Keresés

Részletes keresés

by-169 Creative Commons License 2008.07.07 0 0 31704
Budapesten voltam nem rossz a kisvasút.
Előzmény: norbert85 (31703)
norbert85 Creative Commons License 2008.07.07 0 0 31703
GyV  és az állomás TITÁ.
Előzmény: by-169 (31699)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.07.07 0 0 31702

Fürdővonat:

n80qd Creative Commons License 2008.07.07 0 0 31701

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2008.07.07 0 0 31700
GyV
Előzmény: by-169 (31699)
by-169 Creative Commons License 2008.07.07 0 0 31699

E heti találos kérdés. Merre jártam?

 

hivi Creative Commons License 2008.07.06 0 0 31698
Néhány napra eltűnök innen a fórumról, mert folytatom a magyarországi kisvasutak beutazását. Hétfőn Balatonfenyvesre, kedden Almamellékre és Mesztegnyőre, szerdán Csömödérre, csütörtökön Kaszóra látogatunk néhány királyréti munkatárssal...
hivi Creative Commons License 2008.07.06 0 0 31697

Szombaton este Királyréten utó-Szent Iván napozást tartottunk, és úgy érzem, nagyon jó volt a hangulat.

A programon eredetileg szerepelt egy rock koncert is Kismaroson, de az együttes nem tartotta megfelelőnek az önkormányzati színpad árát, és lemondták a fellépést. Viszont a Kismarosi Színkör eljött, és igazi tüzes hangulatot teremtett.

A Kvassay Jenő Expresz két kocsival indult útnak Kismarosról, Királyrétre 21.26-kor érkezett fel, +6-tal. Az érkezők fáklyával megvilágított úton érhették el a Királyréti Hajtánypályát, ahol már égtek a szalonnasütéshez a tüzek, és a petróleumlámpák is világítottak a hajtányok elején. A pályán biztonsági okokból csak két hajtány volt, és igen nagy népszerűségnek örvendtek a járművek a sötét erdőben: kicsik és nagyok egyaránt élvezték az éjszakai programot.

Nem sokkal tíz előtt a Kismarosi Színkör tűztánc-showműsort adott elő, a lelkes közönség előtt még egyszer meg kellett ismételni a lángoló tüzes botokkal a táncot. A bor és a szalonna no meg a hajtány és a jókedv társaságában repült az idő, 22.45-kor útra kelt a Szent Iván Expresz. Nem jutott sokáig, mert Királyrét alsó és Paphegy között az útátjárónál egy offjármű az űrszelvényben tartózkodott, s miután sajnos kissé korábban beleharapott a váltókörtébe, s mindez nem tett neki valami jót, és nem tudott onnan elhaladni, ezért az expresszvonat is nem tervezett nyíltvonali megállásra és várakozásra kényszerült. Körülbelül 8-10 perces állás után sikerült a vonatnak áthaladnia az érintett helyen, Kismarosig már nem tudott faragni sokat a késésen, kb +10-zel, 23.26-kor érkezett be Kismarosra, s sajnos a Budapest felé tartó személyvonat már elment. A szerelvény utasainak nagy része gépkocsival érkezett vagy helyben szállt meg. Két embert, aki jelezte, hogy Vác fele ment volna haza a vonattal, én vittem haza Vácra.

Királyréten jó volt a hangulat, mi, kisvasutasok jól éreztük magunkat, s utasaink is azt kérdezgették, akikkel ma találkoztam, hogy mikor lesz legközelebb ilyen alkalom....

A tüzes táncra nem kell sokat várni, mert a kisvasút és a hajtánypálya által is támogatott kismarosi Málna fesztiválon Dobay Márta csapata is fellép vasárnap este.

 

Akinek esetleg van fotója a Szent Iván éji királyréti kisvonatozásról, az kérem küldje el nekem az info@hajtanypalya.hu e-mail címre.   

kopaszhaj Creative Commons License 2008.07.06 0 0 31696

Talán az egykor Pályaőrben (vagy még Tolnay Lapok?) volt róla szó.

