Keresés

Részletes keresés

NZA Creative Commons License 1999.11.05 0 0 582
Futes: azert, mert a budapestiek ugy gondoltak, hogy nincs szukseg a futesre (legalabbis az utasterben, a teton lehet). Ezert nincs a GANZ-ban sem, es azota sem szereltek be. Miert? Mert senkinek sem juott ugy igazan eszebe (marmint hogy cselekves is legyen a dologbol).
Az UV-ban valoban az utasterben is van egy lepcso, csak ez mar kevesbe akadalyozza a felszallast (szerintem).
T5C5 - valoban kulsore szep. (Az UV-t is lehetne frizirozni - lasd MUV, anyam teljesen el volt tole ajulva, hogy milyen szep es kenyelmes). De egyebkent a T5C5 villamos berendezesenek elve megegyezik az UV-eval, csak egy elegge bonyolult elektronika vegzi azt el, amit az UV-ben a vezeto kezzel tett meg.
Ugyhogy szerintem az UV van olyan jo felepiteseben, mint a Tatra. Ami azt illeti a Tatra volt a korahoz kepest elmaradott berendezesu. A '80-as evekben ekkora padlomagassag egyaltalan nem lenne indokolt, a vezerles nem egy kiforrott kondtrukcio (nehany helyen nem elgge finoman szabalyozhato). Erdemes lett volna tirisztoros kocsit venni (a T5 volt az utolso ellenallasos tipusa a Tatranak, ezutan mar a T6-os tirisztoros lett!), illetve ezzel a rekuperaciot is megoldhattak volna.
A Tatrak mellett anno csak az dontott, mert ezzel lehett a Csehszlovak adossagot rendezni.
Előzmény: DAttis (579)
Wolverine Creative Commons License 1999.11.05 0 0 581
Egy kérdés: hová akarják építeni a 17-19-es összekötés Margit-híd környéki szakaszát? Valahogy nem látom, hol lehetne azt a két sínpárt átvinni...
illesf Creative Commons License 1999.11.05 0 0 580
UV: egyszeru, uzembiztos, jo

Az biztos, hogy nem mai gyerek, de azert az megiscsak mond valamit, hogy nem (csak) penzhiany miatt jarnak mar negyvenegynehany eve. Ellenpelda: 1100 es 1200 (a bengakra gondolok). Kesobb keletkeztek, mint az UV-k, megis 1983-ra eltuntek Budapestrol. Pedig ugy gondoltak, hogy korszerubbek lesznek... Aztan megse.

UV & KT8D5 & KT8D5N rulez, de a T5C5 is khirajjjjjjjjj :))))))))

Előzmény: DAttis (579)
DAttis Creative Commons License 1999.11.05 0 0 579
Hello NZA !

Lehet igazad van, sőt biztos az UV-kkel kapcsolatban.
Akkor miért nem építettek bele már fűtést a kocsikba, mondjuk az 70-es években.

A rugózásról, nem tudok véleményt mondani. Az alacsonypadlóról inkább nem nyitok vitát, mert kétszintű még az utastérben is, ugye van egy lépcsőfok az első és a hátsó ajtónál a kocsi középső része felé. A fogyasztást még elfogadom, hogy az UV-nek a legkisebb ezt olvastam.

De ne mondd nekem azt, hogy van ugyanolyan jó egy UV motorkocsi (felépítésében és technikájában) mint egy T5C5 Tatra motorkocsi, mert röhögnöm kell.
Ha még az esztétikát is hozzáveszem, bár ez egyáltalán nem szempont (talán kicsit) akkor a Tátra vmivel szebb, bár a maga korában az UV se volt csúnya és most se az.

Ha már forgalomba vannak, a vezető ülését kicserélhették volna már kényelmesebbekre és az utastérfűtést is meg lehetett volna oldani.

