Keresés

Részletes keresés

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.15 -3 9 106340

Kb 35-40 biciklim van.

Valahol itt lehet a probléma gyökere😄

Előzmény: torqmatic (106332)
IZé Creative Commons License 2024.03.15 -1 2 106339

Azért ez nagyon érdekes, hogy a csehek a projektdokumentációjukban Ikarus 280-assal ábrázolják a trolibuszt. Talán 30 éve még elment volna (bár pont a cseheknél, akiknek mindig volt saját trolijuk?) de ez egy XXI. századi projekt...

Előzmény: 7-es troli (106331)
Obus Creative Commons License 2024.03.15 -2 1 106338

Plusz költsége nem lenne, a felhasznált áram és üzemanyag (buszoknál) költsége minimális.

Előzmény: Obus (106337)
Obus Creative Commons License 2024.03.15 -1 1 106337

Igen, legalább 2 hetente meg kellene mindet mozgatni a telepen.

Előzmény: 1047 005-2 (106336)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.15 0 1 106336

De ez nem a járművek darabszámától függ,ráadásul az üzemi állományra is igaz.

 

 

Előzmény: Obus (106335)
Obus Creative Commons License 2024.03.15 -1 3 106335

Sok megőrzött járműnek lett/lesz ez a veszte, hogy letámasztják, aztán a több év állásban tönkremegy.

Előzmény: torqmatic (106332)
Wankes Creative Commons License 2024.03.15 -7 0 106334

Most rajtad is mosolygok, semmi baj  látom frusztrált időszakod éled. 

Előzmény: torqmatic (106332)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.15 -1 0 106333

Az is felesleges hülyeség, meg ez is. De ha mindig valami másra mutogatunk, azzal csak egy végtelen ciklusba kerülünk és legitimizálunk minden baromságot.

Előzmény: négyszázas (106329)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.15 -5 7 106332

Jézusom, még te mosolyogsz? Egy ilyen hozzászólás után? :D

Annyira bírom, hogy gondolatban úgy szórjátok a milliókat, mintha játék pénz lenne. Gondolom akkor te se adod el / dobod ki a régi autódat, bútoraidat, ruháidat elektronikai eszközeidet, hanem mindent félreteszel, hisz "nem kérnek kenyeret". Sőt, ilyen alapon akkor bármelyik múzeum elketyeg fillérekből, hiszen "csak" azt a kis rezsit, meg pár ember bérét kell kifizetni...

Azért akinek volt legalább egy biciklije már élete során, annak illene tudnia, hogy még azzal is törődni kell bizonyos időközönként, hiába nem használod akár hónapokig, na most egy trolibusz meg ettől néhány nagyságrenddel bonyolultabb jármű. Cseszheted az alkatrészeidet, ha a selejtekből kinyertek is szarok, ráadásul előbb-utóbb azok is elfogynak. A 3-4 év is elég hosszú idő ahhoz, hogy dolgozzon a korrózió, ez nem úgy megy, hogy ha nem használod a trolit, akkor konzerválódik az állapota és azután soha nem kell rá költeni. Érdemes lenne azokkal beszélned, akik mentettek meg nemrég még üzemképes Ikarust, ők valószínűleg sokat tudnának mesélni arról, hogy ez a "nem kér kenyeret", az valójában pénzben, időben, energiában mennyi...

Ja, és nem csak erről az egy típusról beszélünk, mert jelenleg ott tartunk, hogy van / készül / tervben van:

 

- Ik 60T

- Ik 260T

- Ik 280T

- Ik 280 GVM

- Ik 263

- Ik 435

- Ik 411

- Ik 412

- MTB

- ZIU-5

- ZIU-9

- és akkor ugye legyen MAN is...

 

Ez kapásból kb a debreceni troliflotta fele, 12 jármű, ami "nem kér kenyeret" és nyilván az állagmegóvásuk, tárolásuk, üzemeltetésük megvan szinte ingyen, legalább is egyesek álmaiban.

