Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 1999.10.31 0 0 417
"Sinek: a hidon lehet, hogy szükség lesz még rájuk, illetve felújítva az utódaikra"

erről kicsit bővebben????

Előzmény: SzigDani (415)
division by zero Creative Commons License 1999.10.31 0 0 416
"Amúgy már végigfotóztam... "
én is! meg a 65-öst, 58-ast, 10,55-öst...
65-ösről van valakinek vágány térképe?
Előzmény: SzigDani (415)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.31 0 0 415
West End-Ferihegy: ha más nincs, ez sem rossz, de nem örültünk neki.
Sinek: a hidon lehet, hogy szükség lesz még rájuk, illetve felújítva az utódaikra, a 8-ast pedig, hogy mindenki szépen emlékezzen. Amúgy már végigfotóztam...

SzigDani

easa Creative Commons License 1999.10.30 0 0 414
Ha jól tudom, a 14-es azért cammog a Görgey útcában, mert közvetlenül lakótelep mellett megy egy keskeny útcában és a lakók tiltakoztak a nagy zaj miatt, amit egyébként én is alátámasztok. Most egy kicsit elviselhetőbb a zaj, legutóbb kocsival mentem mögötte, cca 25-30 km/h-val cammog.
Más: mikor szedik fel, felszedik-e a már nem használt villamos sineket, pl. Újpest-Rákospalota között a felüljárón, Újpest, Baross útca. Nem hiszem, hogy itt valaha is fog még villamos közlekedni, iparvágány szerepe sincs, csak néha eszi a gumit, meg csúszkál rajta az ember.

Üdv.: Easa

menyus Creative Commons License 1999.10.30 0 0 413
Mai hír a Népszabadságban:

Gyorsvasút építéséről írtak alá megállapodást Kanadában a tárgyaló felek, mely a Ferihegyi repülőteret kötné össze a West End City Centerrel.

Mit szóltok az alábbi megállókhoz?

West End City Center
Mexikói út
Kerepesi út (a Körvasútnál)
Kőbánya alsó
Kőbánya-Kispest
Pestszentlőrinc
Vecsés
Ferihegy-2

El fogunk élvezni!

SzigDani Creative Commons License 1999.10.30 0 0 412
Mai élményem a következő. A 19-esen egy új rendszámú (asszem 15-29), eredetileg 53-24-es kocsi régi Rába motorral, Bubu fékkel, és defektes gumival. Minthogy új rendszámos, meg fog maradni 2000 után is:)))))

SzigDani

division by zero Creative Commons License 1999.10.29 0 0 411
amúgy láttam az első ráncajtós 30-ast új rendszámmal: BPO-397, 88-98-ból lett, régi fehér vezetőfülke, külős első kerék
ez hány éves busz?
SzigDani Creative Commons License 1999.10.29 0 0 410
A váltó gyökirányát helyesen értelmezted, a gyöke felől van. Pontos definíciót és történetet nem tudok. Érdekes viszont, hogy miért hívják a váltófelvágást váltófelvágásnak?
Előzmény: Járaszája (407)
division by zero Creative Commons License 1999.10.29 0 0 409
ezt az már ide is beirom:
ha a Volános topicot olvastátok, láthattátok, hogy többször is panaszkodtam, hogy gyakran a 30-as busz a menetrendi követési idő kétszeresét tartja, ma esti tapasztalat:
várunk jó sokat a Keletinél, púposodik a busz oldala (BPO-372), 18:38-kor megjön a vezető, egy hölgy megkérdezi: "Most már csak félóránkért jár?"
vezető: "Nem félóránként, egészen pontosan 14 percenként."
A menetrendben 18-19 között 6-8 perces követési idő szerepel!!!!!!!
Akkor most titokban végrehajtották azt a 40%-os járatcsökentést?????????
SzigDani Creative Commons License 1999.10.29 0 0 408
Érdekességek a panellel: egész jó állapotban van a Lágymányosi utcánál a Bartókon, meg a Nagysándor- Vörösmarty sarkan Erzsebeten. Ív+hupli+autók, és megy!
Járaszája Creative Commons License 1999.10.29 0 0 407
NZA!

