Keresés

Részletes keresés

illesf Creative Commons License 1999.11.04 0 0 542
"Hevenyészett számításokat végeztem azt illetően, hogy meg lehetne-e csinálni a 47-49 Duna alatti átvezetését is a Szabi híd tehermentesítése
érdekében. A következő jött ki: "

Az egyik tanarom szerint ongyilkossag, vagy legalabbis a mazohizmus a Szabadsag hid tajekan metrot epiteni. Az egyik furofej a probafurasokkor ugyanis 35 metert esett egy fold alatti, forro vizzel kitoltott uregbe. A pesti oldalon ugyanis folytatodik a Budai hegyseg a maga karsztos, melegvizes rendszerevel. Ennek a kozetretegnek az esese nagyon nagy, a Szechenyi furdo alatt pl. mar 2000 meterrel talaljuk meg. A Szabadsag hid alatt viszont csak 15-20 meterrel van....

A Szabadsag hid problematikajaban szerintem az egyetlen megoldas egy uj vasszerkezet beepitese, vagy a hid totalis megerositese. Bar ezt lehet, hogy nem lehet megcsinalni, igazabol kivancsi lennek egy epitomernok velemenyere. Nem tudom, hogy egyaltalan a hid ugy lett-e megepitve, hogy birja a villamost (gyanitom igen, mert a megnyitas utan mar rajta volt, nem??), vagy csak az elkapkodott 45-os felujitas miatt ilyen a hid. Minden esetre meg egy uj hid is olcsobb lenne, mint egy 4-es metro.

A Gellert-hegy aljaban levo kisvasutrol tud bovebbbet valaki??????

Illes

Előzmény: John Howard (524)
NZA Creative Commons License 1999.11.04 0 0 541
Mozgojarda: igazabol Ali csak viccbol irta ide, de egyaltalan nem rossz otlet mozgojardat epiteni. Ha tobb kulonbozo sebessegu jarda megy egymas mellett, akkor is igen tisztesseges atlagsebesseget lehetne elerni (a metro atlagsebessegevel vetekedo lehetne - nincsenek megallok). Azt hiszem igazi problemaja a tulzott utaskapacitasa lenne.
Hid vagy alagut kerdes: tudomasom szerint alagutat epiteni tobbszorosebe kerul mint hidat. (Ezert nem epitettek modjuk M0-as alagutat, helyette hidat a Dunan).
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (529)
NZA Creative Commons License 1999.11.04 0 0 540
Igazabol a kep Szekacs Andrastol szarmazik (o talalta egy konyvben). O azt mondta, hogy az Erzsebet hid alatt tortent egy csotores, es az arasztotta el a kornyeket.
Előzmény: division by zero (534)
névtelen Creative Commons License 1999.11.04 0 0 539
Ezzel értek egyet.
A "lyukat" mélyre kéne fúrni, sok mozgólépcső meg emelkedő, főleg, ha a villamost akarnánk átásni....
Télleg:
mi drágább?
Átfúrni a Duna alatt (le- és feljáratokkal együtt), vagy építeni egy ugyanakkora átbocsátóképességű hidat?
Előzmény: scsabi (538)
scsabi Creative Commons License 1999.11.04 0 0 538
Szegény Szabadság-híd...
Szerintem a megoldás a felújítás, akármennyibe is kerül.
A közúti villamosok "átbújtatásához" további probléma:
1. A híd ellensúlyszekrénye
2. Pilléralapzat kb. 14 m-re nyúlik le a teherbíró altalajba. (nem nullvízszint, hanem a mederfenék alá) (Itt a legmélyebb a Duna, nullvíznél is van legalább 10 m)
3. 17-19 továbbvezetését megnehezítheti a Gellérthegy Duna alá is lenyúló lábazata. (Nehéz az alagutat kihajtani ámbár..., Stockholmban is csináltak már így metrót)

Csabi

John Howard Creative Commons License 1999.11.04 0 0 537
Jó a kép, én is láttam már ilyet valamikor a '60-as évek végén, a Lehel utcában egy felhőszakadás után a Bengálik álltak térdig a vízben.

