Keresés

Részletes keresés

szega Creative Commons License 1999.11.11 0 0 718
Aha, kettőt is eladtak a 80-as években, a rekonstrukciókor. Egy favázast (talán 2964), meg egy acélvázast. a favázason 23-es homloktábla volt. Hollandiában még képeslap is jelent meg róluk!
Előzmény: névtelen (714)
NZA Creative Commons License 1999.11.11 0 0 717
Nem lehet akkor a 64-es villamos vonalan valahol? Ott 1973 korulig Bukfenck jartak.
Előzmény: John Howard (712)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.11 0 0 716
Csak ne fikázd a szellemi maszturbációt, mert Tőled jön az egyik leghangosabb "szellemi fitymacsattogás" ;)
Gyorsvillamos: A kutya se mondta, hogy jó így a 73-asokkal, de az a villamos ne a 69-es legyen már, mint mondtam nagy a kerülő. Keresztbe kasul sok villamos pedig vagy túl nagy kínálatot hoz (ki fizeti azt meg?), vagy egyenként túl ritka követést.

Felszab: Bravó, csökkentsd még az áteresztőképességet mindkét irányban! Ne haragudj, de ez tényleg nagy marhaság.

Mozgássérült: Üres buszra sem tud felszállni, ezen gondolkodj el.

KT8D5-ön lehet (szoktam) rádiót hallgatni, kicsit zümmög amikor fékez.

Előzmény: Járaszája (708)
NZA Creative Commons License 1999.11.11 0 0 715
Amszterdam - megnezem, ott is valoszinuleg 600-750 V korul van a feszultseg (a 600 V a legvaloszinubb, ez a legelterjedtebb).

Valtofesz: tulajdonkeppen igazad van, csak mi elonye van 600 V valtoaramnak a 600 V egyenaramhoz kepest. Akkor lenne elonye a valtoaramnak, ha lehetne csokkenteni a halozati vesztesegeket (azaz a felsovezetekben folyo aramot) - ehhez viszont a halozati feszultseget kene megemelni. Ilyen nagy feszultseget viszont
1. nem lehet varosban kilogatni az utca kozepere (szigeteles, beleakad a tuzolto miegymas)
2. nem lehet raereszteni a motorra. Megoldas lehetne az egyeniranyitas, de en meg 25 kV-os egyeniranyitorol, kondenzatorrol nem hallottam. (A Gigant ugy mukodik kb. ahogy leirtad, de azzal kezdodik hogy a trafo ertelemes 1000 V koruli feszultseget csinal belole).
Azonban a kisfeszultsegu egyeniranyito + szaggato OK lenne, de nem mindegy eszerint hogy az egyeniranyitot magaval cipeli a villamos (ezzel novelve sulyat), vagy gephazba tesszuk.
Szoval ez igy teljesen folosleges atalakitasnak tunik.

Előzmény: Járaszája (708)
névtelen Creative Commons License 1999.11.11 0 0 714
"Milyen feszültségek vannak más villamosokon, pl. Amszterdamban, ahol két
Bp-i kocsi is fut?"

MICSODA????????????
MAGYAR VILLAMOS AMSZTERDAMBAN????

Előzmény: Járaszája (708)
szega Creative Commons License 1999.11.11 0 0 713
Egyetértek az esszé végefelé leírtakkal. Tartok tőle, a nálunk fejlettebb országokban is előbb volt elfogadható színvonalú tömegközlekedés, és csak utána alacsonypadló, meg mindenféle elektronikus kütyü. Pl. a jegylyukasztó, amibe sietősen tutira nem lehet beletalálni a jeggyel. Plána tömegben! A réginél legalább a gravitáció segített.
Előzmény: Járaszája (708)
John Howard Creative Commons License 1999.11.11 0 0 712
Hello Mindenkinek!

A Delej utca - Golgota utca sarok nekem is megfordult a fejemben, de ez biztos nem az. Esetleg lehetne a hurok elején, a Bláthy Ottó - Golgota sarok, de a Golgota ennél keskenyebb, és ott nem a "járdára" megy a vágány, csak az át szélére. Meg aztán a háttérben álló kétemeletes társasház nagyon zuglói... Sajnos, nincs tippem, de valahogy azt a homloktáblát én 67-esnek érzem. Márpedig akkor csak Pestújhely marad, de ott már akkoriban sem ilyen volt a hurokvágány. (Miért megy fel a járdára a villamos? És ilyen lapos szögből honnan érkezik?) Azt a bal oldali nagy épületet (tanácsház? iskola?) biztosan sokan ismerjük, csak nem ugrik be, hogy hol áll. Mindenesetre ez a viszonylag széles, kockaköves út nem folytatódik a háttérben egyenesen, és a Nap állásából úgy tűnik, az utca kábé észak-déli irányú. Szóval, passz. :(

