Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2013.07.04 0 0 4714

Nem tudom, én is csak meghívott látogató vagyok.

Előzmény: burgeri (4712)
maci86 Creative Commons License 2013.07.04 0 0 4713

Ha valaki összefut a helyszinen Meizer kömüves kelemennel szoljon már reá hogy hesszelje meg az iméljeit.

burgeri Creative Commons License 2013.07.03 0 0 4712

Akkor már reménytelen?

Előzmény: RhB (4711)
RhB Creative Commons License 2013.07.03 0 0 4711

Csak FREMO tag vagy az általa meghívott látogató mehet be előzetes regisztrációval és 3000 Ft részvételi díjjal.

Előzmény: burgeri (4709)
maci86 Creative Commons License 2013.07.03 0 0 4710

ki hagytak minket :(

Előzmény: burgeri (4709)
burgeri Creative Commons License 2013.07.02 0 0 4709

Köszi, pont erre gondoltam.

Ha jól értem, nem lehet látogatóként csak úgy bemenni? Ezt nagyon sajnálnám!

Előzmény: RhB (4708)
RhB Creative Commons License 2013.07.02 0 0 4708
Előzmény: burgeri (4707)
burgeri Creative Commons License 2013.07.02 0 0 4707

Lehetne egy kis információt csepegtetni a budapesti FREMO-találkozóról?

burgeri Creative Commons License 2013.05.11 0 0 4706

Előzmény: rezgaras (4703)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.05.10 0 0 4705

Kösz, ezt elmentettem! :-)

Előzmény: 007Gergő (4704)
007Gergő Creative Commons License 2013.05.10 0 0 4704
rezgaras Creative Commons License 2013.05.08 0 0 4703

Világos, ezért kell a kétalfás... :-))

Előzmény: SÜNÖCSKe (4700)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.05.08 0 0 4702

Na ja...

 

Elképzeltem, hogy egy méretarányos Porpác állomás első métere nem más, mint a páros végi nagysugarú kitérő H0-s működő modellje :D

Előzmény: Váltógyártó (4701)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.05.08 0 0 4701

Viszont kanyarodás közben nem is lesz 5G-s oldalirányú terhelés! :-)

Előzmény: SÜNÖCSKe (4700)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.05.08 0 0 4700

Hallod, csak a páros váltókörzet lesz olyan hosszú, mint másoknál egy komplett állomás! ;)

Előzmény: rezgaras (4699)
rezgaras Creative Commons License 2013.05.02 0 0 4699

Lesz igazi nagyállomás?

Előzmény: GigantHU (4698)
GigantHU Creative Commons License 2013.05.01 0 0 4698

pontosan erre gondoltam, és alább megvan a szép ábra is. Nagyon jól néz ki, mikor kanyarog be rajta a vonat (azt nem mondom, hogy kellemes, mert rángat ide-oda:D)

 

varázsoltam egy 9°-os geometriát, elég jó lett, Váltógyártó is megnézte, nem lát akadályt a kivitelezhetőségében:)

Előzmény: m0L (4696)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.04.26 0 0 4697

Befejeztem a másik két XIII-as kitérőt. Sz.tem nagyon jól néz ki a keskenyebb vezetősínnel!

 

 

     

Előzmény: GigantHU (4685)
m0L Creative Commons License 2013.04.23 0 0 4696

Ha a párhuzamos vágányok száma  3, kivételesen 4, és az anyavágány a fővágánnyal végig  szöget zár be, egyalfás líráról beszélünk. Kitérők: a líra első, fővágányban fekvő kitérője: XI – 1:9, az összes többi pedig: XIII – 1:9.

 

 

 

Háromnál több szabványos távolságban fekvő párhuzamos vágány bekötése esetén az állomási vágányok rövidülésének csökkentése érdekében a líra anyavágánya a fővágányhoz meredekebben, 2α szöggel hajlik. Ebben az esetben a líra második kitérőjének hajlása az első kitérőjével azonos.

