Keresés

Részletes keresés

SzigDani Creative Commons License 1999.11.08 0 0 609
Ezenfelul az 1303-as alvaza meg mindig egy kicsit deformalt. Nem tudom, hogy a Ganzok kozott font van-e a kepe, asszem igen. Nos, az a kep olzan, hogy latszik, hogy egy kicsit a kocsi fenn hordja az orrat.
Előzmény: NZA (607)
NZA Creative Commons License 1999.11.08 0 0 608
Egy abszolut on-topic reklam kovetkezik:
Ismerited az orszag villamosait?
Szeretned latni a kocsiparkot Soprontol Temesvarig?
Jo lenne, ha meg kimutatas is lenne tablazat formajaban a kocsik adatairol?
Lattad-e mar kepen
- a fogaskereku telepen szolgalo mozdonyt?
- a sincsiszolok elodjet?
- hogy nezett ki a BVV hoseproje?
- milyen forgovaz par volt a mai sinszallito kocsi elodje?
Szertnel-e egy kepet szinte az osszes haboru elotti kocsitipusrol Magyarorszagon?

Nos, megjelenik hamarosan az idealis karacsonyi ajandek!
*****
Ideznek ismetelten a Budapesti Varosvedo Egyesulet ertesitojebol:

1999 karacsonyara jelenik meg a

Regi magyar Villamosok

cimu kiadvany, amely a tortenelmi Magyarorszag villamosait es az azokat mukodteto egykori cegeket mutatja be kb. 450 korhu keppel, terkepekkel es jarmuadat-tablazatokkal.
A/4 formatum, kb. 340 oldal, cernafuzott, matt munyomo papiroson es szines boritoval.

Ara 3800 Ft.
Elofizetes eseten 10 % kedvezmeny.
Befizetesi csakk kerheto telefonon az (1) 322-3870 szamon vagy levelben a kovetkezo cimen:

Budapesti Varosvedo Egyesulet, 1840 Bp. Pf. 1.

NZA Creative Commons License 1999.11.08 0 0 607
Az 1303-as volt az a kocsi, amivel 1985 korul a Feher uti probapalyan falnak mentek (a vezeto meghalt). Ezutan sokaig felre volt allitva, majd a Ganz Hunslet atalakitotta tirisztorosra. Ez nem a prototipusa a 30 korszerusitett csuklosnak, ellenben ez problemamentesen mukodik.
Előzmény: DLala (605)
NZA Creative Commons License 1999.11.08 0 0 606
Hoppa! Nezd csak: "szélesség: 2400 mm"
Hmmm... Nem csak a Tatra lenne ilyen szeles.
Előzmény: division by zero (600)
DLala Creative Commons License 1999.11.08 0 0 605
Sziasztok!
Ma láttam a 1303-as Ganzot, ami elég furcsán nézett ki. Az ablakokat kicserélték, meg a teljes elektromos rendszert, a kaszni viszont maradt elég szakadt. Az elektromos rendszer viszont nem hasonlít egyik másik kocsiéra sem. Ez lett volna az átalakított Ganzok prototípusa?
SzigDani Creative Commons License 1999.11.08 0 0 604
Van róla fényképem egy 23-as Tataraval. Az 50-esen a 2316-os van meg a Garay utcai oszlop mellett. Mar bescaneltem es a Gyurinak el is kuldtem a Hoffherr Albert utcai kepeket, amelyeken ivelt vegu oszlopok vannak. Szegeden egy rakas ilyen van. A Gubacsi utnal is keszult egy-ket jo kep. Ja, es a 1074-essel egyutt van a budafoki lefotozva. Fogok csinalni roluk honlapot (inkább képlapnak mondanám, mert semmi közelebbit nem tudok), ott egy rakás kép lesz. Most csak a filmes oldalamat frissítettem, a közlekedésieket nem.

