Keresés

Részletes keresés

NZA Creative Commons License 1999.10.27 0 0 331
A 29-es egy szakaszan loptak el a felsovezeteket, a maradekot a BKV szedte le. De azert a Kiralyvagany keresztezesehez nem mertek hozzanyulni.
Előzmény: division by zero (330)
division by zero Creative Commons License 1999.10.27 0 0 330
Benda Gyuri listájában még az 58-as is szünetel...

29-es? úgy tudom onnan a felsővezetéket lopták el...

Előzmény: névtelen (327)
NZA Creative Commons License 1999.10.27 0 0 329
Azert volt egyvaganyozas, mert nem akartak felbontani a nemreg epult nagykoruti rendszeru vaganyt. A visszafogo valto termeszetesen ott volt, ahol elkezdodott a nagypanel.
Persze tolunk nyugatabbra mar feltalaltak a hordozhato valtot:
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/de/trams/Wuerzburg/misc/pix.html
Előzmény: John Howard (326)
John Howard Creative Commons License 1999.10.27 0 0 328
OK., így már felfogtam a számítógépet! :)

Egyébként a kapacitáshoz: 10 peces követési időknél a kitérőknek ötpercnyire kellene lenni, ez a forgalomtól független, zártpályás esetben 2-3 megállónyi lehet. Ha kétszeres kitérőmennyiséget építenének be, lehetne 5-10-15-20 perces követést is megvalósítani egyvágányú vonalon. Öt percenként csatolt Ganzokkal, azért már szép nagy utasteljesítmény jönne ki. Persze, itt már kérdés, hogy a beépített váltók nem kerülnek-e többe, mint a megállók közötti második vágány.

"Alvó" vonalaknak ezt a hármat tudom (43, 44, 67), ezeken szüntették be a közlekedést, a többinél (5, 8, 10, 40, 51, 64, lehet, hogy kimaradt valaki) magát a vonalat számolták fel. Ennél a háromnál mindegyiknél a pálya állapotára hivatkozva. szünetel a forgalom Lehet, hogy nemsokára a 62-es is csatlakozik hozzájuk?

Előzmény: névtelen (327)
névtelen Creative Commons License 1999.10.27 0 0 327
Én 25 éves vagyok, de még emléxem a régi öreg villamosokra, meg a hangulatukra (csendesebb, mit az UV). Az egyik nagyon különleges emlékem, amikor autóval mentünk Albertfalva felé, akkora köd volt, hogy méterekre lehetett csak látni, s a ködből előbukkant egy öreg villamos, egy 43-as (83 ban 9 éves voltam..). Nemtudom, mi ragadott meg ennyire ebben, de nagyon megmaradt...

Igen, a Jókai utáni megállóig volt kétvágányú a 43, meg még rég, "előttem" volt egy 43A ami eddig járt...

A számítógépes irányítást arra gondoltam, hogy a sebességet úgy "javasolná" a villamosoknak, hogy az egyvágányos szakaszon ne kelljen várakozni...

Gyakorlatilag ez a forgalomszünetelés jelent valamit? Milyen "alvó" vonalak vannak még?????

Előzmény: John Howard (324)
John Howard Creative Commons License 1999.10.27 0 0 326
Még valami. Amikor a Délinél a vágányokat cserélték, a 18-as csak addig járt a Krisztina körút felől. Itt azt csinálták, hogy egy megállóval előbb, a Mikó utcánál építettek egy új ráhajlítást és kitérőt, a villamosok innen egyvágányúként jártak, mindenféle jelző biztosítása nélkül, váltóbotos, "macskacserés" üzemben. Hogy miért nem közvetlenül a Délihez telepítették a váltót? Valaki nosztalgiázott talán...

Szóval, még a mai forgalomba is - úgy látszik - belefér az egyvágányú üzem - legalábbis egy megállónyira.

Előzmény: John Howard (324)
névtelen Creative Commons License 1999.10.27 0 0 325
sajana itt nem szánnak annyi pínzt rá, mint ott.

Zweisystembahn: Állítólag nagyon drága....
elméletileg nagyon ötletes...

az "előzés", eszembe jutott... pl. 1-es villamos, 1-es gyors villamos.... csak épp a lassú megállókban kéne 4 vágányos "állomást" építeni...
Nagyon brutál??? (asszem nem lenne rá itt igény..)

