Keresés

Részletes keresés

NZA Creative Commons License 1999.11.11 0 0 695
Meg egy talalos kerdes (ezuttal olyan, aminek a valaszaban mar abszult nem vagyok biztos)
http://galahad.elte.hu/~nza/vittorio/3124.jpg
Hol es melyik vonalrol keszult ez a felvetel? A kocsi BKV-s, 1971 korul keszult a felvetel. A Bukfencek ezidotajt a Jozsefvarosi es a Zugloi vonalak korul csoportosultak. Otlet?
Előzmény: John Howard (676)
NZA Creative Commons License 1999.11.11 0 0 694
Asszem en is beallok a kisfoldalatti kapcsan az agymenesesek koze. A kovetkezo atszervezesi lehetoseget kritizaljatok meg:
1. 69-es bemegy a Keletihez a 67-es vonalan (Ujpalota szelso hazai is kozvetlenul elerne a Keletit)
2. A kisfoldalatti csatlakozas megteremtesehez a Kisfoldalatti menne meg egy megallot ugy, hogy a Mexikoi ut utan kijonne a mai alagutkijaraton keresztul egyenesen az Erzsebet kiralyne utjaig a mai kocsiszin teruleten (mondjuk a va-ni egy ketvaganyos fejvegallomassal, kozepperonnal, a vegallomason torteno visszafogassal). Igy egy kicsit kurrensebbe lehetne tenni a 69-est.
Nos?
Előzmény: John Howard (690)
division by zero Creative Commons License 1999.11.11 0 0 693
Előzmény: DLala (624)
division by zero Creative Commons License 1999.11.10 0 0 692
mega-hiper-szuper képek!!!
Előzmény: NZA (664)
division by zero Creative Commons License 1999.11.10 0 0 691
sikerült a link...
Előzmény: John Howard (690)
John Howard Creative Commons License 1999.11.10 0 0 690
Hello Mindenkinek!

Újra a kisföldalattiról a Népszabadságban.

(Remélem, sikerült a link. Ha most sem, nem próbálkozom többet, ígérem!)
Ez már valamivel bővebben írja, mint a múltkori.

Üdv:
John Howard

Dr. Stig Helmer Creative Commons License 1999.11.10 0 0 689
Hú, ezeket fel kéne tenni a Bp. anno hompédzsre is!
Előzmény: NZA (670)
szega Creative Commons License 1999.11.10 0 0 688
John és NZA: jók vagytok, köszi a kiegészítéseket!
John Howard Creative Commons License 1999.11.10 0 0 687
Úgy bizony!

Az Ősz utca viszonylag keskeny (emlékeim szerint föld-) út volt, a két szélén mentek a villamossínek, középen meg volt egy autónyi sáv. Az említett sarkon a Rózsa utcába fordulás előtt a sínek teljesen átmentek az út bal oldalára, a bal Ph-sín szinte érintette a szembe jövő jobb szálat! Én fényjelzőre nem emlékszem, de amikor ez még megvolt, úgy 7-8 éves lehettem csak, persze fényképem sincs róla :(

Üdv:
John Howard

Előzmény: szega (685)
NZA Creative Commons License 1999.11.10 0 0 686
14-es hurok bekanyarodasa:
http://www.fph.hu/~bendagy/kepek/terkep/fvv1952/istvt107.jpg
Kepet sajnos nem lattam rola.
Előzmény: szega (685)
szega Creative Commons License 1999.11.10 0 0 685
Nemrég hallottam egy izgalmas (és persze megszűnt) vágányelrendezésről. A 14-es villamos régi istvántelki hurokvágányának a torkolata a Rózsa u.-Ősz u.-nál elég szűk volt, és a villamos csak úgy tudott jobbra bekanyarodni a Rózsa u.-ba, hogy előtte félig keresztezte a szembejövő vágányt (amikor a sín behúzódott az út közepére, a nagyobb ív elérése végett). Tehát nemcsak a két űrszelvény került fedésbe, hanem az egyik sín oda-vissza keresztezte a másikat. Na, ezt elég zagyván írtam le, de értitek? Fényjelzővel biztosították, de arra szerintem csak rendkívüli esetekben lehetett szükség. Valakinek esetleg van fotó a helyszínről, cáfolat, vagy megerősítés?
NZA Creative Commons License 1999.11.10 0 0 684
JH: telitalalat.
Előzmény: John Howard (676)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.10 0 0 683
Megszültem legújabb oszlopaimat.

Ha arra járok, én is szoktam látni a dugig 14-es buszt. Megértem az embereket. Minek átszállni hideg, szakadt klozettre, ha van meleg busz. Közvetlenül a Kosztolányira, meg Kelenföld vkp.-ba. Szóval csak azt akarom mondani, hogy kicsit kijjebb menve és menetidőt csökkentve a villamos kellemesebb lehetne. Pont a 100 éves évforduló után láttam, hogy amint megjött a 3-as busz, rögtön rohantak át a villamosról.

