A legvalószínűbb a feszültségszabályzó hibája, de sajnos előfordulhat, hogy más elektronika is beleszól a töltésbe. (Főleg, hogy már 3 A-t vesz fel, ha nem is megy.) Mondjuk a testelés hibája túltöltést nem fog okozni. ;-)
A konkrét válaszokhoz a távgyógyítás nem működik sajna, ehhez testközelbe kéne lennie a gépnek.
Szerintem vidd el egy értelmes Citroën szerelőhöz.
egy barátom tanácsára regisztráltam, ugyanis vettünk egy Berlingót, ééés sajnos van vele gond, valószínűleg elektromos.
Ferenc barátom sok jót mesélt rólatok, így megosztom a problémámat, hátha valaki találkozott az alábbi gordiuszi csomóval:
tegnap délelőtt bementem a városba, oda vissza cca 100 km. Leállítottam az autót, majd pár perc múlva, mikor újra indítottam, 1500 fordulat körül az összes műszer kiakadt mínuszba...
aztán este muszáj volt újra elszaladnom vele, pont ugyanez történt. Egy autószerelő barátom tanácsára mértem feszültséget, és alapjáraton a töltés 16V körül volt. Hajnalban jöttem haza, bár az összes izzó (helyzetjelző, tompított) kiégett, az autó tökéletes volt.
Ma, mikor reggel beindítottam a kocsit, ismét nem csinálta, így megint beszaladtam a városba. Ez egy 50 km-es út volt. Öcsémnél voltunk, ott legalább egy órát tartózkodtunk. aztán egy kb 25 km-es út, semmi. Indulunk haza, ismét a jelenség: 1500 fordulatnál nullára esnek a műszerek, a töltés 16-17 V között, és világít a töltés jelző, abs, kézifék kontroll lámpa, illetve a STOP felirat a műszerfalon. Kockáztattunk, 70-nel végig jöttünk az M0-n, mire hazaértünk, forrt az akksi.
Eddig javasolták, hogy nézzem meg a test csatlakozót, hátha kontakt hibás. Az akksi csatlakozóján is ezt a feszültséget mértem, így a generátor nem szabadon pörög.
Még egy érdekesség, hogy az autó lezárt állapotában az áramfelvétele 3,4A, ha lekötöm a generátor pozitív kábelét, akkor 70-100mA.
Kérdésem, találkozott-e valaki ilyen hibával, és ha igen, mit javasol megnézni, ellenőrizni. A Berlingó évjárata 2004, 1,6 benzines.
Ha még nem vagyok kérőn, talán segíthetek ülés dologban.
Nekem is leszakadt az a nyamvadt "madzag", így nehezen ment a 2/3-ad billentése. De ha már felibellentettem, az elszakadt madzagot pótoltam egy erős zsinórral. Elvileg egy műanyag bigyó+madzag kombó van ráakasztva a reteszre (rugó tart ellen) amit a madzag meghúzásával oldhatsz. Most egy piros zsinór, hurokkal a végén látszik nálam, és működik.
2005-ös 1.6hdi berlingómon cseréltem az izzítógyertyákat. Az egyiknek a vége beletört, kb 1cm tört le. Járt már így valaki? Esetleg ötlet, mit lehet tenni?
Hahoj! Mai nap vettem egy Renault Kangoo 1.2B-t, 2000-es évjáratút. Érdekes, hogy nincs szervója, azt hittem ez már alap. Most a legnagyobb gondom (nem néztem meg vételkor) hogy a hátsó üléssor ülés részét nem tudom felhajtani. Két gyűrűt kellene kihúzni és úgy működne, de a gyűrűk hiányoznak, kiszakadhattak, a helyük van csak meg. Az ülés alá nyúlva fel tudok húzni két pöcköt, úgy vélem ezek rögzíthetik a padlóhoz, de ennek ellenére nem tudom megemelni. Lehet, hogy a gyűrűk még valamit kiakasztottak, de ezt nem látom/érzem. Ha valaki járatos ebben, írja már meg. Nemsokára szállítanom kell kisebb darabokat, jó lenne, ha nem az előredöntött háttámlára kellene pakolnom. Még valami: Úton hazafelé kigyulladt egy sárga lámpa a műszerfalon (elektromos hibát jelző), félreálltam, újraindítottam, azóta nem ég. Ki van égve a jobb első tompítottam, lehet ettől? THX
Sajnos? semmi sincs a hibakód tárolóban, a légszűrőház rendben van, a szűrő most februárban lett cserélve. Úgy gondolod, hogy "elfogy" a levegő a motortól?
