Keresés

Részletes keresés

NZA Creative Commons License 1999.11.15 0 0 789
A 61E-n valamikor jart olyan csuklos nagyajtos Ikarusz (? IK 282), ami hatul egy ablakmezovel hosszabb volt. Amiatt, hogy a hatso reszen ne legyen nagyobb a tengelyterheles (azaz nem okozzanak tobbletsulyt az utasok) hatul ezen is dupla ules volt mindket oldalon. (Egyebkent ez az oka, hogy a farmotoros 435-osokon is hatul kevesebbutas fer el.)
A BKV ezt a ket buszt visszaadta Szekesfehervarra.
Előzmény: Carpy (788)
Carpy Creative Commons License 1999.11.15 0 0 788
Ha csak ennyi baj lenne a 400-asokkal... Mindenesetre amikor eloszor meglattam a 435-osokben a 2*dupla ulessort, dobtam egy hatast. A gond szerintem az, hogy az utasok mar megszoktak a buszokon, hogy az ajtok egyforman szelesek, a buszon vegig ugyanakkora a folyoso, stb. Joapam pl. mindig is a hatso ablakra tapadva szeretett utazni, az aktataska pont befert a korlat moge, kozel volt az ajtohoz. A gyermekkocsisok is megszoktak, hogy ott fel lehet ferni, a buszert hatulrol futokat is tagas ajto varta.
Erre jon a 435-os es felborul a rendszer. Nem mondom, hogy rosszabb, de szokatlan. Ra kell jonni, hogy a csuklos buszok hatso resze a hosszutavon utazoke, az eleje a rovidebbeke. Egyes videki varosokban vannak hasonlo belso berendezesu Merci buszok, azoknak csak 3 ajtaja van, abbol csak egy a hatso reszben, tehat a keskeny hatso ajto kimaradt. Tk nem lenne rossz ez az Ikarusokon sem, csokkenne talan az atmeno forgalom a szuk folyoson. Viszont zsufoltsag eseten csunyan bedugulhatna a hatso szakasz. Bar ez sokkal tobbszor fordul elo a videki varosokban, az emberek baratsagosabb viszonyai kozott megsem okoz gondot.
Velemenyem szerint a forgalmi sajatossagok alapjan bizonyos vonalakra egyedi tervezesu buszok ajanlatosak. A 61E-re pl. helykozi tipusu 435-osok, 2 ajtoval, sok ulohellyel.
Előzmény: Törölt nick (787)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.15 0 0 787
400-asok egyetlen hibája a dupla-dupla ülés a hátsó részben. Amúgy az alacsony padló nem csak a mozgássérültek miatt van, hanem egyszerűen gyorsul az utascsere. Másfelől az egyes ülések jobb oldalra tétele is ezt a célt szolgálja, ezáltal közelebb kerül az ajtóhoz a folyosó, gyorsabban szétszélednek az utasok az ajtó előteréből.

Más. Tegnap láttam dupla UV-t a Közvágóhídnál. 3332+3451 voltak, néhány manus, köztük egy rendőr mászkáltak rajta. Kocsival voltunk, tehát nem tudtam sokat nézelődni. A harmadik vágányon állt, asszem az a tároló.

NZA Creative Commons License 1999.11.15 0 0 786
A BPI-344 nem a korabbi 22-68-as (IK-415 - Kelenfold)?
Előzmény: EKÉS ANDRÁS (775)
NZA Creative Commons License 1999.11.15 0 0 785
http://galahad.elte.hu/~nza/indit/jelzes.htm
Remelem hamarosan a Gyuri honalpjan lesz viszontlathato...
SzigDani Creative Commons License 1999.11.15 0 0 784
NZA: köszi a magyarázatot, szentül hittem, hogy az U lehetett volna akár távos is. Amúgy logikus, csak ez zavart.

John: A képen az látszik (?), hogy az UV ütközője kitéríttetett a sínvályú fölé, majd a váltóvas beletétetett, így hozva létre a negatív visszavezetéshez szükséges fém-fém kapcsolatot. Persze ez nem lehet tükéletes, így ívet húz, ez látszik a képen.

SzigDani

Előzmény: John Howard (783)
John Howard Creative Commons License 1999.11.15 0 0 783
SzigDani!

Mi is történik a képen voltaképpen? A nagy szikrát látom, csak nem egészen értem!