Előzmény: M41 2328 (31695)
M41 2328 Creative Commons License 2008.07.06 0 0 31695
Üdv!

Valaki tud információt szollgáltatni a Székesfehérvári úttörővasútról?
Sinbiciklis Creative Commons License 2008.07.06 0 0 31694
OFF
alállomás Creative Commons License 2008.07.06 0 0 31693
Csak egy észrevétel a kedves topicba tévedt hülye sötétzöldeknek! Miért nem kampányoltok sohasem a közösségi közlekedésért, a hidrogénhajtású autókért, az atomerőművekért, és miért nem ellenzitek az értelmetlen autózást, az erdők eltüzelését megújuló energiaforrás jelszó alatt, a hőerőművek légszennyezését, és még lehetne sorolni. Talán mert mögöttetek is az olajlobbisták vannak?
Mellesleg a napi 3-4 alkalommal elpöfögő Mk meg C50 füstjétől ha szerintetek romlik valami, akkor inkább ugorjatok be egy pottyantósba, mert odavalók vagytok.
siófoki35 Creative Commons License 2008.07.05 0 0 31692
Javaslom a topicot átkeresztelni "Kisvasutak"-ról "Erdészet"-re :-D
C50 Creative Commons License 2008.07.05 0 0 31691

Nincs gond azzal hogy ne vágjuk ki a fákat pl a Csarnavölgyben(ott nem is vágják),de a kisvasút épüljön és virágozzék Halyagosig(majd tovább)!

 

Erre már ne írd vissza hogy a vonat odaviszi a csürhét,mert:

1. amúgy is odamegy

2. ne terheljük ezzel már  a topicot.

Előzmény: Törölt nick (31690)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.04 0 0 31690

C50! Már nem akartam ebben a fórumban tovább zavarni ezzel a témával, de úgy látszik még mindig napirenden van.

 

Természetesen szükség van a fára a mindennapi életünkhöz. De a jelen igények kielégítése nem foszthatja meg a jövő generációit a saját szükségletei kielégítésének lehetőségeitől. És akkor még csak a faanyagról beszéltünk, az erdő ennél jóval több, annyival, hogy erről külön topicot lehetne nyitni. A lényeg, hogy a mai erdők teljesen természetellenes állapotban vannak az állandó beavatkozások miatt, ami nem feltétlenül látszik rajtuk, csak ha megvizsgáljuk a biológiai diverzitásukat, önszabályozó képességüket, stb..

Persze ezek a beavatkozások jelenleg elkerülhetetlenek a faigény miatt, de valahol csak meg kell húzni a határt, ahol megáll az ember és azt mondja, hogy ez a kis terület már a természeté, erre már nem teszem rá a kezemet. Erről szólnának ugye ELVILEG a védett területek. Na most szerintem ha már ezt sem vesszük figyelembe az igenis kizsákmányolás.

Erdő mindig lesz, csak kérdés ki mit nevez erdőnek. Én bevallom, legalább egy kicsi, valóban védett területen nagyon szeretném, ha egyszer még ilyen lehetne:

"Az 1900-as évek felfedezői őserdőnek festik a Börzsönyt. Minden fa úgy nő, ahogy akar és ahogy tud, amennyi helyet kiharcol magának. A mohapárnákkal borított százados óriások körül seregestül tülekednek felfelé az elszórt magról kelt fiatalok, a legkülönbözőbb életkorú ivadékok. Összeroskadt hatalmas fatörzsek korhadnak szertedőlve, némelyiknek a gyökere néz az égre, ahogy a vihar kifordította, de vastag gyökérágaikról megint csak tömegestül hajt az új sarjadék. Cserepes kérgű aggastyánok fogóznak össze terebélyes lombkoronáikkal, sötét boltozatot formálnak s az állandó félhomály nedves hűsét terítik a talajra" 