Nehogy megharagudj! Csak a villamosok vedelmeben rosszallom ezt a valto-lassitast, mint ahogy Dlala is irta, az emberek megutaljak a villamost. Volt arra pelda, hogy a villamos allando jeleggel lemaradt a zoldhullamarol: amire en emlekszem, amikor az 1-es vegallomasa meg a Nepstadionnal volt, amikor a vezeto megkapta az inditasjelzest (a jelzolampahoz szinkronizaltan), ajtocsukas, keresztul a gyalogatkelohelyen (jelzolampa), aztan a valton 5-tel(!) aztan mire a Mogyorodi uthoz ert, mar le is maradt a zoldrol. Az utas meg bosszankodik, hogy megint masfel percet ul feleslegesen a villamoson. Jo persze, kimelni kellett a valtot, de halistennek nem sokaig volt ra szukseg. Egyebkent aruld el hogy mi a gyokirany, es a csucsirany, bar azthiszem ez az utobbi egyertelmu, a masikat kizarasoso alapont ki lehet talalni. De miert hivjak a gyoriranyt 'gyok'-nek, mirol kapta a nevet?
A villamosterheles osszehasonlitasban csak azert mondtam, hogy 'jatek' a szamokkal, mert Bp. legerosebb villamosait allitod szembe a kulfoldi peldakkal. En meg nem jartam Milanoban, lehet hogy ott ritkabban jarnak a villamosok. Az en emlekeim Munchenbol, Amszterdambol es csehszlovakiai varosokbol valok, es ugy emlekszem, hogy a villamosok jaratsurusege osszemerheto a Bp-ivel, ha nem is a koruttal, vagy a korterrel. Pl. az 59-es fobejaratnal levo visszafogo valtojan biztosan nem megy tobb tengely 100-nal orankent (talan a holnapi nap kivetelevel). Nyitott felepitmeny, akar nagyvasuti is lehetne. Miert kell ilyen lassan menni? (Az mas kerdes, hogy egyaltalan minek ez a valto, amikor a ujabban a halottak napi forgalomban sem hasznaljak - 59A.) Egyebkent beszelunk itt a levegobe adatok nelkul (bagojj!) a meglevo villamsok adatairol. Nem tud valaki olyan helyet, ahol a vilag villamosvonalainak uzemet ossze lehetne vetni, pl jaratsuruseg, ferohely, jarmuvek, jegyarak, halozathossz, stb. szempontbol?
Carpy! A nagykoruton tenyleg nem jon minden lampavaltasra villamos egesz nap, de van olyan is csucsoraban, hogy szinte (!) minden ciklusban jon. Amugy eleg nehez lehet erre menetrendet csinalni, hogy vagy masfelpercenkent indithatnak egy villamost, vagy ennek tobbszorosekent, nem? Es meg azt is ird meg, hogy mi a kulonbseg a kapacitas, meg a ferohely/ora kozott?

Előzmény: NZA (379)
Mikó Creative Commons License 1999.10.29 0 0 406
Apropó 14-es!

Naponta járok vele Domus és Káposztás között. Két szakaszon igen lassú: Angyalföld aluljáró és Tél u., illetve Görgey Artúr utca végig. Tudja valaki, miért, illetve változni fog-e ez a közeljövőben?

Mikó

Előzmény: division by zero (405)
division by zero Creative Commons License 1999.10.29 0 0 405
nagypanel: a 14-es a felújítás elött ki is siklott velem, a Béke tér elött, pár métert úgy ment, de mire megállt, addigra visszadöccent, a vezető körbejárkálta, aztán mentünk tovább...
ott azt hiszem 10-es lassújel volt azon a szakaszon (max annyival is mentünk)
Előzmény: GTS (401)
John Howard Creative Commons License 1999.10.29 0 0 404
Ha lassabban mennek, biztos jobban kímélik a pályát, ez nem vitás. Azonban lehet, hogy a menet közbeni dinamikus rezgések, és járműlengések csak egy bizonyos, relatíve alacsonyabb sebességnél adódnak úgy össze (interferencia-jelenség), hogy az siklást okoz, míg magasabb sebességnél más jellegű, vagy semmilyen lengés nem alakul ki. A nagyvasúton több ilyen baleset volt, ami bizonyíthatóan nem következett volna be, ha lassabban, vagy gyorsabban ment volna a szerelvény. Ajénlom e témában a Hazai és kölföldi vasúti balesetek c. könyvet.

Visszatérve a villamosokra: mivel a vasútitól kis mértékben eltérő a kerékprofiljuk, (nyomkarima-magasság, keréktalp-kúposság), meg a sínek is csak kevés helyen nagyvasútiak, ott nem biztos, hogy ugyanez a helyzet, pláne Phönix-síneknél, és persze nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a vágányívek itt tényleg egy nagyságrenddel szűkebbek, mint a vasútnál.

Üdv:
John Howard

Előzmény: NZA (390)
NZA Creative Commons License 1999.10.29 0 0 403
A Duna hidakon (valoszinuleg az Arpad hid kivetel) folfele 30 km/h, lefele 20 km/h van engedelyezve. A Szabadsag hidon az UV-k ezt nem tartjak be (nincs sebessegmero), de a 4-6-osok nagyon precizen szoktak tartani. (Tehat feluton mindig lefekeznek!)
Előzmény: lazar (402)
lazar Creative Commons License 1999.10.29 0 0 402
A Petofin azt hiszem 30 legalabbis, ennel tobbel meg sohasem
lattam menni oket (hatulrol figyelelve a vezetot). A Szabadsagon meg 10-es lassujel van kituzve. Az Arpadon
szerintem nincs korlatozas.

