Ezek szerint meg nem jutott el ide az ejszakai jaratok atszervezesenek a hire (allitolag meg az iden meglesz, bar ebben ketkedek)
1. 173E-t meghosszabbitanak a Kelenfoldiig (Rakoczi uton vegig);
2. 78E meghosszabbodna a Moszkva terre a Deli pu. erintesevel;
3. 49E megszunne;
4. tervbe van veve a 42E Korterig valo meghosszabitasa
Informacio forras: BGy.
Egy felvetés:
Éjszakai járatok.
Itt -szakértők cáfoljatok, ha rossz- kiemelkedő szerepe van a jó csatlakozásnak.
most szerintem elég összevissza vannak a végállomások. Pl. éjjel Óbuda-Budafok csak a Nagykörút fele járható...
Amit tennék: a 78É-t és a 42É-t be a Móriczra, ott van egy egész csomó járat (3É, 49É, 6É, 153É)
pl. Máshol is, ahol 5-10 perces menetidőkön múlik a dolog, összekapcsolnám a jártokat. Ez -amatőr szememmel- nem jelentene nagy ráfordítást, de a színvonalat nagymértékben emelné. (pl. NAGYSÁGRENDILEG gyorsabb eljutás, kevésbé zsúfolt 6É)
Mit gondol erről egy szakértő?
Nekem a lakás legkisebb helyiségében van egy 13-as villamos táblám, ÖRS VEZÉR TERE - NAGYVÁRAD TÉR (!!!). Régóta hajtok hozzá egy régi jegylyukasztót, az oldalbedugóst, de sehol nem találtam eddig.
Bocsi NZA, de homlokból olyan egyformák (1000-1500)!
Nem becsülöm le azt a tudást, amit a tapasztalat hoz, de helyére kell tenni. Továbbá tapasztalat és tapasztalat között is óriási különbség van, amennyiben azt tekintjük, hogy valaki immár akárhány éve arrafelé utazik, avagy valaki akárhány éve hálózatokat tervez, szervez átszervez. Hiába lakik valaki 50 éve ugyanott, szubjektíven fogja látni a helyzetet. Megnyugtatlak afelől, hogy egy hálózatracionalizálási terv készítésekor, vagy bármilyen probléma kezelésekor, intézkedés előtt komolyan felmérjük a területi adottságokat, komoly kikérdezéses vizsgálatokat folytatunk, tehát semmiképp sem megyünk bele a munkába "terepismeret" nélkül.
A lakossági fórumok légkörét inkább ne említsük, az minden csak nem konstruktív (ritka a kivétel). Van egy-két nagyhangú, és az észérvek háttérbeszorulnak. Az illetékes pedig egy idő után feladja, és akkor jön a nagy egymásranézés.
Ha egy "amatőr műkedvelő" egyben "hivatásos döntéshozó" is, akkor megfelelő szakemberektől tájékozódik, jelentéseket kér, felméréseket, és azok alapján, különböző javaslatokat mérlegelve dönt. Nem értem, mi itt a baj. Persze, ha nem jó vezető, és megy a saját feje után, akkor nincs mit tenni.
Egyszóval, bármennyire is látja egy "érintett", hogy -szerinte- mit kellene csinálni, az még messze nem biztos, hogy a többség számára az valóban jó megoldás lenne, és ráérzés ide vagy oda, szakértő ötlete, vagy nem szakértőé, meg kell vizsgálni alaposan, mert komoly milliókról, milliárdokról, és hosszú éveken, évtizedeken át ható döntésekről van szó.
Javaslom, hogy valamikor a ket unnep kozott csinaljunk egy osszeroffenest a nehai villamosvonalak honlapjanak mexerkesztesere. Addig is lehet talalkozni, csak nekem ugye egyetem van, ugyhogy igy is tul sokat vagyok a Torzsasztalnal :))) Szoval kene osszejonni. Nem tudom, hogy hol es hogyan, de majd mellassuk. Addig gyujcsuk az anyagot! A 9-es a Gyurinak is kedvencve, akinek van valami anyaga rola, epekedve varja.
Otletek: 8, 9, 15, 40, 43 (regi es uj), 51-54, 63, 64, 65, 68, regi 69. Nem fontossagi sorrendben irtam.
Hat, ez a kep nem volt eleve egy vilagcsucs, ugyanis egy szines reprokep lett beszkennelve. Egy kis javitassal hogy nez ki?
http://galahad.elte.hu/~nza/1524~2.JPG
Régi villamosvonalak feltérképezése:
Érdekelne a téma..
A 43-ról mennyi anyagotok van??
Ha nincs, van fényképezőgépem..
