Volt egy Toyota Corollám (is), ami télen, rövid távokon, kizárólag városban, sok araszolós szakasszal simán 10,7l benzint fogyasztott computer szerint. Más körülmények között nem evett ennyit, de ezek a motorok ennyit tudnak. Kollégám 1.0T Fabiája 9L-t fogyaszt városban, nem hajszolva. Előző Jazz-eim is kb. 8.5-9l között ettek télen, szigorú városi forgalomban, araszolós, rövid távú utakon. Nyáron ez kb. 1.5-2 literrel lesz kevesebb. Városon kívül természetesen egész máshogy alakulnak a fogyasztások. A Jazz sem egy csoda, ez is fogyaszt, ha "rosszak" a körülmények, bár még mindig jóval kevesebbet, mint hasonszőrű társai, lásd Corolla. Én nem izgulnék a 9l miatt, ha egyébként nincs semmi baja az autónak.
Egyetértek. Ha mindenáron a hibát keresem, akkor úgy fogalmazhatok, ez a benzinmotor sajátossága. Nagyon szeretem a Jazzt, meg vagyok vele elégedve, de az A2 1,4 TDI-vel ilyen körülmények között sem lépem túl az 5 liter/100 km-es fogyasztást. A Jazz flexibilisebb, igy megtartom azt is, amortizációja már nincs.
"... hideg motor - belváros - viszonylag lassú és normál haladással városban: 9 Literes fogyasztás ..." - sajnos, ez ilyen körülmények között kb. ennyire jön ki. A városon kívüli fogyasztásod azt mutatja, hogy nem az autó hibája miatt.
városi otthonról munkába - munkából haza (6km- 6km)
hideg motor - belváros - viszonylag lassú és normál haladással
városban: 9 Literes fogyasztás
ahogy nézegettem ez magasnak számít még az adott paraméterekkel is
egyébként:
országút 110-120 km/h 5,5 L
városon kívül 80 km/h 4,5 L
(mind a komputer által mért érték)
(kb 6 hónapja van az autó nálunk , 180e km (elméletileg valós és autópályán mehették vele Németben, ezt az állapotából következtetem, én vettem kint majd helyeztem forgalomba)
Fejlemények a fékproblémámmal. Tegnap járt az autó egy új szerelőnél. Másfél órás munkát könyveltek el. Felvetettem a javítókészlet lehetőségét is, de nem kellett. Annyit mondtak, hogy rosszul volt összeszerelve a fék. A dugattyút is rosszul rakták vissza, ezért valami porvédő fel volt tekeredve ezért nem mozgott rendesen vagy valami ilyesmi. A másik oldalon talán a fékbetétet kellett megcsiszolni gyári sorja miatt, ezért nem feküdt fel rendesen és nem koptatta a tárcsát. A lényeg, hogy szerinte most már rendesen van összeszerelve. Majd elválik :)
Lehet, hogy túl hamar ítélkezek, csak (ahogy írtam) az előző Jazzhoz viszonyítva tűnik soknak a fogyasztás. Nézegettem a Spritmonitort, ott is hasonló (5,7-7,2 közötti) értékeket láttam. Vásárlás előtti átvizsgálásnál hibátlannak minősítette a Honda specialista, véleménye szerint ebben egy sokkal-sokkal korszerűbb motor van, mint az előzőben. Ezért nagy reményekkel vágtam bele a használatába. Ettől függetlenül szeretek vele járni (ha ideadja a feleségem), mert még így is vagy 2 literrel kevesebbet eszik, mint a 2 literes GH Mazda6 kombi. Amit tapasztaltam tegnap este: nem működik a bal oldali lámpa magasságállítása. Mi a tapasztalat, javítható-e ez, vagy lámpacsere? Szerencsére felső helyzetben van megragadva, viszont levehető vonóhorog is van rajta, ezért ha esetleg vontatnék, jó lenne, ha működne. Ha világítást kapcsolok, alig látható a rádió kijelzője, de ennél nagyobb baj ne legyen! Szívesen megolvasnám a tapasztalatokat fentiekkel kapcsolatban.
Ok, köszi a tippeket, még csak az első tankoláson vagyok túl ma, 7,2-re jött ki, főleg városi, néhány 10-15km-es vidéki ügyféllel. Most tankolás után óvatos vezetéssel 6,4-et mutat a fedkomp. mindenképpen viszem egy teljes szervizre hamarosan, aztán meglátjuk. Csak a mostanáig használt 2008 év végi masinához képest tűnik soknak. Ráadásul azt elvittem ma lemosni korán reggel, erre ABS hibát dobott, holott soha nem volt vele gond. Nem tudom, mire utalhat ez a hibajelzés, ami meg is szűnt ahogy melegedett az idő. Na, mára ennyi baj pont elég, úgy vagyok velük, mint a kutyámmal (2 éves beagle), hogy ha van is probléma, imádom.
Más felépítésű motor, mint az előző generáció, másképp viselkedik, lehet az is hogy máshogy tűri azt az üzemelést, ahogy a te használatod igényli.
Ha írsz válaszokat amiket kérdéseket (szempontokat) írtam, akkor még az is lehet, hogy kiderülhet, hogy van is oka. De az is lehet, hogy egy motorrevíziót / karbantartást igényel.