Üdv:
John Howard

Előzmény: SzigDani (781)
NZA Creative Commons License 1999.11.15 0 0 782
Dani! A "V" betu jelentette a tavkapcsolasu szerelvenyt.
Az UV elso betuje pesig azert lett U, mert az jott a sorban. (3500-as (tavos) RV, 3600-as (Stuka) T, a kovetkezo uj tipus az U jelet kapta meg)
BBVV U tipus (1925-tol M IV) soha nem volt tavos (habar volt olyan - a soroksari S jaraton, ahol motor+pot+motorkent jart, valoszinuleg dogvontatassal).
UZ, UY - az U tipus altipusai. Mivel egyszer volt aluminium kocsi, igy a Z betut nem igazan hasznaltak tobbszor.
Előzmény: SzigDani (769)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.14 0 0 781
Most tettem fel egy új képet a Klub honlapra. Veperdi Tomi csinált egy fantasztikus felvételt arról, hogy mit kell csinálni, ha olyan retkes a sín, hogy nincs negatív. A kép a Thököly úton készült a nyáron. Címe: http://mkkk.kma.bme.hu/vill/7663ivtu.jpg

SzigDani

Előzmény: _mihi_ (779)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.14 0 0 780
A bejelentkezo szerintem az az ize. amelyik egy oszlopon van, es olyan, mint egy jelzolampa, csak eppen a haladasi iranyra meroleges. Majd megnezem, hogy hol van a Konyves fele a Mariassy kitero utan.
A férohellyel igazad van, tényleg jóval kisebbek az új buszok, sőt kevésbé érzed tágasnak őket. Felszállni én is a 400-asokra szeretek, utazni a 200-asokkal, főleg ha olyan szép a hangjuk, mint a BY 76-16-osnak. (Ennek csak az az érdekessége, hogy szombaton utaztam vele a 82-esen és gyönyörű hangja volt.)
Én sem láttam még működni az ajtónyitót a Tatran, de a KCSV-n is ritkán használják. Volt olyan, hogy valaki használni akarta, és csak ajtónyitást engedélyezett, a stupid barom meg lezúzta az ajtajat! A 24-esen ezert nem vallaljak a vezetok. A 2-esen is csak neha. Pedig meg kellene szokni, mert szerintem jo. Plane ha futenek...
Előzmény: Járaszája (772)
_mihi_ Creative Commons License 1999.11.14 0 0 779
Thököly-Hungária "luk": valami csőtörés vagy hasonló csatorna probléma volt, és óriási dugókat okozott az arrafelé vezető utakon, gondolom ezért aszfaltozák le gyorsan, amikor az FCSM kész volt, aztán a BKV rájött, hogy nem jó az ha a Zugló kocsiszín el van vágva a világtól. Ez utóbbit azért gondolom, mert akkortájt 1x láttam a tanuló UV-t a Thököly úton.
Előzmény: division by zero (774)
névtelen Creative Commons License 1999.11.13 0 0 778
egyezer bocsánat, hogy elböktem a htmlt... ez sikerült a legrondábbra... úgy jártam, mint amikor a "Törzsasztal fejleszési javaslatok" -ban javasoltam a prewiew funkciót... akkor is elrontottamm....:(
névtelen Creative Commons License 1999.11.13 0 0 777
10-es busz megszűnése...

Hallottátok, hogy aláírásgyűjtés indult a 10-es megmentésére?
Eltűnne a Fehérvári út-Budafoki út összeköttetés egy elég nagy részen... Aki a Fehérvári út környékén lakik (panelrengeteg), s esetleg a Budafokin dolgozik, az a közvetlen járat vagy az 1 átszállás helyett mehet gyalog, mert úgy gyorsabb, mint tömegközlekedéssel....

Megszűnő kapcsok, a Fehérvári-Budafoki út közt:
1. Vegyész utca (10-es)
2. Építész utca (10-es)
3. Hengermalom u. (3-as, nyomvonalmódosítás)

Megmaradó kapocs:
103-as, Hengermalom u. oda-vissza irányban. (amikor látom a 103-ast általában teljesen dugig van...)
Amatőr tapasztalat: a kötött menetrend bevezetése óta sosem láttam üres 10-est..