A 2-es metró ? Ha húsz évig is épült, megépült. De az a legkeményebb 50 években kezdték építeni amikor is leállították és 1964-ben kezdték újra ha jól tudom.

De legalább 1964-1984 között viszonylag gyors ütemben elkészült a két metróvonal, aztán úgy megtorppant, és 1990 óta semmi metróépítés, pedig nem tagadhatja senki szükség lenne ré.

Előzmény: NZA (577)
illesf Creative Commons License 1999.11.05 0 0 578
>Lehet igazad van a villamos feljutásával az Erzsébetre, de akkor is minek terhelnék feleslegesen a hídszerkezetet a
villamosokkal, itt nem csak arról van szó, hogy mondjuk egy 3as UV szerelvény összgördülőtömege nagyobb mint egy

Hat asszem, hogy nem UV-kkal kene megoldani ott a forgalmat... Kene mar valami uj. Marpedig egy uj villamost - gondolom en - ugy terveznek, hogy minel kisebb rezgest adjon at (gumibetetek, meg miegymas).

Tegnap mentem haza, es rajottem valamire: JO, szedjuk le a Szabadsag hidrol a villamost. (Ne szamoljunk a metroval, mert a 4-es metro ugyebar elevileg 40 meter melyen menne, tehat a Gellert terrol a Fovam terre gyalok 3, metroval pedig kb. 10-12 perc alatt lehetne aterni.) Viszont a Fovamtol a Deakig (vagyis inkabb a Nyugatiig) igenis SZUKSEG van a felszini tomegkozlekedesre. Ugyanis a belvarosban gyakran kis tavolsagokra veszik igenybe a tomegkozlekedest, tehat az NAGYON lelassitja a kozlekedest, ha ugy kell kozlekedni, hogy metroba mozgolepcson le, varni a szerelvenyre, majd mozgolepcson fel. Ha felszini tomegkozlekedes van, akkor a mozgolepcsozes ideje kimarad, ami legalabb 2,5-3 perc.
Visszaterve a lenyegre: en azt talalnam jonak, ha a Nyugati-Deak-Kalvin ter-Nagyvarad ter utvonalon visszaepulne ill. megmaradna a villamos, valamint megmaradna a Kalvin ter-Fovam ter szakasz is. A Szabadsag-hid kieso kapacitasat viszont valahogy potolni kell. Erre jo lenne a metro is, de az szerintem luxus. MEGGYOZODESEM, hogy a 4-es metro jelenlegi vonalvezetese nem felelne meg az igenyeknek: ha mar metrot epitenek, akkor azt inkabb a 2-es metroval parhuzamosan vinnem az Astoria es a Keleti kozott. Ugy gondolom, hogy az utasforgalmi szempontokbol a tomeget nem a Rakoczi es a Koztarsasag terre, hanem az Astoriara es a Blahara kell vinni.

Visszaterve: ha nem metroval potoljuk a kimarado reszt, akkor viszont elterelo utvonalkent az Erzsebet hidi villamost kell vennunk. Ha erre vezetnenk at a 47 - 49-es forgalmat, akkor gyakorlatice potolnank a Szabadsag hidrol leszedett szakaszt, mert a legnagyobb csatlakozasi pontokat vagy ugyanugy erintenenk (Astoria) vagy athelyeznenk (Kalvin->Ferenciek). Emellett a 7-es busz tulterheltseget is csokkenteni lehetne. Ugy gondolom, hogy a Rakoczi uton ossze lehetne vonni a buszsavot es a villamos vaganyait, bar tudom, hogy ezt a megoldast Budapesten nem nagyon szeretik (Kivetel az 59-es vonala a Delinel). Ha a villamos nem allna meg az Astoria es a Blaha, illetve a Blaha es a Keleti kozott, akkor ezaltal letrehozhatnank egy olyan kozlekedesi folyosot, ami - a mozgolepcsozesek idejet levonva - legalabb olyan gyors, mint a metro - felteve, ha az utvonalon kozlekedo buszok szama drasztikusan lecsokken. Ha viszont drasztikusan le akarjuk csokkenteni az autobuszok szamat, akkor viszont be kell vinni a villamost Kelenfold Kozpontba, de ez mar egy masik tortenet :)))

Igazabol csak arra akartam ravilagitani, hogy megoldhato a fovaros felszini tomegkozlekedese egy metroval osszehangoltan mukodo villamoshalozattal.