OFF
http://www.nexus.hu/jhoward/urban.htm
Városi legendák tőlem, olvassátok el!
Folyt. köv. hamarosan!
ON

Üdv:
John Howard

Előzmény: division by zero (534)
névtelen Creative Commons License 1999.11.04 0 0 536
miért? télen építsünk sínt a jégre :-))))
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (532)
John Howard Creative Commons License 1999.11.04 0 0 535
Huhuhuuuuu! Jégtörő villamos a zajló jegű Dunán! :)))))

division by zero! e-mail ment!

Üdv:
John Howard

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (532)
division by zero Creative Commons License 1999.11.04 0 0 534
a kétéltüt már feltalálták :)))

ha jól tudom NZA-tól származik a kép...
NZA! mi történt itt?

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (532)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.04 0 0 533
Szia Illés!

Jóhogy látlak, pontosabban olvaslak. Mikor frissíted fel a miskolci villamos honlapját. Azt tudod, hogy mostanában ha minden igaz a bal oldali vágányra állnak be a 2-esek a Vasgyárban?
A Szabadság hídon hogy vinnéd tovább a villamosokat, mert a hid nem bírja, és forgalmat így is lasítja, és elég rosz rákanyarodni is a hídra a Zsiga felöl mind villamossal, mind autóval -Egyszerűbb lenne a rakpart alatt tovább vinni a 17-19-est. Nem?!

A többin még rágódok.

Előzmény: illesf (516)
John Howard Creative Commons License 1999.11.04 0 0 531
Nem vagyok metró-párti, de lehet, hogy még mindig ez a "legkisebb rossz"?

Esetleg az Újpalotáról(!) jövő 44-est lehetne ledugni egy (metró)alagútba, mondjuk a Keletinél, aztán valahol a Körtér környékén ki, és menjen el Kelenföldig, a 47-est meg Nagytétényről(!) behozni, egy elágazást neki a Kálvin térnél a föld alatt, a Madách téren jönne fel, és irány a Nyugati!

Nagyon brutális?

Üdv:
John Howard

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (529)
division by zero Creative Commons License 1999.11.04 0 0 530
esetleg szereljünk olyat a villamosokra mint ami a Knight Rider-en van, és átugratják a Dunát :))))
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (529)
névtelen Creative Commons License 1999.11.04 0 0 528
szívemből szóltál!
Érdeklődés: ki itt a szakember, s ki a műkedvelő, mint én? /számítástecnikus-villamosmérnök vagyok, pedig villamost nem is mértem :-)))/
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (526)
NZA Creative Commons License 1999.11.04 0 0 527
Aruljatok mar el nekem, hoyg mi baj van a gombuvegsorral (alias Demszky-goboc, vagy Demszky-pogacsa...). Pl. a Fehervari uton amikor meg nem volt elvalasztva az autosforgalom, a vezetok nem mertek egyes szakaszon azert menni, mert barmikor valaki elemehetett. Kifejezetten javult a levalasztassal a forgalom gyorsasaga. Ugyanez a Nagykoruton is tapasztalhato; szoval szerintem a celjat jol elerte. Ehhez kepest tobb szakavatott is atkozza.
Velemeny?
Előzmény: Kice (506)
NZA Creative Commons License 1999.11.04 0 0 525
Azt hiszem pontosan ugyanez a problema a 2-es metro Deli pu. kivezetesevel, ha meg az alagut elott meg fel akarjak hozni. VIllamosnal egyebkent a 60 ezrelek meg elmegy, lasd 59-es. A spiralt azt erdemes hamar elfelejteni, a palya teljesen szetkopik a kanyarban. Habar ha megjonnek az uj alacsonypadlos villamosok, ez a problema megszunhet (marmint a kanyarok eros kopasa).
Előzmény: John Howard (524)
John Howard Creative Commons License 1999.11.04 0 0 524
Hello Mindenkinek!

Kicsit visszatérnék a föld alá helyezett villamosvonalakhoz.