Egyszóval:
Megmenthető???
-jelen formájában, kis forgalmú vonalként
-nyomvonal-módosítással:
a, Etele-Hengermalom úton Kelenföldre
b, Galvani út-Andor u-Kelenföld (ezen az úton nincs busz..
c, Nem Móricz, hanem Népliget a vá.
(ez utóbbit nem tudom adattal alátámasztani, de egy biztos: Budafok-Alberfalva és Dél-Pest közt messze a leggyorsabb kapocs lenne!!! Jelenlegi alternatíva: 47-41 vill.+4-es vill.(skála)+mertó... a 47-es vill+metró: nagyon hosszú ideig tart..)
d, A 3-as Albertfalvánál totál tele. Amikor beér Albertfalvára, az 1. 10-essel közös megállónál megáll. Onnan 10-es: mindenhol megáll, 3-as gyorsjárat. Ez elég tiszesen javítana a Budafok-Nagytétényiek amúgyis katasztofális utazási sebességén, a 10-es is megmaradna, s lenne is utas rajta..Ez pont arra az indokra megoldás, amiért meg akarják szüntetni, csak épp így megmaradna, s a probléma is jobban lenne kezelve... /3-as zsúfoltsága picit csökken, utazási sebesség nő, kihasználtság egyenletes mindkét irányban..../

vagy valami más megoldás....kivéve, ha bejön a fafej hozzáálás: "a 10-es megszünik. miért? mert eldöntöttük........" illetve a "racionalizálás"-nak nevezett közlekedézüllesztés áldozata lesz...

utószó: Egy kis történelem: a 10-es busz már 1943-ban bizonyosan létezett. a kerülettörténeti könyv a HÉV és a 35-ös villamosvonallal együtt említi. Persze, nem ezért van rá szükség...

Szakik! megmenthető a 10-es? Van realitása ennek?
/vagy az 1 es busz, 33-busz, 9-es villamos után bekerül a legjobban reklamált megszűnt járatok közé?? Jé... a 9-es is pont erre járt...:( /

division by zero Creative Commons License 1999.11.13 0 0 776
nincs táblázatod, hogy miből mi lett?
Előzmény: EKÉS ANDRÁS (775)
EKÉS ANDRÁS Creative Commons License 1999.11.13 0 0 775
A minap Sallaiban láttam, hogy a bent lévő IK 260-as főjavított 03-54-re keresztelt busz elején és hátulján BPI-344-es tábla volt. Fotó lesz róla. Mi ez a baromság? A BPI-344 IK-415-lesz! Sőt bent volt a majdani BPO-344-is! Valaki valamit odabent nagyon összekavart!
division by zero Creative Commons License 1999.11.13 0 0 774
a Thököly-Hungária "luk" sztorija képekben
valaki tudja pontosan mi történt, miért kellett kiásni? és miért aszfaltozták be a vágányok helyét, majd bontották ki újra és tették be síneket? (helyes, hogy visszatették, de miért nem elöször?)
division by zero Creative Commons License 1999.11.13 0 0 773
a vasutas topicban készülő képernyő védő felkerült ide
rajzos kezűek lehet rámozdulni, villamosokat, buszokat, trolikat gyártani hozzá...
Járaszája Creative Commons License 1999.11.13 0 0 772
SzigDani, tenyleg kicsit darabos vagy. A kiserleti Tatran szoktam utazni az 59-en, de meg soha nemlattam, hogy mukodtettek volna az ajtonyito rendszert.
Hagyjuk a mozgaskorlatozottakat, en arra gondolok, hogy (a lepcsot leszamitva) a 200-as buszok belul jobb Lrendezesuek, tagasabbak voltak, es az uj buszokbol ezt csak surubb jaratkovetessel lehetne elerni.
Eddig azt hittem (persze hinni a templomban kell), hogy az UV egyszeruen annyit tesz, hogy Uj Villamos. Valamikor ez volt a projekt fedoneve, azt hittem ezert, es mintha egy villamosvezetotol is igy hallottam volna. (egyebkent az UV ose, a stuka T jelu volt, az U meg a T utan jon az ABC-ben, igy is logikus...).
Az, hogy a Lurdy-haznal a 23-as a Ferenckorut fele azonnal 'zoldet' kap, az lehet azert is, mert a fazistervet ugy talaltak ki, hogy kanyarodas utan utascsere, es kb akkor kerul sor a villamos szabadjelzesere. Egyebkent itt lattam multkor egy erdekes esetet. A Lurdy-parkolo mellet van egy valto, itt visszafogott a villamos, es jott volna a Konyves K. krt. felé. Csakhogy a 'laza' meg a valto elott van felszerelve, igy nem tudott bejelentkezni. Szegeny villamos kenytelen volt ott alni a jelzo elott, amig szembol nem jott egy masik. Az utasok meg anyaztak a megalloban, hogy miert nem jon mar az a hulye. (Gondolom a visszafogas oka is valami uzemzavar volt)

