Keresés

Részletes keresés

Dénes Balázs Creative Commons License 5 napja 0 2 106796

Pótcselekvés, semmi több.

Előzmény: Obus (106780)
Dénes Balázs Creative Commons License 5 napja 0 0 106795

Ahogy látom, pengették a húrokat :)))

Előzmény: John Howard (106791)
Il Leone Creative Commons License 5 napja 0 4 106794

Az meg kinek lenne jó? Az aztán tényleg hazavágná a X. ker közlekedését teljesen.

 

Ez azt jelentené, hogy kb. a mostani 185-ös útvonalát használná a Sibrikig, onnan meg gondolom a 85-ös buszét. Mivel troli ezért gondolom nem járna ritkán.

Érdekes, hogy a buszos topikban pont azon ment a vita, hogy a 185-öst pótlás nélkül kellene megszüntetni, mert annyira nincsen utasa.

 

Na szóval vissza a lényeghez.

 

Szóval a KöKi-ig meghosszabbított 75-ös troli az Ó- és az Újhegyi lakótelepen azt jelentené, hogy egy gyenge iránynak lenne adva még nagyobb kapacitás.

Gondolom a BKK agytrösztjei azt gondolják, hogy aki eddig az Örs vezér terére ment a 85-el, az majd most a trolival a Puskásig fog menni, vagy még tovább, csakhogy a Pongrácz csúcsban mindkét irányban áll, és a Kerepesi belső szakasza sem az a haladós dolog a buszsáv ellenére sem.

Ennek a hosszabbításnak a hatására a 185 menne a levesbe (Sportliget és Mádi utca érintett szakaszán ugrott a tömegközlekedés, és most ne nyissunk róla vitát, hogy számit-e vagy sem), a 85-ös vélhetően jelentősen ritkulna, mert azért Óhegyen és Újhegyen a troli által megjelenő plusz kínálatra nem nagyon lenne szükség.

 

Nem is értem, hogy kinek a fejéből pattanhatott ki ekkora marhaság.

Előzmény: 18-09 (106792)
nemeza Creative Commons License 5 napja 0 0 106793

A szín stimmel XD

Előzmény: IZé (106790)
18-09 Creative Commons License 5 napja -1 0 106792

Újhegyi lakótelep érintésével. 

Előzmény: nemeza (106775)
John Howard Creative Commons License 5 napja 0 0 106791

Megint koncert van az Arénában? ;-)

Előzmény: IZé (106790)
IZé Creative Commons License 5 napja 0 0 106790

A210 820 08 21 Creative Commons License 5 napja -1 4 106789

Előzmény: John Howard (106786)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 5 napja 0 9 106788

Első körben javaslom, minősítsük át közlekedési szabálysértésről közérdekű üzem működésének megzavarására...

Előzmény: John Howard (106784)
Közlekedésguru Creative Commons License 5 napja 0 0 106787

Ebből annyi az igaz, hogy a dülöngélésre hajlamosabb Solarisok inkább a 70-esre kerültek át a 78-as helyett. Az önjárásnak semmi köze ehhez.

Előzmény: Zugbegleiter (106783)
John Howard Creative Commons License 5 napja 0 1 106786

:-)))

 

(Akartam is írni, hogy a beparkolás nem csak a vezetékes trolibuszoknak gond, hanem az önjáróknak is, meg a pótlóbuszoknak is, meg az úthengernek is - bár utóbbinál azért van remény a továbbhaladásra...)

Előzmény: division by zero (106785)
division by zero Creative Commons License 5 napja 0 6 106785

Pl így :-)))

Előzmény: John Howard (106784)
John Howard Creative Commons License 5 napja 0 4 106784

A beparkolásokat másképp (=drasztikusabban) kellene megoldani. A 78-ason, és a 74-esen is...

Előzmény: Zugbegleiter (106783)
Zugbegleiter Creative Commons License 5 napja -1 1 106783

Az az indok, hogy a sok beparkolás miatt kell 78-ra az önjáró. De hát a 74-esen legalább ugyanannyi beparkolás van, ha nem több. Igaz a 74 a Kertész utcán át ki tudja kerülni a szűk részt.

 

Előzmény: John Howard (106782)
John Howard Creative Commons License 5 napja 0 5 106782

A 78-ason - pillanatnyilag - luxus, hogy minden kocsi önjáró, semmi nem indokolja*. A 74-es meghosszabbítása a Deák Ferenc térig évek óta indokolt lenne.

 

* Ha csak az nem, hogy a Dembinszky utcai "kiálló" váltó évek óta rossz, összetereli az áramszedőket, így itt - érthető módon - önjáróban áll ki Keletihez minden 78-as. Talán meg kellene javítani a váltót...

Előzmény: BX 59-76 (106781)
BX 59-76 Creative Commons License 5 napja 0 3 106781

Nincs elegendő önjáró trolibusz a deák Ferenc téri kivezetéshez. Általában 4 db önjárásra nem képes kocsi van kiadva a vonalra.

