A Wachtlbahn a legöregebb privát keskenynyomközü vasut Európában. ,kb.1880-ban kezte meg működését.
Szerintem pedig a Ffestiniog Railway a legrégebbi privát keskennyomközű vasút, mitöbb, a legrégebbi vasúttársaság az egész világon. 1832-ben alapították, igaz, 1946 és 1952 között szünetelt a fogalom.
2008. augusztus 20-tól "Kisvasutak Börzsönye" címmel fotopályázatot hirdet a www.kisvasut-kiralyret.hu szerkesztősége. A pályázat célja a Börzsöny és a börzsönyi kisvasutak népszerűsítése. Mind a kisvasútvonalakról, mind a csatlakozó turistaútvonalakról lehet fotókat beküldeni, egészen 2009. április 20-ig. Tehát nem csak kimondottan a kisvasútról szóló képeket várjuk.
A legjobb képek kategóriánként kerülnek díjazásra. Részletek a www.kisvasut-kiralyret.hu honlapon olvashatóak.
Valószínüleg volt már itt szó róla, de azért megkérdezném: tegnap kocsival utaztam a Kisvárda-Sárospatak útvonalon, a Tisza-híd után, Cigánd város (BAZ-megye) előtt egy üzemhez becsatlakozik egy út. Az üzem bejárata előtt megláttam egy kiállított Mk48-ast, szépen lefestve, jó állapotban. Kérdésem az, hogy mi volt a pályaszáma eredetileg, hol dolgozott, honnan került oda és mikor, valamint ha van Valakinek, egy fotó is érdekelne! Válaszokat előre is köszönöm!
1/ Holnap estéig kiírásra kerül a honlapon a fotópályázat pontos szövege (határidők, témák, leadás, stb...). Mind a nagybörzsönyi, mind a királyréti, mind a kemecei hálózatról lehet beküldeni képet, illetve ezek mellett majd turafotókat is várunk, s hamarosan felkerül az is a netre, hogy melyik viszonylatokról. Értékes díjakat lehet majd nyerni, a legjobb képekből kiállítás lesz a 2009-es nagybörzsönyi és a 2009-es királyréti kisvasúti napkor
2/ Augusztus 23-án RETRÓ DISZKÓ KISVONAT lesz! A 70-80-90-es évek legnagyobb slágerei, éjszakai hajtányozás a királyréti pálya hajtányaival, szalonnasütés. Kismarosról 20.50-kor indulunk, Királyrétről az első a tervek szerint 24.00-kor jön le, de ha jó a hangulat, akkor később is lesz leutazási lehetőség.
Olyan kéréssel szeretnék fordulni azokhoz a Tisztelt fotósokhoz,akik 2008.08.08-án a Kecskeméti Kisvasútak napját megelöző napon voltak fényképezni az Átrakon,hogyha megoldható a képeket eküldenék erre az e-mail címre:jozsefmk48@freemail.hu .Mindenféle kép érdekel ami aznap készült az átrakon.
Előre is köszönöm mindazoknak akik tudnak képet küldeni.
Az, hogy az egész vonalon végig a telephely (azaz a fatelep) felé lejt a pálya, így csak az üres kocsik vontatásához kellett energia, a rakott kocsikat csak fékezni kellett.
De azért úgy fogalmaztuk meg, hogy: "az egyetlen 600 mm nyomtávú és görpályás üzemmódú" kisvasutunk. Persze adottságok, tulajdonságok ügyes kapcsolásával mindegyik vasút egyetlenné tehető. :-)
Néhány új kép került a 2008. nyár galéria végére, de a többit is érdemes megnézni!
néhány kép szombatról, Herminatanya és Dombrád között.
( voltak valakik még a vonalon, pár szót beszéltünk: Debrecenből jöttek, az állomást fényképezte és azt "vallotta", vasutallomasok.hu -ra teszi a képeit )