Egyebkent en nem vagyok 4-es metro ellenes, de ugy velem, hogy a felszini tomegkozlekedes jelenlegi, lepusztult allapota mellett NEM SZABAD metrot epiteni, mert nem elsodrendu dolog. Akkor, amikor nincs nehany szazmillio (nem tudom, pontosan mennyi) FT a 67-es villamos felujitasara, es egyfolytaban jaratokat szuntetunk meg, es ritkitunk (wow... bocs, nem mi :))), akkor luxus milliardokat kolteni a metrora. Meggyozodesem, hogy rovid, vagy esetleg kozep tavon ki lehet valtani a metro megepiteset ugy, hogy a kiepitendo villamoshalozat a kesobbiekben is szerves resze tudjon maradni a metroval egyutt letezo tomegkozlekedesi halozatnak.

Ha mar metrot akarunk epiteni, akkor essunk neki az Ujpest varoskozpont - Rakospalota Ujpest MAV allomas szakasznak, mert arra az elovarosi forgalom kedvezo megszervezese miatt szerintem nagyobb szukseg van. De ezen is lehet vitatkozni.

Fodor Illes

Előzmény: DAttis (571)
NZA Creative Commons License 1999.11.05 0 0 577
3-as UV szerleveny ossztomege 50 t, az ikarusz 435-ose nem tudom, de a felenel is kevesebb. Igaz, hogy abba csak 150 ember fer be, mig az UV-ba 300. Villamos alatt egyebkent jol kell megcsinalni a palyat, es nem fogja razni annyira a hidat.

Nehany erdekes adat az UV-rol (ami felett eszerint eljart az ido). A helyes valasz a kovetkezo kerdesekre az, hogy az UV:
Melyik villamoskocsinak van Budapesten a legalacsonyabb padloja?
Melyik kocsi fogyaszt fajlagosan a legkevesebbet?
Melyik kocsi terheli legkevesbe a palyat realtive jo rugozas mellett?
Nos, szoval eljart az ido?
Egyszoval nagyon el lennek szomorodva, ha csak a "nem korszerűek és kész" alapon mondunk velemenyt rola.
Futest lehetne tenni az UV-ba.

Meg valami: "Azért 20 évvel ezelőtt viszonylag gyorsan épült a metró, bezzeg most" - a hasamat kell fognom. Szerinted mennyi ido alatt epult meg a 2-es metro? (Valasz: majdnem 20 ev).

Előzmény: DAttis (571)
illesf Creative Commons License 1999.11.05 0 0 576
Erzsebet-hid: ha a metroparti fovaros is belevette a hosszutavu fejlesztesi elkepzeleseibe, akkor biztos beleferne valahogy...
Előzmény: DAttis (564)
illesf Creative Commons License 1999.11.05 0 0 575
>Az uj villamosok beszerzésé tmeg kell tendereztetni.
Kb.4 milliárdos üzlet mostani árakon.
A cég hajlik a tatrák felé.

Csak nehogy az uj tatra RTxNy-t vegyek, mert Csehorszagban mindenhol szivnak vele (mar ahol vettek, Pragaban es Brnoban). 20 ajtonyitas utan meghal...