SzigDani

névtelen Creative Commons License 1999.11.10 0 0 682
köszi az infót.

Amit nemértek: miért ragaszkodnak a kitérőhöz?
Ott az a 3 megálló egy zsák emberrel /arrafelé lakom, láttam hajnalban, hogy az első villamos A forgalmi telep felől hajnalban egy garázsbóljövő 18-as, sok utassal, ott ahol menetrend szerint nem is jár!!!, persze lehet, hogy változott, már régen láttam.../
Budafokon ott a 3-as, párhuzamnak, utána Albertfalvától a 18-as, közte semmi, a 14-es dugig: felejthető.

Amit teveznek, az nagyon lerontaná a Budafok- Albertfalva FELŐL érkezők közlekedését: 3 metró helyett csak 1-hez csatlakozna, jó a Battyhány felé a kapocs, de a Pesti ág is kellene, szerintem....mert Budafok felé úgyis elég lassú a közlekedés....ellenpélda: Észak-Buda: HÉV....

Előzmény: SzigDani (679)
John Howard Creative Commons License 1999.11.10 0 0 681
Arra gondoltam, hogy a Kandó-féle villamosításnál épp a veresegyházi vonal vezetékfelfüggesztése lehetett a minta, hiszen már tíz éve bevált. Ez magyarázhatja, hogy miért egyforma (majdnem) a három vezeték.

NZA, tényleg csúcsszuperek a képek!!! :)
Az a gyönyörű templom Rákospalotán a háttérben!!!

Üdv:
John Howard

Előzmény: John Howard (680)
John Howard Creative Commons License 1999.11.10 0 0 680
Az ördög tudja ezt az Istvántelki dolgot! Nekem az tűnt fel, hogy az alagi próbapálya vezetéke faoszlopokon van, a két fővágány között, a bal oldali vágány vezetékét meg rácsos vasoszlop tartja. Lehet, hogy nem egyidőben készült a három szál vezeték... Akkor pedig az lehetne a veresegyházi vezetéke, nem? Bár a Nyugatiban is voltak vasoszlopok (is)...
Előzmény: NZA (666)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.10 0 0 679
Általam látott tervek (4-es metróhoz kapcsolódóan): 9-es a Batthyra, 47 nincs, 18 Etelére, 19 nincs, 61 kitérőig, 49 nincs.

Gyakorlatilag a 41-es az elágazásig a 47 betétje. Aztán jön a 18-as. Egész szépen föl lehet építeni a járatkövetést. Más kérdés, hogy tartják-e, ill. teszik-e.

Betét átszerelés: gyakorlatilag mozgó tartalékként kezeled, és ez jó dolog. Akkor van baj, amikor baj van, tehát egy darab kiesik a vonalból. No, ekkor kell készen állni megfelelő visszafogási lehetőségekkel, meg buszokkal... Műszaki hiba, baleset mindig adódhat, így cikis lehet a dolog. A számítógép azért lehet jó, mert megcsinálja néhány mp. alatt azt, amit az irányító percek alatt sem.

SzigDani

Előzmény: névtelen (678)
névtelen Creative Commons License 1999.11.10 0 0 678
nem vagyok szaki, de mint elefánt a porcelánboltban: :)
A betétjárat-végállomáson kiállhat a rossz, a betétet meg szépen átszámozzák nem betétre, vagy valahogy így...

Mégegy 5let:
a 18-as Alberfalva kitérőig megy. Onnan 3 megállóra van a "Budafok forgalmi telep" nevű elhagyott végállomás. A 3 megálló végig panellakás, valamint csatlakozás a 10-es, 141-es, 7A buszjáratokhoz és Budafok Albertfalva vasútállomáshoz. Emellett a 18-asok, /vagy csak egy részük???/ a forgalmi telepen alukálnak..
Azaz: Nem lehetne a 18-ast meghosszítani A Forgalmi Telepig???

Előzmény: SzigDani (675)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.10 0 0 677
NZA: kicsit rosszul lattám, azt hittem, hogy a kép jobb oldalán vágány van, meg keresztbe is megy valami visszafogó. Ha egyirányú, akkor vajon hol lehet?
John Howard Creative Commons License 1999.11.10 0 0 676
Hello Mindenkinek!

A 62-es a Váci út belső részén, majdnem a Marx térnél áll, szemben a régi Westend-házzal. Azért áll a szedője fordítva (habár jobboldali közlekedés van, FVV a cégjelzése), mert a fejállomásról éppen indul vissza. A 62-es az '50-es évek végén a Lehel utcai villamosok betétjárata volt, azt hiszem a Gyöngyösi útig járt.

