Keresés

Részletes keresés

NZA Creative Commons License 1999.11.11 0 0 740
Nos, az osszes haboru utani felvetelen valamilyen rejtelyes okbol a tavosok midig vegyesen voltak kotve (egy BSzKRt-os egy Lorincivel). 2 foto:
http://galahad.elte.hu/~nza/tavos
Az UV beveszi a kanyart a Pongrac uton, tobbszor vol 3-mas UV a 29-esen.
Előzmény: John Howard (738)
illesf Creative Commons License 1999.11.11 0 0 739
Namost, nekem egy panasonic autoradiom van, es Miskolcon kozvetlenul a KT8D5 mellett visit, ha a Kossuthot
hallgatom. Na most, vagy neked van nagyon szuper radiod, vagy nem figyeltel, hogy kozephullamrol beszeltem.
Egyebkent minden kapcsolos (szaggatos) tapegyseg zavarokat kelt, amig nem szamitogep mellett dolgoztam (kb
92-ig), addig lelkes hallgatoja voltam a Calypso radionak, azota sajnos nem tudom hallgatni, mert a szamitogep tapja
elnyomja.

Ize... komoly tema... de talan nem ez a legkomolyabb dolog, amirol nagyon vitatkozni kene :)))))) Attol, hogy radiot hallgatsz, meg nem lesz se gyorsvillamos, se KT8as a Rakoczi uton :))

illesf_kotekszik:)

Előzmény: Járaszája (722)
John Howard Creative Commons License 1999.11.11 0 0 738
Akkor mégiscsak jól láttam én, hogy az első kocsi líra-szedőjű! Azt hittem a monitorom rossz. Biztos vásár volt, azért kellett a 29-esre nagy befogadó-kapacitás. :)
Jól emlékszem, hogy '68-ban volt a Mezőgazdasági Világkiállítás? Biztos arra szedték össze, azért ilyen felemás, de tényleg, miért nem UV? Lehet, hogy nem bírta volna a kanyart a Pongác úti vasúti híd után? De Ganzok is jártak arra a 29-esen, pedig azok állítólag kényesek az ilyenekre.
Előzmény: NZA (729)
illesf Creative Commons License 1999.11.11 0 0 737
Jaraszaja: GZL-400: ugy tudom, hogy ennek mar regebben leloptak a rendszamat, es ezert kapott ujat. Vagy 2 eve talan.

FI

Előzmény: Járaszája (708)
John Howard Creative Commons License 1999.11.11 0 0 736
Megnéztem, mégsem ott van. :(
A Golgota utca olyan keskeny, hogy alig fértem be a kocsival, és az út szélére (nem a szegély mögé) kanyarodik a sín. Az ottani épületek tipikusan a huszas években épülhettek, ezek meg, a képen, mind a kettő, a "tanácsház" is, meg a villa is az ötvenes években. NZA, nem lehet, hogy "kölcsön"-szerelvény ez valami más járaton? Igaz, akkor sem tudom, hol van!

Üdv:
John Howard

Előzmény: illesf (724)
illesf Creative Commons License 1999.11.11 0 0 735
Szerintem inkabb 44-es meghosszabbitas. Az hasznosabb lenne. Es nem is lenne neki muszaly mindenhol megallnia a Bosnyak es a Keleti kozott. Meg hat ugy nem nagyon lehet villamosforgalmat szervezni az Erzsebet Királyné utjan, hogy 30-as a palya :((

FI

Előzmény: NZA (700)
NZA Creative Commons License 1999.11.11 0 0 734
"Buszok. Most láttam a 22-esen egy 415-öst, GZL-400 rendszámmal. Ezt hogyan kapta? Nem arról volt szó, hogy BPI és BPO mezőket használhatja a BKV?"
Errol el is feledkeztem. Ha jol tudom errol a buszrol a rendszamgyujto brigad szedte (lopta) le rola az eredeti rendszamot, igy kapott (tavaly, tavalyelott?) uj rendszamot.
Előzmény: Járaszája (708)
NZA Creative Commons License 1999.11.11 0 0 733
Ugy tudom, hogy a 61-essen valamikor gondolkodtak azon, hogy lenne ket jarat belole, az egyik minden paros, a masik minden paratlan megalloban allna meg, nahany kozbenso helyen padig mindketto.
Meg egy agymenes: mi lenne, ha az 56-os vonalan lenne villamos gyorsjarat? Ha a gyors es a lassu egymas mogott indulna el a Moszkvarol, szerintem ugy 6 perc kovetesi idonel pont Huvosvolgyig utolerne a gyors az elozo lassut.
(Megjegyzes: ugy tudom Drezdaban uzemel villamos gyorsjarat is (51-es szamon, 20 perces indulassal). A 10 percenkent jaro villamosok koze sorolnak be. Persze ott egesz nap kotott menetrend van.)
Előzmény: illesf (732)
illesf Creative Commons License 1999.11.11 0 0 732
Errol az jut az eszembe, hogy ott a Tetenyi ut (jé, ékezetek is vannak :)), ott be lehetne vinni egy villamost a kiterotol, ami mindjuk esetleg a MAV palyat is igénybe vehetné, es irany Campona, avagy Nagytétény. Amugy a 18-ast én sem értem.