Hevenyészett számításokat végeztem azt illetően, hogy meg lehetne-e csinálni a 47-49 Duna alatti átvezetését is a Szabi híd tehermentesítése érdekében. A következő jött ki:

A Duna alatt az alagútnak 25-30 m mélyen kell lenni (nem én mondom, a geológusok). Amennyiben a le- és felvezető vágányszakasznak 25-30 ezrelékes emelkedőt engedünk meg, a rámpa hossza (a rakpartoktól) 1000 m! Ez a budai oldalon a Körtér, tehát ez előtt nem tud a felszínre bukkanni a vonal. A pesti oldal még érdekesebb: én a Kálvin téren hoztam volna ki, de az csak 4-500 méter, tehát az emelkedés 60 ezrelék lenne!!! Az Astoria van kb. 1 km-re a hídfőtől, itt ki lehetne hozni az alagutat, de akkor már inkább a Madách téren kellene. És akkor mit csinálunk a 18-19-essel? A Gellért téren "ők" is 30 méter mélyen mennének? Pont az Erzsébet híd alatt jönnének a felszínre, vagy nekik kéreg alatti alagút kellene. Két alagút lenne a Bartókon egymás fölött???

Esetleg lehetne spirál alakban megnüvelni a rámpa hosszát, a Gellért tér és a Fővám tér akkor két és fél kilométerre lenne egymástól...

Azt hiszem, itt kezdődnek (folytatódnak) a problémák...

Üdv:
John Howard

Előzmény: Korter (503)
NZA Creative Commons License 1999.11.04 0 0 523
Ket hir:
1. Kismaroson, a kisvasut vegallomasa mellett kozvetlenul (a patak es a vasuti toltes kozott) lathato egy volt autobusz vagy trolipusz potkocsi. A jarmu kekesszurkere van festve, es Melyepito Vallalat felirat van rajta. Erdemes ennek a kocsinak a kormanyzasat megtekinteni, ugyanis nem hasonlatos a mai teherauto potkocsikra, hanem szabalyos kormanymu szerkezettel rendelkezik.
Figyelem fotosok - kulonosen Illes, ha arra jarsz; erdemes lenne megorokiteni!
2. Tegnap este a Teteny busz (71-54?) a Karinthy F. utnal a parkolo autok kozott landolt, miutan elutott egy szabalytalanul a keresztezodesbe behatott autot. A busz Kilianos, az egybereszes szelvedoje osszetort, igy elkepzelheto, hogy felujitasa eseten erdekes uj szelvedot is kaphat (nem vagyunk ugyanis biztosak benne, hogy ilyen szelvedo van-e meg).
névtelen Creative Commons License 1999.11.04 0 0 522
Bocs Bagojj, de kicsit kötekedni fogok.
Sokszor mondasz érdekes, értelmes dolgokat, de sajnos sokszor nem a mondanivalónak esel neki, hanem a szerzőjének. Ebből meg csak vita és anyázás lesz....

Így -szerintem- utálni fog lassan mindenki, de ha szakmai érvekkel, a mondanivalót cáfolnád, akkor tisztelnék a tudásod... (nem 10 oldalas szakmai értekezésre gondolok...de: "sok pici sokra...")

A tömegközlekedést szeretőknek össze kéne tartani, mert az "autóslobby" erős..:-(

Persze, ez csak az én véleményem.

Előzmény: Törölt nick (519)
NZA Creative Commons License 1999.11.04 0 0 521
"Erről jut eszembe, hogy régebben a 2-es villamoson a vezetők mindig nyitva hagyták a hátsó vezetőállást, és probléma nélkül be lehetett oda ülni utazni. Senki se szólt rá az emberre, stb. Mégse történt semmi visszaélés."