Skoda Astra ikeon 20 01 rulez

Illes

Előzmény: Törölt nick (553)
John Howard Creative Commons License 1999.11.05 0 0 574
Benda Gyuri honlapján (http://villamos.budapest.hu) nagyon szép képek vannak a Stukákról, meg a típuscsalád többi tagjáról! Gyakorlatilag a legszembetűnőbb különbség az, hogy a forgóvázkivágás hiányzik, mert ezek belső csapágyazásúak voltak, volt is belőle probléma (repedések). A motorja is gyengébb volt, de a részleteket ld. ott!

Az Erzsébet híddal kapcsolatban - sajnos - igazad lehet, úgy hallottam, ezért is vették le a villamost szinte pánikszerűen 1972-73-ban. Lehet, hogy Sávoy mester valamit elméretezett? Vagy az UV túl nehéz? Azt is hallottam, hogy közvetlenül a híd vasszerkezetére fektették a síneket, mindenféle rugalmas betét nélkül, ezért akarták szétrázni a villamosok a hidat. Ma azért korszerű anyagokkal biztos meg lehetne oldani megnyugtatóan a pályát.

Üdv:
John Howard

Előzmény: DAttis (572)
illesf Creative Commons License 1999.11.05 0 0 573
Vazze, nem azert vannak budapesten nosztalgiavillamosok, mert a villamos elavult szar dolog, hanem azert, mert ROSSZUL VAN MEGSZERVEZVE A HALOZAT, ES LE VAN EPULVE AZ EGESZ. Jartal mar Brnoban? Menj el, nezd meg, es utana mondj velemenyt. Megnezheted, hogy lehet egy olyan varosnak JO tomegkozlekedese, hogy a trolivillamos viszi az utasok 71%-at. Mert jol meg van csinalva. Azt meg ne meseld be nekem, hogy a keregvasuti villamos dragabb, mint a melyvezetesu metro. Most nem tudom, hogy sirjak, vagy rohogjek.

FI

Előzmény: Törölt nick (552)
DAttis Creative Commons License 1999.11.05 0 0 572

Ja azt elfeledtem megkérdezni, valaki tudna képet mutatni az ún. "Stuka" villamosokról, mert halvány lila gőzöm sincs milyen is volt, koromnál fogva csak hallottam és olvastam róla.
Én úgy tudom, hogy az UV az utóda a hajdani "Stuka" villamosoknak.

Igaz ez?

DAttis Creative Commons License 1999.11.05 0 0 571
Howard !

Lehet igazad van a villamos feljutásával az Erzsébetre, de akkor is minek terhelnék feleslegesen a hídszerkezetet a villamosokkal, itt nem csak arról van szó, hogy mondjuk egy 3as UV szerelvény összgördülőtömege nagyobb mint egy 435-ös Ikarus busznak, de effektíve a vasúti kerekek kevésbé rugalmasak mint a gumiabroncsok, tehát jobban terhelik a hídszerkezetet. Ebből az okból került le a 60-as években a Szegedi öreg hídról a villamos és helyette most troli jár, jó mondjuk ez a híd nagyságrendekkel keskenyebb is az Erzsébetnél.
Ami a Szabadság hidat illeti, hát megérdemelné, hogy lekerüljön róla a villamos. Egyszerűen az a híd nem való arra.
Akármennyire is nem tetszik, itt a metró segítene. És ha lehetett volna már rég meg kellett volna építeni legalább a Kálvin térig. És ha jó emlékszem a 4-es metrót már kb 1994-ben el kellett volna kezdeni építeni. És úgy volt a 96-os Világkiálításra meg is lesz (igaz EXPO se volt)
Azért 20 évvel ezelőtt viszonylag gyorsan épült a metró, bezzeg most. Az Árpád-híd-Újpest Központ szakasz (ami cirka 4 km) nevetségesen hosszú ideig épült.

AZ UV villamosokkal kapcsolatban meg annyit, kiváncsi vagyok, hogy meddig maradnak még forgalomban. Motorikusan jók, jól gyorsul, jól megy, de én úgy hiszem eljárt felettük az idő, nem korszerűek és kész. Pl nincs is fűtés az utastérben.