A 15-ös ehhez közel, a Lehel utca és Dózsa György utca sarkán áll, a D.Gy. úton, a Váci út felől jön, végállomásai Jászai Mari tér - Vágány utca. A sarkon álló földszintes ház a legjellemzőbb, ma is pontosan így néz ki. Én meg azon a sarkon nőttem fel...

Üdv:
John Howard

Előzmény: NZA (672)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.10 0 0 675
Én is így gondolom a hosszú viszonylatok járatszervezését, de figyelembe kell venni a tartalékjármű-igényt, enek költségeit, meg a számítógépes szabályzás telepítési költségeit. Amúgy betétezéssel meg lehet oldani sok dolgot. A számítógép kb. úgy működhetne, mit a légiirányító. Megmondja, mit kell csinálni a járművezetőnek, de a járművet az embernek kell vezetnie, és minden helyzetben felülbírálhatja a gépet.

NZA: tüzetesen megmorfondírozom.

SzigDani

Előzmény: névtelen (673)
Kice Creative Commons License 1999.11.10 0 0 674
Ezt meg kell néznem...
Előzmény: NZA (665)
névtelen Creative Commons License 1999.11.10 0 0 673
Hosszú villamosvonal:
Számítógépes forgalomszabályozással nem megoldható?
(azaz: minden tujába bele egy eccerű jelző, hogy hol jár, info be a központba, azt jönne az ajánlás, hogy milyen gyorsan menjen...vagy vátónál engedje el az x járatot..ha egy járat "nem szabályozott hely felől" jön, akkor a "szabályzott" vonalba becsatlakozás előtt pár megállóval már igazodhatna a rendszerhez)
hosszú vonal 2:
a 17-19 összekötésről sok szó esett, de mi lenne, ha /ÁLMODOZÓ MÓD ON/ a 17-est és az ex 9-est kötnék össze, meghosszabítva a Camponáig.
Így lenne egy "budai eszak-déli tengely" Óbudától Budafokig../ÁLMODZÓ MÓD OFF/
/a Battyhány környékén állítólag: városképi okból nem mehet hosszú villamos, de ezt betétjáratokkal és szgépes forgalomszervezéssel megoldható lenne/
Előzmény: SzigDani (657)
NZA Creative Commons License 1999.11.10 0 0 672
Na, de ha szelen van (a 62-es), akkor miert all a masik iranyba a szedoje?
Előzmény: SzigDani (671)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.10 0 0 671
Nem tom, de zseniálisak!
A 62-est első blikkre a Rákóczi útra mondtam volna, de inkább valahogy a Thököly út jutott eszembe. Viszont a szélső vg. elrendezést nem tudom egyeztetni ezekkel. Meg kéne nézni vg. térképeken, hol voltak ilyen eltendezések.
Most csaneltem, lehet, hogy meg ma frissítem az oszlopaimat...

SzigDani

Előzmény: NZA (670)
NZA Creative Commons License 1999.11.10 0 0 670
Talalos kerdes: hol keszult a
http://galahad.elte.hu/~nza/vittorio/2111lin62.jpg (62-es villamos)
es a
http://galahad.elte.hu/~nza/vittorio/2309lin15.jpg (15-os villamos)
felvetel? Nekem is csak sejteseim vannak.
Előzmény: szega (668)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.10 0 0 669
Debreceni villamosok: tíz darabos sorozattól ne várj többet. Amúgy mechanikus bajai vannak, nem elektronikus. Legalább is így hallottam.
szega Creative Commons License 1999.11.10 0 0 668
NZA, tényleg jók a Vittorio-képek!!!
illesf Creative Commons License 1999.11.10 0 0 667
Hat... tul sok jot nem hallottam a debrecreni villamosokrol... Sok baj van veluk, lehet, hogy a kezdetleges hibák miatt kellett a belső átalakítás. Hogy az alak miért lett más, arról fogalmam sincs.

Carpy: így első hallásra én is egyetértek, de sajna nem volt időm még jobban elgondolkozni a dolgon, mert rohanok órára. Majd megteszem.

FI

Előzmény: JiG (661)
NZA Creative Commons License 1999.11.10 0 0 666
"Más:Megvan a veresegyházi vonal hajdanvolt felüljárója a váci vasútvonal fölött!"

Latjatok-e a villamosszerelvenyt a hidon? Ez a BURV 1000 V-os motorkocsija, ami eredetileg a Nyugati pu.-Keleti pu. kozott jart Rakospalota es Rsztmihaly erintesevel. A kocsi raadasul a BURV eredeti G tipusu motorkocsijabol keszitett potkocsit vontat.
Ugy nez ki en hibasan tudtam ugy, hogy a veresegyhazi HEV kocsijaiit Istvantelken javitottak. A kepen mindharom vagany azonos modon van villamositva.

Előzmény: John Howard (655)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!