Más: ismét egy brnoi példát hozok fel: igen nagy a megállóhelyek egymásközti távolsága. Miért nem lehetne megcsinálni azt, hogy a 18-47-41 kihagyná mondjuk a Főv. müvházat, a Kalotaszeg utcát, és mondjuk az Albertfalva kitérőt??? Meggyőződésem, hogy egy ilyen hosszú vonalnak (mert ezek most is hosszúak) a külvárosi részeken GYORSvillamosként kellene funkcionálniuk. Vagy esetlegesen - mondjuk számítógépes forgalomszabályozással - meg lehetne azt is oldani, hogy a 47-es és mondjuk a 41-es haladjon ezeken a részeken, a 18 meg megálljon. (Bár ehhez a KRESZ meg az F1-est is módosítani kéne, és azt nem nagyon szeretik, sajnos, legalábbis villamosos szempontból.) Hja, és az 1-es a Szentlélek tértől az Árpád hídig nyugodtan mehetne 65-tel is (ha jó lenne a pálya :((( )

Illés

Netscape 3.0 rulez :))

Előzmény: SzigDani (683)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.11 0 0 731
OFF
Mellesleg visszanéztem, szó sem volt középhullámról, csak annyit említettél, hogy Kossuth. Az meg van URH-n is.
Hadd idézzem egy tanáromat az egyetemről: "Kolléga úr, erre most hadd ne mondjak semmit!" ;)
ON
Előzmény: Járaszája (722)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.11 0 0 730
Csak én látom a szmájlikat a soraim végén?

Felszab: Ha beragad a Kossuth utca, akkor ragadjon be a Petőfi is? Sőt, a hídra se lehessen felkanyarodni? Az Astoria egy dolog, ott ekkora forgalom mellett sosem lehetlesz elkerülni a dugót. Ellenben ha megszüntetnék az aluljárót, akkor garantáltan nem elhetne lejönni már a hídról sem, míg így ha az Astoriánál be is áll a sor, az Irányi utcába még le lehet szökni.

Mozgássérült: Neki is megvannak a mozgásszabadságra vonatkozó jogai, tehát nem szabad azt megcsinálni vele, hogy ne tudjon felszállni a buszra, csak azért, mert ő pl. tolókocsival tud csak mozogni. Jelen pillanatban, leszámítva azt a néhány alacsonypadlós járgányt, semmilyen járműre nem tud felszállni, így az üresre sem.

KT8D5: Valóban, én FM-en hallgatom.

Előzmény: Járaszája (722)
NZA Creative Commons License 1999.11.11 0 0 729
Meg egy kicsit szovegelnek a Vittorio fele kepekrol (csak hogy a tajekozatlanabbak is ertekeljek, hogy mit is raktam ki)
http://galahad.elte.hu/~nza/vittorio/3534lin29.jpg
Tessek megtekinteni ezt a tavos szerelvenyt! Ez az UV ose (villamosberendezesben), 1930 korul gyartottak. Elol a kocsi lira szedos (korabbban BSzKRt-os volt), a hatso pantograf (ez pedig BLVV-s kocsi volt).
A lenyeg: 1965-tol kezdtek ezt a tipust selejtezni. A kepen lathato 29-esen mar viszont BKV cimer van, tehat a kep 1968 utan keszult. 1954-55-tol a tavosokat allando jelleggel osszekapcsoltak egy potkocsival (ami vezerlopotta lett alakitva), ami azt jelentette, hogy vagy ketkocsis, vagy negykocsis szerelvenyben uzemeltek. Itt viszont ismet haromkocsis! 1965 utan (tudomasom szerint) a KRESZ megtiltotta a negykocsis szerelvenyek kozlekedeset. Tobbek kozott ez is az oka a tavos kocsik selejteztesenek.
Szoval ezen a kepen szerintem kb. az utolso (!) tavosok egyike lathato, ami meg uzemelt Budapesten.
SzigDani Creative Commons License 1999.11.11 0 0 728
Bagojj: nem Lada lampa van rajta? :)))