Más: Újpalotán egészen a Pólusig tervezték meghosszabbítani a 44-est, pár éve láttam egy ilyen tervet, onnan végigmenne a lakótelepen, a Körvasút alatt aluljáróban, majd Thököly, Baross tér. Szerintem ezt kellene tovább vinni a Rákóczi - Erzsébet hídon, egészen Kelenföldig, a Camponától meg a 47-es jönne be egészen a Nyugatiig, vagy a Lehel térig. Így bagojj is örülhet, mert most már három nagy bevásárló központot is fel tudtam fűzni két villamosvonalra, és még ott van a Skála is!!! :)))

Üdv:
John Howard

Előzmény: szega (707)
szega Creative Commons License 1999.11.11 0 0 711
NZA, olyan vagy, mint a villám! A kontrollert én is hallottam.
Előzmény: NZA (709)
szega Creative Commons License 1999.11.11 0 0 710
Csufi: Ikarusba oltott ICS. Állítólag eleinte trolinak indult. Erről tudtok valamit?
Mostanában én is sokat látom, van, amikor egész nap fut. Amúgy erősen rohad, folyton elromlanak az ajtók, hol meg fékhiba miatt kell kiállnia. Régen a 36-os, 37-es vonalakon járt. Szerintem azért nem lett folytatása, mert véletlenül világos nappal is megnézték.
Előzmény: DLala (705)
NZA Creative Commons License 1999.11.11 0 0 709
3750: ez az utolso "hazi csuklos" Budapesten, gyakorlatilag egy Ikarusz elemekbol epitett vaz kapott Ganz csuklos motorokat (1987-88 korul). A kocsit a BKV azert epitette, hogy ilyet szeretne nagy mennyisegben valami cegtol beszerezni. Azonban a Ganz csuklos '60-as evekbeli technikai szinvonalanal - igaz hogy mukodik - de azert nem artott volna egy kicsit jobbat kitalalni (azert van a Ganznak is egy-ket hibaja).
Aztan jottek a '90-es evek, Magyarorszag elott szabadda valt a nyugati technologia behozatala; az alacsonypadlos orulet elmosta a szerkezeti konstrukciojat, a vezerles technologiajat pedig a szaggatos berendezesek.
Megjegyzes: a Csufi (ez a beceneve) idokozben (tavaly) egyszer totalkarosra osszetort, de a BKV megjavittatta - valakinek nagyon a szivehez nott ez a kocsi, ahhoz kepest, hogy milyen nagy kedvvel dobaltak ki anno az egyedisegukre hivatkozva a nem sorozat jarmuveket. Ja es a kontrollere a 3731-ese (protipus Ganz, amit 1975 korul selejteztek). Egyebkent tobbszor keringett mar, hogy gyartanak neki kozepreszt (az ertelmetlen beruhazasokat lehet meg fokozni).
Előzmény: DLala (705)
Járaszája Creative Commons License 1999.11.11 0 0 708
Múltkor már elhatároztam, hogy eldugulok, mert szerintem ami itt folyik az egy szellemi maszturbáció, de mit csináljak, én is élvezem. A szakemberek meg ha olvasgatják, biztos égnek áll a hajuk a sok hályogkovácstól. Esetleg be is írnak, hogy hülyéket beszélünk, na de hagyjuk... latom bagojj itt van. Tényleg egy Campona-Pólus különjárati villamos, ez igen.
Szerintem ez a legutobbi ötlet NZA-tól (a Földalatti meghosszabbítása és 69 vill a Keletihez) kurva jónak tűnik, nem is kellene (relative) sok pénz hozzá, csak éppen fel kellene újítani a Thököly utat. Az pedig nem úgy néz ki, hogy napirenden van.
