Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Csabo79 Creative Commons License 2015.07.08 0 0 6759

Sziasztok! 

Olyan gondom van,hogy adott egy 2000 évjáratú, 2.0 hdi.

Néha csinál olyat, hogy megall,porlasztok becsattognak. Hibataroloban annyit.ír,hogy porlasztoknal vezeték törés,szakadás, pozitív testzarlat.

A computert megnezettem, azt mondták, annak nincs baja.

A porlasztok körül a vezetekeknel sem találok semmit. :(

Találkozott már ilyennel valaki?? 

Előre is köszi. 

Csaba

FeZ_ Creative Commons License 2015.06.21 0 0 6758

Nos, 16-17 V töltéssel nem tanácsos autózni. :-(

A legvalószínűbb a feszültségszabályzó hibája, de sajnos előfordulhat, hogy más elektronika is beleszól a töltésbe. (Főleg, hogy már 3 A-t vesz fel, ha nem is megy.) Mondjuk a testelés hibája túltöltést nem fog okozni. ;-)

A konkrét válaszokhoz a távgyógyítás nem működik sajna, ehhez testközelbe kéne lennie a gépnek.

Szerintem vidd el egy értelmes Citroën szerelőhöz.

 

Előzmény: holgyea1973 (6757)
holgyea1973 Creative Commons License 2015.06.21 0 0 6757

üdvözlök mindenkit a fórumon.

 

egy barátom tanácsára regisztráltam, ugyanis vettünk egy Berlingót, ééés sajnos van vele gond, valószínűleg elektromos.

 

Ferenc barátom sok jót mesélt rólatok, így megosztom a problémámat, hátha valaki találkozott az alábbi gordiuszi csomóval:

 

tegnap délelőtt bementem a városba, oda vissza cca 100 km. Leállítottam az autót, majd pár perc múlva, mikor újra indítottam, 1500 fordulat körül az összes műszer kiakadt mínuszba...

aztán este muszáj volt újra elszaladnom vele, pont ugyanez történt. Egy autószerelő barátom tanácsára mértem feszültséget, és alapjáraton a töltés 16V körül volt. Hajnalban jöttem haza, bár az összes izzó (helyzetjelző, tompított) kiégett, az autó tökéletes volt.

 

Ma, mikor reggel beindítottam a kocsit, ismét nem csinálta, így megint beszaladtam a városba. Ez egy 50 km-es út volt. Öcsémnél voltunk, ott legalább egy órát tartózkodtunk. aztán egy kb 25 km-es út, semmi. Indulunk haza, ismét a jelenség: 1500 fordulatnál nullára esnek a műszerek, a töltés 16-17 V között, és világít a töltés jelző, abs, kézifék kontroll lámpa, illetve a STOP felirat a műszerfalon. Kockáztattunk, 70-nel végig jöttünk az M0-n, mire hazaértünk, forrt az akksi.

 

Eddig javasolták, hogy nézzem meg a test csatlakozót, hátha kontakt hibás. Az akksi csatlakozóján is ezt a feszültséget mértem, így a generátor nem szabadon pörög.

 

Még egy érdekesség, hogy az autó lezárt állapotában az áramfelvétele 3,4A, ha lekötöm a generátor pozitív kábelét, akkor 70-100mA.

 

Kérdésem, találkozott-e valaki ilyen hibával, és ha igen, mit javasol megnézni, ellenőrizni. A Berlingó évjárata 2004, 1,6 benzines.

 

Segítségeteket előre is köszönöm

FeZ_ Creative Commons License 2015.06.21 0 0 6756

Baja nem hiszem, legfeljebb hibakód lehet a tárolóban, de az sem 100%.

Esetleg  kitekert kormánynál leffuladhat a motor.

 

Előzmény: slowrunner (6755)
slowrunner Creative Commons License 2015.06.21 0 0 6755

Köszönöm!

Lehet baja vminek attól, ha nem kötöm vissza?

Előzmény: FeZ_ (6754)
FeZ_ Creative Commons License 2015.06.20 0 0 6754

Jelet ad a motorvezérlőnek, hogy emelje meg a fordulatszámot ha szükséges, a kormány tekerése közben. (de a végállásoknál biztosan)

 

Előzmény: slowrunner (6753)
slowrunner Creative Commons License 2015.06.20 0 0 6753

Sziasztok,

 

A kormányszervo nyomásérzékelő jeladónak mi a pontos funkciója?

Az enyémen ui. letört. :( 

Lehet használni így egy ideig káros következmények nélkül...?

Törölt nick Creative Commons License 2015.06.17 0 0 6752

 Ha még nem vagyok kérőn, talán segíthetek ülés dologban.