Törölt nick Creative Commons License 1999.11.05 0 0 570
Főleg azon a nyúlfarknyi szakaszon. Semmit nem érzékelnének belőle az utasok, legfeljebb egy-két gyengébb idegzetű ember infarktust kapna, hogy betört a víz a földalattiba :)
Előzmény: John Howard (569)
John Howard Creative Commons License 1999.11.05 0 0 569
Ezt már én is olvastam valahol, a Népszabi-szerver most éppen nem akar nekem lejönni. A régi kijáratnál nyitnák ki a vonalat, bevágásban menne egészen a tóig, a régi vasbeton híd közelében lenne egy új megálló. (Tudtátok, hogy ez az ELSŐ VASBETON HÍD Magyarországon?) Valami olyanról is szó volt, hogy a tóban levő részt üvegfallal "nyitnák ki", rajta zubogna keresztül a tó vize!!!

Biztos érdekesen nézne ki. De hogy fontos-e...?

Üdv:
John Howard

Előzmény: division by zero (557)
névtelen Creative Commons License 1999.11.05 0 0 568
:( szomorú off:(
Tudom, hogy nem sok köze van a topicnak a vasútközlekedéshez, de:

Rengeteg vasútvonal megszűnése várható a közeljövőben!!!

/remélem jól sikerült a link, ha nem: "VASÚTMÁNIÁSOK IDE, VONATBUZULLS
" fórum, 2758-as hozzászólás./
Tenni kéne valamit!!

John Howard Creative Commons License 1999.11.05 0 0 567
A Csepel-Csillagtelepi dízelüzemű HÉV maradéka. Ezt az egy HÉV-vonalat nem villamosították soha. Tudtátok, hogy az itt közlekedő motorkocsik az ACsEV benzin-elektromos(!) motorkocsijai voltak a századelőn? Az egyik Szentendrén látható!
Előzmény: Törölt nick (562)
John Howard Creative Commons License 1999.11.05 0 0 566
Hol tudnának a szerelvények le fel kanyarodni az új felüljáró rendszeren a híd budai oldalán ? Szerintem ott már csak a hídfő budai oldalának
teljes átépítésével lehetne megoldani a megfelelő ívsugár újboli kialakítását.

Természetesen nem a felüljárón, hanem mellette, illetve alatta, mint régen. Képeket is láthatsz róla, www.nexus.hu/jhoward/erzsebet.htm

A pesti hidfő még hagyján, de ott meg középen a Kossuth Lajos utca elején, ott van a közúti aluljáró kijárata. Mellette? Elfoglana 1 forgalmi sávot a vilamospálya.

Most a buszsávok foglalnak el ugyanennyit. Az út áteresztő-kapacitás nem változna, talán inkább növekedne, a villamosok buszokéhoz képest nagyobb utasteljesítménye miatt.

Egyébként én azt az aluljárót már fájlaltam néhányszor. SZVSZ nem kellett volna megépíteni anno, hanem a Kecskeméti - Petőfi Sándor utca vonalat forgalommentessé kellett volna tenni. Bár a 15-ös buszra akkor én sem tudnék megoldást...

Üdv:
John Howard

Előzmény: DAttis (564)
névtelen Creative Commons License 1999.11.05 0 0 565
Nézd meg a Lágymányosi híd budai felhajtóját..... megérzés: az Erzsébet-hídi feljáró átalakítása nem lenne _annyira brutális...

A felhajtó gondjáról hallottam, egy szakértő szerint az űrszelvény nagyobb mint régen (meg a kanyarodás íve sem lehet olyan "erős"), azaz szigorúbb a szabvány. (remélem érthetően írom-nem vagyok szakértő)

Szerinted mi a legkevésbé rossz megoldás?

Szerintetek: A 4-es metróra félretett pénzből mennyi felszíni tömegközlekedés-építést lehet finanszírozni?