De én azért gondolom jónak, mondjuk egy 10 évvel ezelőtti állapotot alapul véve, amikor még élt a 67-es, mert tulajdonképpen nem jelent új villamost, csak a meglévők átszervezését. A 69-kisföldalatti vonalon közlekedőknek ugyanaz, csak máshol száll át, aki pedig 69-67 vonalon utazott, annak nem kellett volna átszállni. De mostmár úgyis mindegy.... Carpy (és bagojj) szerintetek ez így jó a 73-a buszcsaláddal? Hogy a Thököly úton 7 db párhuzamos autóbuszviszonylat halad? Nem kéne ide egy jó gyorsvillamos? Éljen a busz? Az emberek meg szívjanak, és zötyögjenek?
Erzsébet hídi villamos: Szerintem sokkal lassabb lenne a Gellért-Astoria az Erzsébet híd felé kerülve, mint a Kiskőrúton. Meg a Felszab téri közúti aluljáró zavarná a villamost. Na most én leírok egy merészet: tömjük be az aluljárót. Szerintem az egyirányú forgalmat amit az az aluljáró átenged, talán (persze, utána kellene számolni) átengedheti egy jelzőlámpa is, mivel a Kossuth L. utca forgalma jelzőlámpával amúgy is meg van fogva. Logikailag: ha 500 méterrel arréb (Astoria) a Kossut-Rákóczi tengely amúgy is meg van fogva egy jó ideig a keresztirány (Kiskőrút) miatt, akkor nem igaz, hogy nem lehetne a Kiskőrútinál valamivel kevesebb zöldidőt kicsikarni a Károlyi Mihály-Petőfi Sándor utcai forgalomnak. Lehet, hogy nem jönne ki a zöldhullám, de ezt nem hinném, meg amúgyis a Szép utcai lámpát arra használják, hogy feltartsák vele a Rákóczi útra áradó forgalmat. Persze, utólag betömni az aluljárót elég durva lenne, jobb lett volna, ha meg sem csinálják. Szerintem ez az aluljáró értelmetlen presztízsberuházásként készülhetett, hogy végre nekünk is legyen egy közúti aluljárónk. (Ezen kívül csak a Ferihegyi gyorsforgalmin tudok ilyesmit, de azért az más).
Más. Nem értem, hogy ha váltakozóáramú táplálás lenne a villamosok felsővezetékében, akkor miért kellene trafo? (a Kalsruhei villamosban, lehet hogy kell, mert ott nagyvasúti feszről mennek, gondolom.) Tisztán városi vasútnál a feszültségszintet nem kellene megváltoztani, tehát nem kellene az UV-be trafó, csak egyenirányító. És ha már egyenirányító, akkor legyen vezérelt egyenirányító, ami lényegében olyan feszültségdarabokat adagolna a motorra, mint az egyenáramú szaggató, csak valamivel egyszerűbb a technikája. Ez elvileg jó lenne, persze, hogy a motorok mit szólnának hozzá az más kérdés, hiszen eredetileg nem szaggatott, hanem sima egyenáramra tervezték őket. Egyébként ez a szaggatós technika elég sok zavart kelt, ha autóval megyek a Ganz-trolik felsővezetéke alatt, simán lehet hallani a Kossuth rádióban, hogy a legközelebbi troli gyorsít-e, vagy lassít. A KT8D5 mellett pedig egyáltalán nem lehet rádiót hallgatni. NZA! Milyen feszültségek vannak más villamosokon, pl. Amszterdamban, ahol két
Bp-i kocsi is fut?
Volt szó a Szentendrei-Ráckevei HÉV-összekötésről. Első látásra jónak tűnik, hogy a Filatorigátnál menjen le, és menjen a Flórián térre. De akkor szét kéne verni a Római kori emlékeket, nem? És különben is, mi van a Flórián téren? Az áruházon kívül semmi. A buszvégállomás most is a Hévnél van, az 1-es villamosra is át lehet ott szállni. Aztán tovább: kb a Tímar utcánál átmenne a Margitszigetre. Talán semmi szükség ra, de ha már ootvan, legyen ott egy megálló. Aztán Pesten gondolom az Élmunkás térnél csatlakozhatna az M3-hoz, meg a nyugatihoz (WECC holnap nyílik). Ráckeve-Csepel felől a Kálvin térig egyértelmű a vonal. De merre menne a HÉV a Kálvin és a Nyugati között? És milyen járművekkel? Bár, gondolom mire ez megvalósul, az MXA-k már