A kétalfás lírák jellegzetessége, hogy az anyavágányban fekvő kitérők közbenső egyenesek nélkül csatlakoznak.

Régen a kitérők hajlása 1:11,8 volt, aminek a 4-51-26 felelt meg, így a kétalfás líra anyavágányának hajlása korábban 2α = 9-42-52

A 1:9 hajlású kitérők és vtt. 4,75 m esetén a változatlan 2α érték miatt a líra második kitérőjének ellenkező görbületűnek kellett lennie.

Az első kitérő 6-20-25 értékkel térít el, ehhez azonos irányba a második kitérőnek 3-22-27 értékkel kell eltérítenie, mivel: 6-20-25 + 3-22-27

A szabványterv szerint ennél a kétalfás líránál 400 m vagy 300m sugarú köríveket alkalmaznak, amelyek belenyúlnak a kitérők végébe, így azok végeit ívesítik.

Előzmény: térköz (4695)
térköz Creative Commons License 2013.04.23 0 0 4695

Szia!

Én itt most firkáltam valamit, de mi az egy és kétalfás maghatározása?

üdvgyuri

Előzmény: SÜNÖCSKe (4690)
m0L Creative Commons License 2013.04.23 0 0 4694

Igen!

 

Régen 9fokos váltókkal dolgoztak.Ma már 48 54 60 rendszerben is 6fokos váltok vannak.Ezért kell be rakni e.g.váltót,hogy meg legyen a 9fokos kitérés.

Előzmény: rezgaras (4693)
rezgaras Creative Commons License 2013.04.23 0 0 4693

Na akkor még egyszer. Az a "kétalfás líra", amikor a második váltó mindkét irányban íves?

 

Előzmény: rezgaras (4689)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.04.23 0 0 4692
Pedig sokat tud am szamitani! Na nem harom vaganynal, hanem hat-nyolcnal.
Előzmény: burgeri (4691)
burgeri Creative Commons License 2013.04.23 0 0 4691

A tervezési elvek között (1911-es könyv) azt olvastam, hogy 3-4 vágányig jók a XI-es egyszerű kitérők, mint amiket terepasztalokon is látni. Ennél nagyobb vágányszámnál jön a kétalfás líra, amivel a hasznos vágányhosszakat lehet növelni (bár szerintem az az 1-2 m nem nagy durranás).

Azt nem tudom, mennyire magyar sajátosság, de a napokban láttam filmen Ausztria túlsó felén kétalfás lírát - bár az is Osztrák-Magyar Monarchia terület.

Előzmény: rezgaras (4687)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.04.23 0 0 4690

"Ebből nyilván nem kell olyan sok, de azért jobban mutat az állomási bejáratoknál..."

 

Igen, először én is ezt hittem. Aztán amikor Nagyoroszit felmértem egy cimborámmal modellezés szempontjából, döbbenten tapasztaltam, hogy a kis mellékvonali állomáson egy kivétellel csak XI-es kitérők vannak (a kivétel pedig XVI-os) :)

Előzmény: GigantHU (4682)
rezgaras Creative Commons License 2013.04.22 0 0 4689

Kösz. Bár nem látom, mi ezen a különleges.

Előzmény: m0L (4688)
m0L Creative Commons License 2013.04.22 0 0 4688

Szerintem erre gondolt.

Előzmény: rezgaras (4687)
rezgaras Creative Commons License 2013.04.22 0 0 4687

El tudnád esetleg nekünk, egyszerű földi halandóknak mesélni, mi az a "hagyományos kétalfás líra" és miért csak a magyar vasúton fordul elő!

Előzmény: GigantHU (4682)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.04.21 0 0 4686

Akkor találd ki, hogy mit szeretnél, és valamikor üljünk össze, és dumáljuk meg!

Előzmény: GigantHU (4685)
GigantHU Creative Commons License 2013.04.21 0 0 4685

igen, néztem fent a cuccaidat, azért is érdekelne:)

Előzmény: Váltógyártó (4683)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!