Keresés

Részletes keresés

NZA Creative Commons License 1999.11.03 0 0 479
Hat, ez a kep nem volt eleve egy vilagcsucs, ugyanis egy szines reprokep lett beszkennelve. Egy kis javitassal hogy nez ki?
http://galahad.elte.hu/~nza/1524~2.JPG
Előzmény: division by zero (476)
névtelen Creative Commons License 1999.11.03 0 0 478
Régi villamosvonalak feltérképezése:
Érdekelne a téma..
A 43-ról mennyi anyagotok van??
Ha nincs, van fényképezőgépem..
és a 9-ről? sajnos, erről semmi képem. Lefényképeztem az utolsó 9-est az utolsó üzemi napon éjszaka, de a gépem PONT AKKOR ROMLOTT EL, a teljes tekercs fekete lett...:-(((((((((((
névtelen Creative Commons License 1999.11.03 0 0 477
Az "amatőr műkedvelés" szerintem olyan szinten működhet, hogyha valaki lakik egy környéken, akkor ismeri a jártatokat és problémákat, s van ötlete, akkor azt ő nem tudja megítélni, hogy jó-e, de egy szakember igen. Nem szabad lebecsülni azt a tudást, ami mögött nem ugyan áll szakmai háttér, de sokéves tapasztalat igen.
Főleg, ha Te, mint szakember, elmész egy lakossági fórumra, ahol lehetőleg ki akarnak belezni a lakók, akkor felkészültebb lehetsz, ha ilyen úton is tájékozódtál......
Igaz, hogy itt sok az álmodozó, de a világban sok jó dolgot megálmodtak már......:-)

Emellett van egy harmadik oldal is:
Egy "amatőr műkedvelő" lehet hogy "hivatásos döntéshozó"....

Vagy, ha az itt előforduló műkedvelők -mint én- tanulnak valamit, (nem azt, hogy "hülye vagy, hogy ezt gondolod", hanem "amit gondoltál, az azért nem jó...") akkor talán majd reálisabban álmodoznak...

Előzmény: Törölt nick (468)
division by zero Creative Commons License 1999.11.03 0 0 476
azt a képet már én is kiszúrtam, én is erre a sarokra tippeltem, de Illés nem tudta pontosan, mert NZA-tól kapta a képet...
NZA! tényleg ott készült a kép? nincs egy nagyobb felbontású változatod belőle? itt épp, hogy csak sejteni lehet a viszonylatszámot...
Előzmény: John Howard (474)
NZA Creative Commons License 1999.11.03 0 0 475
A kocsi 1500-as... (marmint a 65-oson)
Előzmény: John Howard (474)
John Howard Creative Commons License 1999.11.03 0 0 474
Fodor Illés villamosos honlapján van egy kép a 65-ösről a Beller Imre utca és Szőcs Áron utca sarkán, egy darab 1000-es motorkocsi szemből, jól látszik a földút, a cím: http://www.zpok.hu/~illesf/villamos/index.html

Üdv:
John Howard

Előzmény: division by zero (469)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.03 0 0 473
Én is ara gondoltam, de akkor hogy kerül a Mezőgazdasági akármi épülete alá? (új épület, valszeg ráépítették a régi vágány helyére.)
Előzmény: John Howard (467)
NZA Creative Commons License 1999.11.03 0 0 472
Opsz... Akkor vissza az egesz elozo mondoka. De ezzel egyutt valoszinu, hogy a Vagohid teruleten levo iparvaganyokhoz tartozott.
Előzmény: John Howard (471)
John Howard Creative Commons License 1999.11.03 0 0 471
A síndarabok a Mester utcára merőlegesen, a Vágóhíd utca külső oldalán vannak, a zebrától pár méterre az út szélén, talán egy fél méternyi látszik, de mind a két sín megvan.
Előzmény: NZA (470)
NZA Creative Commons License 1999.11.03 0 0 470
Nem tudom pontosan, hogy hol vannak a Haarmann sinek (tudomasom szerint a Mester utcaval parhuzamosan a Duna feloli oldalon, igy nem lehetett a volt Vagohid utcai vonal resze).
En ugy tudom, hogy Ferencvaros pu-rol a fovaonal alatti aluljaron keresztul vezetett egy nagyvasuti iparvagany a Vagohidra, annak a vege latszik ott.
Egyebkent ezen a vonalon szerveztek meg kesobb a Petofi hidi szuksegforgalmat: Ferencvarosbol ezen az iparvaganyon keresztul ertek el a Mester utcat.
Előzmény: John Howard (467)
division by zero Creative Commons License 1999.11.02 0 0 469
én is emlékeztem a földútra sínekkel, nagyon meglepödtem, sokáig azt hittem, hogy rossz utcában járok...

mail ment...