Tegnap rendkívül kellemetlen módon viselkedett az 1.6HDi motoros Berlingo-m autópályán, amin szinte sosem járok de évi egy alkalomnál többet biztosan nem. 5. sebességben 90-ről gyorsítva nagyjából egy másodpercig rendesen húzott, aztán egy másodpercig mintha megtorpant volna, aztán ismét húzott, majd ismét megtorpant és ezt így csinálta egy másodperces váltásokban, amíg nyomtam a gázpedált. Ezután játszottam vele és azt tapasztaltam, hogy negyedik fokozatban is érezni de sokkal gyengébben, harmadiktól lefelé viszont nem. Nagyjából 2000f/perc-nél kezdi, az autó nem volt megrakva, teljesen egyedül ültem benne. Mire hazaértem, ez megszűnt, pedig nem jöttem többet a pályán 20km-nél. Találkozott már valaki ilyennel? Mi lehet ez?
Egy kis segitség kellene egyik ismerösömnek van egy Berlingo 1.9D Multispace 2003.09 .16.WJY motorral eléggé recseg a kuplungja és hangja is van milyen kuplung van benne sima vagy kéttömegü gondolom bovdenes ha kuplungozzák érdemes bovdent is cserélni .
Olvtársunk (valamiért ??) kimondottan Berlingot keres, ezért írtam neki arról.
Mi 4 db Partnert és 1 db Berlingot üzemeltetünk a szélesebb családban.
A 4 db Partner mind dízel, különösebb baj nélkül mennek.
Az 1 db Berlingo benzines, azzal sok baj volt. Valószínűleg akkor is ugyanennyi baj lett volna vele, ha anno a tulaja nem benzines Berlingonak veszi meg, hanem benzines Partnernek.
------------------
más
A 4 db dízel Partnerből (sajnos) csak 1 db volt szívó dízel. Ő most adja át lelkét a teremtőjének kb. 220.000 km után.
Semmi gond nem volt vele kb. 190.000 km-ig.
Azóta több, a pénztárcába mélyen belevágó baj jött elő.
Bár szerintem gondosabb üzemeltetéssel ezek is megelőzhetőek lettek volna.
A másik három dízel Partnerből kettő is első szériás HDI volt, ami az első években több igen kellemetlen úton maradást produkált.
Mire ezek a vasak berázódtak (kb. 2005) addigra nyűgjeik megszüntek, és azóta gond nélkül üzemelnek.
Cseréjük kb. 2016-2017-ben lesz aktuális.
A negyedik egy fiatalabb példány 2006-os gyártás, 2008-as első üzembehelyezés.
Ő még élete delén tart.
Mind az 5 kocsi 5 személyes személy kivitel.
Nincs közöttük furgon, nem használják őket vállalkozási fuvarozásra.
"Másodjára a dízel változatokat ajánlom, de kerüld a 2000-2003-as közötti HDI változatokat."
Ezt szintén nem érdekes info' számomra. :-)
Rengeteg régi HDi jár hozzánk, semmi kimagasló probléma sincs velük. (a szívó diesel meglátást azonban osztom :-D , csak sajnos abból jót találni ma már igen nehéz.)
Ráadásul pl. az 1,6 HDi-vel is igen szépeket lehet szívni, pedig újabb konstrukció. (ha a gyári olajcsereciklust tartották, akkor a turbo csere és esetleges motorcsere is benne van a pakliban)
Nem vitatkozni akarok veled, csak érdekes a tapasztalat és a statisztika, lévén, hogy a Berlingo és a Partner gyakorlatilag ugyanaz. (tehát a motor is ugyanaz!!)
Én jópár 1,4-es Partnert is javítok, pont annyi baja van, mint a Berlingo-knak - nálunk !!
Akár. Bár furcsa a 4 vezeték, mert a fűtéshez csak kettő kell. Ezen kívül a fűthető tükörlapon kívül be is kell kábelezned a tükröt értelemszerűen. :-)
De egy próbát megér. Esetleg mérjél rá a szálakra, ha megy a hátsó ablakfűtés, akkor kéne mennie a tükörfűtésnek is.
2012-es Berlingomat az alvázszám alapján nem fűthető visszapillantó tükrökkel adták ki.
A belső burkolatot levettem, és van ott az állítómotor csatlakozója alatt egy olyan csatlakozó is, amibe nincs bedugva semmi.
Lefotóztam.
Szerintetek egy fűthető tükörlap cserével meg tudnám oldani a dolgot?
A műszerfal elejében sem voltak gyárilag csipogó hangszórók, de ott volt a csatlakozó, csak vennem kellett 2 csipogót és összedugni. Szerintetek itt is ilyesmiről lehet szó?