Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2006.03.01 0 0 1062
A "Börze topic"-ban uzsgyiremot épp eladásra kínálja.
Előzmény: ZolTTán (1059)
7578 Creative Commons License 2006.02.25 -1 0 1061

Sziasztok!

 

Most olvasom az Almanachban hogy a dorogi mozdonyszínt 1998-ban elbontották. Sajnos úgy néz ki, erről lemaradtam...

 

Tudnátok abban segíteni, hogy hogyan nézett ki ez a fűtőház?

 

A segítséget előre is köszönöm.

gumidani Creative Commons License 2006.02.21 0 0 1060

Takách Miklós: Vasúti vontatási épületek

Vasúti szakkönyvtár 15.

Műszaki Könyvkiadó Bp. 1955.

 

Előzmény: ZolTTán (1059)
ZolTTán Creative Commons License 2006.02.21 0 0 1059
Ismét beugrottam két kérésre. Az első keresek bármilyen vontatási telepekkel kapcsolatos tankönyveket, elsősorban a Trencséni féle könyvek,főiskolai jegyzetek érdekelnének. Másrészt szintén bármilyen a szegedi vontatási telepről készült 70-es éveket - az átépítést - megelőző képet.
pancserzoli Creative Commons License 2006.02.21 0 0 1058
Hogy átláthassuk a helyzetet, íme egy 1908-as kataszteri térkép.

Mert nemcsak a körfűtőház, hanem az utascsarnok, a fogadóépület és a támfal tetején lévő fordítókorong is érdekes volt a Déliben.

Nem beszélve a Budai Körvasút kiágazásáról, az egyvágányú 59-es villamosról...

Amúgy jelzem, hogy sokszor parkolok épp a körfűtőház helyén, hiszen ez a környék ingyenes P+R parkolója. Ez persze szívfájdító kissé, ezért csináltam tehát egy olyan képett, ahol az 1908-as állapotra rávetítettem pirossal a közlemúlt helyszínrajzát is. Tanulságos. Jól látható az Alkotás u. szélesítése, a Krisztina krt. kiegyenesítése (1972), a terület átépülése. Csak a Márvány utcai híd szélessége maradt a régi, az a kis aranyos!

Üdv.19081908-1990
Előzmény: A.Balu (1052)
Szütyi Creative Commons License 2006.02.17 0 0 1057

Ime, én is lehetek pofátlan?:-)

Előre is köszi!

Előzmény: Bárdos Imre (1055)
Blokki Creative Commons License 2006.02.16 0 0 1056

Hálózat és biztonsági felügyeletnél megtalálhatók a régi Bp.-i pályaudvarok.

 Ha még megvannak, HBF itt gondolatjel

Bárdos Imre Creative Commons License 2006.02.16 0 0 1055
Persze, most mennek mail-ben.
Előzmény: A.Balu (1054)
A.Balu Creative Commons License 2006.02.16 0 0 1054

Kedves Imre! Elkérhetném ezeket a képeket nagy felbontásban, e-mailben? Magán felhasználásra, már régóta keresek én is képeket a Déli fth-ról.

 

Üdv:

A.Balu

Előzmény: Bárdos Imre (1053)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.02.16 0 0 1053
Az alábbi két fotó néhai Lányi Ermnő barátom keze munkája, jó néhány éve Mála szkenneltem be őket.

328,613+M40 006 Déli pu.

M40 220 Déli
Előzmény: A.Balu (1048)
A.Balu Creative Commons License 2006.02.16 0 0 1052

Szerintem lehet, hogy ismeritek! Nem tudom ki a szerzője, de a neten találtam régen.

 

Sajnos nem kifejezetten a fűtőházat ábrázolja, de előtte egy 326-os áll.

 

 

 

Ezt meg egyik topiclakó tette fel, jobb szélen a körfűtőház teteje...

 

...bal szélen egy fordítókorong.

Előzmény: 7578 (1050)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.16 0 0 1051
7578 légyszi keressél a csupati1414 skype címen mert te csak a laptopom listjában vagy benne és az nem men mostan.
Előzmény: 7578 (1050)
7578 Creative Commons License 2006.02.16 -1 0 1050

Húúúúúú

 

Nagyon értékelném azt a képet...