és a 9-ről? sajnos, erről semmi képem. Lefényképeztem az utolsó 9-est az utolsó üzemi napon éjszaka, de a gépem PONT AKKOR ROMLOTT EL, a teljes tekercs fekete lett...:-(((((((((((
Az "amatőr műkedvelés" szerintem olyan szinten működhet, hogyha valaki lakik egy környéken, akkor ismeri a jártatokat és problémákat, s van ötlete, akkor azt ő nem tudja megítélni, hogy jó-e, de egy szakember igen. Nem szabad lebecsülni azt a tudást, ami mögött nem ugyan áll szakmai háttér, de sokéves tapasztalat igen.
Főleg, ha Te, mint szakember, elmész egy lakossági fórumra, ahol lehetőleg ki akarnak belezni a lakók, akkor felkészültebb lehetsz, ha ilyen úton is tájékozódtál......
Igaz, hogy itt sok az álmodozó, de a világban sok jó dolgot megálmodtak már......:-)
Emellett van egy harmadik oldal is:
Egy "amatőr műkedvelő" lehet hogy "hivatásos döntéshozó"....
Vagy, ha az itt előforduló műkedvelők -mint én- tanulnak valamit, (nem azt, hogy "hülye vagy, hogy ezt gondolod", hanem "amit gondoltál, az azért nem jó...") akkor talán majd reálisabban álmodoznak...
azt a képet már én is kiszúrtam, én is erre a sarokra tippeltem, de Illés nem tudta pontosan, mert NZA-tól kapta a képet...
NZA! tényleg ott készült a kép? nincs egy nagyobb felbontású változatod belőle? itt épp, hogy csak sejteni lehet a viszonylatszámot...
Fodor Illés villamosos honlapján van egy kép a 65-ösről a Beller Imre utca és Szőcs Áron utca sarkán, egy darab 1000-es motorkocsi szemből, jól látszik a földút, a cím: http://www.zpok.hu/~illesf/villamos/index.html
A síndarabok a Mester utcára merőlegesen, a Vágóhíd utca külső oldalán vannak, a zebrától pár méterre az út szélén, talán egy fél méternyi látszik, de mind a két sín megvan.
Nem tudom pontosan, hogy hol vannak a Haarmann sinek (tudomasom szerint a Mester utcaval parhuzamosan a Duna feloli oldalon, igy nem lehetett a volt Vagohid utcai vonal resze).
En ugy tudom, hogy Ferencvaros pu-rol a fovaonal alatti aluljaron keresztul vezetett egy nagyvasuti iparvagany a Vagohidra, annak a vege latszik ott.
Egyebkent ezen a vonalon szerveztek meg kesobb a Petofi hidi szuksegforgalmat: Ferencvarosbol ezen az iparvaganyon keresztul ertek el a Mester utcat.
Nem volt netem sokáig.
Vannak jó modellek. Ezeket hosszú idők során alakították ki, tulajdonképpen folyamatosan alakulgatnak. Ezek alapján a megfelelő információk birtokában eléggé jól meg lehet becsülni, hogy mikor merre mennyien fognak mozogni, és mivel. Nyilván, nem egyszerű és nem magától értetődő dolgok ezek, de már említettem, hogy nem véletlenül van ennek a tudománynak egy egész kara a BME-n, meg még egy csomó helyen oktatják.
A nép birka, ezzel nem lehet mit tenni, a 2A-t pedig majd megszokják, idő kérdése az egész. Egy közlekedési projektnél a megvalósulás után mindig várnak egy kicsit, amíg az emberek hozzászoknak, felismerik az előnyöket, stb.
A józan ész nem zárja ki a szakértelmet, sőt, szükséges hozzá. Amiről Te írsz, az a jószándékú hobbi-jellegű megközelítés, ami eredményezhet jó meglátásokat is, de a hatásfokáról már inkább ne beszéljünk. Sajnos, sokan néhány "naugye, megmondtam" jellegű megvalósult elgondolás után hajlamosak azt hinni, hogy akkor ők már tévedhetetlenek e témában, ami persze messze jár a valóságtól. De már erről is írtam. Még egy nagyon tapasztalt öreg szaki, aki aztán tényleg rá tud érezni (tapasztalata van dögivel), az sem engedheti meg magának, hogy ne vizsgálja meg alaposan a hatásokat. Ez is egy szakma, egy tudományág, gyógyszereket sem gyártunk csak úgy megérzésből.
Leaszfaltozták a Beller Imrét??? Micsoda barbárság!!! :(
Az a pár hónap lehetett egy bő éve is, a fényképezőgépem meg már évek óta a húgomnál van, itt az ideje, hogy leverjem rajta! :) Képem nincs, sajnos én több éve az agyamban hordom az emlékeimet, de kíváncsi lennék az általad találtakra!
1. Vannak forgalomfelvételek , ez már sok mindent elárul.
2. Vannak kikérdezéses, pl. háztartási felvételek, szokásjellemzők felvételére.
3. A bonyolult matemetikai modellek leginkább statisztikaiak, és éppen a birka nép viselkedését kívánják modellezni.
4. Általában az, hogy miket kellene csinálni, tök egyértelmű, az a legfontosabb , hogy melyik a leghatásosabb (pl. előnyök/ár, lásd miért került a M4 a 46. helyre).
