Őreg nem anyira rossz. Ma is harmadjára indult be a minusz 8 fokban. Aztán a szomszéd seat arbalantyára vagy mire rá kellett kötni az akksiját hogy beinduljon.
Ha valaki igazán kemény futóművet szeretne, van még egy fél méter az ültetőrugómból:
;o)
Ugyanitt garázsürítés okán eladó nem szép, de menthető S100 bal első és bal hátsó sárvédő (mindkettőnek a küszöbhöz kapcsolódó részét kell javítani). Másom nincs, de ezeket olcsón odaadom, csak gyere el érte, képet emailban tudok róluk küldeni.
Vicces a Skoda kapcsán befektetésről beszélni, de tény, más időket élünk, mint amikor megvettem az autót.
Ezzel együtt azt gondolom, kár autót tartani, ha nincs használva. Álltában is tönkremegy. Ha nézegetni keresnék befektetést biztosan bélyeget gyűjtenék, vagy festményt. Az autót használom, mert nagyobb élvezet meghajtani egy kicsit, mint nézni a garázsban... ;-)
Én személy szerint úgy tapasztaltam mindig,hogy egy használt de eredeti jármű mindig jobb volt,mint egy restaurált.Bár ez is kérdés,hogy a mi magyar "agyunknak"mi a restaurálás,és mi a felújítás.Mert a kettő nagyon nem ugyanaz.
Aztán,hogy milyen célból veszed.Mondjuk befektetésnek?Mindenképpen nagyobb érték egy eredeti felújítatlan,de patent veterán.Használni?Akkor már lehet tényleg jobb a restaurált,bár mondom,én nem ezt tapasztaltam.
Én Skoda buziként minden esetre azt kívánom maradjon hazánkban,és maradjon eredeti.Jó lenne látni hozzáértő kezekben a gépet néha az utakon...
Én voltam az illető és - szavatartó emberként - fenntartom, amit ígértem otthon... de kezdek aggódni. :-) Épp a héten néztem, hogy tűrhető 2014-es O III RS-t lehet venni 5 millió Ft körül.
Ami a hirdetett kocsit illeti, tényleg egyedülálló és biztosan el is fog kelni, mert aki ilyet keres, az ennél jobbat nem fog találni. A csehek simán ki fogják fizetni érte az árát. Ne a magyar viszonyokban gondolkodjunk! Ezekre az autókra kint kialakult a fizetőképes kereslet, ez látszik már az alkatrészárakon is. Minden horror drága lett, ennélfogva egy szép autó is az, amihez (már) nem kell horrordrága alkatrészeket venni. ;-) Az persze igaz, hogy nálunk sokan inkább más veteránt vennének ennyi pénzért, de aki a Skoda Coupét szereti, azt nem fogja érdekelni, hogy ennyiért sokkal erősebb/vezethetőbb/kényelmesebb/biztonságosabb autót is meg tudna venni. Meg lesz rá a vevő, nem kétlem és jó eséllyel nem magyar lesz az anyanyelve... :-(
Amúgy meg, szerintem a megőrzöttség kétélű dolog... Fotók alapján, ami az előnye/értéke az a hátránya is egyben. Egyrészt, ha mellétolnak egy restaurált gépet azért nem fog olyan szépen csillogni... A restaurált autó - ha szépen és jól meg van csinálva - minden szempontból szebb-jobb-tartósabb is lesz egy megőrzöttnél. Másrészt ha ebben minden 44 éves, akkor bizony a megbízható használat érdekében egy csomó mindent szét kell szedni és rendbe kell szedni rajta/benne. Ehhez pedig valamennyire biztosan meg kell majd bontani. Minden 30 év fölötti gumialkatrész jó eséllyel cserés (a szélvédőkéderen eléggé látszik is), ugyan így minden műanyag cucc jó eséllyel sárga/matt/repedt. Szóval ha 5 millával a zsebemben állnék egy megőrzött és szépen restaurált Coupé előtt és választanom kellene, én biztosan a restauráltat választanám. És ezt úgy mondom, hogy bő 14 éve, amikor megvettem a Coupét még úgy gondoltam, hogy amit lehet megőrzök eredetinek, de évek alatt (részben kényszerből) eljutottam oda, hogy amit csak lehet új/felújított gyári alkatrészre cseréltem az autón és amit lehetett javíttattam. És most sokkal jobb vezetni az autót, mint korábban bármikor.
Sziasztok! Ismerős a hírdető, régóta foglalkozik autókkal. Eleinte csak rendkívül megkímélt tényleg nagyon keveset futott Mercedesekkel. Aztán ezek után jött minden márka, most már veteránok is vannak nála. Tény, hogy tényleg nagyon patent gépekkel boltok csak!
Igen,ezt gondolom én is,hogy el fog kelni,és baromi elképesztő ritka az eredetisége miatt.
És bizony,lehet ott állsz,azt mondod 4.5 milla,lehet a tiéd...
Nagyon határeset,hogy ki tudsz-e egy roncsot hozni ennyiből.Nekem van egy nem annyira roncs,de úgy számoltam 2.5 simán rámegy,úgy,hogy megvan a gyári szép belseje.Szóval tényleg elgondolkoztató.A mai mesterek hozzáállását még nem is mondtam...Egy restaurálás éveket vesz el az életedből szerintem.
Aki rá van buzulva a típusra,azt mondom megéri megvenni.
Én felhívtam a hirdetőt (aki nem a tulajdonos), beszéltem vele, tök normális hangja volt. Ennek az autónak az adja a legnagyobb értékét (ha tényleg igaz), hogy túlnyomó részben eredeti, nem újjáépített, hanem megőrzött darab. Továbbá erősen úgy tűnt, hogy
1. civilizált viselkedéssel,
2. pénzzel a zsebben és
3. a helyszínen, a kocsi mellett álldogálva,
talán lehetséges némi mozgástér. Talán.
Viszont tudja, mit árulnak, nem sürgős nekik és nagyon sokan hívták már.