Előzmény: A.Balu (1048)
A.Balu Creative Commons License 2006.02.16 0 0 1048
Szerintem a régi körfűtőházra gondolt. Arról van egy képem valahol, megkeresem és beteszem ha kell.
Előzmény: Törölt nick (1047)
Józsga Creative Commons License 2006.02.15 0 0 1046

Nagyszeben

 

 

charly31 Creative Commons License 2006.02.15 0 0 1045
Sziasztok!



Nincs valakinek véletlen a Déli pu. fütőházáról kép?
7578 Creative Commons License 2006.02.14 -1 0 1044

Sziasztok!

 

Újra a T. Társaság segítségét szeretném kérni: Bp Kelenföldön egykor volt egy kis fűtőház, amelyről eddig sem fotót sem rajzot nem láttam még. Tudna Valaki ezügyben segíteni?

 

Ugyanakkor az állomás bal oldalán, ott ahol most a Pft-sek parkolnak volt egy régi hangulatú épületegyüttes amit pár éve elbontottak.

Van Valaki közöttünk, aki esetleg járt ott (még az épületek meglétekor) és fotókkal rendelkezik ezekről az épületekről?

 

Nem lehet hogy a két témának köze van egymáshoz?

 

 

Józsga Creative Commons License 2006.02.08 0 0 1043
Azért nem kell olyan forrón eszni a kását, látod tegnep is tettem be képeket, meg még fogok is, ha fogok rá érkezni. :-))
Előzmény: 7578 (1042)
7578 Creative Commons License 2006.02.07 -1 0 1042

Szia Józsqa!

 

Ma egy "topiktársal" folytatott beszélgetés során azon morgolódtam, hogy át kell mennem a Balkánvasúti topikba, és ott kell megkeresni Téged, mert nagyon hanyagolsz minket:)))

 

Köszönet a képekért, a viszonzáson dolgozom...

A.Balu Creative Commons License 2006.02.07 0 0 1041

Valaha ilyen volt, de legalább a víztornyot meghagyták. Kár érte...

 

Déda
Előzmény: Józsga (1039)
Józsga Creative Commons License 2006.02.07 0 0 1040

Na akkor főműhely vagy fűtőház nem teljesen mindegy!

 

Fűtőház is, főműhely is. És mindkettő üzemel még ma is. A főműhely a '60-as években kapott egy új épületet. A mozdonyszín viszont a régi (szerintem a MÁV húzhatta fel), felfelé megtoldozgatva (hasonlóan a székesfehérvárihoz) ma is használatban van.

Előzmény: Törölt nick (991)
Józsga Creative Commons License 2006.02.07 0 0 1039

Nahát, köszönet a szép rgi képekért!

 

OFF

 

Mail ment.

 

ON

 

Déda:

 

A három állásos körcikk mozdonyszín helyett egy kétállásos pavilonszín épült.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Székelykocsárdon meg már csak galambok laknak a színben:

 

(Bocsánat az oszloperdőért, vonatablakból készült.)

 

Előzmény: vasutTOM (968)
Józsga Creative Commons License 2006.02.07 0 0 1038

Inkább jöjjenek a képek,

 

Marosvásárhely, kisvasúti fűtőház

 

(Sajnos a teteje mára "elveszett" :(( )

 

Előzmény: Józsga (1037)
Józsga Creative Commons License 2006.02.07 0 0 1037

Ha minden igaz mi nem ismerjük egymást ugye?

Túlzás lenne mondani, hogy ismernénk egymást, de már találkoztunk. Múltkor Cellben járva fel akartalak keresni, de mondták, hogy "feljebb kőröztél".

 

Nekem megvan az 1932-es mozdonyvezetők almanachja, megnéztem és nem találtam benne Piskiről semmit!

Konkrétan Piski VT-ről nem is, hiszen akkor már a CFR kötelékében szolgált. De az elszármazott piskis vezérek fellelhetők benne.

Nem kívánom, nem kívántam rangsorba állítani a fűtőházakat, ezért a témát nálam itt a fórumon lezártnak tekintem.

Az Almanach, amit én láttam, nem tudom mikori, sajnos nekem nincsen meg.

 

Nem írtad ki külön de ezt ugye jól értelmezem és nem nekem szántad?

Ahogy mondod, nem Neked szántam, hiszen nem is Te kifogásoltad az öt évet.