Egyvágányos tovább: ez szimpi... ezen a Karlsruhe-i példán az érzem, hogy ott _van pénz.
Itt talán csak az "egyvágányos továbbhévnek" lehet realitása, de az se holnap.....

Ja: sétálóutca+villamos: ez van Miskolcon is. nekem nagyon szimpi, nektek?

Előzmény: Törölt nick (323)
John Howard Creative Commons License 1999.10.27 0 0 324
A 43-as villamos nekem is szívem csücske...

Egyébként nem szüntették meg, mint vonalat, csak 1983 novembere óta szünetel a közlekedése. Mecsoda kölömbség! Igaz, hogy a vágányokat már széthordták barkácsüllőnek, de sebaj, csak szünetel a forgalom, mint a 44-67-esen! :(
Egyébként pont a Camponáig volt kétvágányú ez a vonal...

Ezt a balos közlekedést már én is hallottam arra a szakaszra, de én is el tudnék képzelni egy megállóköznyit egyvágányúnak. Nem is kellene számítógépes irányítás, rég feltalálták a villamosok áramszedője által működtetett piros lámpát, ld. 13-as a Horog utcánál.

Jut eszembe, állítólag azért nem állították át anno 1941-ben a gödöllői HÉV-et jobbosra, mert a Hungária körúton belüli részen, úgy a "százlábú" hídig az egyik vágány itt is a közúton volt, de itt ezért ezen az autók is, meg a HÉV is befelé ment. A másik, kifelé vezető vágány ott is el volt választva szegélykővel. Emlékszik valaki az újpesti Szilágyi utcára, amikor ott még kétirányú volt a járműforgalom? Vágányelrendezés hasonló, ezért amikor kocogott befelé a 12-es villamos, a szembejövő autók csak mellette tudtak menni. Igy aztán ott a közúti közlekedés ment balosan, mégsem hallottam róla, hogy baleset lett volna ebből.

Előzmény: névtelen (320)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.27 0 0 323
Udv' a Nagy Kozlekedoknek!

Nemetorszagi (Karlsruhe) tapasztalatok, erdekessegek, otletek kovetkeznek, l'art pour l'art.


  • A HEV-ek (Stadtbahn) a varost teljesen atszelik, a kulvarosi szakaszokon 80 korul dongetnek, becsettegnek a varos szivebe majd ismet dongetes kovetkezik a varos tulso vegen.

  • Bizonyos vonalakon a vasuti sineket is igenybe veszik, ehhhez persze specialis szerelvenyek kellenek (Zweisystembahn).

  • A csucsforgalmi idoszakokban vannak "gyorsvonat-HEV"-ek (Eilzug), ezek egy-ket megallot kihagynak, nehany erre kialakitott allomason ELOZNEK es a kulvarosokban is csak 1-1 helyen allnak meg telepulesenkent. Analogia: Batthyany ter - Margit hid - Arpad hid - Bekasmegyer - Budakalasz - Pomaz - Szentendre

  • A HEV-ek ketvaganyuak, de a kozelebbi telepulesek "lerendezese" utan kb. minden masodik vonat egyvaganyukent folytatja a tavolabbi falvakba is (!!!)

  • Van egy Kaiserstraße nevu Vaci utcajuk :-), ami setaloutca, de villamosok, HEV-ek is kozlekednek rajta, ily modon atszallas nelkul lehet az agglomeraciobol a varos kozepebe jutni. Ezt a sinpart le akartak suppeszteni keregvasutnak, de nepszavazas lett a dologbol es vegul le is szavaztak. A terv legnagyobb hibaja SZVSZ az volt, hogy az alagut nem valtotta volna ki az osszes felszini jaratot.