Jaraszaja: potom egy lakotelep van a Floriannal. A buszvegallomasrol csak annyit, hogy amennyiben a HEV vegre eleri Pestet, ki fog busszal menni? Ott a gyorsvasut, a 34-es, 42-es meg javulhat lefele. A resztli meg kit zavar? A Florianon megkapjak a gyorsvasutat azt szevasz tavasz!
Szerinted hany mozgasserult van ma Magyarorszagon atlagosan?
Elmunkas ter? Kisse problemas, hogy mindossze a 76-os troli es a 133-as busz az, ami ott indokolja a megallot. Nyugatinal M3, V-2 (4-6:))), V14, V49, rakas busz. Utana az Oktogont nem kell megterhelni a gyv-al.

Bagojj es Jaraszaja! Lecci hagyjatok abba a szekalodast. Szepen mondja el mindenki a velemenyet, esetleg erveit, ha igy jobb, aztan vitatkozzunk. A veszexest hagyuk a Kossuth teriekre (hogy melyik epulet, azt mindenki dontse el maga:))))

SzigDani

szega Creative Commons License 1999.11.11 0 0 727
NZA, kukkants bele a mail-be! Küldtem egy képet.
Előzmény: NZA (721)
John Howard Creative Commons License 1999.11.11 0 0 726
Máris megnézem... :)
Előzmény: illesf (724)
illesf Creative Commons License 1999.11.11 0 0 725
Az egyik Brnobol kerult az USAba, kb. 3 eve. A Joo Ferit kerdezd, o le is fenykepezte ott.

FI

Előzmény: szega (723)
illesf Creative Commons License 1999.11.11 0 0 724
Hat ez pedig a Ganznal van, nemreg jartam ott, es a Konyves Kalman koruti vegen van az utcanak. Nehany hete nekem feltunt egyresz a kockaepulet, masreszt a kiszelesedo utpalya.

FI

Előzmény: John Howard (712)
szega Creative Commons License 1999.11.11 0 0 723
NZA, tudsz valamit a két eladott MILLFAV-motorkocsiról? Az egyik az USA-ba került (Boston?). Mi van velük?
Előzmény: NZA (721)
Járaszája Creative Commons License 1999.11.11 0 0 722
bagojj, tenyleg, ne haragudj, de nem figyeled meg amit, olvasol:

Csak ne fikázd a szellemi maszturbációt, mert Tőled jön az egyik leghangosabb "szellemi fitymacsattogás" ;)

Ezt mire irtad, mert en nem fikaztam a szellemi maszturbaciot, es vallatam, hogy en is elvezem, megha ertelmetlen is, tehat ha entolem jon akkor vallalom.

Gyorsvillamos: A kutya se mondta, hogy jó így a 73-asokkal, de az a villamos ne a 69-es legyen már, mint mondtam nagy a kerülő. Keresztbe kasul sok villamos pedig vagy túl nagy kínálatot hoz (ki fizeti azt meg?), vagy egyenként túl ritka követést.

Na, ezt elfogadom valasznak.

Felszab: Bravó, csökkentsd még az áteresztőképességet mindkét irányban! Ne haragudj, de ez tényleg nagy marhaság.