Előzmény: Törölt nick (987)
1047 005-2 Creative Commons License 2006.02.06 0 0 1036
"pl. Kiskunhalas, Kecskemét, stb. érdemes ellátogatni?

Nem.
Előzmény: poznamokus (1031)
m61019andras Creative Commons License 2006.02.06 0 0 1035

Hatvanba érdemes ellátogatnod, ha Púpost szeretnél látni. Ott még dolgoznak a rendezőn illetve van egy pár tolatós tehervonatjuk Jászberénybe.

 

Nekem a nyáron olyan szerencsém volt, hogy Nagykanizsán a tartalék meghibásodása miatt Púpos rendezte a személykocsikat.

 

 

 

 

Előzmény: poznamokus (1031)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.06 0 0 1034
Az biztos, hogy a Gyékényesi tartalék pupos szokott lenni.
Előzmény: poznamokus (1031)
k.novotny Creative Commons License 2006.02.06 0 0 1033

OFF

A "Magyar gyárak a millennium korában" című filmsorozatban is említették, hogy hol milyen munkáslakótelepeket, szociális és egyéb intézményeket építettek a gyárak tulajdonosai.

Aztán bő 40 éven keresztül be akarták dumálni nekünk, hogy ez volt a kizsákmányolás....

ON

 

Ez is de nagyon OFF

 

Ha nem a két szememmel, látom akkor nem is hiszem el, ha mondják.

 

Kb havonta egyszer az asszonnyal nagy bevásárlás a Penny Markt-ban liszt cukor stb. ami kell egy háztartásban. teli a tolokocsi, elöttünk a pénztárnál egy faszi, szintén tolókocsival de hárommal, egymást tologatva előre. Pénztár fizet a végösszeg 100000-en felül. Elő egy köteg étkezési jegy, és avval fizet, én meg nézzek mint nünü a moziban, a pénztáros megszámolja, majd a krepek a végén ÁFa-s számlát kér. Név kérdezz, a faszi válaszol, XY Kft. Magyarán a szociális háló abból adódik, hogy a melosoktól elvan véve a kaja jegy, az ÁfA-s számla pedig, hogy eltudjon számolni az dologról, hogy kifizette a dolgozoknak, illetve ez meg le az adóból. Legelején azt hittem, hogy maszek közértes, de amikor mondta a Kft nevét megrogytam mint a murányi ló.

 

Ez pedig 2006-ban volt, ez is egy szoc háló

 

Bocs a többiektől, és elnézést

ON de nagyon

Előzmény: Zolcsi67 (1026)
Nydqist Creative Commons License 2006.02.06 0 0 1032
Komáromon elég, ha átutazol. Nem sok látnivaló van ott.
Előzmény: poznamokus (1031)
poznamokus Creative Commons License 2006.02.06 0 0 1031

Hali! Azt mondjátok meg, hogy a hivatalosan nem gépeszeti főnökségekre, pl. Kiskunhalas, Kecskemét, Komárom, stb. érdemes ellátogatni?

Nagykanizsa púposai merre szoktak barangolni?

drdoktor Creative Commons License 2006.02.06 0 0 1030
> Ennyire nem ismerem a trianon utáni területek településeit.

hamár több szó esett Piskiről, Hunyad vármegyében van, Piski-telep néven keresd, Déva és Szászváros között kb. félúton.
Nagymagyarország
Hunyad vármegye
Előzmény: Törölt nick (997)
7578 Creative Commons License 2006.02.06 -1 0 1029

Szia Szütyi!

 

Én is úgy hallottam, hogy a 301-esek a Keletiben majd Hatvanban szolgáltak... (Zindóháztól függetlenül). Esetleg tudsz valami mást is ezügyben?