Nemigen van szóló vonal, ahonnan el lehetne venni ezért a rövid szakaszért, max a 70-76-78 vonalakról.

De mondjuk a felsővezetékrendszer kiépítése szerintem elég kivitelezhető lenne a Kálvin tér - Arany János utca között és lehetne arra is nosztalgiajáratokat is közlekedtetni, pl a 72-esen és az átjárás tekintetében is sokat segítene.

Előzmény: Gordon Zsigmond (106779)
Obus Creative Commons License 5 napja 0 2 106780

Mik ezek a holttér matricák egyes kocsikon? Leigazoltak valami franciát a bkk-hoz?😏😁

Gordon Zsigmond Creative Commons License 5 napja 0 1 106779

Évek óta annyit nem sikerült meglépni, hogy a 74 a Dohány utca helyett a Deák Ferenc tér M-nél végállomásozzon - hány méter is lenne ez önjárva?

Előzmény: John Howard (106770)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 5 napja 0 6 106778

Szerintem a Barossba elég lenne egy (kicsit talán sűrűbb) 72 és 83.

A 72-nek a felső végén talán lehetne egy jobb végállomást találni, mint a mostani Zugló vá. (Hermina út).

 

A 9-esből ne legyen 90-es, viszont járhatna Óbuda, Bogdáni út <> József Attila ltp. viszonylatban (vezetéképítés?).

 

A 82 Örs - Orczy vezetése hagymázas hülyeség, ahogy a KöKire járó transzkontinentális 75-ös is (már a Pongrácz úti vezetés is kérdőjeles).

Előzmény: Il Leone (106777)
Il Leone Creative Commons License 6 napja 0 7 106777

Alapvetően amit eddig tudni lehet erről a nagy trolihálózat fejlesztésről, az teljesen ad hoc gombhoz a kabát ötletelésnek tűnik számomra.

 

Ha lesz 82-es az Orczy térre, ahogyan a 2025 végéig megvalósuló fejlesztéseket írják, akkor a 72-es kvázi a 82-es betétjáratává fog válni, és a Hermina úton ritkulni fog szerintem a szolgáltatás, mert hogyan írod is, a 72, 82, 83 és a 9-es busz összességében felesleges túlkínálatot adna a Nyugati és a Diószegy közötti szakaszon.

 

Én személy szerint a 81-es koncepcióját sem értem, a Miskolci utca kiszolgálására azonnal trolibusz kell? Vajon mit vétett a Mexikói út és az Örs vezér tere hogy egy újabb közvetlen kapcsolat jöjjön ott létre?

Bár értem, hogy a Miskolci utcai járatot máshogy elvarrni és értelmes végállomást találni nem könnyű.

 

Mondjuk nekem az ilyen U alakú járatokkal is vannak problémáim, már a 72-es is necces, de ez a tervezett 82-es, nem tudom, hogy mire jó.

 

A 75-ös Köalsóig hosszabbítása teljesen gombhoz a kabát esete, van vezeték a troligarázsig, onnan kiépítik Kő alsóig, csak éppenséggel a troli sem lesz képes kikerülni a Pongrácz úti torlódásokat, ráadásul a 95-ös busz menetrendjébe is belegázolhat, és tartok attól, hogy a 75-ös meghosszabbításának többletét majd a 95--ből fogják kivenni.

 

Ahogyan 18-09 topiktárs utalt rá, hogy tervben van a 75-ös KöKi-ig történő meghosszabbítása is, egyet kell értsek Zugbegleiter topiktárssal, hogy az csak szétverné a buszhálózat egységét a környéken.

 

Az Óhegy és az Újhegy bekapcsolása a trolihálózatba ötletelés meg még annál is kezdetlegesebb, mint a többi konkrétabb.

 

Be kellett dobni valami nagyot, aztán lesz ami lesz, eléggé olyan szaga van, hogy gyorsan ígérgetni kell, meg azt a látszatot kelteni, hogy az elmúlt 5 évben valami érdemi munkavégzés is folyt a Rumbach Centerben, meg a városházán, nem csak látszattevékenység.

Előzmény: Swithun Tupac (106773)
Zugbegleiter Creative Commons License 6 napja -1 7 106776

Zavaros az egész. Az iho szerint a 72-es menne Kőbányára, de közben valóban beszéltek 90-esről is. Vagy nem tudják, mit akarnak, vagy nem adták elő érthetően. 

Az Óhegy-Újhegy hosszabbítás is kitalálatlannak tűnik, gyaníthatóan a 95-ös vonalára gondolnak a Harmat/Kada sarokig, onnan a 85-ösre. Ennek csak akkor volna értelme, ha a Pongrácz úton buszsáv volna, amire nem sok az esély. Buszsáv hiányában Újhegyről időben versenyképtelen lenne az Örshöz képest, de ha lenne buszsáv, akkor se volna gyorsabb. A Vaspálya utcai trolinak Kökiig nem sok tetejét látom, sőt szétverné a buszhálózat egységét.

