Keresés

Részletes keresés

DLala Creative Commons License 1999.10.29 0 0 387
NZA,
eloször is ne botránkozz meg, de tedd tisztába nekem melyik a csúcs és melyik a gyök irány. Köszi.
Szóval jön a 2-es a Közgáz felol, ez a váltó az az elágazás, ahol a 2A kiáll. De ez nem egyedi eset, szinte mindenhol máshol is ugyanezt az eljárást tapasztalom. Néha fordul csak elo, hogy valamelyik vezeto akár csak azt az engedélyezett 15-öt hozza...

Egyébként azt írtad, HA ugyanolyan minoségu váltót szerelnének be Kölnben és Budapesten. Ne mondj már ilyet, ez illúzió. Ha a minoség ugyanolyan lenne, nem robbannának le ilyen hamar. Pl. tuti, hogy a metróváltók többet bírnak a Deák téren. Csak szegény villamosokkal tolnak ki mindig, meg azokkal, akik szeretik oket. Ezzel a módszerrel csak megutáltatják mindenkivel a villamost.

Előzmény: NZA (386)
NZA Creative Commons License 1999.10.29 0 0 386
Melyik ez az ominozus valto? Es ez a csucs felol jart, vagy gyok felol?
Előzmény: DLala (382)
NZA Creative Commons License 1999.10.29 0 0 385
A kovetkezo felinformaciokat hallottam (azert fel, mert nem hallottam meg komolyabb helyrol megerositeni):

1. Ujpesten felujitjak a Lovasuti indohazat (a volt Ujpest kocsiszin melletti hazat). Allitolag az epulet irodahazkent fog funkcionalni, de vissza akarjak adni az epulet lovasuti hangulatat. Ezert (es ha ez igaz, akkor tenyleg szuper) egy uj lovasuti kocsit akarnak epiteni eredeti tervek alapjan, ami "mukodokepes" lesz, azaz a haz elotereben ismet ott lesznek a lovasuti sinek. (Korabeli fenykepeken latszik, hogy az indulas a haz fedett eloterebol tortent.)

2. A 2420+21 ismetelten Feher uton tartozkodik. (Dani, ezt mindenkeppen meg kell nezni, hogy mit is csinalnak vele!) En csak remenykedek, hogy elkezdik felujitani, hiszen jovore lenne szaz eves a BLVV. Ha ez igy tortenik, a Bp. egy ujabb mukodokepes nosztalgiakocsival gazdagodik; sot ikerkocsija lesz a fovarosnak. (A kocsit egyebkent allitolag vissza akarjak epiteni tizabalkosra, es 1930 koruli kulso allapotaban szeretnek mukodokepesre varazsolni.)

Törölt nick Creative Commons License 1999.10.29 0 0 384
Nincs elég tartása, vagy hogy mondják ezt (itt van a nyelvemen, csak nem jön be). Szóval, ott az a lapos sín, össze-vissza dilatál, kihajlik, lehet kihajítani. Emlékszem egy kemény nyári napon valahol az Alkotás úton két méter magasra kikéredzkedett a sínszál a panelból.
Előzmény: division by zero (381)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.29 0 0 383
Amit mondasz, az a sok táblázat egyikének egy sora mindössze. Elmond valamit, de semmit nem lehet belőle megérteni, pláne nem átlátni. Önmagában semmit nem mond, hogy a Móriczon erről erre ennyien mentek, mert pl. az is kérdés, hogy honnan hová mentek, és hogy miért a Móricz érintésével.
Én azt gondolom, hogy ezek az információk nem igazán érdeklik az utazóközönséget. Néhány vidéki város példája alapján úgy vélem, hogy egy raklapot meg lehetne tornyozni embermagasságban lapokkal, amin elférne mondjuk egy reprezentatív felmérés összes feldolgozott adata, a szükséges leválogatásokkal, megfelelő bontásokban (célforgalmi mátrix körzetek között összesen, alágazatonként külön, jegytípusok szerint külön, aztán minden egyes viszonylatra a teljes célforgalmi mátrix, meg még egy jó csomó). Ezeket mind át kell látni, ha valamit is kezdeni akarunk, ha egyáltalán meg akarjuk érteni az utasáramlatokat, és mindenre odafigyelve bele akarunk nyúlni. Biztosan vannak, akik hobbiból nézegetnék ezeket, de nem sokan. Vannak üzleti érdekek, amiket sérthet az ilyen felmérések adatainak nyilvánossá tétele. Szigorú titoktartási megállapodások születnek ilyenkor.
Ne haragudj meg, de számomra kissé "populista" megnyilvánulásnak tűnik a "de akik bőrére megy a dolog, annak _joguk van tudni legalább minimális szinten"megjegyzésed. Ez itt nem jog kérdése, vannak üzemeltetők, szolgáltatók, megrendelnek pl. egy hálózat felülvuizsgálati és racionalizálási tervet, ehhez elkészíttetnek (kemény pénzekért) egy utasforgalmi felmérést. Jogról legfeljebb itt lehet szó, miszerint a felmérés adataival rendelkezhetnek. Kész, ennyi. Van jogod tudni, hogy pl. mennyien és melyik cipőboltokban vásárolnak? Semmi közöd hozzá, ha néha megjelentetnek valami kimutatást, az legfeljebb érdekes, de semmiképp sem kötelező.
Előzmény: névtelen (372)
DLala Creative Commons License 1999.10.29 0 0 382
Na a ma reggeli vezeto a 2-esen normális volt és 15-tel merészelte venni azt a váltót, amit a többi kolléga csak lépésben. Szépen, szinte észrevétlenül mentek át a kerekek. Ellenben ha lépésben megy, minden kerék döccen egyet, amit az utasok rendesen éreznek és elotte a fékezés meg utána a gyorsítás is kemény kapaszkodásra kényszeríti oket.
Szóval a T. vezetok óvatoskodnak feleslegesen. Vagy ez titkos belso utasítás?
Előzmény: NZA (379)
division by zero Creative Commons License 1999.10.29 0 0 381
"A sinjeink rendesek a paneleseket kiveve."
nekem is így tünik, de szakmailag miért szar a paneles?