Szep almokat, SzigDani

Előzmény: SzigDani (768)
division by zero Creative Commons License 1999.11.13 0 0 771
volt egy "BKV a mozgássérültekért" járat, ez van még?
láttam vagy tucatszor, de utast max ha hármat az összes alkalom alatt...
SzigDani Creative Commons License 1999.11.13 0 0 770
A 23-asnál jó, mert ott a Ferenc körút felé úgy egy percet állnak a villamosok a Könyvesen, hogy bekanyarodhassanak, majd a jarmuerzekelo megadja nekik a kijáratot azonnal...
Előzmény: Járaszája (766)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.13 0 0 769
Még egy dolog: Asszem NZA írta, hogy az UV típusjel valójában U típusú távos motorkocsit takar. Érthető. A BBVV-s U-k távosak voltak? Mert pl. a BVVV F típusát is FM2-ként tartották később számon, meg ilyesmi. Szóval nem kavarás egy kicsit, hogy pont az U-t használták megint fel? Ezenkívül az UZ és az UY hogy jött ki. (UY: U de Yo, hogy ilyet is kitalaltunk:)))))))
SzigDani Creative Commons License 1999.11.13 0 0 768
Bocs, egy kicsit darabos leszek, mert itthonrol irok, es mert 35 oraja nem aludtam.

BKV+ ajtónyitó: megkérdeztem tőlük levlélben, aszonták, hogy a kísérlet Tatra bevált, de nincs pénz az ajtónyitókra.

Gondoltam, hogy előkerül a kerekesszék. Mozgáskorlátozott az ország lakosságának átlagosan 10%-a! Bevered a lábad, és nehezen lépcsőzöl. Más kérdés a kerekesszék.

division by zero Creative Commons License 1999.11.13 0 0 767
nekem úgy tünik, hogy általában müködik a 62-esen a rendszer
Előzmény: Járaszája (766)
Járaszája Creative Commons License 1999.11.13 0 0 766
"Vedd eszre, hogy az az autok a vasuti atjaro felol erkzenek." Eszrevettem, sot tudom is, hogy ez az oka annak, hogy ide nem telepithettek fedezojelzot. A vasuttal kombinalt kozuti forgalomiranyito berendezesre (rendes jelzolampara) lett volna szukseg, ami viszont tul draga lett volna a BKV-nak. A villamosnak bejelentkezes nelkul valoszinuleg rosszabb lett volna, mint igy, aktiv iranyitas nelkul. Viszont ha lett volna erzekelo a villamos erkezesenek eszlelesere, akkor tenyleg idoveszteseg nelkul haladhatott volna at a villamos. De ez kb. 15-20 MFt lett volna, hol eri meg ez a BKV-nak? (Ez zavar ebben a topicban engem, hogy hiaba latjuk a muszaki megoldast, ha a penzugyi hatteret nem ismerjuk) Mert most mi van: kicsit lassabb a villamos, neha csattan egyet egy autoval, fizet a biztosito, a villamosvezetonek meg levonnak a berebol. Tiszta haszon, nem?

"A megoldas a vezetok helyes arnyekolasa (Faraday-kalitka)." Igen a szaggatot, a motort lehet arnyekolni, mert amugyis egy femkasztniban vannak. De a felsovezeteken szepen kijon a zavar, es beteriti a kornyeket. Ezt valahogy talan ki lehetne szurni (valahol az aramszedo es a szaggato kozott lehetne egy szurot tenni), de biztos nem egyszeru feladat. Azert remelem, hogy az uj alacsonypadlos leendo villamosaink nem fognak ugy zavart sugarozni mint a KT8 Miskolcon.