Nekem is leszakadt az a nyamvadt "madzag", így nehezen ment a 2/3-ad billentése. De ha már felibellentettem, az elszakadt madzagot pótoltam egy erős zsinórral. Elvileg egy műanyag bigyó+madzag kombó van ráakasztva a reteszre (rugó tart ellen) amit a madzag meghúzásával oldhatsz. Most egy piros zsinór, hurokkal a végén látszik nálam, és működik.

Előzmény: furcsagomba (6749)
slowrunner Creative Commons License 2015.05.25 0 0 6752

Sziasztok,

 

 

ventillátor relé gondom van (2001-es benzin Partner), próbáltam kicserélni, de az egyiknek beletört a lába...

 

Megnéztem ezt a linket:

 

http://ha7jaz.uw.hu/berlingo/berlingo.htm

 

A kérdésem az, hogy hogyan lehet kiszerelni hátulról a csatlakozókat?

Le kell bontani a hűtőt?

kiki71 Creative Commons License 2015.05.18 0 0 6751

Sziasztok!

2005-ös 1.6hdi berlingómon cseréltem az izzítógyertyákat. Az egyiknek a vége beletört, kb 1cm tört le. Járt már így valaki? Esetleg ötlet, mit lehet tenni?

furcsagomba Creative Commons License 2015.05.16 0 0 6749

Hahoj! Mai nap vettem egy Renault Kangoo 1.2B-t, 2000-es évjáratút. Érdekes, hogy nincs szervója, azt hittem ez már alap. Most a legnagyobb gondom (nem néztem meg vételkor) hogy a hátsó üléssor ülés részét nem tudom felhajtani. Két gyűrűt kellene kihúzni és úgy működne, de a gyűrűk hiányoznak, kiszakadhattak, a helyük van csak meg. Az ülés alá nyúlva fel tudok húzni két pöcköt, úgy vélem ezek rögzíthetik a padlóhoz, de ennek ellenére nem tudom megemelni. Lehet, hogy a gyűrűk még valamit kiakasztottak, de ezt nem látom/érzem. Ha valaki járatos ebben, írja már meg. Nemsokára szállítanom kell kisebb darabokat, jó lenne, ha nem az előredöntött háttámlára kellene pakolnom. Még valami: Úton hazafelé kigyulladt egy sárga lámpa a műszerfalon (elektromos hibát jelző), félreálltam, újraindítottam, azóta nem ég. Ki van égve a jobb első tompítottam, lehet ettől? THX

macivolvo Creative Commons License 2015.05.16 0 0 6748

Szia

 

Sajnos? semmi sincs a hibakód tárolóban, a légszűrőház rendben van, a szűrő most februárban lett cserélve. Úgy gondolod, hogy "elfogy" a levegő a motortól?

Előzmény: krisztian98 (6747)
krisztian98 Creative Commons License 2015.05.16 0 0 6747

Hibakód tároló olvasás, hátha van benne valami, de nem hinném.

Levegőszűrő milyen állapotban van?

Meglehet, hogy a nagyobb légáramlás miatt a lamellák összeállnak?

Előzmény: macivolvo (6746)
macivolvo Creative Commons License 2015.05.16 0 0 6746

Sziasztok

 

Tegnap rendkívül kellemetlen módon viselkedett az 1.6HDi motoros Berlingo-m autópályán, amin szinte sosem járok de évi egy alkalomnál többet biztosan nem. 5. sebességben 90-ről gyorsítva nagyjából egy másodpercig rendesen húzott, aztán egy másodpercig mintha megtorpant volna, aztán ismét húzott, majd ismét megtorpant és ezt így csinálta egy másodperces váltásokban, amíg nyomtam a gázpedált. Ezután játszottam vele és azt tapasztaltam, hogy negyedik fokozatban is érezni de sokkal gyengébben, harmadiktól lefelé viszont nem. Nagyjából 2000f/perc-nél kezdi, az autó nem volt megrakva, teljesen egyedül ültem benne. Mire hazaértem, ez megszűnt, pedig nem jöttem többet a pályán 20km-nél. Találkozott már valaki ilyennel? Mi lehet ez?

feco1977 Creative Commons License 2015.04.27 0 0 6744

Sziasztok

Egy kis segitség kellene egyik ismerösömnek van egy Berlingo 1.9D Multispace 2003.09 .16.WJY motorral eléggé recseg a kuplungja és hangja is van milyen kuplung van benne sima vagy kéttömegü gondolom bovdenes ha kuplungozzák érdemes bovdent is cserélni .

Köszönöm előre is

trizs77 Creative Commons License 2015.04.17 0 0 6743
trizs77 Creative Commons License 2015.04.17 0 0 6742

lévén, hogy a Berlingo és a Partner gyakorlatilag ugyanaz. (tehát a motor is ugyanaz!!)

 

--------------

 

Tudom.