Armand

Előzmény: GTS (401)
GTS Creative Commons License 1999.10.29 0 0 401
Ilyen nagypanel megsüllyedést láttam én is az 1-esen, az Árpád-híd és Népfürdő u. között, az Óbuda felé tartó vágányon. Szép nagy V alak, a villamosok csak 10-el mehettek ott (lassújel is kint volt), de így is majdnem kiugráltak a sínből... Azóta (ősszel, amikor a Domus előtti fordítót szüntették meg) megcsinálták. Egyébként mennyivel mehet a villamos a Duna-hidakon?
DLala Creative Commons License 1999.10.29 0 0 400
Spec. a 2-es vonalán lévo váltók többségét is lehetne cserélni seperc alatt, terelés sem kell, éjszaka pedig az sem jár.
Ezek szerint a metrónál folyamatosan karbantartják a pályát, foleg a váltókat. Miért a villamos akkor a mostohagyerek, aminek a pályáját csak akkor újítják fel, ha már teljes hosszában tönkrement?
Olvastam SzigDani dolgozatában 35 meg 5%-os állapotú pályákról a HÉV-en. Mit jelent ez a százalék, hogyan lehet ezt eldönteni?
Előzmény: NZA (388)
NZA Creative Commons License 1999.10.29 0 0 399
Pedig az Oktogoni valto emlekeim szerint 30 km/h-ra van engedelyezve. Igaz hogy az egy lezart valto, es gyokiranybol jarjak.
Előzmény: division by zero (395)
division by zero Creative Commons License 1999.10.29 0 0 398
és mi lesz az 1-essel? igaz nem a város legrosszabb pályája, de egy "gyorsvillamos"-hoz elég szar, lesz majd valaha itt is "körúti" pálya?
Előzmény: NZA (397)
NZA Creative Commons License 1999.10.29 0 0 397
Tudomasom szerint egyaltalan nem volt olcsobb a nagypanel a korabbi kispanelnel. Elonye az volt, hogy gepesiteni lehetett a fekteteset (tul. ez volt az egyik szabadalma a BKV-nak, hgy megepitette hozza a fekteto geplancot). Amikor kitalaltak, akkor eppen akkora mukaerohiany volt, hogy az erte meg, hogy gepesitik a fektetest.

Tovabbi problema a nagypanellel, hogy ha a nagy forgalom lenyomkodja a tombsineket (ha pl. raengedik a kozuti forgalmat), akkor a kerek nekiall a panelbe epitett acelvajun futni, ezzel teljesen osszetori azt. Ezutan viszont a tombsinek kezdenek el mocorogni a nem szilardan allo vajuban.
A panelek nincsenek rogzitve: idonkent fol-le elcsusznak a panelek (kulonosen azok, amik alol az eso kimosta a foldet) - igy hatalmas ugratok keletkeznek a palyan. Esoben egyebkent sok helyen latni, hogy a rossz szigeteles miatt, ha ramegy a villamos a panelre, sugarba spriccel fol a viz a reseken.
Emellett a nagypanel elso verzioja (pl. ami a 14-es vonalan van Ujpesten) nem birta telen a sozast sem.

Előzmény: SzigDani (394)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.29 0 0 396
Ezért kellene a villamosokat az úton, a buszokat pedig a síneken járatni :)
Előzmény: SzigDani (392)
division by zero Creative Commons License 1999.10.29 0 0 395
mi a helyzet a kisföldalatti oktogoni váltójával? nem szoktam extra lassítást érzékelni előtte, és döcögést se...
SzigDani Creative Commons License 1999.10.29 0 0 394
Gyorsan lehet fektetni, es olcso. Amugy ha jol megcsinaljak, nem annyira rossz, foleg a kisebb forgalmu vonalakon. Erdekes, hogy a Gellert rkp-n asszem az epites ota nem nyultak hozza!
Előzmény: division by zero (393)
division by zero Creative Commons License 1999.10.29 0 0 393
amiket felsoroltatok, én is ilyesmi bajokat látok a panelos vágányokkal, de akkor miért jó? olcsó?
Előzmény: SzigDani (391)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.29 0 0 392
NZA: a 24-es beleszallt az ivbe ugy, hogy ment vagy 40-nel. Ott az iv miatt siklott ki, _nem_ a valto miatt. A tag ugy gondolta, hogy a sontot nem erzekeli a lazavezetek, es atment alatta. Minthogy erzekelte, a valto kiterobe allt at, es mar nem volt ido rendesen lefekezni.
A ROLA-rol azt hallottam, hogy egyszer Gyorben vki raengedte a ROLA-t a valtokra, mikozben vartak vmi EC-t. Az ugyen nem keshet, es a nevezetes "Terdre, imahoz!" felkialtassal megsomtak ugy jo 40-nel. Csodalkoztak, hogy nem siklott ki.
Valahol olvastam bizonyos vizsgalatokrol a kiterok es a villamosok kozotti kapcsolat okan. Ugy tunt, hogy tobb, mint linearisan no a rezges a sebesseg novekedtevel. (Most lehet, hogy baromsagot mondtam, mert lin-log tengelyek voltak, es ugy volt tobb, mint "linearis", de a lenyegen nem valtoztat) Szoval a villamos nem tesz jot a valtoknak. Erdekes modon a busz meg az utaknak... A 280-asnak ugy tudom, nagyobb a tengelynyomasa az engedelyezettnel.
Nos, Urak, lehet anyazni, ha most valami rosszat mondtam! :))