Előzmény: Szütyi (1027)
czzf50 Creative Commons License 2006.02.06 0 0 1028
Tudod, vannak a hívök, meg vannak a hitetlenek. :-)
Előzmény: Szütyi (1027)
Szütyi Creative Commons License 2006.02.06 0 0 1027

Félve merem megjegyezni, hogy az Indóház aktuáli számában pont van 1 cikk a 301esekről, amely szerint mindegyik 301es a Keleti ft.hez volt állomásítva, majd román barátaink ennek jelentős részét további felhasználásra magukkal vitték:-)

A félvét azért írtam le mert jómagam is néha kissé pejoratívan szoktam megjegyezni egye esetekben, hogy "mert levolt írva a Zindóházban akkor az már úgy is van?":-)

Előzmény: k.novotny (1009)
Zolcsi67 Creative Commons License 2006.02.06 0 0 1026

OFF

A "Magyar gyárak a millennium korában" című filmsorozatban is említették, hogy hol milyen munkáslakótelepeket, szociális és egyéb intézményeket építettek a gyárak tulajdonosai.

Aztán bő 40 éven keresztül be akarták dumálni nekünk, hogy ez volt a kizsákmányolás....

ON

Előzmény: k.novotny (1024)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.05 0 0 1025
Érdekes, hogy a téma a Vasútgépész topikban jött elő a száma a hozzászólásnak 11818.
Előzmény: 7578 (1020)
k.novotny Creative Commons License 2006.02.05 0 0 1024

Köszi a kiegészitést

 

Azért érdekes, hogy régen nem beszéltek szociális hálóról, meg stb...., csak csinálták,

 

bezzeg most........

Előzmény: vasutTOM (1023)
vasutTOM Creative Commons License 2006.02.05 0 0 1023

A Piski főmühelyt az EEV 1870-ben építette, amelyet 1884-ben szintén átvett a MÁV, amely szintén 1919-után a CFR-hez került

 

 

Idézet "A Magyar vasutasság oknyomozó története" című könyvből:

 

"A keleti vasutak arad-gyulafehérvári vonalán, a vonal középpontján, Déván (Hunyad vm.) akartak műhelyt létesíteni 1868-ban. De az ottani intéző körök, mindent elkövettek, hogy ezt - félve a szociális mozgalmaktól - megakadályozzák. Ez sikerült is nekik, s így minden népesebb helységtől, agy Piski nevű faluban, az állomásépülettel szemben állították fel 1868-ban a műhelyt. 1869 január havától kezdve egy féligmeddig összetákolt helyiségben 20 munkással dolgoztak. A műhely építését 1870-ben felyezték be teljesen és a fokozódó forgalomra tekintettel 1878-ban átépítették. Az első erdélyi vasútat 1884-ben államosították és a műhelyt a M.Á.V. vette kezelésbe. 1896-ban 3 drb. régi gőzkazán helyett 2 drb. Steinmüller-Egyenberger-féle vízcsöveskazánt helyeztek el és a gépészeti berendezéseket is kiegészítették. Mindhogy a piski-i állomás és műhely pusztaságban épült a felügyelő személyzet részére lakásról kellett gondoskodni. Így ott két lakóházat is építettek. A földszinten 4-4 az emeleten 3-3, a padláson 2-2 lakás épült. 1873-75-ben két nagyobb méretű emeletes házat is építettek a hivatalnokok számára, ettől nyugatra két hosszú utcán lassanként, egy-két család befogdására alkalmas kertes házakat építettek. 1899-ben már 100-nál több ház volt készen. A munkások szívesen költöztek bele, mert egy szoba konyháért havi öt forint, 2 szobás lakásért havi 8 frt. bért fizettek. A nőtlenek pedig ha családos munkásnál laktak, 1 frt. 20 krc-ért kaptak száálást.

1873-75-ben zene és dal egyesület, 1891-ben 60 tagú tűzőrség létesűlt. 1899-ben 265 munkás, 40 inas dolgozott. Fedett helyen 12 mozdony, 42 kocsi, nyitott helyen 12 mozdony és 120 kocsi volt tárolható." 

Előzmény: k.novotny (1002)
k.novotny Creative Commons License 2006.02.05 0 0 1022
Erről volt szó korrában wrn3060 kollega részletesen kifejtette a Soproni fütőház történetét nem olyan rég, sajnos a hozzászólása számát nem tudom, de szerintem 200-on belül van, egy ideig csendes volt ez a topik.
Előzmény: 7578 (1020)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.05 0 0 1021
Röppent válasz is!
Előzmény: 7578 (1018)
7578 Creative Commons License 2006.02.05 -1 0 1020

De hogy visszatérjünk a fűtőházakhoz:

 

A mi kis Pécska mozdonyunk melyik soproni fűtőháznál szolgált? Mert volt ott, nem is egy...