Előzmény: John Howard (466)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.02 0 0 468
Nem volt netem sokáig.
Vannak jó modellek. Ezeket hosszú idők során alakították ki, tulajdonképpen folyamatosan alakulgatnak. Ezek alapján a megfelelő információk birtokában eléggé jól meg lehet becsülni, hogy mikor merre mennyien fognak mozogni, és mivel. Nyilván, nem egyszerű és nem magától értetődő dolgok ezek, de már említettem, hogy nem véletlenül van ennek a tudománynak egy egész kara a BME-n, meg még egy csomó helyen oktatják.
A nép birka, ezzel nem lehet mit tenni, a 2A-t pedig majd megszokják, idő kérdése az egész. Egy közlekedési projektnél a megvalósulás után mindig várnak egy kicsit, amíg az emberek hozzászoknak, felismerik az előnyöket, stb.
A józan ész nem zárja ki a szakértelmet, sőt, szükséges hozzá. Amiről Te írsz, az a jószándékú hobbi-jellegű megközelítés, ami eredményezhet jó meglátásokat is, de a hatásfokáról már inkább ne beszéljünk. Sajnos, sokan néhány "naugye, megmondtam" jellegű megvalósult elgondolás után hajlamosak azt hinni, hogy akkor ők már tévedhetetlenek e témában, ami persze messze jár a valóságtól. De már erről is írtam. Még egy nagyon tapasztalt öreg szaki, aki aztán tényleg rá tud érezni (tapasztalata van dögivel), az sem engedheti meg magának, hogy ne vizsgálja meg alaposan a hatásokat. Ez is egy szakma, egy tudományág, gyógyszereket sem gyártunk csak úgy megérzésből.
Előzmény: Járaszája (464)
John Howard Creative Commons License 1999.11.02 0 0 467
Azt hiszem, az még a régi Vágóhíd utcai szárnyvonal maradéka lehet!
Előzmény: SzigDani (462)
John Howard Creative Commons License 1999.11.02 0 0 466
Leaszfaltozták a Beller Imrét??? Micsoda barbárság!!! :(

Az a pár hónap lehetett egy bő éve is, a fényképezőgépem meg már évek óta a húgomnál van, itt az ideje, hogy leverjem rajta! :) Képem nincs, sajnos én több éve az agyamban hordom az emlékeimet, de kíváncsi lennék az általad találtakra!

Előzmény: division by zero (461)
Kice Creative Commons License 1999.11.02 0 0 465
Kedves Járaszája!

1. Vannak forgalomfelvételek , ez már sok mindent elárul.
2. Vannak kikérdezéses, pl. háztartási felvételek, szokásjellemzők felvételére.

3. A bonyolult matemetikai modellek leginkább statisztikaiak, és éppen a birka nép viselkedését kívánják modellezni.
4. Általában az, hogy miket kellene csinálni, tök egyértelmű, az a legfontosabb , hogy melyik a leghatásosabb (pl. előnyök/ár, lásd miért került a M4 a 46. helyre).
5. Meg kell különböztetni a hosszú és rövid távú terveket, a hosszútávúaknál a közlekedésen kívűl sok egyebet is figyelembe kell venni (népesség alakulás, várospolitika, koncepciók.)
(Az is baj , hogy minden vezetésnek szinte új koncepciói vannak, így pedig nehéz előre tervezni...)

A 2A-s utat szerintem kezdi megszokni a nép, igaz, amit leírtál azt én is tapasztaltam.
Kice

Előzmény: Járaszája (464)
Járaszája Creative Commons License 1999.11.02 0 0 464
Okos hozzáértő szakemberektől (pl. bagojj) szeretném megkérdezni, hogy honnan a fenéből tudják előre megtervezni, hogy ha elkészül egy közlekedési beruházás, akkor az majd jó lesz-e az embereknek, vagy sem, fogják-e használni, vagy sem. Kinek vannak olyan bombabiztos adatai, amiből feketén-fehéren kiderül az igazság, hogy mi lenne a jó? Akik itt elmondják a kis koncepciójukat, hogy így csinálnának járatokat, meg úgy (álmodik a nyomor, én is), valószínű nincsnek tudományos adatok birtokában, de lehet hogy ráéreznek a dologra. Szóval szerintem a józan ész legalább olyan hatásfokú lehet, mint a bonyolult matematikai modellek. És ezt azért gondolom, mert ha elkészült a létesítmény, akkor azt emberek fogják használni, akik borzasztó kiszámíthatalanok és szubjektívek. Példa:
Átadták az új 2-es utat (2A). A sok hülye autós meg szépen megy tovább a régi úton. Az új út felé 2 sáv vezet, a lámpa általában zöld, de az emberek inkább beállnak a balra kanyarodó sávba, levárják a pirosat, és
kanyarodnak régi 2-es útra. A forgalom több mint a fele, talán a kétharmada is, ezt az utat választja Bp-ről kifele menet, visszafelé pedig még ennél is rosszabb a helyzet. Nemigaz, hogy ez a sok ember mind Dunakeszi nyugati részére megy! Dunakeszi keleti részére, Gödre, Vácra sokkal jobb az új úton menni. Szóval most ez tervezési hiba, vagy egyszerűen csak hülyék az emberek? (Tudom, idővel változni fog a helyzet, nagy-nehezen majd rászoknak a jóra, de most nagyon hülyén néz ki a dolog.)