Még egy hete sincs meg, jellemzően városi használat van, ami ugye eredményezhet nagyobb fogyasztást. Viszont az előzőhez képest tűnik soknak a +1liter.
Jellemzően milyen hosszúak az útjaid (hidegindítástól számítva olyan leállításig, amikor legalább fél-egy óráig szünet van)? Mennyire városi, vagy dugós, vagy autópálya?
A váltássegédhez képest nyugodtan mehetsz egy kicsit pörgetősebben.
Szert tettem egy 2010/3 évjáratú 1,4-es, jól felszerelt autóra (GG6 motorkód). Normális az, hogy óvatos (a váltás segédet is figyelembe vevő) autózás mellett 7 literes fogyasztást mutat?
Az elődje ilyen használat mellett simán 6 liter alatt volt (1,4 GE motor).
2018-as évjáratú Jazz-t használok. Tapasztalt már valaki olyat, hogy elindulásnál alapjárati fordulaton pici rángatást érezni a kuplung felengedésekor ? Ezt tolatásnál is érezni. A többi fokozatnál viszont ennek nincs jele.
Akkor Neked dugattyú nélkül is megoldódott? Esetleg egyéb, márkabeli tanácsok, bárkitől? Elég nagy a szórás, néhány példa:
SEINSA (D4-857C) dugattyúval: 6330,- MAXGEAR 27-0433 csak tömítés: 935 - 2400,- MAXGEAR 27-0445 dugattyúval: 3325,- RIDEX 405R0184 dugattyúval: 18306,- Na ez miért ennyivel drágább? Képek alapján ugyanaz, mint a többi.
2007es jazznél nekem mindkét hátsó tárcsaféknél elő jött ez a jelenség. Egyre kevésbé volt fényes a hátsó tárcsa, majd érzésre és végül tapintásra, mérésre is indokolatlanul forró volt a fék....
Végül lényegében szinte semmit se dolgozott,szorult....
a megoldás a teljes tisztitás + féknyereg felújitó szett (tömitések)
Nekem a legutolsó beszerzés egy Maxgear - 27-0433 volt...
Fékrendszerrel kapcsolatban kérnék egy kis segítséget/tanácsot. (Jazz II, 2008, 1.4, Sport My. 2005) A jobb hátsó fékem szorul. Eléggé sütős szokott lenni a tárcsa, míg a bal még langyosnak sem mondható. Cirka másfél év alatt most rakták fel a harmadik garnitúra fékbetétet, mert megette. Először a tárcsával együtt volt cserélve, a következő két alkalommal csak a betét, de szét is szedték a féket és megtisztították. Ennek ellenére még mindig szorul szerintem. A dugattyús féknyereg javító készlet segíthet a problémán? Féknyereg cserénél melyik gyártóé lenne a jó választás vagy mire kellene figyelni? Láttam 40-ért is, de a Bosch már 90 körül mozog. Ráadásul mintha mind felújított alkatrész lenne meg kérik a kiszereltet is.
A másik, hogy a fékbetétet fel lehet tenni rosszul? A szorulás miatt ugye kicserélték a bal betétet is, de azóta csak a tárcsa külső széle kopik, kb a betét fele érintkezhet rendesen. A belső rész meg jelenleg szépen barnul, oxidálódik. Azt mondták, a tárcsában van hullám, majd összekopik, a fék rendesen fog. De szerintem mire összekopik, a tárcsa is cserés lesz a rozsda miatt. Vagy nem feltétlen?
Tudna valaki segíteni, hogy a 2021-es eHev Jazzem miért vesztette el Android auto módban a Waze használatánál a hangvezérlést? Bármilyen címet próbálok bemondani, azt mondja valami földöntúli angolsággal, hogy: Sorry, something went to wrong. Kérem segítsen valaki.
Még egy kérdés a korábbi "bajaimhoz", ajánlott vmilyen égéstértisztító adalék kipróbálása, ha igen akkor milyen, vagy ezek csak újabb vevő lehúzó dolgok ?
Sikerült megoldani az alapjárat problémát. A fojtószelep takarítás segített. Most rendessen ejti a fordulatot és az alapjárat is beált normálissan. Mégegyszer köszönöm a sok segítséget !!!
Wauuu, hát pont ez aggaszt, h kissé "misztikus" a dolog, a környékemen meg a "sima" problémákra se nagyon találok szerelőt, nem ,h ilyenekre, de azt se mondhatom,h örülök,h másnak is van ilyen gondja, bár a miénk még nem rendeződött ... de akkor csak kell keresnem valaki megbízhatót .. nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget !!!
Általában külváros és 80 százalékban M0 110 km/h környéke a használat.....
Nekem például pár hete ment fel 5.7 környékéről a fogyasztás 6.7 környékére és meg is állt ott huzamosabb ideig, az oka nekem is relytély volt, semmi sem változott érdemben....
Pár nap ezelőtt elkezdett lejjebb menni és beállt 5.5-5.8 közé!!!!
Az okát a változásnak nem nagyon tudom, mert sem a hömérséklet sem a tankolás helye, benzin tipusa, felhasználási mód nem változott érdemben.