Keresés

Részletes keresés

John Howard Creative Commons License 1999.11.18 0 0 973
"Nem ismerem az eredeti terveket, de ha a Hamzsabegi mellett haladna
tovabb a Lagym.hid forgalma, akkor hol erne el az M1-M7-et? Mert ha a
jelenlegi Nagyszollos utcai aluljaronal lenne a csatlakozas, akkor
szarabb lenne, mint az Eger ut, mert az Eger ut legalabb elkeruli az
Osztyapenkot is. Ezzel kapcsolatosan is erdekelne a meglatasod, John H!"

Tehát: A mostani Egérút kiképzés azoknak jó (csak azoknak, de nekik kiváló), akik Budaörs felől igyekeznek Pest déli vagy középső része felé, és viszont. Az eredeti tervek azonban a Hamzsabégi út vonalon a budai belsőbb oldal (Körtér, Kosztolányi, Bartók, Fehérvári belső része) is bekapcsolták volna a Lágymányosi híd forgalmába, ezért a belső hidak tehermentesítését jobban megoldotta volna. Igaz, hogy az M1-M7-re kivezető szakasz valóban Osztapenkót is érintve vezetett volna a Nagyszőlős utcui becsatlakozások keresztül, annek átépítésével, de ha ezt akkor, a hatvanas évek végén már megalkották volna, most sokkal kevesebb probléma lenne az átszokással. Természetesen ebben az esetben is el tudok képzelni egy külsőbb kivezető utat, mint a mai Egérút, de ez semmit nem befolyásol pl. a Bocskai út forgalmán. Aki most Pest déli-keleti részéről a Balaton felé megy, változatlanul az Erzsébet híd-Hegyalja út irányt használja, tehát a Budaörsi út forgalmát növeli. Ezen túl sokat az Andor utca 2x2 sávra szálesítése sem segítene: a Szerémi úti irányon a Lágymányosi híd budai hídfőjétől az autópályáig jelenleg is tizenkét (12!) helyen van lámpa! Az eredeti terv a Hungária-körgyűrűt szintben elválasztva, felüljárón, a vasúti pálya mellett vezette volna a Budaörsi útra, a Budafoki, Fehérvári és Bartók Béla útnál lehajtókkal. Azért ez csak kultúráltabb megoldás lett volna, nem?

Üdv:
John Howard

totyus Creative Commons License 1999.11.18 0 0 972
Sziasztok!

Sajnos többet nem tudok a balesetről, csak a címet kaptam, állítólag a Victor Hugo utca környékén történt, bár gondolom erre rájöttetek.
Hát senkinek sincsenek metrós képei:-(

Totyus

totyus Creative Commons License 1999.11.18 0 0 971
Sziasztok!

Baleset: én sem tudok róla többet sajnos, csak mondták a címet. Állítólag valahol a Victor Hugo u. környékén történt, bár gondolom erre rájöttetek.
Metrós képei nincsenek senkinek?:-(

Totyus

szega Creative Commons License 1999.11.18 0 0 970
SzigDani:
Egyetértek, kell műszaki emlék a mérnökök okulására, unokák elkápráztatására, stb. Az egyetlen egy gondom az arányokkal van. Jelenleg 2-0 (611, 1074). Csak 1 darab FVV-BKV villamost szeretnék, ami néha felbukkan a városban. Én például nagyon szeretem a Bengálit, bármilyen gagyi is volt. Mellesleg Szegeden vasárnap délutánonként bevetik az 1-esen az egyirányúakat, mert jönnek a diákok vissza a kollégiumokba. A Tátráknak nem erős oldaluk a férőhely...
Eközben az 1100-as (amit meg lehetett volna őrízni, de nem őrízték eléggé, ezért jó, ha 3000-re talpraállítják) Miskolcon szomorkodik, miközben Szentendrén ül a miskolci 147-es. Ki érti ezt?
Szerintem BKVT külsejű jármű nagyon kell a múzeumba kiállítási darabnak (jó, ha működik is!), de az utcára kicsit újabbakat is lehetne kiadni, az egyszerű népeknek (mint Én). Arról nem beszélve, hogy az utca képe lassan annyira megváltozik, hogy pár év múlva már egy FVV-s kocsi is furcsán fog hatni mondjuk a 2-esen. Nem beszélve egy századeleji kocsiról.
Előzmény: SzigDani (962)
John Howard Creative Commons License 1999.11.18 0 0 969
Hello Mindenkinek!

Néhány nap múlva (hétfőtől) olvashatjátok honlapomon a Hungária-körgyűrű tervezetetét a '60-as évekből, amelynek szerintem mindenképpen meg kellett volna valósulnia, legalábbis főbb részeiben. Mivel akkor nem volt rá pénz, később meg már mindenki belebeszélhetett a tervekbe, lett ez a mai torzó a Szerémi út-Andor utca-Egérút vonalon. Természetesen a Szerémi útra akkor is szükség lett volna, de "csak" a 6-os út forgalmának lebonyolításához.