ZOH

NZA Creative Commons License 1999.10.27 0 0 322
En az utszukuletre sokkal primitivebb megoldast is hallottam (amit all. terveztek is megtenni) - meg kellett volna cserelni a ket vagany forgalmat. (A szelso -azaz a nem problemas - vagany amugy is szegelykovel elvalasztott volt.)
Előzmény: névtelen (320)
NZA Creative Commons License 1999.10.27 0 0 321
Rajottem, hogy nalam vannak a CD-k, ugyhogy kedves nullaval valo osztas, lehet ismetelten kattani a
http://galahad.elte.hu/~nza/csatlas
konyvtarra. Ja mielott elfelejtenem, a kepek Szekacs Andrast dicserik.
Előzmény: NZA (319)
névtelen Creative Commons License 1999.10.27 0 0 320
nem tudom pontosan, de úgy hallottam, hogy az egyvágányú vonalak forgalomszervezési szempontból gázosak:
1.
Nem csak az számít, hogy csúcsidőben milyen sűrűn közlekedik, hanem a többi időszak is fontos, egyvágányúnál a kitéről miatt nem lehet rugalmasan megváltoztatni a követési időt, azaz: 6 perc, 12 perc, 24 perc...
2.
A másik a kapacitás. Nem leket egyvágányú vonalon olyan kapacitást kölekedteti, ami megéri villamosvonal létesítését (ez nem az én véleményem, hallottam.)
3.
Nem tudom, hogy engedi-e a szabvány...

Végül egy saját ötlet: ex 43-as. Megszüntették, pedig nagy a forgalom arra (ld: csúcsidejű piros 3-as.).
Egy szakaszon, a Városház (Varga Jenő) tértől kifelé nagyon keskeny az út, ott max 1 vágány fér el.. ötlet: ha ez lenne a kizáró ok a vonalvisszaállítással, akkor mehet-e 1 megállót 1 vágányon, számítógépes forgalomirányítással megtámogatva... szakértők! nagyon brutális ez?
/azt hallottam, hogy volt terv a Camponáig a vonal visszaállításáról. Készült erre megvalósíthatósági tanulmány????/

Előzmény: NZA (318)
NZA Creative Commons License 1999.10.27 0 0 319
Az MVIII-asokat elfelejtettem... Bocs, legkozelebb hozom azokat is.
Valaki az idosebbek kozul nem emlekszik az 5985-osre (ld. kep a galahadon)? Ugyanis ez a potkocsi tenyleg egyik motorkocsihoz sem illeszkedik igazabol. Tud valaki olyan '60-as evekbeli UV szerelvenyrol, aminek a potkocsijanak az utkozoje meg a regi tipusu volt (tehat nem a mai szoros csatlasu).
UV+pot+pot+UV: valoban a motorkocsik taplalhattak egy-egy potkocsi szolenoidfekjet. Ezert nem lehetne UV+2 pot szerelveny. Megegyzendo, hogy Becsben motor+2 potos villamosok jartak, ahol a potkocsik mind szolenoidfekesek voltak, azaz atvittek a poton a masodik szolenoidkabelt.
UV-n is meg lehetne ezt tenni, mivel fekben a ket forgovaz teljesen kulonallo fekaramkort letesit; jelenleg a B-vegi forgovaz aramkoret csapoljak meg a potkocsi szolenoidfekenek taplalasara. Ez csak azert vicces, mert ha ez a forgovaz fekezes kozben megcsuszik, a potkocsi is fekezetlenne valik.
Előzmény: division by zero (316)
NZA Creative Commons License 1999.10.27 0 0 318
Ha mar ennyi kozlekedesszakerto gyult ossze, mondjatok meg nekem, hogy szerintetek eletkepes lehet-e Mo.-on egyvaganyu villamosvonal. Ugyebar Szegeden a 3-as es a 4-es ilyen, de valoban van-e (vagy lehetne-e) akkora forgalma, ami villamost indokol. Avagy ha nem is indokolna villamost a forgalom, de olcsobb-e ez egy buszvonal uzemeltetesenel?
Budapesten volt egy-ket ilyen egyvaganyu vonal amik relative suru kozlekedesuek voltak: a 40-es vagy 64-es 8-10 percenkenti inditassal jart -ma pedig a 193-as es a 82-es troli hasonlo initassal kozlekedik. Kerdes tehat, hogy megerte-e felhagyni ezeket a vonalakat?
Vagy pl. a 43-as 12 perces inditassal kozlekedett (de egy kiterot felhagytak egyebkent, igy szerintem elvileg lehetseges lett volna a 6 perces inditas is). Tehat pl. kivalthatta vona-e a 3-as buszt egy 12 (vagy 6) percenkent kozlekedo harmas UV szerelveny Nagytetenybe?
Csak emlitem, hogy a 15 perces inditasu 41-es - akarmilyen forgalom is van a Fehervari uton - pl. szinte mindig ugyanott talalkozik a szembejovovel (pl. az Andor utcanal). Tehat ez a vonal azzal egyutt, hogy mennyire zavaro a kozuti kozlekedes a villamosra, azert alkalmas lenne a kulso szakaszon az egyvaganyu kozlekedesre.
A volt NDK teruleten a mai napig is kozlekednek egyvaganyu villamosvonalak, pl Drezdaban az atmeros 7-es vonal kulso szakasza egyvaganyos, 10 perces kovetessel.
division by zero Creative Commons License 1999.10.27 0 0 317
41 rulez!!!
Előzmény: névtelen (315)
division by zero Creative Commons License 1999.10.27 0 0 316
NZA! köszi a csatlás képeket, a HÉV-eseknek hol a "tiszta" változata?