Az 1-es az pl. pont ilyen, nem? és állandóan újítgatják itt-ott...
Normális pályával nem lehetne megcsinálni, hogy a Tatrak kihasználják a számukra engedélyezet 65 km/h-t? (ott az autók úgyis 70-el mehetnek...)

Előzmény: SzigDani (268)
NZA Creative Commons License 1999.10.29 0 0 380
A TB terkepek, es meg nehany egyeb csemege:
http://galahad.elte.hu/~nza/terkep
Előzmény: névtelen (363)
NZA Creative Commons License 1999.10.29 0 0 379
Suru villamosforgalom eseten indokolt lehet a palya kimelese.
Ritka villamosforgalom Bp-en altalaban rossz minosegu palyaval is jar egyutt, ott meg azert indokolt a palya kimelese.
Meg egyszer mondom egyebkent, hogy szerintem sem jo a mai helyzet. Csak azt akarom hangsulyozni, hogy nem teljesen indok neluli az, hogy ovatosan mennek Bp-en a villamosok a valtokon.

Utasszam es szerlevenyek szama kozott van azert osszefugges (ha nem is egyenes aranyossag). De akkor fogalmazzunk igy:
A villamosok tengelyterhelese altalaban ugyanakkora.
- Milano: (2-3 vonal 10-15 percenkent szolo kocsi 4 tengellyel) orankent kb 50 tengely megy at.
- Koln (2 jarat 10 percenkent csatolt csuklos kocsi 12 tengellyel) orankent kb. 140 tengely.
- Budapest Nagykorut (2 perces kovetesi idokoz csatolt dupla csuklos kocsi 16 tengellyel) orankent kb. 480 tengely.
- Budapest Moricz Zs. korter (2 percenkent egy 3-as UV 10 tengellyel, 5 percenkent egy dupla szerelveny 8 tengellyel) ez orankent kb. 300 tengely.
Ez peldaul azt jelentene szamomra, hogy a Nagykoruton kb. 4x surubben kell valtot cserelni kopas miatt mint Kolnben, ha ugyanolyan minosegu valto van beteve. Azaz ami Kolnben 20 evig birna, az nalunk csak 5 evig.

De szerintem ez szamodra szinten csak "jatek" a szamokkal...

Tovabbi kerdes, hogy mennyit veszit idoben pl. a koruti villamos amiatt, hogy lassan megy a valton. Szerintem egy helyen van csak zoldidorol lemaradas: a Mester utcanal. Mashol mindenutt ha gyorsan - ha lasssan megy at a villamos, akkor sem nyerne idot (a mai zoldhullam kialakitasaban). Ez persze nem igaz a tobbi vonalra, mert ott nincs ennyire akkuratusan kialakitva a zoldhullam.