division by zero Creative Commons License 1999.11.02 0 0 463
elküldtem (kicsinyítettben) mit találtam a 65-ösből tavasszal...
Előzmény: SzigDani (462)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.02 0 0 462
A 65-ös a Széchenyi tértől egy utcára még egész jól kivehető. a Széchenyis részről van fotóm is, a túlsó végéről még nincs kép, de a sinek megvannak.
Más: a Mester u. és a Vágóhíd u. sarkán mik azok a Haarmann-sinek (gy. k. nem azt kérdezem, mi a Haarmann-sin, hanem hogy miért van ott? :)))
Előzmény: division by zero (461)
division by zero Creative Commons License 1999.11.02 0 0 461
"a harmadik meg a Beller Imre utcában, azt hiszem a Szerencs utca előtt. Pár hónapja végigbóklásztam ezen a földúton, akkor még megvolt az egyik, a kitérő irányú vágány egy darabja... "

végig mentél a Belleren FÖLDÚTON??? fotóztál is???
én április végén mentem végig a 65-ösön, akkor az egész Beller Imre le volt aszfaltozva, egyedül a Beller Imre 91. elött látható egy felsővezeték oszlop, és már Rákospalotán a Beller Imre utca Szöcs Áron utca-Széchenyi tér közötti szakaszán még egy földes sáv mutatja a pálya helyét.

Előzmény: John Howard (457)
NZA Creative Commons License 1999.11.02 0 0 460
A godolloi HEV-nek ket fo leagazasa volt, az egyik a Csomori (igazabol sokaig erre vezetett a vonal, majd az 1911-es villamositaskor atvagtak a kerulot az igen meredek ketvaganyos vonallal).
A masik leagazas a Rakosszentmihalyi hurok volt, amit kesobb meghosszabbitottak ket vagannyal Rakospalotaig. Rakosszentmihalyt eredetileg egy 760 mm-es lovasut szolgalta ki Nagyicce allomasrol, majd miutan a forgalom kelloen fellendult, a BHEV a villamositaskor megepitett egy versenyvonalat, ami keresztezte is a lovasutat. A lovasut tonkrement meg a haboru alatt.
A rakospalotai vonalon igen gyer volt a forgalom, a '30-as evektol kb. orankent volt vonat. A haboru alatt/utan felszedtek az egyik vaganyt, majd 1953-tol atadtak a Hurkon tuli vonalszakaszt az FVV-nek. 1968-69-ben a BKV megalakulasa utan eloszor itt szunt meg a villamosforgalom a MAV telep es Rsztmihaly kozott, majd idovel a leroviditett 65-os is elhalalozott.
A HEV-nek meg ezen kivul tobb hosszabb-rovidebb iparvagany kiagazasa volt.
Előzmény: Kice (459)
Kice Creative Commons License 1999.11.02 0 0 459
Aholy!

Nem tud valaki egy két dolgot a Gödöllői Hév egykori leágazásairól?
Kice

NZA Creative Commons License 1999.11.02 0 0 458
A Rakospalotai szakaszon tudomasom szerint a 65-os es a 69-es egyszerre indult, azaz egyszerre ket kocsi jott. Kerdes melyik jott elol (mondjuk Rp. felol)? Az ellenkezo iranyba (MAV telep felol) trivialisan a masik kocsi jott elol.
Es mi volt a helyzet a 69-es betetjarataval, a 69A-val? Melyik jott elol Rsztmihaly felol?
Előzmény: John Howard (457)
John Howard Creative Commons License 1999.11.02 0 0 457
Igen, valóban ott volt az egyik forgalmi kitérő. A következő a meghosszabbított 67-es végállomásánál, Rákospalota-Pestújhely MÁV-telepnél, ahol később a 65-ös végállomása lett, a harmadik meg a Beller Imre utcában, azt hiszem a Szerencs utca előtt. Pár hónapja végigbóklásztam ezen a földúton, akkor még megvolt az egyik, a kitérő irányú vágány egy darabja...