Sajnos ez nem igy van. A 62-es Ors vezer teri vegallomasan tavaly valaki atfeszegette (talan fogoval ?) a kisszabalyzot menetbe a hatso kocsiban, es ezutan parhuzamos utolsoba tette a kontrollert. A masik oldalon felszallt a vezeto, es mit sem sejtve feltette a szedot, erre a kocsi megugrott hatrafele, az aluljaro iranyaba. Az volt a szerencse, hogy a maxirele (biztositek) levagott, es "csak" egy kicsit gurult utana a kocsi.
De ha nem a legutolso fokozatba tettek volna hatul a kocsit, hanem csak soros kozepre, akkor nem vagott volna le a maxirele, es az bizony gyorsulva indult volna meg az aluljaro fele. Ez esetben a vezeto - ha fel tud ocsudni a meglepetestol - a sajat oldalan talan lehuzhatja a szedot, es elugrik az egyik utasteri veszkapcsolohoz, hogy sinfekezzen. Vagy esetleg mast is csinalhat, de mindez vehetett volna annyi idot igenybe, hogy addig barkit elgazolhatott volna a jardan a villamos.

Előzmény: Korter (500)
NZA Creative Commons License 1999.11.04 0 0 520
OFF
Bocs, a miniszterseghez speciel meg tapasztalat se kell... :-) (ld videkfejlesztes es sport)
ON
Előzmény: Törölt nick (519)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.03 0 0 519
Neked mi a szakmád? Mondd, mit szólnál hozzá, ha csak úgy belepofáznék, hogy ez így marhaság, azt amúgy kellene, stb.? Komolyan mondom, bosszant ez a nagyszájúskodásod. Én türelmes ember vagyok, de annak is van határa. Annak, amit mondasz, semmi köze ahhoz, hogy mit ér az elméleti tudás gyakorlat nélkül. Mellesleg ilyet senki nem állított. De elméleti tudás nélkül megalapozottat ebben a szakmában sem lehet mondani.
Mit szeretnél hallani az elméleti dolgokról? Néhány pársoros beírásban írjam le a közlekedéstervezés és -szervezés dolgait tokkal vonóval? Gondolkodjál már, légy szíves.
Ilyen stílussal pedig ne sokat remélj, és ne várd senkitől sem, hogy meghallgasson. Van más bajuk is az ezzel foglalkozó embereknek, mint hogy ide-oda utazó, magukat szakértőnek hivő laikusok "tanácsait" hallgassák. Sok ilyen van, ezzel az erővel mindenki szakember lehetne, aki napjában kettőnél többször utazik. Aki pedig fel tudna mutatni mondjuk egy hónapon keresztül napi 8-10 dátumfelirásos vonaljegyet, az kapna egy doktori címet, aki mindezt küülönböző településeken tenné meg, azt pedig meghvnák előadást tartani az Akadémiára, és a beszéde végén átmenne a Dob utcába, ahol egyben átvenné miniszteri kinevezését is. Mert hát egyszerű ez, a "tapasztalat" mindent pótol...
Előzmény: Járaszája (517)
division by zero Creative Commons License 1999.11.03 0 0 518
de peszimista hangulatban vagy! :(

azt a biciklis cikket felrakhatnád valahova, én nem tudok biciklizni, hátha abból megtanulnám... :))))))

Előzmény: Járaszája (517)
Járaszája Creative Commons License 1999.11.03 0 0 517
De jó, hogy itt van ez az Illés (nem is tudom, eddig miért nem szólt bele)! Pont azokat mondja, amiket én is mondtam, vagy mondtam volna (váltókon való sebesség, 2A út, és a földalatti a Bartók Bélán egészen Gazdagrétig). Nem baj, majd bagojj megmondja, hogy miert nem jó! SZVSZ a közlekedéstervezés korán sem olyan egzakt tudomány mint áltában egy építész-, villamos-, vagy gépészmérnöki tervezési feladat, plane nem gyógyszergyártás. De csak az én szkeptikus magánvéleményem. A múltkor láttam a Közlekedéstudományi Szemlében egy háromoldalas cikket arról, hogy hogyan kell biciklizni. Gyönyörű volt, tele rafinált képletekkel, tényezőkkel, matematikai csodákkal. Minden elismerésem azé, aki kitalálta. Tényleg, őszintén mondom. De. A Mari néni is tud biciklizni, annélkül, hogy ezt értené! Akkor most kinek van igaza? Szerintem az igazsag valahol a kettő között lehet. Nem árt az elméleti tudás, de gyakorlat nélkül nem sokat ér. Az elméleti dolgokról én -és gondolom a többi amatőr műkedvelő is- szivesen hallanánk, de bagojj is csak annyit tud mondani, hogy adat nyema. Ami igaz is, sőt, pénz sincs. De legalább had álmodozzunk!
Egyébként tudjátok mi fog megvalósulni, abból a sok dologból, amit itt összehordtunk? A megszüntetett villamosvonalak honlapja. Előszőr azok, amiket SzigDani leírt, aztán a többi, kb. ebben a sorrendben: 62, 69, 23, 42, 49, 19, 41, 30, 50, 52, 13, 37, 17, 24, 12, 18, 59, 28, 14, 47, 61, 56, 4, 2, 6, 1