Villamosjarmu erzekelok. Termeszetesen a lazavezetek helyett lehet mas modon is erzekelni a jarmuvet, peldaul hurokdetektorral, vagy ultrahangos erzekelovel. Ezekre van (volt? lesz? nemtudom pontosan, mert reg jartam arra) pelda a 62-es villamos vonalan, ahol villamos vezerelte jelzolampakkal probalkoznak (-tak, fognak). A lazavezeteknek a hatranya, hogyha veletlenul olyan valami jon, aminek nincs aramszedoje, akkor nem kap zoldet. Ez persze specialis eset. Kivancsi vagyok erre a Fonyod utcara, majd megnezem! De azt nem hinnem, hogy viszonylatazonositas mukodne a BKV villamosain barhol. Buszon volt ilyen, mint mar irtam, a 8-on (Philips Vehicle Taging), de ennek mar 10 eve, es meg is szunt, nem lett folytatasa. Persze azota van a BKV-nak mas jellegu rendszere (AVM) de az mas teszta, itt most azokrol volt szo, amelyek kozvetlenul lampat, vagy valtot allitanak.

Mikor jelent meg az elso pantograf szedo? Ha egyertelmuen jobb, akkor miert alkalmaztak a lirat is kb 50 even keresztul parhuzamosan (lasd kozepbejarau kocsik)?

Előzmény: NZA (761)
_mihi_ Creative Commons License 1999.11.12 0 0 765
Jó öreg 33-as busz... egyszer hallottam a Botondot a rádióban hallgatók kérdéseire válaszolni, amikor elismerte, hogy a 33-as és az 1-es busz a legjobban reklamált a megszüntettek közül, de hát a 33-as végig párhuzamos más járatokkal. Ez felettéb felháborított, mert, a Keleti után valóban ott a villamos, de a Lehel tér és a Keleti között a trolik igencsak más utcákban járnak, és ott szerettem a 33-ast. Mindenesetre a folyamatos ritkítással sikerült bebizonyítaniuk, hogy nincs is szükség rá és goodbye.
Előzmény: Carpy (764)
Carpy Creative Commons License 1999.11.12 0 0 764
A Thokoly uton annyi penzt fecserel el a BKV, hogy elkepeszto. Hihetetlen, hogy mekkora sutasag a Bosnyak teren vegallomasoztatni a 7-es buszokat. Ha a piros 73-ast es a 7-est osszevonnak, azzal nem romlana a szolgaltatasi szinvonal, megis felszabadulna kb. 6 db 435-os, a kilometerteljesitmeny pedig kb. napi 1500 km-rel csokkenne. Ez kb. annyi, mint amennyit megsporoltak a 33-as busz megszuntetesevel.
Ezert vagyok azon a velemenyen, hogy a BKV-nel igencsak nem jol fogjak meg a dolgokat, es feltetelezem, hogy folottebb szuklatokoru egyenek ucsorognek a megfelelo helyen. Egyes helyeken a fogukhoz verik a garast, mashol meg eszmeletlen modon pazarolnak. De finoman fogalmaztam!!!
division by zero Creative Commons License 1999.11.12 0 0 763
ha már érzékelők...
mesélne valaki a 62-esen telepitett rendszerről?
bárány Creative Commons License 1999.11.12 0 0 762
Járaszája!

"A Moszkva téren az indítást kell úgy megoldani, hogy akkor kapjon szabadot a vezető megállóból való kihaladásra, amikor a kereszteződésben zöldje lesz. Ez talán már működik is, az 4-6-snál legalábbis látszólag így van."

Szerintem a 4-6-osnál ez nincs megoldva /vagy nem működik a megoldás :)))))))))/
Mindennap 4-6-ossal megyek haza a dolgozóból , és éppen azon szoktam bosszankodni (amikor viszonylag ritkábban jár), hogy elindul a megállóból, én hiába futok, aztán 20 m-rel előrébb - a kereszteződésnél - ácsorog 25-30 mp-et is, persze csukott ajtóval
(csatlakozó utasokra nem vár...)

Előzmény: Járaszája (760)
NZA Creative Commons License 1999.11.12 0 0 761
"Káposztásmegyeren az új vonal kezdeténél van a 14-esen egy útátjáró, fedezőjelző, jelzőlámpa nuku. Autósnak van elsőbbsége, a tömegközlekedők ráérnek, nem?"
Vedd eszre, hogy az az autok a vasuti atjaro felol erkzenek. Az eleg kellemetlen lenne, hogy ha az autosor beragadna a sorompon amiatt, mert a villamost engedi el elol valaki (bar ennek azert eleg kicsi az eselye).