5. Meg kell különböztetni a hosszú és rövid távú terveket, a hosszútávúaknál a közlekedésen kívűl sok egyebet is figyelembe kell venni (népesség alakulás, várospolitika, koncepciók.)
(Az is baj , hogy minden vezetésnek szinte új koncepciói vannak, így pedig nehéz előre tervezni...)
A 2A-s utat szerintem kezdi megszokni a nép, igaz, amit leírtál azt én is tapasztaltam.
Kice
Okos hozzáértő szakemberektől (pl. bagojj) szeretném megkérdezni, hogy honnan a fenéből tudják előre megtervezni, hogy ha elkészül egy közlekedési beruházás, akkor az majd jó lesz-e az embereknek, vagy sem, fogják-e használni, vagy sem. Kinek vannak olyan bombabiztos adatai, amiből feketén-fehéren kiderül az igazság, hogy mi lenne a jó? Akik itt elmondják a kis koncepciójukat, hogy így csinálnának járatokat, meg úgy (álmodik a nyomor, én is), valószínű nincsnek tudományos adatok birtokában, de lehet hogy ráéreznek a dologra. Szóval szerintem a józan ész legalább olyan hatásfokú lehet, mint a bonyolult matematikai modellek. És ezt azért gondolom, mert ha elkészült a létesítmény, akkor azt emberek fogják használni, akik borzasztó kiszámíthatalanok és szubjektívek. Példa:
Átadták az új 2-es utat (2A). A sok hülye autós meg szépen megy tovább a régi úton. Az új út felé 2 sáv vezet, a lámpa általában zöld, de az emberek inkább beállnak a balra kanyarodó sávba, levárják a pirosat, és
kanyarodnak régi 2-es útra. A forgalom több mint a fele, talán a kétharmada is, ezt az utat választja Bp-ről kifele menet, visszafelé pedig még ennél is rosszabb a helyzet. Nemigaz, hogy ez a sok ember mind Dunakeszi nyugati részére megy! Dunakeszi keleti részére, Gödre, Vácra sokkal jobb az új úton menni. Szóval most ez tervezési hiba, vagy egyszerűen csak hülyék az emberek? (Tudom, idővel változni fog a helyzet, nagy-nehezen majd rászoknak a jóra, de most nagyon hülyén néz ki a dolog.)
A 65-ös a Széchenyi tértől egy utcára még egész jól kivehető. a Széchenyis részről van fotóm is, a túlsó végéről még nincs kép, de a sinek megvannak.
Más: a Mester u. és a Vágóhíd u. sarkán mik azok a Haarmann-sinek (gy. k. nem azt kérdezem, mi a Haarmann-sin, hanem hogy miért van ott? :)))
"a harmadik meg a Beller Imre utcában, azt hiszem a Szerencs utca előtt. Pár hónapja végigbóklásztam ezen a földúton, akkor még megvolt az egyik, a kitérő irányú vágány egy darabja... "
végig mentél a Belleren FÖLDÚTON??? fotóztál is???
én április végén mentem végig a 65-ösön, akkor az egész Beller Imre le volt aszfaltozva, egyedül a Beller Imre 91. elött látható egy felsővezeték oszlop, és már Rákospalotán a Beller Imre utca Szöcs Áron utca-Széchenyi tér közötti szakaszán még egy földes sáv mutatja a pálya helyét.
A godolloi HEV-nek ket fo leagazasa volt, az egyik a Csomori (igazabol sokaig erre vezetett a vonal, majd az 1911-es villamositaskor atvagtak a kerulot az igen meredek ketvaganyos vonallal).
A masik leagazas a Rakosszentmihalyi hurok volt, amit kesobb meghosszabbitottak ket vagannyal Rakospalotaig. Rakosszentmihalyt eredetileg egy 760 mm-es lovasut szolgalta ki Nagyicce allomasrol, majd miutan a forgalom kelloen fellendult, a BHEV a villamositaskor megepitett egy versenyvonalat, ami keresztezte is a lovasutat. A lovasut tonkrement meg a haboru alatt.
A rakospalotai vonalon igen gyer volt a forgalom, a '30-as evektol kb. orankent volt vonat. A haboru alatt/utan felszedtek az egyik vaganyt, majd 1953-tol atadtak a Hurkon tuli vonalszakaszt az FVV-nek. 1968-69-ben a BKV megalakulasa utan eloszor itt szunt meg a villamosforgalom a MAV telep es Rsztmihaly kozott, majd idovel a leroviditett 65-os is elhalalozott.
A HEV-nek meg ezen kivul tobb hosszabb-rovidebb iparvagany kiagazasa volt.