Az az érzésem van, hogy a villamosfejlesztésekről lélekben lemondtak a következő ciklusra, és ehelyett próbálkoznak a trolival, de ötletelnek.

 

Az új 81-es viszont jó ötlet, de a Vezér - Szugló - Miskolci nem jó, a Miskolcira jóval hamarabb (Fogarasi vagy Mogyoródi) hátra kell menni az Örs felől, már ha a Csömöri - Erzsébet királyné szakasz tényleg járhatónak bizonyul brutális fakivágás nélkül, amiben még vannak kétségeim. Próbálnak spórolni a vezetéképítéssel, pedig Zuglóban több értelme lenne a dolognak, mint a Pongrácz úton.

Előzmény: Swithun Tupac (106773)
nemeza Creative Commons License 6 napja 0 0 106775

Vaspálya - Gyömrőin?

Előzmény: 18-09 (106772)
Swithun Tupac Creative Commons License 6 napja 0 2 106774

Mi a terv a 83-assal vajon, ha Diószegi-Elnök utcában is lesz vezeték megint?

 

Ki lehetne vinni, Hazlinszky sétányon, Ecseri útig, akár a Valéria térig (kevesebb, mint 5 km önjárva, ezt a mostani járművek is tudnák). Talán a 181-es teljes JA lakótelepi ágát is kiválthatná, az meg 6,5 km. 

Swithun Tupac Creative Commons License 6 napja 0 3 106773

Ha a 82-es bemegy a belvárosba, majd onnét kimegy az Orczra, akkor ugyanott járnak hosszú szakaszon a Kőbányáig menő 72-essel, a Baross utcában pedig a 83-assal is.

A három pedig már most is kicsit sok.

 

Ha jól értem a 9-esből lett 90-es troli akkor vissza lenne vágva Óbuda felől, de meddig járna vajon?

A Nyugatiig? Fordulna a Deákon? Ha vezeték nélkül megy Óbudán, akkor hol és mennyi ideig lenne töltve vezeték alatt?

 

Hülyeség volna szétvágni a kilencest (90-esként) ennyire, mert ha nem is menne már Kőbányára, inkább azt kellene fordítani az Orczyn inkább, a 82-est (meg a 74-est) a Lánchdon küldeni át Budára.

 

A Baross utcából volna kapcsolat a Városliget felé plusz megmaradna Óbuda felé is a 90-es (plusz a 83)

A Bajcsyról meg Óbuda (90), Liget (82,72), Vár (82), és Orczy-Kőbánya (90/72) irányába.

Előzmény: Zugbegleiter (106771)
18-09 Creative Commons License 6 napja -1 4 106772

A Kőbánya alsói 75-öst, ahol szintén 15-20 perces követésre lehet számítani a sűrűbb 95-ös busz mellett, továbbra se értem, milyen indítattásból tervezik, azon kívül, hogy a troligarázsig van drót.

 

Drót lesz Kőalsóig a Pongráczon és a Kőbányain is. 

 

Sőt, távlati tervekben a 75-ös KöKi-ig menne. 

Előzmény: Zugbegleiter (106771)
Zugbegleiter Creative Commons License 6 napja -2 3 106771

Javult a terv az előzőhöz képest, ami a zuglói részt illeti. 

A Belvárosba a 74A helyett a 82-es menne be, ez előrelépés. A 82-es mellett viszont ottmarad a 82A, tehát továbbra is 15-20 percenként menne a közvetlen járat, nem fogja senki kivárni. Az viszont érthető, hogy a 72-est nem merik feladni, kevés utasának semmilyen értelmes alternatívát nem lehet kínálni.

 

A Kőbánya alsói 75-öst, ahol szintén 15-20 perces követésre lehet számítani a sűrűbb 95-ös busz mellett, továbbra se értem, milyen indítattásból tervezik, azon kívül, hogy a troligarázsig van drót.

 

A kiírt trolitender politikailag eléggé veszélyes terepnek tűnik elsőre, de hátha összejön. Ha nem jön össze, ezek a hálózatfejlesztések is mennek az irattárba, ha viszont összejön, akkor az új kocsikat valahová rakni kell, a jelenlegi hálózat nem igényel többletet, és a járműállomány most többé-kevésbé rendben van.

Előzmény: John Howard (106770)
John Howard Creative Commons License 6 napja 0 5 106770

Ebből most semmi új nem derült ki. Igen, kampány van. A hét végén ikszelni kell...

Előzmény: T 6 (106769)
T 6 Creative Commons License 6 napja -1 3 106769
7-es troli Creative Commons License 2024.06.03 0 1 106768

Igen, az megvan!

Előzmény: siófoki35 (106766)
18-09 Creative Commons License 2024.06.03 -1 1 106767
Előzmény: kristoof (106763)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!