SzigDani

Előzmény: John Howard (601)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.08 0 0 603
DBZ: ugye majd lehet rá linket csinálni a Klub honlapról? Ha minden jól megy, két héten belül készen lesznek a képeim, akkor én is nekiállok scanelni, meg irogatni egy kis htm-et hozzá. Azért Te se fogd vissza magad! :)))
Tettünk fel újdonságokat a Klub honlapra.

SzigDani

Előzmény: division by zero (598)
John Howard Creative Commons License 1999.11.08 0 0 602
Valahol azt olvastam, hogy a '60-as évek elején egy KRESZ-változás a villamosok hosszát három kocsiban maximálta. Lehet, hogy ez lett az UY veszte? Nem lehetett volna kihasználni a M+VP (vezérlőpót) előnyét, hogy két ilyen egység csatolható M+VP+VP+M szerelvénnyé, ami, ugye már négy kocsi. Akkoriban tették talonba a hasonló kocsielrendezésű Bukfenc-távosokat is, és lett egyeduralkodó az UV+pót+UV szerelvény.

Más: ez a féksúly-dolog érdekes. Ezek szerint nem lehet könnyű villamost csinálni, mert magától elgurul? Igaz, a tapadási súly a vontatásnál elég lényeges paraméter...

Üdv:
John Howard

Előzmény: division by zero (600)
John Howard Creative Commons License 1999.11.08 0 0 601
Igen, megvannak a Fiumei úti, ívelt karú felsővezeték-tartó oszlopok, hurrá! Tegnap megnéztem, szépek, "spúr"-ban is vannak, hibátlanok, működnek!!! :)))
Előzmény: John Howard (510)
division by zero Creative Commons License 1999.11.06 0 0 600
1997-es Vasúthistória évkönyben van szó az UY-ról:

"A nem megvalósult UY-típusú közúti villamos motorkocsi (1959)"

Az alapegység egy motorkocsi+egy azonos kocsiszekrényű vezérlőpótkocsi lett volna, ehhez még egy ilyen egységet lehetett volna csatolni.
A motorkocsi acélból, a pótkocsi aluminiumból készült volna, ha beválik az UZ akkor a motorkocsit is aluminiumból csinálták volna.
hossz: 14700 mm
forgócsaptávolság: 7000 mm
tengelytávolság: 1800 mm
szélesség: 2400 mm
peronmagasság: 680 mm
padlómagasság: 810 mm
20 ülő- 96 állóhely

ennyit írnak róla...

egy jelegrajzra kiváncsi lennék, esetleg meg kéne csinálni 3D Studioban...

Előzmény: Carpy (599)
Carpy Creative Commons License 1999.11.06 0 0 599
Turelmetlenul varom!...

Szerintem az UY az UZ-vel egyenlo, csak valaki vakon gepelt a magyar billentyuzeten... :)

Előzmény: division by zero (598)
division by zero Creative Commons License 1999.11.06 0 0 598
SzigDani elárulta, a Fehér úton...
Ha minden jól megy, hétfő este felrakok valahova majd pár képet a látottakról...
Előzmény: Carpy (596)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.06 0 0 597
Sziasztok!

Sok mindenre kéne válaszoljak, minthogy az elmúlt pár napban elég keveset ültem le Hozzátok, de most is csak egy-két dolgot emelnék ki.
Az első a tegnapi üzemlátogatás, amely az MKKK révén jött létre a Fehér útra. Tudom, hogy pofátlan vagyok, hogy nem szóltam, de így is 14-en voltunk. Igyexem minél gyorsabban megcsinálni a web oldalt errol, de nagyon kevés az időm. Ott majd mesélek mindenről, amit láttunk.
UZ: _túl_ könnyű volt, nem volt meg a fékezési súlya. Ezért volt az, hogy néha az Akadémiánál egyszerűen visszacsúszott a lukba! Ne felejtsétek el, hogy ezeknek a 60 ezrelékes emelkedőt is meg kell mászniuk, illetve lejtmenetben sem szabad elcsúszniuk. Szóval könnyíteni csak egy bizonyos ideig lehet. Az UV amúgy 20t, nem 24. Az UY-ról én sem hallottam, kíváncsian várom a fejleményeket!