A felelős járműgazdálkodás pont az lenne, hogy azzal törődik a cég, ami a dolga, márpedig ez nem egy múzeum, jó lenne meghúzni valami ésszerű határt, sokadjára mondom, hogy nem kell minden szart megőrizni. 

Előzmény: Wankes (106330)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.14 0 0 106331

A teljes PDF mellékletet jó lenne magyarul megismerni…

 

https://www.cs-dopravak.cz/trolejbusy-na-letiste-pod-drobnohledem/

Wankes Creative Commons License 2024.03.14 -1 6 106330

Jót mosolygok azon, hogy megy a rugózás azon, kell vagy nem kell megtartani mancit nosztalgiának. 
359-es lett kijelölve nosztalgiának. Részt vett a troliközlekedésben? Igen, éveken át. 
Felvetődött, minek megtartani, csak vinni fogja a pénzt. 
Szerintem jelenleg nem kér kenyeret, és nem is fog egy darabig. És miért? 3-4 éve kapott vázfelújítást. Sok selejtből van hozzá dögivel alkatrész. 
Maximum költségnek felróni csak a szerelők órabérét és azt az áramköltséget lehet amit megzabál mozgása közben. 
Nem szívlelem a típust, de egyet értek azzal, hogy egy példány megmarad. Ez kicsit felelős járműgazdálkodásra vall, ellenben azzal hogy 300-ast szélnek eresztik  

négyszázas Creative Commons License 2024.03.14 0 0 106329

Úgy mint?

Előzmény: torqmatic (106327)
T 6 Creative Commons License 2024.03.14 0 1 106328

A BKK tenderről nem tudok nyilatkozni.

Az 50 km nyilván lehet több is naponta, csak akkor az amortizációt gyorsítani kell, mert több lesz a kisütési/töltési periódus naponta mint az 50 km-es tervnél. Így rövidül a pakk élettartalma a tervezetthez képest, ha tényleg minden nap ez történik.

Persze, lehet, hogy mondjuk az év 365 napjából, egy terelés miatt van csak így, mondjuk 60 napig, azon kívül nem is használja a segédhajtást a jármű, akkor utóbbi kompenzál valamennyit. 

Előzmény: fberci (106326)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.14 -1 3 106327

A két dolog között ÉS kapcsolat van, nem VAGY...

Előzmény: négyszázas (106325)
fberci Creative Commons License 2024.03.14 0 0 106326

Áh, értem, jogos, én siklottam át felette. A napi 50 km viszont nem túl sok. Ez kb. azt jelenti, hogy a felsővezeték nélküli szakasz azt engedi meg, hogy a vonal harmadán ne legyen felsővezeték? A BKK által kiírt tender is meg fog engedni ilyen korlátozást?

Előzmény: T 6 (106323)
négyszázas Creative Commons License 2024.03.14 -4 0 106325

Nem azt kértem rajtad számon, hanem azt, hogy Azt kéne megérteni, hogy ez nem a Transport Tycon, itt nem áll rendelkezésre végtelen számú pénz minden hülyeségre, ami éppen eszünkbe jut. Azzal érvelsz (egyébként valóban nem a legmeghatározóbb) flottában, működőképes példányként leállított járművek megőrzése ellen, hogy nincs pénz, meg éppen eszünkbe jutó hülyeség, eközben replika készül teljes átépítéssel. 

Előzmény: torqmatic (106320)
T 6 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 106324

Másik kérdésedre talán válasz. Az önjáró akkus troliban is kell pakkot cserélni, bár hagyományos módon nélküle is üzemeltethető. Mivel kisebb a pakk, így a csere költsége is kisebb. https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/03/13/a-svajciak-szerint-az-elektromos-buszokat-tul-draga-fenntartani/

Előzmény: fberci (106322)
T 6 Creative Commons License 2024.03.14 0 1 106323

Akár, napi 50 km. Gondolom így van számolva az aksi életciklusa, töltési, kisülési periódusa. híradásokból kimaradhatott a napi "szócska." 