Előzmény: DAttis (564)
DAttis Creative Commons License 1999.11.05 0 0 564
Elnézést, hogy okoskodásért, de szerintem nincs semmi realítása, hogy az Erzsébet hídra újból rákerüljön a villamos.

1. Hol tudnának a szerelvények le fel kanyarodni az új felüljáró rendszeren a híd budai oldalán ? Szerintem ott már csak a hídfő budai oldalának teljes átépítésével lehetne megoldani a megfelelő ívsugár újboli kialakítását. Az meg piszok meló lenne
Nézd meg azokat a le és felhajtókat a budai oldalon. Ott hol jönne rá a villamos ?

2. A pesti hidfő még hagyján, de ott meg középen a Kossuth Lajos utca elején, ott van a közúti aluljáró kijárata. Mellette? Elfoglana 1 forgalmi sávot a vilamospálya.

3. Én híve vagyok a villamosnak és annak fejlesztésének ha már a metró nem épül, de én irreálisnak tartom, hogy legyen ismét az Erzsébet-hídon villamos

Előzmény: John Howard (548)
DLala Creative Commons License 1999.11.05 0 0 563
Na a mai reggelen nem tudtam eldönteni, kinek kell címeznem az anyázást. Segítsetek eldönteni, mert igencsak anyázós kedvemben vagyok.

1. Életemben eloször nem sikerült felférnem egy 47-esre az Astoriánál. Hiába, ha 5. perce nem jön semmi, felszaporodik a nép. Újabb 3 perc, mire jön egy 49-es. Most már aggresszívabb vagyok és felpréselem magam. A megállóban még akad olyan, aki nem fért fel. Az UV rendesen ugrál a Múzeum elotti részen, az utasok kapaszkodnak. A pálya siralmas állapotban van, a nagypanelekbol méretes betondarabok hiányoznak, a sínek meg vannak süllyedve, a kerekek karimái a vályú szélén lévo fémlemezeket már régen szétszedték és a puszta betont faragják. Kálvin téren se föl, se le, mindenki védi a nehezen kiharcolt pozícióját.
2. Vámház téren látom, hogy jön egy 2-es, rohanok hát, hogy elérjem. Emberek a megállóban eloször azt hiszik, mehetnek tovább. Aha. Tanulójárat. Miért nem egy kisebb forgalmú vonalon tanítják a vezetoket? Emberek ekkor már 5 perce várnak. A hivatalos menetrend szerint a követési idoköz 4-5 perc (2-es), 15 perc (2A). Mindenki szidja szegény tanulójáratot, hogy feltartja a forgalmat. De rögvest kiderül, hogy ok nélkül, mert ez a vonal csak az utazni vágyók száma szerint nagy forgalmú, villamos az egy szál se. Aztán valószínuleg menetrend szerint befut egy 2A. Akik a Vágóhídig mennének, már ki vannak akadva. Én elcsattogok a 2A-val a Borárosig. Csak a Zsil utcától a végállomásig 3x kell lépésre lassítani vagy megállni. Van egy plusz gyalogátkelo, ahol legfeljebb hajnali vagy esti kutyasétáltatás alkalmával van forgalom, aztán a váltó érzékelo területe, aztán maga a váltó. Szegény vezeto akárhogy is próbál finoman megállni, a tuja csak idegesen rángatva bír fékezni. Leszállok és megvárom a beérkezo 2-est, már úgyis elkéstem. Becslésem szerint a követési idoköz 11-12 perc körüli volt.

Így mindösszesen sikerült egy 29 perces menetet abszolválnom az Astoria-Boráros tér között, idegeskedve, szardínia módra. Most akkor menjek gyalog? Ebben a szmogban? Ma olyan kemény a szmog, hogy alig kaptam levegot. A Boráros térrol a Várat csak sejteni lehet.
Sajnálattal kell megállapítanom, hogy a villamosok ebben a városban abszolúte nem töltik be azt a szerepüket, amire hivatottak. Ami pedig ez lenne: gyorsan, a közúti és gyalogosforgalomtól nem zavartatva, környezetkímélo módon nagy mennyiségu utast szállítani.
Világváros a 3. évezred küszöbén. Szóval kinek kell címeznem az anyázást?