akkor 2UV+p-nél egy UV-ből megy a szoli a pótba, 2UV+2p-nél az egyik UV az egyik p-t, a másik UV a másik p-t táplálta szolival?

névtelen Creative Commons License 1999.10.27 0 0 315
a 41-es az egy jó villamos, a "belvárosból" az "erdőbe"....
Előzmény: division by zero (312)
DLala Creative Commons License 1999.10.27 0 0 314
Ja,
SzigDani, be lehet nevezni a dolgozatodra mail formájában?

Van valamilyen tapasztalat az IK412-k (az új alacsonypadlósok) eddigi szereplésével kapcsolatban? Elég sokat látok belolük (12, 78) mostanában. A motorhangjuk olyan szörnyen beteges...

division by zero Creative Commons License 1999.10.27 0 0 313
Tátradöngetés: régen volt olyan vezető (kb 2-3 éve) az 1-esen aki minden totyogás nélül átment a Lehel-Róbert kereszteződésen...

amúgy ha mán az 1-est "gyorsvillamosnak" csúfolják, miért nem csinálják meg úgy, hogy 65-el mehessenek a Tatrak, ha jól tudom annyi a megengedett nekik, mellette az autók 70-el mehetnek...

division by zero Creative Commons License 1999.10.27 0 0 312
SzigDani!

"Nem akartok 2000. évet köszönteni egy 41-esen? "
nem rossz ötlet!!! részleteznéd?

abból a dolgozatból én is kérnék...

névtelen Creative Commons License 1999.10.27 0 0 311
:-(
a 9-es kb 10 éve megszűnt......(ld: BGy honlap, piros betűs szöveg)
:-(

1. mikori a terv?
2. 47-49????

Előzmény: SzigDani (296)
John Howard Creative Commons License 1999.10.27 0 0 310
No, én is valahogy így látom ezt a Hamzsabégi út kérdést, mégha nem is ennyire sarkítottan.

Dolgozom a Hugária körgyűrű történetén is, ha minden igaz a héten azt is feltelepítem a honlapomra. Ott majd látni lehet, hogy mintegy 100 évvel ezelőtt elég jól meg volt tervezve ez a város, a közlekedési fejlesztéseknek mindenhol bőséges helyet hagytak, amiket aztán a század második felében nagyvonalúan (és feleslegesen, sőt, sok helyütt károsan) beépítettek.

A másik dolog. Egyre többször hallani, hogy utakat a lakott területektől távol kell építeni. Ez igaz is a városokat összekötő utakra, de nem igaz a helyi közlekedést (is) lebonyolító utakra. Ugyan minek építsünk ott utat, ahol nem lakik/dolgozik senki? Városi belső közlekedési utakat (és a Hungária-gyűrű is ilyen!) ott kell építeni, ahol a forgalom megkívánja. Nem lehet elvárni senkitől, hogy kilométereket kerüljön csak azért, mert a tiltakozásokat meghallgatva értelmetlen helyen építették meg az utakat. Gondolom, az ott lakók sem úgy gondolnák, hogy MINDEN forgalmat tiltsanak ki a házuk mellől, nem hiszem, hogy szívesen tárolnák SAJÁT járműveiket lakásuktól néhány kilométerre egy kies parkolóházban!

