, hogy a Miskolci utcai járatot máshogy elvarrni és értelmes végállomást találni nem könnyű.
Mondjuk nekem az ilyen U alakú járatokkal is vannak problémáim, már a 72-es is necces, de ez a tervezett 82-es, nem tudom, hogy mire jó.
A 75-ös Köalsóig hosszabbítása teljesen gombhoz a kabát esete, van vezeték a troligarázsig, onnan kiépítik Kő alsóig, csak éppenséggel a troli sem lesz képes kikerülni a Pongrácz úti torlódásokat, ráadásul a 95-ös busz menetrendjébe is belegázolhat, és tartok attól, hogy a 75-ös meghosszabbításának többletét majd a 95--ből fogják kivenni.
Ahogyan 18-09 topiktárs utalt rá, hogy tervben van a 75-ös KöKi-ig történő meghosszabbítása is, egyet kell értsek Zugbegleiter topiktárssal, hogy az csak szétverné a buszhálózat egységét a környéken.
Az Óhegy és az Újhegy bekapcsolása a trolihálózatba ötletelés meg még annál is kezdetlegesebb, mint a többi konkrétabb.
Be kellett dobni valami nagyot, aztán lesz ami lesz, eléggé olyan szaga van, hogy gyorsan ígérgetni kell, meg azt a látszatot kelteni, hogy az elmúlt 5 évben valami érdemi munkavégzés is folyt a Rumbach Centerben, meg a városházán, nem csak látszattevékenység.
Zavaros az egész. Az iho szerint a 72-es menne Kőbányára, de közben valóban beszéltek 90-esről is. Vagy nem tudják, mit akarnak, vagy nem adták elő érthetően.
Az Óhegy-Újhegy hosszabbítás is kitalálatlannak tűnik, gyaníthatóan a 95-ös vonalára gondolnak a Harmat/Kada sarokig, onnan a 85-ösre. Ennek csak akkor volna értelme, ha a Pongrácz úton buszsáv volna, amire nem sok az esély. Buszsáv hiányában Újhegyről időben versenyképtelen lenne az Örshöz képest, de ha lenne buszsáv, akkor se volna gyorsabb. A Vaspálya utcai trolinak Kökiig nem sok tetejét látom, sőt szétverné a buszhálózat egységét.
Az az érzésem van, hogy a villamosfejlesztésekről lélekben lemondtak a következő ciklusra, és ehelyett próbálkoznak a trolival, de ötletelnek.
Az új 81-es viszont jó ötlet, de a Vezér - Szugló - Miskolci nem jó, a Miskolcira jóval hamarabb (Fogarasi vagy Mogyoródi) hátra kell menni az Örs felől, már ha a Csömöri - Erzsébet királyné szakasz tényleg járhatónak bizonyul brutális fakivágás nélkül, amiben még vannak kétségeim. Próbálnak spórolni a vezetéképítéssel, pedig Zuglóban több értelme lenne a dolognak, mint a Pongrácz úton.
Mi a terv a 83-assal vajon, ha Diószegi-Elnök utcában is lesz vezeték megint?
Ki lehetne vinni, Hazlinszky sétányon, Ecseri útig, akár a Valéria térig (kevesebb, mint 5 km önjárva, ezt a mostani járművek is tudnák). Talán a 181-es teljes JA lakótelepi ágát is kiválthatná, az meg 6,5 km.
Ha a 82-es bemegy a belvárosba, majd onnét kimegy az Orczra, akkor ugyanott járnak hosszú szakaszon a Kőbányáig menő 72-essel, a Baross utcában pedig a 83-assal is.
A három pedig már most is kicsit sok.
Ha jól értem a 9-esből lett 90-es troli akkor vissza lenne vágva Óbuda felől, de meddig járna vajon?
A Nyugatiig? Fordulna a Deákon? Ha vezeték nélkül megy Óbudán, akkor hol és mennyi ideig lenne töltve vezeték alatt?
Hülyeség volna szétvágni a kilencest (90-esként) ennyire, mert ha nem is menne már Kőbányára, inkább azt kellene fordítani az Orczyn inkább, a 82-est (meg a 74-est) a Lánchdon küldeni át Budára.
A Baross utcából volna kapcsolat a Városliget felé plusz megmaradna Óbuda felé is a 90-es (plusz a 83)
A Bajcsyról meg Óbuda (90), Liget (82,72), Vár (82), és Orczy-Kőbánya (90/72) irányába.
A Kőbánya alsói 75-öst, ahol szintén 15-20 perces követésre lehet számítani a sűrűbb 95-ös busz mellett, továbbra se értem, milyen indítattásból tervezik, azon kívül, hogy a troligarázsig van drót.
Drót lesz Kőalsóig a Pongráczon és a Kőbányain is.
Javult a terv az előzőhöz képest, ami a zuglói részt illeti.
A Belvárosba a 74A helyett a 82-es menne be, ez előrelépés. A 82-es mellett viszont ottmarad a 82A, tehát továbbra is 15-20 percenként menne a közvetlen járat, nem fogja senki kivárni. Az viszont érthető, hogy a 72-est nem merik feladni, kevés utasának semmilyen értelmes alternatívát nem lehet kínálni.
A Kőbánya alsói 75-öst, ahol szintén 15-20 perces követésre lehet számítani a sűrűbb 95-ös busz mellett, továbbra se értem, milyen indítattásból tervezik, azon kívül, hogy a troligarázsig van drót.
A kiírt trolitender politikailag eléggé veszélyes terepnek tűnik elsőre, de hátha összejön. Ha nem jön össze, ezek a hálózatfejlesztések is mennek az irattárba, ha viszont összejön, akkor az új kocsikat valahová rakni kell, a jelenlegi hálózat nem igényel többletet, és a járműállomány most többé-kevésbé rendben van.