SzigDani

SzigDani Creative Commons License 1999.10.29 0 0 391
Igen, Adam, a lorinci kocsikat is megnezzuk feltetlenul.
Bagojj: mintha igy mondanak, hogy jo huzasa van, vagy mas neven eleg merev. Az is baj a panellel, hogy nincs odarogzitve, ezert is ugrik ki. Ha meg osszezsugorodik, akkor torik, es nincs negativ visszavezetes.
NZA Creative Commons License 1999.10.29 0 0 390
A 2420+21 mar egyszer volt a Feher uton, de akkor nem csinaltak vele semmit.
Egyebkent kulon erdekes, hogy ha tizablakos lesz vajon fabol epitik-e vissza a kocsi oldaloszlopait, vagy acelbol. (A 1074-es peldaul csak utanzata az eredeti villamoskocsinak, mert meghagytak a kocsin az acel oszlopokat, csak a kulsejet alakitottak at a favazashoz hasonlonak). Esetleg maghagyjak minden masodiknak a mai acel tartooszlopokat rajta, es csak az ablakokat felezik meg.
Kisiklas: tenyleg nem tudok mit mondani. Nem tudom, hogy ha a villamosok 40-nel mennenek at a valton, akkor mennyire mennenek tonkre a valtok vagy siklananak ki a villamosok. Jozan esszel ugy gondolna az ember, hogy ha ovatosan mennek, akkor jobban kimelik a palyat. Es az is biztosan igaz, hogy ha 40-nel siklik ki valami, akkor sokkal nagyobb balesetet tud okozni mintha 10-zel (lasd 24-es es a gyogyszertar).
Előzmény: John Howard (389)
John Howard Creative Commons License 1999.10.29 0 0 389
Ha a 2420+21-et kibányászták a Ferencvárosi remízből, talán tényleg történik vele valami... :)

A váltókkal kapcsolatban: mozd.vez. ismerősömtől hallottam, hogy a Ro-La kocsikkal is sok gond volt a kitérőirányú váltókon, rendszeresen siklottak az apró kerekek miatt. Már csak 5km/órát engedélyeztek, de a siklások száma még inkább nőtt. Aztán valakinek eszébe jutott, hogy a kocsi mozgásdinamikáját a Műegyetemmel is megvizsgáltassák, és arra jöttek rá, hogy MINIMUM 40-nel kell venni a kitérőirányt. Azóta állítólag nem is siklott ki egy sem.

Nem lehet, hogy az említett esetben (Ganz-csuklós harmadik forgóváza siklott a Boráros téren) is valami ilyesmi lehet az ok? Talán túl lassan mennek át?

Üdv:
John Howard

Előzmény: NZA (385)
NZA Creative Commons License 1999.10.29 0 0 388
Na, azon a valton 10 van engedelyezve (Kozgaz felol 2A felreallasa). Ez (ha nem kevertem ossze) a csucs iranyu vagighaladas a valton, ott 10 km/h van engedelyezve. A masik iranybol lenne 15 km/h.
Azt mar le sem merem irni, hogy ezen kivul milyen egyeb lassitasi kotelezettsegei vannak a villamosnak...
Metro: ott ejszaka seperc alatt kikapjak az elkopott sint, es az ujat visszateszik. Nincs semmi forgalomlezaras, utfelbontas, villamospotlozas. Viszont ott is surun cserelik a valtokat.
Egyebkent nem vagyok abban szakerto, hogy jobb minosegu-e Kolnben a valto, de emlekeim szerint nem sokkal kulonbozott a Nagykorutitol. Az teny hogy nem volt az aszfalt mellette berepedezve... (habar ez szerintem mellektunet.)
Es - meg egyszer modom - engem is zavar, ha docog a tuja.
Előzmény: DLala (387)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!