Előzmény: Járaszája (375)
Carpy Creative Commons License 1999.10.29 0 0 378
Nevtelen!
Azert a metros topicban folvetettunk nehany egesz jo alternativat. Igaz, van mar vagy 8-9 honapja.
Előzmény: névtelen (370)
Carpy Creative Commons License 1999.10.29 0 0 377
A Koruton nem halad el minden 90 mp-ben egy szerelveny: nincs minden ciklusban villamos.
En utasszamot irtam, es nem kapacitast.
Megkkozelito forgalmi adatokat azert nem olyan nehez szerezni. Ki kell allni a terre, es figyelni. A jarmuvek kapacitasat es kovetesi idejet lehet ismerni, folthatasszeruen lehet utasszamot is becsulni. Az atszallokat meg lehet figyelgetni. Ez a semminel tobb.
Előzmény: Járaszája (375)
division by zero Creative Commons License 1999.10.28 0 0 376
"
Srácok! sok kép kering itt, nem lehetne ezeket belinkelni, közkincsé tenni???

Csinálni egy ingyenes webhelyet s feltölteni rá, vagy valami hasonló. Kivenném a melóból a részem!!"

ha benézel a vasutas topicba, ott már ZöPö kolléga csinál ilyesmit...

Előzmény: névtelen (363)
Járaszája Creative Commons License 1999.10.28 0 0 375
Ez azert jatek a szamokkal, mert jo, legyen igazad, hogy a koruti villamos egy vilagcsucs (ezt en is igy gondoltam), de mondjuk egy atlagos vonal 5-10 perces kovetessel, nemileg zsufoltabb utasszammal sem eri el a nagysagrendet. Meg azt sem ertem, hogy miert utasokkal szamolsz, miert nem tengelysullyal, mert szerintem egy egy utast szallito es egy szaz utast szallito (ugyanolyan tip.) villamos palyaterhelese nem ket nagysagrend kulonbseg, hanem talan csak masfelszeres. (Egy T5C5 uresen 18t, szaz kover ember 9t.) Szoval akkor ez igy (10-zel vett valtok) normalis? Mert ha igen, akkor tenyleg jobb ha elbucsuzunk a budapesti villamoskozlekedestol.
Ha a koruton 90 masodpercenkent elhalad egy szerelveny 400 emberrel, akkor az 16e/ora nem? Akkor miert mondod Carpy, hogy csak 8-9000 a 4-6 villamos kapacitása?
Előzmény: NZA (362)
John Howard Creative Commons License 1999.10.28 0 0 374
Ma délután a "városban" jártam a Lehel utcán jöttem vissza, szembe jött velem a 4319-es Tatra. Úgy elbámészkodtam, hogy a középső kocsit szinte nem is vettem észre, a hátsó a 4292 volt. A fedett forgóvázú jött elöl...

Láttam egy másik érdekeset is, az 1-esen caplatott fel a Domus elől a Hungária köróti híd felé a háromkocsis szerelvény. Az utolsó kocsin a vezetőállás felőli forgóváz külső tengelyvégén valami dinamószerűség volt, nem láttam még ilyet másik Tatra-n. Tudja valaki, hogy mi az? (Pályaszám itt is ismeretlen általam, a jó kis városi forgalom...)

Üdv:
John Howard

NZA Creative Commons License 1999.10.28 0 0 373
Budafok elagazasnal a valto kozvetlenul a hidon van. Szerintem azert volt a valto nyelve azert volt odebb, mert fenn nem volt hely a fulkenek, vagy esetleg attol feltek, hogy alavaltas eseten (ha ez a hidon tortent volna meg) akkor a szerleveny nem csak kisiklik, hanem 1. nem lehet hozzaferni emelovel 2. leeshet a toltesrol.
Ezt a kezi allitasu valtot 1986-87 korul szamoltak fel (az albertfalvi vonal felujitasaval), ekkor szereltek fel a hidra elektromos allitasu valtot. (A mai elektromos allitasu valtok mar vedettek az alavaltas ellen.) De talan nem veletlenul ezen a valton a szokasosnal is ovatosabban lenne szabad atmenni, ugyanis itt tenyleg 5 km/h sebessegkorlatozas van kirakva.
Előzmény: Járaszája (343)
névtelen Creative Commons License 1999.10.28 0 0 372
Itt épp arra gondolok, hogy a feldolgozott adatokat nyilvánosságra hozhatnák olyan formában, amit megért mindenki.
Pl, "A Móricz Zs. körtérre Alberfalva felől érkező utasok x %-a erre, y %-a arra, z% amarra utazik..." v. "1 busz kapacitása ennyi órénként s ennyien meg ennyien utaznak rajta..."
Ilyen szinten mindenki megértené, s az "információ pénz", ez igaz, de akik bőrére megy a dolog, annak _joguk van tudni legalább minimális szinten. Talán még az is titkos, hogy a 7-es busz mennyire zsúfolt?? :-)))
Mert így politikai a dolog és nem emberi.