SzigDani

Carpy Creative Commons License 1999.11.06 0 0 596
Divi!

Megosztod velunk, hogy hol toltotted a delelottodet?

Előzmény: division by zero (593)
division by zero Creative Commons License 1999.11.06 0 0 595
és kevesebb energiát fogyaszt, plusz kisebb tengelyterhelés miatt kevésbé kopik a pálya is...
Előzmény: John Howard (594)
John Howard Creative Commons License 1999.11.06 0 0 594
Hát, lehet, hogy az alumínium drágább, mint az acél (biztos), de megalkotni csak egyszer kell, karbantartani meg 20(30) évig! Ott azért jelentkezhet olyan mérvű megtakarítás, ami bőven ellensűlyozza a magasabb, de egyszeri vétalárat. Sajnos, nálunk még mindig nem tudnak hosszú távra gondolkodni, és ez nem csak a közlekedés terén van így :(

Üdv:
John Howard

Előzmény: illesf (590)
division by zero Creative Commons License 1999.11.05 0 0 593
SzigDani! Szuper volt a délelött! még pár napig el lennék ott...
illesf Creative Commons License 1999.11.05 0 0 592
Hmmm... szoval ujra a 15-ost? Nem ismerem azt a kornyeket. Minden esetre a 14-es bejohetne a nyugatiig.

FI

Előzmény: Dr. Stig Helmer (587)
illesf Creative Commons License 1999.11.05 0 0 591
Tenyleg, az alacsonypadlos Tatrapotkocsirol, amit a Ganz akart csinalni? Tud rola valaki valamit?

FI

Előzmény: division by zero (589)
illesf Creative Commons License 1999.11.05 0 0 590
Hat nem is tudom... az aluminium hanyszor dragabb, mint az acel??? Muanyagkaszni acel merevitessel? (ADtranz motorkocsi) - lehet, hogy a varosi kozlekedesben nem tul szerencses... Bar a fene sem tudja - ma mar annyifele muanyagot tudnak mar csinalni.

FI

Előzmény: division by zero (588)
division by zero Creative Commons License 1999.11.05 0 0 589
kicsit elvetemült ötlet, mi lenne ha alacsonypadlós pótot csinálnának az UV-k közé?
Előzmény: John Howard (586)
division by zero Creative Commons License 1999.11.05 0 0 588
UV rulez!!! az még villamos, tényleg!!!

kár hogy az UZ-ből nem lett több, miért?

és az UY? tud valaki bővebbet?

Előzmény: John Howard (586)
Dr. Stig Helmer Creative Commons License 1999.11.05 0 0 587
Ha már a Margit-híd, akkor a pesti hídfő alatt is! A 2-es villamost minimum az Árpád-hídig! Mit szólsz hozzá? Dr. S. H.
Előzmény: NZA (583)
John Howard Creative Commons License 1999.11.05 0 0 586
Nekem még mindig az UV a legszimpatikusabb villamos. Szerintem ez az utolsó típus, amelyik még VILLAMOS volt, a "mostaniak" már inkább csak tömegközlekedési járművek.

Jut is eszembe, a súlya. Az alumínium szekrényes UZ, ha jól emlékszem, az UV-k 24 tonnája helyett csak 16 tonna volt, természetesen az áramfogyasztása is kb. ennyivel kevesebb. Meg a pályára gyakorolt hatása is. Vajon miért nem úgy újítják fel őket (pl. MUV), hogy könnyűfém-kasztnit tesznek rá? Esetleg esztétikusabbat, de nekem ÍGY tetszik! Karbantartási, korrózióvédelmi szempontból is előnyösebb lenne, most már hegeszthető is az alumínium. Vagy csak én nem értem?