Ezt viszont nem fogadom el valasznak, mert szivesen vennek valami tenyt, ami valamit bizonyit, de ebbe az nincs, es es tovabbra is ugy gonodolom, hogy a Kossuth Lajos u. ateresztokepesseget az Astoria hatarozza meg, tehat ebben az iranyban nem lenne roszabb alujaro nelkul, ugyanannyi zoldidovel mint az Astorianal. Keresztiranyban pedig lehetne 3 savot csinalni, sot talan meg plusszban egy buszsavot, es ez jelentos kapacitast adna. Mas kerdes az, hogy az aluljaro a Petofi S. utca fele most is bedugul, mert a PS utca nem nyeli el az oda aramlo autokat. Tehat ebben az iranyban sem lenne kapacitascsokkenes. A hid fele kanyarodok, ha ket savrol kanyarodnanak, valoszinuleg eleg lenne, ezt meg azert gondolom, mert aki a hidra megy, az nagyreszt a Kecskemeti utca felol jon, es annak is veges az ateresztokepessege, tehat nem jonne ossze annyi auto ket felallosavon, hogy ne tudnanak kiurulni (mondjuk talan ez nem biztos, de a Kossuth L utca es a Karolyi M.-Petofi S. utcai forgalomnak megmaradna a kapacitasa). Szoval, ha indokolt ez az aluljaro, akkor annak mas indoka van. De szerintem nincs, persze ettol meg nem lehet betomni. Egyebkent Nemetorszagban Bp.-nel kisebb varosokban sokkal tobb kozuti aluljaro, alagut van, eleg jol lehet kozlekedni. Nalunk szerintem ennek utanzasara epitettek a Felszab terit.

Mozgássérült: Üres buszra sem tud felszállni, ezen gondolkodj el.

Ezt nem ertem, mind gondolkodjak el? Ez nem valasz arra, hogy most jo-e nekunk az alacsonypadlos IK412, vagy nem. Miert ne tudna felszallni egy alcsonypadlos ures buszra?

KT8D5-ön lehet (szoktam) rádiót hallgatni, kicsit zümmög amikor fékez.

Namost, nekem egy panasonic autoradiom van, es Miskolcon kozvetlenul a KT8D5 mellett visit, ha a Kossuthot hallgatom. Na most, vagy neked van nagyon szuper radiod, vagy nem figyeltel, hogy kozephullamrol beszeltem. Egyebkent minden kapcsolos (szaggatos) tapegyseg zavarokat kelt, amig nem szamitogep mellett dolgoztam (kb 92-ig), addig lelkes hallgatoja voltam a Calypso radionak, azota sajnos nem tudom hallgatni, mert a szamitogep tapja elnyomja.

Előzmény: Törölt nick (716)
NZA Creative Commons License 1999.11.11 0 0 721
A acelvazas amszterdami kocsi a 2624-es (talan). Ebben az a legnagyobb mocsoksag, hogy 2600-as kocsi nem maradt Magyarorszagon, tehat a BVVV G tipusa Hollandiaban uzemel.
Előzmény: szega (718)
szega Creative Commons License 1999.11.11 0 0 720
Szerintem a 64-esen egyik kanyarodó ív sem ilyen. Összesen kettő volt, nem?
Előzmény: NZA (717)
John Howard Creative Commons License 1999.11.11 0 0 719
Két helyen kanyarodott a 64-es: A Nagy Lajosról az Egressyre balra, de az Egressy másik oldalára, és az Egressyről a Vezér utcára jobbra. Ott elvileg lehetne, de: 1. nem látom a másik vágányt, pedig ott még kettő volt, egymás mellett; 2. a háttérben álló ház a mostani Paskál strand előtt állna, pedig akkor ott csak nagy pusztaság volt. (1972 óta lakom a Füredi úti lakótelepen). De az Egressyn sem volt ekkora "tanácsház".

Üdv:
John Howard

Előzmény: NZA (717)
szega Creative Commons License 1999.11.11 0 0 718
Aha, kettőt is eladtak a 80-as években, a rekonstrukciókor. Egy favázast (talán 2964), meg egy acélvázast. a favázason 23-es homloktábla volt. Hollandiában még képeslap is jelent meg róluk!
Előzmény: névtelen (714)
NZA Creative Commons License 1999.11.11 0 0 717
Nem lehet akkor a 64-es villamos vonalan valahol? Ott 1973 korulig Bukfenck jartak.
Előzmény: John Howard (712)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.11 0 0 716
Csak ne fikázd a szellemi maszturbációt, mert Tőled jön az egyik leghangosabb "szellemi fitymacsattogás" ;)
Gyorsvillamos: A kutya se mondta, hogy jó így a 73-asokkal, de az a villamos ne a 69-es legyen már, mint mondtam nagy a kerülő. Keresztbe kasul sok villamos pedig vagy túl nagy kínálatot hoz (ki fizeti azt meg?), vagy egyenként túl ritka követést.

Felszab: Bravó, csökkentsd még az áteresztőképességet mindkét irányban! Ne haragudj, de ez tényleg nagy marhaság.

Mozgássérült: Üres buszra sem tud felszállni, ezen gondolkodj el.