Szerinted???

Előzmény: Törölt nick (371)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.28 0 0 371
Adatot sehol nem adnak már ingyen. De nem is ez a lényeg, hanem az, hoyg az adathalmaz nagyfokú feldolgozást, elemzést igényel. Iszony hosszú lenne. És igazából a legtöbben nem is értenék meg. Ez nem lenézése másoknak, de hát ez is egy szakma, nem véletlenül okatatják egyetemen 5 éven át, meg szakirányú középiskolákban, stb. A gond még ott van, amikor az egyik azt mondja, hogy szükséges, a másik meg azt, hogy nem. Sajnos, mi nem voltunk benne a 4-es metró előkészítésében, így nem tudok semmi olyat mondani, hogy megalapozottnak tartom-e, vagy sem. Egyébként gyanítom, hogy az Orbán-kormány legfőbb aggálya is politikai jellegű volt, talán nem véletlenül egyik első intézkedésük volt a beruházás leállítása. Én csak annyit mondok erre (és ez itt OFF lesz, elnézést), hogy nem mindegy mennyiért és kik építik meg azt a metrót.

SzigDani: Dr. M.-et jól ismerem, mintha én is közlekkaron végeztem volna :) Nagy alak, az biztos.

Előzmény: névtelen (370)
névtelen Creative Commons License 1999.10.28 0 0 370
VALAMI BÖKI A SZEMEM

Ennél az asztalnál nagyrészt szakemberek, műkedvelők ülnek, akik szeretik a tömegközlekedést.

Egy valami feltűnt: Sehol semmi konkrét adat. Vagyis nagyon kevés. Pedig itt, szerintem sokakat érdekelne a hozzászólók közül.
Vagyis: állami titkolózás hegyek!!???
Megy országszerte a marakodás, de adatokkal
senki semmit nem támaszt alá!!!!!!!

Ki akar metrót, ki nem??? stb. Tiszta politikai kérdés és nem a probléma valódi megoldása. Sehol semmi olyan az köznép számára is érthető formába öntött adat vagy alternatíva!!
Elhangzik, hogy a 47. az 50-es megtérülési listán a metróberuházás, de a listáról semmit sem tudni... mi a többi, pl..

Szerintem joga van a közvéleménynek tudni a terveken kívül annak érveiről/ellenérveiről is, hisz nem a döntéshozó fog a buszon/villamoson döcögni.
Nem "politikai" döntés kellene, hanem "észérvek", s észérvek, adatok nélül nincsenek....:-((((

John Howard Creative Commons License 1999.10.28 0 0 369
Köszi, NZA, ilyesmire tippeltem én is.

Most, hogy mondod, nekem is rémlik, hogy az MVIII-ban is (némelyikben?) két sor égő volt, azt hiszem, ott tűnt fel ez nekem először (sajnos képem nincs róla, csak a fejemben emlékként, küldd el légyszi!).

Üdv:
John Howard

Előzmény: NZA (367)
Carpy Creative Commons License 1999.10.28 0 0 368
OFF
Ket sor ego: ekezetekkel mennyire mast jelent...
ON
Előzmény: NZA (367)
NZA Creative Commons License 1999.10.28 0 0 367
Ket sor ego: az egyik sor foaramkoru (tehat az 1000 V-os taplalassal mukodik), a masikat akkor hasznaltak, amikor dizeluzemben a Bobo taplalta az izzokat. Errol nem tudom, hogy milyen feszultsegu, de gyanitom, hogy akkufeszultseggel egyezik meg -azaz 100 V alatti.
Az az erdekes, hogy van olyan fenykepem M VIII-as belsejerol, ahol szinten ket sor izzo van.
Előzmény: John Howard (365)
Carpy Creative Commons License 1999.10.28 0 0 366
NZA, a Nagykoruton "csak" 8-9000 a csucsidei utasszam. Amugy egyetertunk, Budapesten meg mindig eleg tisztesseges amit a villamoshalozat produkal.
Előzmény: NZA (362)
John Howard Creative Commons License 1999.10.28 0 0 365
SzigDani!