illesf Creative Commons License 1999.11.03 0 0 516
Hja, meg valami:

Budapesten MIERT csak 10-zel ill. 15-tel lehet atmenni a valtokon???? Miert csak 15-tel lehet atmenni a kereszteken???? Miert nincsenek felteteles megallok????? Miert nincsenek olyan megallok, ahol csak bizonyos idoszakban allnak meg a jarganyok????? (pl. 56-os Huvosvolgy elotti resze este)

Egyaltalan, van az elso nehany kerdesnek valami muszaki magyarazata??? (Brnoban, meg ugy altalaban az ex Csehszlovak teruleten pl. 30-cal, 40-nel mennek a tujak a valtokon es kereszteken, ezen kivul Kassan es Mostban "nagysebessegu" (65 km/h) palyak is vannak.)
Ennek van valami konkret oka, vagy csak a begyoposodottsegunk miatt van???? Eddig egy 30-as valtokorzetrol tudtam a Vorosvari uti vegallomason, de mostmar az is 15-os.

Illés

Előzmény: illesf (514)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.03 0 0 515
Oldalsó tábla. Túl nagy a scanneléshez. Lefényképezem.
Előzmény: SzigDani (504)
illesf Creative Commons License 1999.11.03 0 0 514
"mit szolnatok egy foldalatti szeruseghez a Bartok Bela ut alatt, aminek mondjuk az egyik vege az az Etele teren,
kesobb meg Budaorson lenne (ott mar nagyreszt a felszinen) es a masik vegallomasa a becsi utnal lenne (17-es
villamos).

A vonal ugy nezne ki, hogy a Gellert terig a felszinen (17-es es 19-es osszekotesevel, ami amugy is tervben van es
Gellert terbnel minden villamos lemenne a Fold ala es vegig ott menne, amig tisztabb (kevesbe forgalmas helyre nem
er).

SZerintem ez pont eleg lenne, lehetne tobb palya a fold alatt lehetne gyorsvillamos, ami nem all meg csak ritkabban,
stb stb, ezt mar nem nekunk kell kitalalni.

Nagy hulyeseg?"

Abszolute nem. Sot, ezt kene csinalni.

Sajat koncepciom a kovetkezo: A Budafoki ut torkolata utan kene levinni a villamosokat (mindet) kereg ala. A 18-47 kijonne a korternel, a tobbi pedig a vasuti hid utan. Vagy elott, amennyiben villamost vinnenk a Tetenyi utra is. Mert szerintem alapvetoen nagy hibaja a 19-49-nek, hogy elkeruli Kelenfold legforgalmasabb pontjait.