Üdv:
John Howard

Előzmény: NZA (577)
John Howard Creative Commons License 1999.11.05 0 0 585
Esetleg az 532.sz. hozzászólásom? Egy (másfél) alagúttal meg lehetne oldani a Budafok - Nyugati és a Kelenföld - Újpalota irányú GYORSvillamos közlekedést.
Előzmény: illesf (578)
NZA Creative Commons License 1999.11.05 0 0 584
Jartunk a Feher uton, sajnos nincs ott a 2420+21 (az informacioforrasom hibas volt...). Ugyhogy egyenlore nincs jel arra, hogy felujitanak az ikerkocsit.
NZA Creative Commons License 1999.11.05 0 0 583
A Margit hid alatt lehet atvinni a sineket, ha megepul negysavosra az also rakpart. Ez esetben a Fo utcat lezarnak, tehat amugy is csak egy-egy sav menne tovabb a Batthyany ter fele a rakparton, igy lenne hely a villamosnak is a Bem rakparton anelkul, hogy a fasort kivagnak.
Ja es a Margit hidi rakparti feljarot attelepitenek az eszaki oldalra, igy az Arpad fejedelem utjanak forgalmat le lehet terelni az also rakpartra.
Előzmény: Wolverine (581)
NZA Creative Commons License 1999.11.05 0 0 582
Futes: azert, mert a budapestiek ugy gondoltak, hogy nincs szukseg a futesre (legalabbis az utasterben, a teton lehet). Ezert nincs a GANZ-ban sem, es azota sem szereltek be. Miert? Mert senkinek sem juott ugy igazan eszebe (marmint hogy cselekves is legyen a dologbol).
Az UV-ban valoban az utasterben is van egy lepcso, csak ez mar kevesbe akadalyozza a felszallast (szerintem).
T5C5 - valoban kulsore szep. (Az UV-t is lehetne frizirozni - lasd MUV, anyam teljesen el volt tole ajulva, hogy milyen szep es kenyelmes). De egyebkent a T5C5 villamos berendezesenek elve megegyezik az UV-eval, csak egy elegge bonyolult elektronika vegzi azt el, amit az UV-ben a vezeto kezzel tett meg.
Ugyhogy szerintem az UV van olyan jo felepiteseben, mint a Tatra. Ami azt illeti a Tatra volt a korahoz kepest elmaradott berendezesu. A '80-as evekben ekkora padlomagassag egyaltalan nem lenne indokolt, a vezerles nem egy kiforrott kondtrukcio (nehany helyen nem elgge finoman szabalyozhato). Erdemes lett volna tirisztoros kocsit venni (a T5 volt az utolso ellenallasos tipusa a Tatranak, ezutan mar a T6-os tirisztoros lett!), illetve ezzel a rekuperaciot is megoldhattak volna.
A Tatrak mellett anno csak az dontott, mert ezzel lehett a Csehszlovak adossagot rendezni.
Előzmény: DAttis (579)
Wolverine Creative Commons License 1999.11.05 0 0 581
Egy kérdés: hová akarják építeni a 17-19-es összekötés Margit-híd környéki szakaszát? Valahogy nem látom, hol lehetne azt a két sínpárt átvinni...
illesf Creative Commons License 1999.11.05 0 0 580
UV: egyszeru, uzembiztos, jo

Az biztos, hogy nem mai gyerek, de azert az megiscsak mond valamit, hogy nem (csak) penzhiany miatt jarnak mar negyvenegynehany eve. Ellenpelda: 1100 es 1200 (a bengakra gondolok). Kesobb keletkeztek, mint az UV-k, megis 1983-ra eltuntek Budapestrol. Pedig ugy gondoltak, hogy korszerubbek lesznek... Aztan megse.

UV & KT8D5 & KT8D5N rulez, de a T5C5 is khirajjjjjjjjj :))))))))

Előzmény: DAttis (579)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!