Az 511belso.jpg képeden jól láthatóan két-két sor égő van a PXV pót plafonján. Miért? Tudja valaki?

Üdv:
John Howard

Előzmény: SzigDani (361)
névtelen Creative Commons License 1999.10.28 0 0 364
Én nem számoltam, de 6-8000-t hallottam (nem biztos, hogy jól emléxem) a nagykorútra, ami Európában a legtöbb..
Egy kis politik:
Itt 3000 fő/irány/csúcs-ra hallottam a "megéri" szót.. itt szerintem az a probléma, hogy államilag kéne támogatni a környezetbarát megoldásokat, azaz: bizonyos utasszám felett buszközlekedés esetén többletteher a közlekedési vállalatra, az ebból befolyó pénzből pedig támogatnák az árépítést trolivá-villamossá....
így lecsökkenne az az utasszám, aminél megéri a villamos.
_névtelen megint álmodik....
Előzmény: NZA (362)
névtelen Creative Commons License 1999.10.28 0 0 363
scsabi: Pozsonyi troli: asszem a "kormányzati negyedben megy a troli...
Elvlieg a villanymotornak sokkal jobb az indítónyomatéka, mint egy dieselnek, legalábbis én így hallottam, így a hegyitroli elméletletileg nagyon nyerő...

NZA:
Éredekelne a kép a budaörsi Hév nyomvonaláról..

Srácok! sok kép kering itt, nem lehetne ezeket belinkelni, közkincsé tenni???

Csinálni egy ingyenes webhelyet s feltölteni rá, vagy valami hasonló. Kivenném a melóból a részem!!

NZA Creative Commons License 1999.10.28 0 0 362
"De azert nem nagysagrendekrol van itt szo, ez nem indokolja azt, hogy minden valton 10-el kelljen menni!"
Nagysagrendek? Nos Milanoban szinte minden vonal 10-15 perces kozlekedesu volt (egy ket belvarosi szakaszon volt igazan nagy forgalom); es legalabb a fele kozlekedett csak szolo motorkocsival (es ezek sem voltak zsufoltak). Pedig az is egy ketmillios varos. Ez ha jol szamolom - orankent 4-500 utas. Atlagosan egy szakaszaon 2-3 vonal volt: ez orankent kb. 1500 utas.
Masik pelda: Koln (500.000 - 1millio lakos korul): a kozponti teren (Neumarkt) kb. otpercenkent jon egy szerelveny nem tulsagosan zsufoltan (mindenkinek van ulohelye): kb. 100 utas/ szerelveny. Ez orankent 12x100=1200 utas.
A Nagykoruton _egy_ szerelveny (amik altalaban zsufoltak) visz 400 utast - ha ket perces kovetessel szamolok: ez bizony 400x30=12000 utas. Ez bizony egy nagysagrenddel tobb.
Előzmény: Járaszája (343)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.28 0 0 361
Felpakoltam a HEV-eim elso reszet. A cim a szokasos, es engedelyezem a behaladast a HEVek es metrok szakaszba (meg nem tudtam kitenni a tizes jelet:)))

SzigDani

DLala Creative Commons License 1999.10.28 0 0 360
Még egyszer váltókról. Ugye a legnagyobb terhelésnek a metróváltók vannak kitéve. Tudom, azok rögzítettek. Milyen gyakran kell cserélni oket? Mert a metrószerelvények nem igazán zavartatják magukat a váltók miatt.
NZA Creative Commons License 1999.10.28 0 0 359
"Ha rajtam mult volna, azt a kiterot mar reg attettem volna oda, ahol a 19-es es a 18-as egymasbafonodik, eggyel kevesebbszer kellene lassitani. Kivancsi vagyok, hogy ez mikor lesz szempont a BKV-nel."
Azert ezt sok helyen megtettek. Pl.: Fehervari uton megszunt egy visszafogo valto a Muvelodesi Haz utan. A Nagykoruton megszunt a bonyolult Tompa utcai keresztezodes, es nem veletlenul csak egy beagazas van a Mester utcanal. A Delinel is a 18-as beagazasanal megszunt az elhuzott valto.
Előzmény: Carpy (355)
névtelen Creative Commons License 1999.10.28 0 0 358
Sőt, tovább is!
1986-88 környékén alakították át!!!!!!
(emléxem: ált. iskolás koromban "riportot csináltam" egy villamosvezetővel, akkor volt új a felüljárós szakasz, 88-ban voltam 8.-os...)
Előzmény: John Howard (342)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!