A Háromkötetesből számomra az derül ki, hogy amikor megalakult a BKV (1968. január 1.), nem nagyon törődtek ezekkel a részletes adatokkal, önálló FVV és BHÉV (MÁV-BEV) korszakból nagyon szép adatok vannak.
Akkor most elmagyarázom, hogy hogyan lehet értelmezni:
Egy-egy betűcsoport után található hármas számcsoport, majd egy egyedülálló szám. Ez jelzi a típust. A következő háromjegyű számok a kocsi egyedi számát jelölik. Úgy is fogalmazhatnék, hogy a betűcsoport után a pályaszám 5,6,7 és 8. száma, majd egymás után a kocsik 9,10,11. számai.
Olyan listám nincs, ami a régi és az új számozásokat összevetné. Olyan ismeretlen időpontban készült BHÉV teherkocsilistáim vannak, amelyeken a 11 jegyű számok egy része szerepel. Például így:
(kiváncsi vagyok, hogy a ziondex hogyan fogja összezagyválni)
A BHÉV teherkocsijainak ismeretlen időpontból származó listája
Van egy kacifántos kérdésem, hátha itt meg tudja válaszolni valaki:
A "Háromkötetes" ( A fővárosi tömegközlekedés másfél évszázada c. monográfia) csodálatos BHÉV teherkocsibeszerzési és -átszámozási, átalakítási lista - 1968-ig. Arról semmit nem ír, hogy a régi HÉV-teherkocsik milyen 12 jegyű számokat kaptak.
A 2002-es Vasúthistória évkönyvben megjelent Lovász György-Szécsey István: Fejezetek a hazai teherkocsigyártás 1945 és 1960 között c. cikkböl vagyok ilyen okos:
1948-49-ben a Győri Vagongyár szállított az NS részére 240 db.-t. Nekem feltűnt, hogy gőzfűtési vezeték is volt rajtuk. A 100 km/h-s sebesség is arra utal, hogy személyszállító vonatba is széndékozták használni őket.
Magyar teherkocsi Amszterdamban az NS-nél 1970-ben!!! Láthatóan jó állapotban, gördülőcsapágyas kivitelben, RIV-jelű nemzetközi forgalomra alkalmas. A MÁV-nál a mai napig zöld szolgálati kocsiként előfordul. (Gzk 157000,158000, majd Gbl 156 sor.) Hogyan került oda? Háborús események vagy exportszállítás? www.dansk-jerbanearkiv.dk -n még BHÉV-kocsik és a szovjet hadsereg teherkocsijai, melyeket a MÁV sóderszállításra használt.
Én is úgy emlékszem, hogy Heks kocsik védőkocsiként voltak besorolva a tehervonatokban az utóbbi években, de állatot nem szállítottak már ekkor. Nem tudom, lehet hogy üzemel még belőle pár darab, ha tudod, tedd légyszi fel a képet.
Kiskoromban a 100-as vonalon még sokszor lehetett Szili vontatta Heks kocsikból álló vonatot látni, más típusból nem is állt a szerelvény.
Álltalában ilyen járművek Nyugatiban állnak vagy álltak annak idején. Anno védőkocsiként használták őket ha jól tudom, azt, hogy most mire használják nem tudom. Nem tudja valaki, hogy hogy halad a nyugati raktár épületeinek a bontása, ha jól tudom valaki írta a forumon, hogy bontás alatt áll, illetve van ott egy érdekes vízdaru is, amelynek sorsa bizonytalan ha csak nem lép valaki az ügyben.