"Lehet, hogy ezen a fórumon senkit nem érdekel, de azért villamosok (trolibuszok) rádiófrekveciás zavarkibocsájtása nem elhanyagolható probléma azoknak, akik közvetlenül mellette laknak, mondjuk az első emeleten, öt méterre a felsővezetéktől."
Na azert ez is szempont termeszetesen. A megoldas a vezetok helyes arnyekolasa (Faraday-kalitka). Egyebkent minden elektromagneses zajt kibocsajtot torveny kotelez erre (marmint a radiozaj arnyekolasara).

"Az érzékelők villamosnál pedig nem sínérzékelők szoktak lenni, hanem lazavezetékek a felsővezeték mellett, amit az áramszedő zár a felsővezetékhez, így adja a jelet."
Nem feltetlenul. A Fehervari ut-Fonyod utcanal konkretan tudom (ott lakok), hogy nem segedvezetek, hanem nyomaserzekelo (?valami a foldben) adja a szabad jelzes kerelmet a lampas keresztezodesben. A doboz (amire utaltal a Margit koruton - sajnos nem lattam meg) lehet CB radio ado is. De a Deak ter, Kelenfoldi pu, Lagymanyosi ltp. vegallomason is lathato ket-ket doboz a sinek mellett kozvetlenul, ezek ha jol tudom ugyanugy erzekelok (de azt hiszem meg a viszonylatot is tudja erzekelni, mert altalaban a szamitogepvezerelt vegallomasokon latni ilyet.)

Lira es pantograf - kezdetben a lira terjedt el egyszerusegenel fogva (az 1000-esek eredeti szedojet pl. le is szedtek). Termeszetesen hatramenetben, vezetoallas cserekor maceras volt, emiatt szoritotta ki a pantograf. Pl. szedot forditani csak az arra kijelolt lazitott vezetekek folott lehetett.
Amikor a 611-es kint volt a Fehervari ut atepitese utani megnyiton, akkor pl. a Forgalmi telepen alig birtak atrangatni a szedot, kulon allvanyos kocsit kellett emiatt hozatni.

Előzmény: Járaszája (760)
Járaszája Creative Commons License 1999.11.12 0 0 760
SzigDani: Igazad van, a lakótelepre nem gondoltam, de talán azért mert a probléma szempontjából a Duna felé eső házakból ugyanolyan 'közel' van az Árpádhíd is, a másik oldali házaknak egy részét is már más megállókból (pl Kiscelli u.) közelítik meg az emerek. Itt van a Szőlő utcai szalagház (igaz, a Flórián tértől kb fél megállónyi gyaloglásra), ez az ország legnagyobb lakóháza, faluháznak is hívják egyesek, mert annyian laknak benne, mint egy közepes faluban. Szóval bocs, hogy nem számoltam velük, de úgy gondolom, hogy ezért a 'pár' ember nem ér meg annyit. Hogy mennyit, azt nem tudom, és ezért mondtam azt, hogy így tervezgetni, álmodozni nem sok értleme van, bár én is szerek ilyen témakörben álmodozni. Szerintem minden tervezés alapja műszaki szempontok előtt és mellett a pénztárca. Erről aztán persze még annyi fogalmunk sincs, mint a közlekedésről, és valami az én realitásérzékemnek azt sugallta, hogy a Flóriánra bevinni a hévet úri passzió lenne. Persze ez hülyeség, ha már álmodunk, akkor álmodjunk szépet, ha meg a valóság, akkor még a fenntartásra sincs pénz. Szóval igazad van, kapják meg a gyorsvasutat, a 34 meg a 42 javuljon lefelé, aztán szevasz tavasz!
A mozgássérültekről annyit, hogy nem az az érdekes (legalábbis az én eredeti kérdésfeltevésem szerint), hogy hány mozgássérült van átlagosan az országban, hanem az, hogy a kerekes széket használó BKV-zni vágyók hány százalékát teszik ki az összutasszámnak. De, nem szeretném hogy mozgássérültellenes bunkónak tartsatok, ezért inkább felteszem másképp a kérdést a 400-as buszokkal kapcsolatban. Az új buszok több ülőhellyel kevesebb férőhelyet adnak (főleg a 405 és a 412). Ez egyik oldalról színvonalasabb utazást biztosítana, de mivel sűrűbb követésre nem telik, ezért az átlagos utazó szempontjából nem lett kényelmesebb az utazás, a nagyobb tömeg miatt. Erről szerettem volna véleményt hallani. (Én szívesebben ülök 400-as buszon, de ha állni kell, akkor a 200-as kényelmesebbnek tűnik)