Utopikus pontja az elkepzelesnek: uj vonal epitese oly modon, hogy a Szent Gellert templom utan elagazik a palya, az uj vonal egyenesen egy alióuljaroban keresztezi a vasutat, majd kereg alatt maradva elmegy a Sasadi utig, es utana nem sokkal feljon. Utana pedig irany Gazdagret egy jo kis hegyipalyaval. Gazdagretnek igy is baromi rosszak a kozlekedesi feltetelei, egy ilyen gyorsvillamos konnyen megoldhatna a problemat. Mertha a kritikus helyeken kereg alatt vezetek, es csak a Bartok Bela ut kevesbe forgalmas szakaszan vezetem a felszinen a vaganyokat (ahol luxus kereg ala vinni), akkor egy NAGYON GYORS kozlekedesi folyosot lehetne letrehozni. A tavlati tervekben ugyis ki akarjak vinni a 4-es metrot Gazdagret fele. Ahogy nezem, ez felesleges lenne, mert a villanyos boven elferne a felszinen.
Masik javaslat: a Bartok felszini reszen olyan 3vaganyu palyat kellene kialakitani, ahol a kozepso vaganyt mindig a nagyobb forgalmu iranyba halado villamosok hasznalnak. Igy nem jelentene problemat, ha egy minden helyen megallo villamos tart fel egy esetleges gyorsvillamost. Merthogy egy ilyen gazdagreti villamosnak nem kellene minden bokornal megallni. Sot....

A masik lehetoseg (nagyon tavlati), hogy ketaramnemu jarmuvek beszerzesevel ra lehetne vinni Kelenfoldnel a jarmuveket a MAV palyara, ahol egeszen a regi Budateteny megalloig mennenek, majd onnan leterve bemennenek Nagyteteny belteruletere. Alig kell palyat epiteni, forgalom lenne 1000-rel.

Mar regota tervezem egy ilyen felszini kozlekedesi koncepcio megcsinalasat, amit esetleg egy tarsadalmi szervezet (pl. MKK, MKKK, Goncol Szovetseg) neve alatt be lehetne dobni a koztudatba. Ugy latom, hogy rengeteg olyan beruhazas kerult most eloterbe (Csepeli HEV kergesitese, Moszkva ter beepitese), amik elott nem lenne baj, ha a donteshozok ezeket a velemenyeket is megismernek. A 4-es metro vitara nyilvan nem adna magyarazatot, mert ott nem a jozan esz, hanem a politika dominal :-(((((((((((( De a kisebb beruhazasok eseten biztos, hogy valami segitseget nyujthatna, amit talan meg is fogadnanak. Szoval en - ha lesz idom vegre egy kicsit - akkor meg fogom ezt a munkat csinalni, es ez esetben szamitok a segitsegetekre is.

Na eleg ennyi a szovegbol mara: Illes

Előzmény: szinta (501)
illesf Creative Commons License 1999.11.03 0 0 513
"Ezt a megszüntetett vonalak honlapját tényleg meg kellene csinálni!"

Tamogatom!!! Ha valami beindul, akkor feltetlen szoljatok! Adamnak vannak regi kepei, mar csak bejarni kene oket. A Beller Imre utcaban en a 67-es utolso napjan jartam, akkor meg foldut volt, es sotet, es eszem agaban sem volt fenykepezni. Valoszinuleg nem is sok latszott volna belole. Ez van. 51es rulez.

Illés

Előzmény: division by zero (480)
illesf Creative Commons License 1999.11.03 0 0 512
"Lefényképeztem az utolsó 9-est az utolsó üzemi napon éjszaka, de a gépem
PONT AKKOR ROMLOTT EL, a teljes tekercs fekete lett...:-((((((((((("

Boztos, hogy levetted az objektivvedot????? :)))))))))))))))

illesf_gonosz :))

Előzmény: névtelen (478)
illesf Creative Commons License 1999.11.03 0 0 511
Na szoval kb. 2 oraja voltam a 42-esen nagy unalmamban, es ott a hurokban van meg vagy 150 meternyi foldutas szakasz. Kene menni fenykepezni 1000-rel.

FI

Előzmény: division by zero (476)
John Howard Creative Commons License 1999.11.03 0 0 510
Ja, a Fiumei úton meg - úgy emlékszem - még "működnek" a régi, ívelt tetejű felsővezeték-tartó oszlopok. Van egy pár az Üllői úton is, de ott már a mellettük álló modern, egyenes karú oszlopok feszítik az 50-es vezetékét.
Előzmény: SzigDani (504)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!