Előzmény: Berendi Peter (308)
Bölény Creative Commons License 1999.10.27 0 0 309
Igaz az, hogy amikor elkezdtek az IK415-ket gyartani, akkor az Ikarus nagyhirtelen lecsapott az adott evre beszerzendo szinte teljes kockalada-lampa kontingensre? Akkoriban hallottam ezt rebesgetni, es telleg sok "felszemu" kockaladat lehetett latni akkortajt, allitolag meg vizsgan is atengedtek igy oket, mert orosz barataink nemigazan voltak rugalmasak a megnovekedett kereslet kielegiteseben.

SzigDani, csak igy tovabb!

Berendi Peter Creative Commons License 1999.10.27 0 0 308
a Hamzsabegi uton lakok a villamost is elleneznek, vagy csak a gyorsforgalmi utat? (Utobbit meg meg is lehet erteni...)

Nem lehet megerteni. A lakotelep epitesekor nem azert hagytak ki azt a helyet mert elfogyott a tegla es nem volt meg egy hazra valo, hanem mert terveztek oda egy utat a Konyves K krt es a hid folytatasakent. Akinek nem tetszik, hogy Budapest belvarosaban nagyforgalmu utak vannak, az koltozzon falura. Ja, hogy akkor messzebb kerul a munkahelytol, iskolatol, uzletektol, mittudomenmitol? Keressen egy olyan lakohelyet, ahol ennyi intezmeny van egy rakason, es megsincs nagy forgalom. Es szoljon nekem is, en is oda szeretnek koltozni.

Megy egy dolog. Ha epitenek egy utat amin gyorsabban lehet valahonnan valahova eljutni, attol a kornyezetszennyes osszessegeben csokken.

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (295)
Carpy Creative Commons License 1999.10.27 0 0 307
OK, turelmesen ragom a kormomet...
Előzmény: SzigDani (306)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.27 0 0 306
A villamosok mostantól megtekinthetők. A HÉV-eket és a metrókat egyelőre nem tudom megműködni. A képek otthon vannak.
Előzmény: Carpy (305)
Carpy Creative Commons License 1999.10.27 0 0 305
Epp 3 perce neztem a honlapodat, szuper az ejszakai farmosi keped! Es az egesz honlap persze, remeljuk nem sok ido, es lathato lesza HEV es villamos szekcio is! :)
Előzmény: SzigDani (301)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.27 0 0 304
A Fehér út előtti váltók közül a nem váltó fel van hegesztve és 50-nel mehetett rajta a Tamáska, miután megkérdezte. Asszem ott volt... Majd még frissítem amemóriámat...
Előzmény: NZA (299)
John Howard Creative Commons License 1999.10.27 0 0 303
Valamikor, még az EXPO tervezésekor arról volt szó, hogy a 61-est leviszik a Karinthyn az új egyetemi épületekig, sőt, egészen a Lágymányosi hídig. Oda ment volna a 19-es is a Margit hídtól. Ebben az esetben meg lehetne csinálni akár azt is, hogy a 4-es a Fehérvárira kanyarodjon, és menjen le Budafokig, a 6-os meg a Bocskain - Kosztolányin - Bartókon keresztül Kelenföldig. Persze ide jönne az 1-es is, talán meg lehetne szüntetni a 47-49-est, úgyis le kell venni a Szabi hídról. Ehhez azonban a Körtér - Belváros (Keleti pu.) tengelyen kellene sűríteni, megintcsak a Rákóczi úti villamosoknál tartok... Jó öreg 68-as, átszállás nélkül az Örsről a Körtérre...
Előzmény: Carpy (298)
Carpy Creative Commons License 1999.10.27 0 0 302
A lehegesztettekben pedig eszrevehetoen gyorsabban mennek. Bizonyara van kulonbseg, hiszen akkor minek hegesztettek le?
A "kerteszek dolgoznak" cimu mokat en is szeretem: tobbnyire az a vege, hogy eltunnek a nagy, arnyas fak, helyette kis szalfakat telepitenek. Ehhez a dologhoz en nem ertek, de elfogadom, hogy ennek nyilvan ez a rendje. Nem tudom emlekeztek-e meg a Hungaria korut Nepstadiontol delreeso szakaszara. Ott is volt egy-ket fasor, amit "arrebtettek", de szerintem egesz jo lett.
Előzmény: NZA (299)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!