KT8D5-ön lehet (szoktam) rádiót hallgatni, kicsit zümmög amikor fékez.

Előzmény: Járaszája (708)
NZA Creative Commons License 1999.11.11 0 0 715
Amszterdam - megnezem, ott is valoszinuleg 600-750 V korul van a feszultseg (a 600 V a legvaloszinubb, ez a legelterjedtebb).

Valtofesz: tulajdonkeppen igazad van, csak mi elonye van 600 V valtoaramnak a 600 V egyenaramhoz kepest. Akkor lenne elonye a valtoaramnak, ha lehetne csokkenteni a halozati vesztesegeket (azaz a felsovezetekben folyo aramot) - ehhez viszont a halozati feszultseget kene megemelni. Ilyen nagy feszultseget viszont
1. nem lehet varosban kilogatni az utca kozepere (szigeteles, beleakad a tuzolto miegymas)
2. nem lehet raereszteni a motorra. Megoldas lehetne az egyeniranyitas, de en meg 25 kV-os egyeniranyitorol, kondenzatorrol nem hallottam. (A Gigant ugy mukodik kb. ahogy leirtad, de azzal kezdodik hogy a trafo ertelemes 1000 V koruli feszultseget csinal belole).
Azonban a kisfeszultsegu egyeniranyito + szaggato OK lenne, de nem mindegy eszerint hogy az egyeniranyitot magaval cipeli a villamos (ezzel novelve sulyat), vagy gephazba tesszuk.
Szoval ez igy teljesen folosleges atalakitasnak tunik.

Előzmény: Járaszája (708)
névtelen Creative Commons License 1999.11.11 0 0 714
"Milyen feszültségek vannak más villamosokon, pl. Amszterdamban, ahol két
Bp-i kocsi is fut?"

MICSODA????????????
MAGYAR VILLAMOS AMSZTERDAMBAN????

Előzmény: Járaszája (708)
szega Creative Commons License 1999.11.11 0 0 713
Egyetértek az esszé végefelé leírtakkal. Tartok tőle, a nálunk fejlettebb országokban is előbb volt elfogadható színvonalú tömegközlekedés, és csak utána alacsonypadló, meg mindenféle elektronikus kütyü. Pl. a jegylyukasztó, amibe sietősen tutira nem lehet beletalálni a jeggyel. Plána tömegben! A réginél legalább a gravitáció segített.
Előzmény: Járaszája (708)
John Howard Creative Commons License 1999.11.11 0 0 712
Hello Mindenkinek!

A Delej utca - Golgota utca sarok nekem is megfordult a fejemben, de ez biztos nem az. Esetleg lehetne a hurok elején, a Bláthy Ottó - Golgota sarok, de a Golgota ennél keskenyebb, és ott nem a "járdára" megy a vágány, csak az át szélére. Meg aztán a háttérben álló kétemeletes társasház nagyon zuglói... Sajnos, nincs tippem, de valahogy azt a homloktáblát én 67-esnek érzem. Márpedig akkor csak Pestújhely marad, de ott már akkoriban sem ilyen volt a hurokvágány. (Miért megy fel a járdára a villamos? És ilyen lapos szögből honnan érkezik?) Azt a bal oldali nagy épületet (tanácsház? iskola?) biztosan sokan ismerjük, csak nem ugrik be, hogy hol áll. Mindenesetre ez a viszonylag széles, kockaköves út nem folytatódik a háttérben egyenesen, és a Nap állásából úgy tűnik, az utca kábé észak-déli irányú. Szóval, passz. :(

Más: Újpalotán egészen a Pólusig tervezték meghosszabbítani a 44-est, pár éve láttam egy ilyen tervet, onnan végigmenne a lakótelepen, a Körvasút alatt aluljáróban, majd Thököly, Baross tér. Szerintem ezt kellene tovább vinni a Rákóczi - Erzsébet hídon, egészen Kelenföldig, a Camponától meg a 47-es jönne be egészen a Nyugatiig, vagy a Lehel térig. Így bagojj is örülhet, mert most már három nagy bevásárló központot is fel tudtam fűzni két villamosvonalra, és még ott van a Skála is!!! :)))

Üdv:
John Howard

Előzmény: szega (707)
szega Creative Commons License 1999.11.11 0 0 711
NZA, olyan vagy, mint a villám! A kontrollert én is hallottam.
Előzmény: NZA (709)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!