lefutnak. Szóval nekem ez elég utópisztikusnak tűnik, csak az tetszene a legjobban, hogy akkor a Zsigmond téren be lehetne vezetni a 17-est a megürült HÉV-alagútba, és így mehetne a Batthyányira (Nekem is pihent agyam van, mi?).
Buszok. Most láttam a 22-esen egy 415-öst, GZL-400 rendszámmal. Ezt hogyan kapta? Nem arról volt szó, hogy BPI és BPO mezőket használhatja a BKV?
Egyébként ezek a kívülről szép 400-asok belülről egyre szűkebbek. A 405 is borzasztó, de ezek az új alacsonypadlósak még sz..űkebbek. Gondolom, egy férőhelyre vetítve jóval drágábbak is, és egy kocsi férőhelye is jóval kisebb. Nem hinném, hogy a buszok lecserélésekor a BKV eggyel többet állítana be ezekre a vonalakra, úgyhogy a férőhelykínálat csökken. Ettől szerintem ez a busz az egészséges emeberek számára kényelmetlenebb, mint a régi 200-asok. Aki nehezen (de a saját lábán) mozog, annak talán jó,
hog könnyebben száll le, fel, de az utazás a tömegben szerintem kényelmetlenebb nekik is, tehát az ő részükről pénz az ablakban. A kerekes mozgássérülteknek nyilván jó, de tömött buszra ők sem férnek fel. Tehát kérdezem én, nagyon óvatosan, mert a mozgásérülteket nem akarom megbántani, de nem túlzás-e, néhány mozgássérült kedvéért az emberek 99,xx százalékát kényelmetlenségre kényszeríteni. Mert mégegyszer mondom, ha ezekkel a buszokkal sűrűbb követést adnának, akkor jó lenne, de így, én úgy érzem
hogy a BKV a mi kontónkra volt nagyvonalú a tolókocsival közlekedőkkel szemben. (Mégegyszer bocs azoktól akiket érint, nem akarok a mozgássérülteknek ártani, csak lehet, hogy jobban meg lehetett volna oldani az ő problémájukat máshogy.)
Még egy dolgot írnék, a számítógépes menetirányítást. Szerintem nem számítógépen múlik a dolog. A közúti vasút zavarérzékenységét nem hinném, hogy maga a számítógép csökkentené. Pl. kicsit több az utas, vagy lassabbak, az utascsere nem történik meg időre, a villamos lemarad a zöld jelzésről, lemarad egy periódust, és már nem tudja behozni. Vagy dugó van és autók állnak a sinen, vagy baleset van, vagy elromlik a kocsi. Szóval én úgy érzem a villamos védettségét kellene növelni, ha csak a villamosvezetőknek jelezne egy számitógép, hogy gyorsabban-lasabban, akkor az nem sokat érne. Busznál még talán lehetne valamit csinálni. A 8-ason volt Kb 10 éve egy ilyen rendszer, de aztán az is eltűnt.
Remélem reagáltok minden témakörben...
szega Creative Commons License 1999.11.11 0 0 707
Jártam mostanság is arra, de valahogy nem olyannak tűnik. A kép bal alsó sarkában mintha szegélykővel el lenne választva a pálya a közúttól, nem? A Delej u.-ban nincs ilyen, és szerintem szűkebb is.
Előzmény: NZA (702)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.11 0 0 706
Elfogytak a skodalámpák ;)
Előzmény: DLala (705)
DLala Creative Commons License 1999.11.11 0 0 705
/0
köszi a listát! Máris nézem.