Nádastó megállóhely arról is "híres", hogy amikor átálltunk a jobbos közlekedésre, Sashalomtól eddig volt jobbos. Innen tovább azért nem, mert akkor már éppen szedték fel a második vágányt, mert a háború alatti karbantartásokhoz kellett a sínanyag, de a gyárak már hadiüzemek voltak, így hát a kevésbé forgalmas vonalakról szedték fel a síneket.

A kitérőket egyébként nem akkor, csak az ötvenes évek végefelé építették be, addig a 69-es 40 percenként közlekedett, akkor tértek át a 14(!) perces követési időszakra. Ezzel kapcsolatban egy kis adalék: a fordulóidő igen szűkre sikerült, ezért az egyik villamosvezető felvetette, hogy miért nem lehetne 15 perc? A rákospalotai nagytemplom toronyórája is minden negyedórában megkondul, hát az utasoknak is jobb tudni, hogy ha már elütötte az óra a negyedet, nem érdemes rohanni, elment a villamos...

Üdv:
John Howard

Előzmény: NZA (456)
NZA Creative Commons License 1999.11.02 0 0 456
Nadasto volt valamikor a HEV vonalon az egyetlen allomas Nagyicce es Rakospalota kozott. En jartam arra, de nem tudtam, hogy hol volt pontosan az allomas, ill. melyik epulet is volt az allomasepulet (pontosabban szolva az allomasepuletrol nem is tudtam).
Jol tudom, hogy a 69-esnek a harom forgalmi kiteroje kozul itt volt az egyik?
Előzmény: John Howard (455)
John Howard Creative Commons License 1999.11.02 0 0 455
A hajdan volt (régi) 69-es villamos, még régebben Rákosszentmihály-Rákospalota HÉV-vonal Nádastó megállóhelyét ismeritek? A Colosseum autós mozi mellett ma is megvan az épület, teljesen vasúti stílus, könnyen elé lehet képzelni a síneket. Most lakóépület, kicsit benőtte a mindenféle növényzet. A közelében néhány, a Késmárk (volt Cservenka) utcáról nyíló aszfaltos út átjárója a vágány helyén kockaköves, talán mág talpfa is van néhol. Pár éve még az iparvágány keresztezése is bent volt, azt azóta kiszedték. Érdemes megnézni!

Üdv:
John Howard

Előzmény: NZA (447)
NZA Creative Commons License 1999.11.02 0 0 453
Na es az az aprosag sem rossz a hegyi troliban, hogy lefele aramot termel, es ez esetben nem kell allandoan fekbetet cserelni.
Dani! En benne vagyok. Mondd meg mikor, hol.
Előzmény: SzigDani (449)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.02 0 0 452
Nemtom, en Genfben lattam. Bernben csak arkados setaloutca volt villamossal, de valami vezetek mintha ott is lett volna. Bielre ilyen szempontbol nem emlexem.
Előzmény: Kice (451)
Kice Creative Commons License 1999.11.02 0 0 451
Dani!

Melyik városokban vannak svájcban trolik?
Kice

Előzmény: SzigDani (449)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.02 0 0 450
Meg ket dolog: uj buszos kep http://mkkk.kma.bme.hu/buszok/87728848.jpg egy Dodgemet potol egy matuzsalem.
OFF
En lettem a 436-os hozzaszolo, es csak most vettem eszre! Eppen orulok! :)))
ON

SzigDani

SzigDani Creative Commons License 1999.11.02 0 0 449
Ali! A korvasutat surgosen felejtsd el! Nem arrol van ugyanis szo, hogy _valahogy_ ossze kell kotni, hanem arrol, hogy be kell pakolni a nepet a varosba, mert ott vannak olyan dolgok, amiert bemegy. Ott dolgozik, ott bankozik, ott utazasi irodazik, vasarol, meg ilyesmi.
A 8-as helyere a villamos tenyleg brutalis, ha a felszinen megy. Felszin ala meg nem gondolkodtam. Vannak valakinel adatok az ott maszkalo buszokrol, meg ilyesmirol?
A hegyi troli viszont kifejezetten kivanatos! Svajcban nagyon sok helyen tolocsuklost jaratnak a hegyre. Ha joltudom azert, mert a villanymotornak jo az inditonyomateka (vagy soros, vagy aszinkron), a gumi meg jol tapad, igy nem kell fogast csinalni (nem a kabatoknak!!)
Division, NZA es tobbi osvillamos szakerto es fotos! Valamikor jojjunk ossze megcsinalni a doglott vonalak honlapjait. A piros 100 eves a kozuti vasut konyvben gyonyoru abrak vannak a vonalak alakulasarol, azt be kene scanelni. A Erzsebetiek is le vannak irva, bar azt NZA tudja fejbol is, igaz? ;)))

SzigDani

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!