 

Családdal jártunk Vígó városában (észak Spanyolország) ahol a Citroen Berlingo és Peugeot Partnereket gyártó  PSA gyár van.

 

A gyárlátogatásra be lehet fizetni.

 

Franciaországban a speciális kiviteleket nem ide értve, NEM készül se Berlingo, se Partner autó.

 

 

Előzmény: FeZ_ (6738)
trizs77 Creative Commons License 2015.04.17 0 0 6741

Olvtársunk  (valamiért ??) kimondottan Berlingot keres, ezért írtam neki arról.

 

Mi 4 db Partnert és 1 db Berlingot üzemeltetünk a szélesebb családban.

 

A 4 db Partner mind dízel, különösebb baj nélkül mennek.

Az 1 db Berlingo benzines, azzal sok baj volt. Valószínűleg akkor is ugyanennyi baj lett volna vele, ha anno a tulaja nem benzines Berlingonak veszi meg, hanem benzines Partnernek.

 

------------------

más

 

A 4 db dízel Partnerből (sajnos) csak 1 db volt szívó dízel. Ő most adja át lelkét a teremtőjének kb. 220.000 km után.

Semmi gond nem volt vele kb. 190.000 km-ig.

Azóta több, a pénztárcába mélyen belevágó baj jött elő.

Bár szerintem gondosabb üzemeltetéssel ezek is megelőzhetőek lettek volna.

 

A másik három dízel Partnerből kettő is első szériás HDI volt, ami az első években több igen kellemetlen úton maradást produkált.

Mire ezek a vasak berázódtak (kb. 2005) addigra nyűgjeik megszüntek, és azóta gond nélkül üzemelnek.

Cseréjük kb. 2016-2017-ben lesz aktuális.

 

A negyedik egy fiatalabb példány 2006-os gyártás, 2008-as első üzembehelyezés.

Ő még élete delén tart.

 

Mind az 5 kocsi 5 személyes személy kivitel.

Nincs közöttük furgon, nem használják őket vállalkozási fuvarozásra.

Síma családi autók.

 

 

Előzmény: FeZ_ (6738)
Memphis90 Creative Commons License 2015.04.16 0 0 6740

Üdv! Mi a gáz a 2000-2003-ig gyártott dízel berlingoval????

FeZ_ Creative Commons License 2015.04.16 0 0 6739

"Másodjára a dízel változatokat ajánlom, de kerüld a 2000-2003-as közötti HDI változatokat."

 

Ezt szintén nem érdekes info' számomra. :-)

Rengeteg régi HDi jár hozzánk, semmi kimagasló probléma sincs velük. (a szívó diesel meglátást azonban osztom :-D , csak sajnos abból jót találni ma már igen nehéz.)

Ráadásul pl. az 1,6 HDi-vel is igen szépeket lehet szívni, pedig újabb konstrukció. (ha a gyári olajcsereciklust tartották, akkor a turbo csere és esetleges motorcsere is benne van a pakliban)

 

Előzmény: trizs77 (6737)
FeZ_ Creative Commons License 2015.04.16 0 0 6738

Nem vitatkozni akarok veled, csak érdekes a tapasztalat és a statisztika, lévén, hogy a Berlingo és a Partner gyakorlatilag ugyanaz. (tehát a motor is ugyanaz!!)

Én jópár 1,4-es Partnert is javítok, pont annyi baja van, mint a Berlingo-knak - nálunk !!

:-)

 

 

Előzmény: trizs77 (6737)
trizs77 Creative Commons License 2015.04.16 0 0 6737

- még mindig gondolkodom, hogy benzines vagy dizel legyen?

 - 1.4 rengeteg van jó állapotban, esetleg aki 1.4-et használ, nagyon tohonya?

 

----------------

 

Nem.

 

A Berlingo benzinessel nem az a baj, hogy tohonya hanem az, hogy kb. kétszeres a meghibásodási gyakorisága (szervíz statisztika) mint a dízelé.

Igen használunk egy benzines Berlingot.

Pontosabban használnánk, de a családi kupak tanács a sok baj után úgy döntött, hogy az a családtag kapta meg aki a legkevesebbet autózik.

Hála Istennek az 4 Partner mellett csak ez az egy benzines Berlingo van.

A Partnerekkel nincs gond.

Az első most lett csere érett 220.000 km-nél.

A többi még fiatal hisz "csak" 110-150.000 km van bennük.

 

-----------------------

 

Benzines Berlingóból nem véletlenül van annyi eladó.

 

Nem szakszerűen, hanem n épieschen fogalmazva : a benzines Berlingo nem sikerült változat.

 

---------------------

 

Nem benzines vagy dízel vita ez (arra amúgy is van egy ilyen című topik) mert a benzines motorok is lehetnek jók.

Sőt.

