Mitől életveszélyes? NKH is áldását adta a típusra, sorozatgyártási engedéllyel rendelkezik a paphegyi műhely.
Annak a bizonyos Bax-nak sérült az egyik forgóváza, lépten-nyomon kisiklik. (Hamarosan jóra fordul a sorsa, majd az Iletékes Elvtárs nyilatkozik róla.)
A vécétlen, koszos végállomások léte valóban komoly negatívum, amúgy harmadik éve járok hozzátok, a fejlődés határozottan észrevehető, a hajtánypálya pedig abszolút tízpontos, mind az ötlet, mind a megvalósítás:)
Sajnálom, hogy csak negatív élményeid vannak a királyréti vonallal kapcsolatban, és továbbítom a munkatársaimnak is az észrevételeidet. Az utasokat nem mi sűrítettük, maguktól jöttek, nyilván mert veled ellentétben nekik vagy ismerőseiknek pozitív élményeik is voltak. Ezek az általad marhavagonoknak nevezett személykocsik sem lettek volna, hogyha az általad lehúzott cég nem gyártotta volna le a BAX-ok mellé, hogy a megnövekvő nyár eleji és őszi forgalmat lebonyolítsák (ugyanis kevés volt a kocsi). Tegnap 12.30-kor betoppant hozzánk egy kb. 30 fős csoport, akik a legnagyobb forgalmú vonatunkon próbáltak utazni. Kb. 4-5 perc alatt hoztunk még egy plusz kocsit a szerelvényhez. Ezt nem biztos, hogy minden kisvasúton megcsinálnák, pláne MÁV-nál nem, igaz, itt, Királyréten sem oldható meg mindig.
A legtöbb vonatban el lehet szállítani babakocsit, főként, ha a zöld kocsik futnak. Volánbusz Kismaros és Királyrét közötti járatain ez azonban már bajosabb. Az általad említett zsáner busztársaság egy nem olyan régen közlekedett járata sikeresen belehajtott a buszmegálló táblába, engem is majdnem letarolva. Egy reggeli járatuk rendszeres késése és kimaradása miatt több Szob vagy Párkány felé dolgozó kénytelen gyalogolni, vagy korábban kelni. A morgói, a szokolya-liget utcai és a kismarosi megállók kivételével mindegyiknél sz@rrá fagysz a szélben, esőben, hóban, mert nincsen beálló. A kisvasútnál Szokolya-Riezner és Hártókút kivételével mindegyik megállóban van beálló. A szolgálatos MAN több hónapon keresztül berepedt szélvédővel közlekedett. Hétvégén előveszik a szép buszaikat, de hétközben egyes járatokon szutykos gépek is gyakran előfordulnak... Nem a Volánt akarom lehúzni, csak azt ecsetelni, hogy az általad jobb szolgáltatásnak titulált szolgáltatás nem biztos, hogy jobb.
A WC-t az önkormányzat üzemelteti a parkolóban, az sajnos csak hétvégeken van nyitva. Ez engem is érzékenyen érint, mert én általában 10-12 órákat dolgozom fent.
A menetrendek minden egyes menetrendváltozáskor ki vannak rakva, azonban kevésbé kedves embertársaink előszeretettel lopkodják, szétszaggatják, így ez egy örökös szélmalomharc, megjegyzem, a Volánbusz is így van ezzel.
A hajtánypályán nyitva tartási naponta több, mint száz jegyet vásárló utas megfordul, ami azt jelenti, hogy kb. 50-60 kört tesznek meg egy nap alatt a hajtányok, ami nem sok. A forgalomból adódóan olykor-olykor előfordul, hogy nem sikerül rögtön kiszűrni és levenni egy meglazult láncú hajtányt, ezek ugyanis általában nem álltukban romlanak el. Ilyen esetben általában fel szoktam ajánlani egy ingyenes kört egy jó hajtánnyal, persze már akadt olyan peches ember, hogy azon is elromlott valami (negatív világképed alapján nem csodálnám, ha pont te lettél volna az). Sajnos olyan emberek is akadnak, akik szabálytalanul használják a hajtányokat, és hiába mondja el nekik az ember, hogy a max. sebesség ennyi meg ennyi, a fékút pedig X méter, jelentősen nagyobb, és a célban nem tudnak megállni rendesen. Hála Istennek, belőlük nem sok akad egy-egy üzemnapon. A hajtánypályáról az emberek 99%-a megelégedettséggel szokott eltávozni, de az volna a jó, hogyha ez 100% lenne, én a részemről ezen dolgozom.
Nem biztos hogy egy pusztuló kisvasútra lenne jellemző az, hogy gyakorta szerveznek esti programokat, együttműködne a környező rendezvényekkel, vagy saját maga szervezne. Tökéletesek sem vagyunk, s ha kellemetlenségeid adódtak, elnézésed kérjük, és reméljük, hogy a felmerülő problémákat továbbra is megosztod velünk.
Daveee? Mióta vagyok, Dave? :P (...Bocsi, ha nem rám gondoltál! :) ) Amúgy én sem voltam. Mentségemre itt egy kép máról (ha már nem Hármashegyalja), a hortobágyi kisvasútról:
Én a Bükköt is szívesen lezárnám az autók elől, fizetősen és nem fizetősen is, sehogy se lehessen behajtani.
Túl sok a szemét az autós "turisták" után. Jellemzően tipikusan azokon a helyeken van a legtöbb szemét eldobálva a Bükkben is ahol kocsival lehet parkolni, vagy nincs messze az úttól...
Feltettem egy csomó nyári képet a www.gportal.hu/bergur oldalra. Ott a képeken belül a hajók, a szergrjek, nnohabok,púposok és kis dízelek, a hajóbúcsúk, a külföld és a motorkocsik között vannak képek.
Az IC-n kénytelen voltam első osztályra venni jegyet, de még ott is macera. Folyton jön a büfékocsis és nyüszít, hogy nem tudja tolni a cuccát a soron. Szétkapcsolva az asztal mellé be tudtam tolni egyet, a másik meg a folyosón. Áhh.... tragédia.
Királyrét, fejlesztések témája: -szerintem sok fejlődés volt a vonalon, kritikák ide vagy oda. A mérleget pozitívnak érzem, sok évre visszatekintve. A mostani csapat lelkesebben csinálja, mint egészen régen a korábbiak. A hajtány problémát én is tapasztaltam, meg a síncsavarokat is ki tudtam volna húzni itt-ott. De látom a virágokat az állomásokon, az új építésű kocsikat (bár én speciel nem csípem a zötyögésüket), a gőzöst, és még sok más apróságot.
De most már, én is qrw@ kiváncsi lennék, hogy mennyibe van a 1 menet gázolajjal, személyzettel, pályafentarással, karbantartással, stb? (Bár ehhez az utasnak már semmi köze.)