Törölt nick Creative Commons License 1999.11.05 0 0 562
Vágányok. Tegnap épp a Tejút utcánál jártam Csepelen, na ott vannak vágány-maradványok, mégpedig a főúttal párhuzamosan, pontosan a Tejút utcai buszmegállónál. Pár méter van ott belőle.
JiG Creative Commons License 1999.11.04 0 0 561
Szia!

Hol kezdodik ez a kisvasut (eg. hol a bejarata, kijarata), es egyaltalan miert epitettek? Mekkora az emelkedese, es hany megallobol all??

JiG

Előzmény: SzigDani (558)
division by zero Creative Commons License 1999.11.04 0 0 560
azt felfogtam, hogy van a hegybe kisvasút és te voltál ott, de miért van az ott, mikor építették,stb...
Előzmény: SzigDani (558)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.04 0 0 559
Jó lenne látni róla egy látványtervet, na meg azt, hogy ez mennyit árt a Földalattinak. Valahogy nem tudok mélyen bízni az építészekben, amikor közlekedési dolgokról próbálnak dönteni. Amúgy lehet, hogy kivételesen értelmes dolgot találtak ki. A költségeket most nem említem...
Előzmény: division by zero (557)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.04 0 0 558
/0: A Gellért hegyben van egy kisvasút. és ott voltam. Amúgy azok a szellőzők, amelyek a rakpartról látszanak, oda vezetnek.

Laci: Megpróbálom, de ne várj gyors eredményt. A Selyemhernyót pedig lehet, hogy tudják a vasútbuzullók.

SzigDani

Előzmény: division by zero (551)
division by zero Creative Commons License 1999.11.04 0 0 557
ehhez mit szóltok?
idézek a cikkből:
" A földalatti új megállója a Városliget kapujának szerepét töltené be, s a ligeti tó partján, a
Robinson étterem és a tavon át vezető Zielinszky híd Hősök tere felőli hídfője között
helyezkedne el. Az elképzelés szerint megnyílna a földalatti alagútja, egy szakaszon ki
lehetne látni a szerelvényekből a tóra és a Vajdahunyad várára. A tervet mesteriskolás
fiatal építészek készítették, s a bizottság támogatását el is nyerték vele, de további
egyeztetést irányoztak elő számukra. "

Hogy nyilna meg az alagút??? a tetején??? vagy feljönne úgy mint régen? aztán mehetne le megint újra, hogy a vasút és a Hungária alatt átférjen...

tarsi Creative Commons License 1999.11.04 0 0 556
igaz...
Nem figyeltem...
Előzmény: division by zero (555)
division by zero Creative Commons License 1999.11.04 0 0 555
szerintem járműről beszél, nem pályáról...
Előzmény: tarsi (554)
tarsi Creative Commons License 1999.11.04 0 0 554
Szeretném megkérdezni, hogy ezek az adatokat honnan szerezted? Miért lenne drágább 1 km villamos megépítése?
Egyébként a metróra vonatkozó adat körübelül stimmel. Ha megszorozzuk a leendő 4-es metróvonal 7,3 km tervezett hosszával, akkor kijön a pályaépítésre szánt kb. 70 Mrd HUF.
Előzmény: Törölt nick (552)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.04 0 0 553
Elvileg jár a sárga tatra, ha éppen nincs műhelyben.
Az uj villamosok beszerzésé tmeg kell tendereztetni.
Kb.4 milliárdos üzlet mostani árakon.
A cég hajlik a tatrák felé.
Előzmény: illesf (547)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!