Antalffy Gyula (1957) - Börzsöny

Előzmény: C50 (31684)
myloh Creative Commons License 2008.07.04 0 0 31689
Igen, saját magad meg is válaszoltad a kérdésed. :)
Mint minden cégnél, itt is vannak ütemezések, szerződések, melyeket sajnos be kell tartani!
Előzmény: pisti600 (31683)
myloh Creative Commons License 2008.07.04 0 0 31688
Két megközelítésből válaszolnék Neked.
1. Szerencsére a tarvágásnak igen számos kritériuma van, de a legfontosabb az erdő kora. Azaz egy 60-80 éves tölgyest nem fognak tarra vágni, véghasználni, a szokványos erdőkezelés mintapéldája lehet az általatok említett hegyoldalak letarolása, mivel valószínűleg hasonló korú erdők lehettek s a vágásérettségi mutatójuk egybeeshetett, de ezen próbál változtatni a szálalás.
2. Igazából én a helyi viszonyokról tudok beszélni, hiszen ezt tudom, ezt ismerem. Biztos, hogy nem mindenhol van ez így az országban, de őszintén remélem, hogy egyre nagyobb teret fog hódítani és kevésbé lesz egy laikus számára mindent leromboló tájkép az erdő.
Előzmény: division by zero (31682)
Zolcsi67 Creative Commons License 2008.07.04 0 0 31687
És most már le is tudom fényképezni...
Előzmény: division by zero (31686)
division by zero Creative Commons License 2008.07.04 0 0 31686
"Bükki Nemzeti Park (!!!)
Igaz, nem tarra vágnak, hagynak 3-4 fát (!!!) egy egész hegyoldalon."
Nekem is ezek voltak a legutóbbi élményeim!
Előzmény: Zolcsi67 (31685)
Zolcsi67 Creative Commons License 2008.07.04 0 0 31685

Na, ha már elmentünk OFF erdőgazdálkodásba, folytatom.

Bükki Nemzeti Park (!!!)

Igaz, nem tarra vágnak, hagynak 3-4 fát (!!!) egy egész hegyoldalon. Azok meg majd úgyis kidőlnek a következő szélviharban....

Erdők kizsákmányolása: Kazincbarcika környékén mikor jártatok utoljára? Amióta 1-2 erőművet fagázra állítottak át, csupaszak a hegyoldalak.

 

ON

Előzmény: division by zero (31682)
C50 Creative Commons License 2008.07.04 0 0 31684

Üdv itt!

 

Belsun az erdők kizsákmányolásáról beszélt.Rendben,ne zsákmányoljuk ki az erdőket,de akkor Ő se akarjon a házára tetőt.Mert ahhoz fa kell.

 

Ha valóban kizsákmányolás folyna az erdőkben,akkor már rég nem lenne erdő!

Előzmény: myloh (31679)
pisti600 Creative Commons License 2008.07.04 0 0 31683
Üdv.
Az tény, hogy az Ipoly Erdő ZRt. áttért a szálazásra. Erről hallottam egy előadást, meggyőző volt. Kiváncsi lennék, hol alkalmazzák még ezt.
Kérdés: a kitermelt fa szállítását nem lehet ütemezni kemény talajra (télen, mikor fagyott, nyáron, mikor csontszáraz)? Vagy a tervteljesítés (üzemi terv) határozza meg mindezt?
pisti600
Előzmény: myloh (31681)
division by zero Creative Commons License 2008.07.04 0 0 31682
"Nincs annak igaza, aki azt állítja, hogy manapság teret hódított a kényelmes tarvágás, és nincsenek ma már szálalások. Nem igaz."
Ezt konkrétan a ti területetekre érted vagy országosan?
Előzmény: myloh (31679)
myloh Creative Commons License 2008.07.04 0 0 31681
Nem, természetesen nem így gondoltam, elnézést kérek a félreérthető fogalmazásért.
Csupán annyit jelentett volna, hogy a faanyag kiközelítéséhez és szállításához kedvezőtlen időjárási behatások miatt (értem itt kimondottan a szállításra) negatívumként megjelenik az utak elhasználódása, hatalmas nyomvályúk keletkezése.
Hasonlóképpen a közutak is a használat során kátyúsodnak.
Sajnos ezellen nem lehet mit tenni, illetve ha minden egyes teherautó után menne egy földmunkagép és javítaná az utat, de ez józan ésszel belegondolva is lehetetlen s véleményem szerint ez sokkal nagyobb pusztítás lenne a talaj és a növények számára.
Előzmény: czzs (31680)
czzs Creative Commons License 2008.07.03 0 0 31680
Olvastam, hogy a turistautak össze vannak vágva teherautók által. Bocsánat, de mindenhol jóval régebben vannak erdészeti utak, mint turistautak. A turistaszövetség a faanyag mozgatásának és annak ilyen irányú következményei tudtával jelölte ki azt turistaútnak.
Egyedül ez utóbbi megjegyzéseddel nem tudok egyetérteni. Úgy gondolod, hogy ha nincs ott turistaút, akkor szabadon lehet "felszántani" az erdőt teherautókkal?
Az erdészeti utakkal egyébként semmi bajom, csak azzal, amikor az "út" hiányzik a teherautók alól. És egyre több ilyet látni, sajnos.
Előzmény: myloh (31679)
myloh Creative Commons License 2008.07.03 0 0 31679
Jó estét Kedves Vasútbarátok!