Ha már illés kötekszik: én nem szeretném, ha KT8-asok járnának a Rákóczi úton, mert zavarná az autórádiómat a Déli krónika hallgatásában :-), de ez mind semmi, másokat sokkal jobban zavarna a villamos az autózásban, az ittlévők közül is jónéhányat. De ha ezen múlik, akkor lemondok a rádióhallgatásról a Rákóczi úti villamos kedvéért, ezzel is bosszantván azokat, akik a Rákóczi úti villamos ellenzői. :-)
Lehet, hogy ezen a fórumon senkit nem érdekel, de azért villamosok (trolibuszok) rádiófrekveciás zavarkibocsájtása nem elhanyagolható probléma azoknak, akik közvetlenül mellette laknak, mondjuk az első emeleten, öt méterre a felsővezetéktől.
Illés írtad az 56-os villamos jelzőlámpáiba való beavatkozást. Szerinted hova szereltek érzékelőket? Az 56-osnak 4 jelzőlámpán kell átmennie: Moszkva tér, János kórház, Budagyöngye, Kelemen László u. Ezek elég távol is esnek egymástól. A Moszkva téren az indítást kell úgy megoldani, hogy akkor kapjon szabadot a vezető megállóból való kihaladásra, amikor a kereszteződésben zöldje lesz. Ez talán már működik is, az 4-6-snál legalábbis látszólag így van. A Budagyöngyénél régebben voltak érzékelők (lehet hogy most is van), de az csak azért volt, hogyha nem jön villamos, akkor ne kelljen az autokat megállítani, de előnyben nem részesítette a villamost (magyarul akkor kapta a zöldet, amikor a program arra a fázisra ért, és nem előbb, legfeljebb ha nem jött villamos, akkor egyáltalán nem volt szabadjelzés). Általában összehangolt jelzőlámpáknál kevesebb lehetőség van tömegközlekedés preferálására, önálló csomópontoknál több. Az 56-osnál a Kelemen László utcánál lehetne ilyet csinálni, de sokba kerül az érzékelők
kialakítása, a BKV erre nem szeret költeni. (Káposztásmegyeren az új vonal kezdeténél van a 14-esen egy útátjáró, fedezőjelző, jelzőlámpa nuku. Autósnak van elsőbbsége, a tömegközlekedők ráérnek, nem?) Visszatérve a Kelemen László utcához, az is jó lenne, ha a Moszkva tér felé haladó irányban a kereszteződés előtt lenne a megálló, általában ez sokkal jobb, mert az utascsere a tilosjezés alatt (is) megtörténhet. Az érzékelők villamosnál pedig nem sínérzékelők szoktak lenni, hanem lazavezetékek a felsővezeték mellett, amit az áramszedő zár a felsővezetékhez, így adja a jelet. De úgy tűnik ez már nem kizárólagos, mert a Margit körúton, a Török utcánál láttam valami új dolgot a felsővezetéken. Egy kis doboz közvetlenül a munkavezeték felett (mintha a vezetéknek a tartószerkezte lenne), de nem mechanikai rögzítésre szolgál, és kábel is megy bele, ami az oszlopon egy villanyszerelődobozhoz vezet. Én még máshol nem láttam ilyet azt gondolom, hogy valamilyen érzékelő lehet, ki tud róla valamit. NZA?

Lehet talán, hogy nem kellene ennyit álmodozni, és vissza kellene fogni az agymenéseket a hálózatkialakításokra vonatkozóan? Lehet, hogy jobb lenne ha inkább valós, gyakorlati és történeti dolgokról beszélgetnénk: ha valaki ismeri a témát, akkor átadhatná nekünk az infokat. Úgy látszik, NZA nagyon tájékozott, és szívesen mesél. Nekem lenne is kérdésem, mi a különbség a líra és a pantográf áramszedő között (nem külsőre, hanem a használati szempontból)? Gondolom a pantofráf a jobb, hiszen a líra régi kocsikról is eltűnt, még mielőtt azok is eltűnlek volna. Mi volt a líra előnye, hártánya?


Előzmény: SzigDani (728)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!