 

Sopron Déliben is volt fűtőház? Meddig?

Előzmény: Törölt nick (1019)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.05 0 0 1019

Megérkezett kinyomtatva csodálatos anyag! Két számomra lényeges elemmel!

 

Előzmény: 7578 (1018)
7578 Creative Commons License 2006.02.05 -1 0 1018
Leveled ment...
Előzmény: Törölt nick (1017)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.05 0 0 1017

Na most, hogy mondod így el sőt esetleg a Grete adatait is eltudom olvasni. Azért mégis szeretném ezeket nagyobban! Te sem jársz majd rosszul az én adataimmal.

 

 

Előzmény: 7578 (1015)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.05 0 0 1016

"Jajj nekem:))) A fűtőházas topikban mozdonyozunk, miközben a gőzös topik elcsendesedett...."

 

Na ebben a tekintetben van igazsága K.novotny-nak, hogy csak jobb lenne ha nem lennének szét darabolva a topikok. De engem érdekelnek a Fűtőházak, a gőzmozdonyok, hát mindkettőt látogatom, az anyában ezen témák mára kihaltak és jobb is így szerintem.  (Szerintem) Ettől függetlenül nem idegen a fűtőházaktól a mozdonyok témaköre.

Előzmény: 7578 (1013)
7578 Creative Commons License 2006.02.05 -1 0 1015
Azért azt eltudod olvasni hogy a Pécskának 1964.01.20-án járt le a kazánvizsgája??!!:)))
Előzmény: Törölt nick (1014)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.05 0 0 1014

Ha megtennéd, hogy inkább mailban tennél boldoggá az adatokkal, mert így túl kicsik és nem tom olvasni őket.

 

Előre is köszi.

 

Ja és van nálam a számodra néhány távirat, mikor adjam által?

 

Előzmény: 7578 (1013)
7578 Creative Commons License 2006.02.05 -1 0 1013

Jajj nekem:))) A fűtőházas topikban mozdonyozunk, miközben a gőzös topik elcsendesedett....

 

Már régóta elakartam ezt küldeni, de mindig elfelejtettem...

 

 

 

 

 

 

Pécska 21:))))

Előzmény: Törölt nick (1011)
k.novotny Creative Commons License 2006.02.05 0 0 1012

Igen nem csak ez a kettő került vissza az AcsEV-nek motorkocsija is, de még mielött vissza kellett volna adnia, sokat le is selejtezett ez ürügyön, a többi, hogy valójában mi is történt azt sajnos nem tudom. Szerintem náluk is volt valamilyen téren bizonytalanság, mert olyan mozdonyokat selejteztek a 30-as évek közepén, amely úgy nálunk, vagy akár a cseheknél megértr a II.vh. végét, sőr az ötvenes évek elejét.

 

Gondolom, hogy ezeknek a selejtezéseknek a legfőbb oka az volt, hogy alkatrész utánpotlást nem kaptak, igy egy egy mozdony bányának fellett használva, és aztán egyre több

Előzmény: Törölt nick (1011)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.05 0 0 1011

Kettő mozdony egészen biztosan vissza került a Románoktól!

 

A Pécska és a Pankota!

 

A Pankota:

1889. 11.(10?) 05-től 1918.-ig Aradi és Csanádi Egyesült Vasutak Rt. Tulajdona. (4;10?)

1918.-ban a Román vasutakhoz kerül CFR 17 néven. (4)

1927.-ben Visszakerül az ACsEV utódjához a Szegedi-Csanádi Vasút Rt.-hez. (4) A bécsi Nagykövetek tanácsa döntésének megfelelően három éves huzavona után. (10)

 

A Pécska:

1893. 07. 25-től 1918.-ig Aradi és Csanádi Egyesült Vasutak Rt. Tulajdona. (4)

1918.-ban A Román vasutakhoz kerül CFR 21 néven. (4)

1927.-ben Visszakerül az ACsEV utódjához a Szegedi-Csanádi Vasút Rt.-hez. (4) A bécsi Nagykövetek tanácsa döntésének megfelelően három éves huzavona után. (10)

 

A mozdonyok további életútja is ismert és selejtezésükig még az ajkai szénbányákat is megjárták.

Előzmény: k.novotny (1009)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!