Most találkoztam 3750-nel a Mester utcában a 23-as vonalán. A villamosos oldalon elég szukszavú a leírása, történet meg semmi. Valaki tud bovebbet? Olyan rossz nem lehet, ha még mindig jár. Most akkor bevált vagy sem? Ha igen, miért nem lett folytatás?

NZA Creative Commons License 1999.11.11 0 0 704
(Tovabbra is hangosan toprengek) Talan a hossztengelyt elvinne a 44-es a 73-as buszok helyett, a keresztiranyt + a MAV telep kornyeket a 69-es a Keletiig.
Esetleg alternativ utvonalon lehetne a 69-est a varosba vinni, mondjuk az amugy is betervezett 62-es meghosszabbitott vonalan a N.L.kiraly ut - Lehel ut - Nyugati ter fele - ez esetben lehet, hogy a kisfoldalattit mar alagutban kene meghosszabbitani - de viszont tobb iranyba is be lenne kapcsolva Ujpalota a varosba.
Előzmény: Carpy (701)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.11 0 0 703
Na persze, minden utcából közvetlen viszonylat legyen a Keletihez. Ezt azért nem lehet.
És a kerülő még mindig ott van, miáltal hosszabb útvonalon vinnéd az utasokat, ugyanazt a teljesítményt drágábban, hosszabb idő alatt.
"Szerintem" vissza kellene építeni a Rákóczin a villamost, és akkor a 69-est Újpalotáról a Keleti érintésével a 47-es vonalán le kellene vinni a Camponáig, mert hát tarthatatlan, hogy nem jár villamos a Camponához, és így még ráadásul az újpalotaiak is átszállás nélkül tudnák követni a zsiráfot (a Pólus meg dögöljön meg) ;)
Előzmény: NZA (700)
NZA Creative Commons License 1999.11.11 0 0 702
Nem akartam befolyasolni a tippeket, de azert elmondom az enyemet, szerintem a 20-as villamos Ganz elotti hurokvaganya. Valaki jar arra rendszeresen? Igy nez ki?
/0 Nincs valami fotod van hirtelen keznel a probapalyas sorozatbol?
Előzmény: szega (698)
Carpy Creative Commons License 1999.11.11 0 0 701
Ujpalota egy alapvetoen hosszukas lakotelep, amit a busz hosszaban szolgal ki, a villamos pedig keresztben, ennelfogva sajnos lenyegesen rosszabb a villamos elerhetosege.
Viszont a 2 villamosvonal valoban helyettesithetne a metrot.
Előzmény: NZA (700)
NZA Creative Commons License 1999.11.11 0 0 700
Ujpalotan, nem mindenki lakik a 73-as busz mellett. Plusz-minusz egy megallo elteres azert van. Ja es neagyisten ha levalasztanak a villamospalyat a kozuttol... Vagy ha a 44-est meghosszabbitanak, akkor Ujpalotat ket oldalrol ket vilamos is kiszolgalna. (Csak hangosan gondolkodok.) Ket villamosvonal ezert mar kiad egy metrot nem?
Előzmény: Törölt nick (697)
Carpy Creative Commons License 1999.11.11 0 0 699
Most gyorsan leirom, hogy egyetertunk, bagojj!
Előzmény: Törölt nick (697)
szega Creative Commons License 1999.11.11 0 0 698
Hát, lehet ordítani, ha hülyeség... Esetleg a régi 69-es valahol a Rp.-Pestújhely-i hurok közelében. Majd Howard megmondja, ha vonalban van.
Előzmény: NZA (695)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.11 0 0 697
Újpalotának ott az összes 73-ra végződő busz, ha a Keletibe akarnak menni. Szerinted lenne kedvük kerülővel menni a 69-essel? Másfelől, ha már megcsinálják a 67-es pályáját (merthogy azon nem csak a 67-es nem tud menni, de a 69-es sem), akkor vigyék ki azt, ha valóban szükség van rá.
Előzmény: NZA (694)
division by zero Creative Commons License 1999.11.11 0 0 696
nem rossz ötlet...
Előzmény: NZA (694)
NZA Creative Commons License 1999.11.11 0 0 695
Meg egy talalos kerdes (ezuttal olyan, aminek a valaszaban mar abszult nem vagyok biztos)
http://galahad.elte.hu/~nza/vittorio/3124.jpg
Hol es melyik vonalrol keszult ez a felvetel? A kocsi BKV-s, 1971 korul keszult a felvetel. A Bukfencek ezidotajt a Jozsefvarosi es a Zugloi vonalak korul csoportosultak. Otlet?
Előzmény: John Howard (676)
NZA Creative Commons License 1999.11.11 0 0 694
Asszem en is beallok a kisfoldalatti kapcsan az agymenesesek koze. A kovetkezo atszervezesi lehetoseget kritizaljatok meg:
1. 69-es bemegy a Keletihez a 67-es vonalan (Ujpalota szelso hazai is kozvetlenul elerne a Keletit)
2. A kisfoldalatti csatlakozas megteremtesehez a Kisfoldalatti menne meg egy megallot ugy, hogy a Mexikoi ut utan kijonne a mai alagutkijaraton keresztul egyenesen az Erzsebet kiralyne utjaig a mai kocsiszin teruleten (mondjuk a va-ni egy ketvaganyos fejvegallomassal, kozepperonnal, a vegallomason torteno visszafogassal). Igy egy kicsit kurrensebbe lehetne tenni a 69-est.
Nos?
Előzmény: John Howard (690)
division by zero Creative Commons License 1999.11.11 0 0 693
Előzmény: DLala (624)
division by zero Creative Commons License 1999.11.10 0 0 692
mega-hiper-szuper képek!!!
Előzmény: NZA (664)
division by zero Creative Commons License 1999.11.10 0 0 691
sikerült a link...
Előzmény: John Howard (690)
John Howard Creative Commons License 1999.11.10 0 0 690
Hello Mindenkinek!

Újra a kisföldalattiról a Népszabadságban.

(Remélem, sikerült a link. Ha most sem, nem próbálkozom többet, ígérem!)
Ez már valamivel bővebben írja, mint a múltkori.

Üdv:
John Howard

Dr. Stig Helmer Creative Commons License 1999.11.10 0 0 689
Hú, ezeket fel kéne tenni a Bp. anno hompédzsre is!
Előzmény: NZA (670)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!