Teljesen véletlenül jutottam ebbe a topicba, s picit visszaolvasva mosolyogtató volt néhány hozzászólás, no, persze, abszolút nem megsértve senkit sem.
Én megpróbálnám a másik oldalról is megközelíteni ezt a több napja fennlévő témát: erdészet kontra kisvasút, főleg a Börzsönyben.
Mint az köztudott, Királyréten az Állami Erdei Vasút az erdészet tulajdonában van. A közelmúltban az üzemeltetést egy Kft. kapta meg, s gondos gazdaként mindkét cég igen tetemes összegeket fordított és fordít a kisvasút színvonalának megőrzésére, emelésére. Magyarán itt abszolút nem ellensége az erdőnek a vasút, sőt békében férnek meg az MK-k az öreg tölgyekkel.
Másrészről említve volt az általatok csak így hívott "erdőgazdálkodás". Laikusként talán elképzelni sem tudja az ember, micsoda szabályok és milyen szervezeti felügyeletek mellett zajlik az erdőgazdaság élete, sőt mi több, jóformán minden egyes fa kivágása.
Nincs annak igaza, aki azt állítja, hogy manapság teret hódított a kényelmes tarvágás, és nincsenek ma már szálalások. Nem igaz.
A tarvágásokat, és azok helyét, mennyiségét nem az erdészet magában határozza meg, hanem az Állami Erdészeti Szolgálattal, a Nemzeti Parkkal karöltve SZAKEMBEREK írják elő (bocsánat a kiemelésért, de fontosnak tartottam hangsúlyozni).
Igenis teret hódít manapság is a szálalás, a szálalóvágások, a minél változatosabb erdőkép létrehozása.
Olvastam, hogy a turistautak össze vannak vágva teherautók által. Bocsánat, de mindenhol jóval régebben vannak erdészeti utak, mint turistautak. A turistaszövetség a faanyag mozgatásának és annak ilyen irányú következményei tudtával jelölte ki azt turistaútnak. Tehát sajnos itt sem tudok igazat adni.
Az erdeinket romboló quadosokról pedig hasonló véleményen vagyok.

Kérném, hogy a jövőben ezirányú megközelítésből is gondolják át az erdő sokrétű szerepét.
Ha bárki is kételkedne a leírtakban, szívesen megmutatom ezeket.

Egy királyréti erdész




1-es Tátra Creative Commons License 2008.07.03 0 0 31678
Előzmény: 1-es Tátra (31677)
1-es Tátra Creative Commons License 2008.07.03 0 0 31677

Sziasztok!

 

Kedden voltam Szilvásváradon! Pár fotó, és egy videó a "topik-lakóknak" :-)

 

 

pisti600 Creative Commons License 2008.07.03 0 0 31676
Üdv.
Kezdő vagyok ezen a téren, tehát a táblán lévő összeg:

599.996.000.- Ft

pisti600
Előzmény: pisti600 (31675)
pisti600 Creative Commons License 2008.07.03 0 0 31675

Előzmény: anyarom (31627)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!