Ma nagy örömömre végre ráleltem egy emberre aki megtudja nekem mutatni, hogy Csingerben hol állt az egykori fűtőház, és ezen felül elmondta, hogy az 1952-es államosítás előtt ott dolgozó egykori munkások közül is van még egy élő kolléga! Kicsit felvillanyozott a lehetőség, hogy találkozhatok majd vele is (remélhetőleg).......
Sajnos nekem nincs, de engem is érdekelne (ugyanúgy Siófok is!!!)
Továbbá a következő adalékkal rendelkezem:
A Mocsolád-Tab-Siófok H.É.V. alapító engedélye a következőt írta elő: "A kaposvári állomáson meglevő mozdonyszín két állásnak megfelelően meghosszabbítandó (a mostani tisztítógödrök részbeni felhasználásával) két új tisztítógödörrel a mozdonyszín előtt."
És tud valaki valamit a szintén ott szereplő "kétállásu favázas mótorkocsiszin"-ről, belső tisztítógödrökkel és aknákkal? A 06201-06207 pályaszámú BCamot gőzmotorkocsikhoz kellett.
A 70-es évek végén a Keleti Vontatási Főnökség össz.létszáma Kb 1000 fő volt ( utazó, fenntartó és egyéb ) 86db V43.sor és közel 40 db V41-42 sor. mozdony tartozott az állományába.
Ismét beugrottam két kérésre. Az első keresek bármilyen vontatási telepekkel kapcsolatos tankönyveket, elsősorban a Trencséni féle könyvek,főiskolai jegyzetek érdekelnének. Másrészt szintén bármilyen a szegedi vontatási telepről készült 70-es éveket - az átépítést - megelőző képet.
Hogy átláthassuk a helyzetet, íme egy 1908-as kataszteri térkép.
Mert nemcsak a körfűtőház, hanem az utascsarnok, a fogadóépület és a támfal tetején lévő fordítókorong is érdekes volt a Déliben.
Nem beszélve a Budai Körvasút kiágazásáról, az egyvágányú 59-es villamosról...
Amúgy jelzem, hogy sokszor parkolok épp a körfűtőház helyén, hiszen ez a környék ingyenes P+R parkolója. Ez persze szívfájdító kissé, ezért csináltam tehát egy olyan képett, ahol az 1908-as állapotra rávetítettem pirossal a közlemúlt helyszínrajzát is. Tanulságos. Jól látható az Alkotás u. szélesítése, a Krisztina krt. kiegyenesítése (1972), a terület átépülése. Csak a Márvány utcai híd szélessége maradt a régi, az a kis aranyos!
Újra a T. Társaság segítségét szeretném kérni: Bp Kelenföldön egykor volt egy kis fűtőház, amelyről eddig sem fotót sem rajzot nem láttam még. Tudna Valaki ezügyben segíteni?
Ugyanakkor az állomás bal oldalán, ott ahol most a Pft-sek parkolnak volt egy régi hangulatú épületegyüttes amit pár éve elbontottak.
Van Valaki közöttünk, aki esetleg járt ott (még az épületek meglétekor) és fotókkal rendelkezik ezekről az épületekről?
Ma egy "topiktársal" folytatott beszélgetés során azon morgolódtam, hogy át kell mennem a Balkánvasúti topikba, és ott kell megkeresni Téged, mert nagyon hanyagolsz minket:)))