Előzmény: fberci (106322)
fberci Creative Commons License 2024.03.14 0 1 106322

Ha már feldobtad a témát. :) A híradásokban az szerepel, hogy 50 km-es önjárásra lesznek alkalmasak. Ehhez képest a BKK most 15 km-es önjárású trolikat tervez beszerezni. Mi a háttere ennek? A szegedi tenderkiírásban is minimum 15 km-es önjárást jelöltek meg. A gyártó vállalt ennél ténylegesen többet, vagy az 50 km az optimista érték, és ekkora különbség van a ténylegesen vállalt és az elméleti érték között? Ha jól olvasom, a 4 trolibusz összköltsége összesen 1 833 180 euró, ami euró árfolyamtól függően egy kb. 180 milliós darabonkénti árat jelent. Ez hogyan viszonyul akku kapacitásban és árban egy csak éjjeli töltéssel rendelkező elektromos buszhoz?

Előzmény: trizs77 (106321)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 106321

Bár annyi szó esne Szeged új troliairól mint a troli nosztalgia nézet különbségekről.

torqmatic Creative Commons License 2024.03.14 -1 0 106320

És én találtam ki, hogy legyen egy replika 556-os 260-as alvázon vagy miért rajtam kéred ezt most számon? Én soha nem mondtam, hogy minden jó, amit a BKV csinál, sőt...

Előzmény: négyszázas (106315)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.14 0 2 106319

Személyesen tudtommal nem kedvelem valya con-t de azért védelmére elmondanám h a pénztárcájánal, adójának kellene köze legyen egy közpénzből való költésnelk és ennek a nosztalgia része.

Előzmény: Gordon Zsigmond (106317)
négyszázas Creative Commons License 2024.03.13 -1 1 106318

Egy szóval nem mondtam, hogy szerintem indokolt a nosztalgia MAN, vagy hogy nekem személyesen különösebb kötődésem lenne hozzá, szimplán ezt a nincs pénz mantrát hagyjuk már abba, miközben folyamatosan készül valami nosztalgia, ami a fővárosban többé, vagy kevésbé volt meghatározó. Én személy szerint a meghatározó típusok minél korhűbb megőrzését támogatom ami az MAN-re pont semennyire nem passzol.

 

Előzmény: valya con dios (106316)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.13 -5 1 106317

Senki nem fog téged megkérdezni, mit akarsz és mit nem.

 

Amúgy - a te pénztárcádnak semmi köze ahhoz, hogy lesz-e megmaradó MAN (ami nem is MAN) troli. 

Előzmény: valya con dios (106316)
valya con dios Creative Commons License 2024.03.13 -2 4 106316

Ha már Transport Tycoon - nincs 1x1-es helyen elférő, végtelen járművet elnyelő kocsiszin sem, amiben egy klikk alatt megjavul / kicserélődik a járműved...

 

@négyszázas: fizessél a MAN-odért, mert én nem fogok és nem is akarok, mentsél trolibuszt a saját pénztárcáddal

Előzmény: négyszázas (106315)
négyszázas Creative Commons License 2024.03.13 0 3 106315

Azt kéne megérteni, hogy ez nem a Transport Tycon, itt nem áll rendelkezésre végtelen számú pénz minden hülyeségre, ami éppen eszünkbe jut.

Előzmény: torqmatic (106312)
R.C. center Creative Commons License 2024.03.13 0 0 106314

Szuper!

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106313)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.13 0 10 106313

BKV kèk lesz, belàttam h igy kell lennie (a személyes izlésemet/izléstelensègemet félretéve).

A trilex arculatra külön felhívtam a figyelmet.

Előzmény: négyszázas (106311)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.13 -3 4 106312

Akkor feküdj vissza és aludj még, mert nem tudom ez hogy jön most ide...

Előzmény: négyszázas (106311)
négyszázas Creative Commons License 2024.03.13 -5 1 106311

Akkor a 260-asból épített 556-ost, ami nem is biztos, hogy BKV kék lesz, és az se, hogy nem marad lemezfelnis, biztos csak álmodtam. 

Előzmény: torqmatic (106304)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!