 

Itt széria problémáról van szó, melyet 7-10 év alatt még nem sikerült orvosolni.

Amúgy hasonló gondokat olvashatsz a Citroen más típusú, de ugyanilyen motorral szerelt változatairól is, pl C4.

 

Tehát Berlingóból nagyon nem javallt a benzines változat megvétele.

 

---------------------

 

A legjobb választás (ha még találsz) a szívó dízel változat.

Az elnyűhetetlen.

Mint alább egyik olvtársunk már írta: nagyon nehéz már olyan szívó dízelt találni mely nem sokat futott.

 

Másodjára a dízel változatokat ajánlom, de kerüld a 2000-2003-as közötti HDI változatokat.

 

Későbbiekkel már nem lesz gondod.

Legvégén ha minden kötél szakad, jöhet a benzines Berlingo.

 

 

Előzmény: Törölt nick (6734)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.15 0 0 6736

OK, köszi!

 

Csak azért kérdem, mert pl van olyan benzines autó is amiben van... (pl BMW E46)

 

Akkor keresgélek inkább 1.6 benzinest, vagy 1.6 HDI-t azt hiszem. Az a 75 LE nagyon nagyon kevés...

 

 

Előzmény: FeZ_ (6735)
FeZ_ Creative Commons License 2015.04.14 0 0 6735

Kettőstömegű lend'kerék csak diselben van, igen, de ott sem mindegyikben.

Szerintem az 1,4 nagyon karcsú, én nem vennék olyat.

1,4-ben is van olyan, amiben pl. a pillangószelep állítómotor vagy 75e ft., úgyhogy ott is lehet zsebbe nyúlni. :-(

 

Előzmény: Törölt nick (6734)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.14 0 0 6734

Sziasztok! 

 

Érdeklődnék még, mielőtt berlingot veszek...

 

- kettőstömegű lendkerék csak a dízelekben van?

- esetleg van e olyan évjárat, amit érdemesebb megvenni?

- még mindig gondolkodom, hogy benzines vagy dizel legyen, 1.4 rengeteg van jó állapotban, esetleg aki 1.4-et használ, nagyon tohonya?

- mi az a legdurvább alkatrész ( a hátsó híd az OKé, azt tudom), amit ha cserélni kell zsebbe kell nyúlni nagyon?

- vásárlásnál mire kell nagyon figyelni, mik a gyengéi? rohadás hol kezdi meg pl., egyéb dolgok.

 

Bocs a sok kérdésért, de tudni szeretnék dolgokat, mielőtt egyáltalán elmegyek nézni autót...

 

Köszi!!!

 

Baloo76 Creative Commons License 2015.04.09 0 0 6733

Rámértem, nincs benne áram se amikor a hátsó ablak fűtést kapcsolom, sem máskor.

esetleg alul a biztosítékdobozban nincs bekötve... vagy ez a be nem kötött csatlakozó aljzat a motoros behajtható tükörhöz kell.. passz.

OLX-en láttam egy eladó fűthető tükröt, ott azon látszik a fekete, és a barna csatlakozó is:

 

Lehet nem úszom meg, és látogatást teszek egy autóvillamossági szakinál.

Előzmény: FeZ_ (6732)
FeZ_ Creative Commons License 2015.04.09 0 0 6732

Akár. Bár furcsa a 4 vezeték, mert a fűtéshez csak kettő kell. Ezen kívül a fűthető tükörlapon kívül be is kell kábelezned a tükröt értelemszerűen. :-)

De egy próbát megér. Esetleg mérjél rá a szálakra, ha megy a hátsó ablakfűtés, akkor kéne mennie a tükörfűtésnek is.

 

Előzmény: Baloo76 (6730)
ESI Creative Commons License 2015.04.08 0 0 6731
Baloo76 Creative Commons License 2015.04.07 0 0 6730

Sziasztok,

2012-es Berlingomat az alvázszám alapján nem fűthető visszapillantó tükrökkel adták ki. 

A belső burkolatot levettem, és van ott az állítómotor csatlakozója alatt egy olyan  csatlakozó is, amibe nincs bedugva semmi.

Lefotóztam.

Szerintetek egy fűthető tükörlap cserével meg tudnám oldani a dolgot?

 

A műszerfal elejében sem voltak gyárilag csipogó hangszórók, de ott volt a csatlakozó, csak vennem kellett 2 csipogót és összedugni. Szerintetek itt is ilyesmiről lehet szó?

baludzsi Creative Commons License 2015.04.07 0 0 6729

Köszönöm!

 

8 feletti fogyasztást olvastam az újkori tesztekben is. Hát...az sok. Akkor marad a Doblo/Berlingo. A fronthajtásos Kangoo annyira nem gyere be.

Előzmény: trizs77 (6724)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!