A villamosvonalnál szerintem a két 90 fokos kanyar jelentősen növelné a menetidőt, ráadásul az egyik erős emelkedőben is lenne, nem tudom, mit lépnének a Ganzok erre. A szintbeli másik keresztezés sem lenne szerencsés. A fehérvárit valóban emelve keresztezném, a Bartókra meg már lemennék a "földszintre". A 19-49 villamossal való összehangolás azért nem aggaszt, mert ezen a rövid, "külső" szakaszon nem jelenthet gondot.

Bocsi, bővebben majd máskor, mert a gépem elhalálozott alaplapilag, most kórházban van, kölcsöngépen írok (nem is találom a gombokat), és már b***tnak, hogy kéne a gép.

Üdv:
John Howard

Előzmény: Járaszája (957)
névtelen Creative Commons License 1999.11.18 0 0 968
nosztalgiavillamoshoz-nosztalgakalauz, jó kis nyakkitekerővel a barbárokhoz:)))
Előzmény: Bölény (966)
man6tani Creative Commons License 1999.11.18 0 0 967
Üdv minden villamos (stb.) barátnak!

Bár inkább vasútpárti vagyok, tisztelem a városi közlekedést is.

Láttam Amerikában két érdekes megoldást, hátha érdekel valakit.
San Francisco: a város tengelyében, a Market Street-en troli és villamos halad azonos nyomvonalon (busz is, de ez most mindegy). A troli a fenti két drótot használja, a villamos ugyanannak a drótnak az egyikét, és a sínt.
Természetesen botáramszedôs.

Seattle: a város központja alatti alagútrendszerbôl kiérve a troli dízelüzemre vált. A vezetôfülkébôl vezérelve lehúzza a csápokat és megy a motorral. Visszafelé megáll egy széles vályú alatt. Felengedi az áramszedôt, az beül a vályúba, ami már fém, és villanyt is ad. A vezetô leállítja a motort, és lassan elindul, a vályú meg szűkülve a drótra tereli az áramszedôket. Amennyire láttam, azok nagyon hasonlóak a nálunk használthoz.

Azt nem tudom, hogy a troli dízel-villamos-e, vagy tisztán dízel és tisztán villamos. Mindenesetre az alagútban elég emberesen ment (és bátran is).

Üdv,
man6tani.

Bölény Creative Commons License 1999.11.18 0 0 966
Szerintem nem rossz a szentendrei helyszín, muszáj mindennek Pesten lennie?! A baj inkább az, hogy nincs propagálva. Én egyszer barátnővel felszerelkezve mentem ki Szt.Bandira csavarogni, aztán a HÉV-en akadt meg a szemem a hirdetésen. Igencsak meg lett neheztelve rám, amiért a villamosok alatt való csúszkálást kellett választani a város (egyéb) nevezetességei helyett, de hát van fontossági sorrend is a világon... :-)) Lehet, kiröhögtök, de nekem a legmellbevágóbb a ZIU-5-ös üléseinek piros szegélye volt. Ez az egyik legelső emlékem, kb. 3 éves koromból, amikor mintegy kitüntetésképpen nagynéha 76-ossal vittek haza az óvodából. (Azért is volt kitüntetés, mert a Ferdinánd-hídról meg lehetett csodálni a Nyugati forgalmát, de ez már a vasutas topikra tartozik...)

A nosztalgiajáratokat én nem tartom feltétlenül jó ötletnek. Ismert a nagyközönség affinitása a különböző színesfém, vagy egyáltalán bármilyen lecsavarható, összetörhető dologok iránt. Kár lenne ezekért a műemlékekért. Viszont az jó ötlet, hogy a leendő mírnökök megismerjék ezeket a gépeket.

NZA, kösz a permetezős képet! Most már látom, hogy tényleg a pályaszámot néztem rendszámnak a villanyosból. Melyik buszt alakították át? És miért vannak keresztben a szedő madzagjai? Hogy jobban összebogozódjon, ha kiugrik a szedő?

Járaszája: 1etértek veled az Egérutat illetően, bár nem tudom, az eredeti koncepció mi lett volna. Szerintem is jól járható lenne, ha a burkolatot rendbe hoznák, mert így egyike Nagy-Budapest lexarabb útjainak. Haviszontmár hozzányúlnak, akkor akár le is lehetne süllyeszteni az Andor utcai szakaszt a föld alá, miáltal két legy lenne ütve egy csapásra: az átmenő forgalom is gyorsulna és a lakosok se szenvednének annyit. Ja, hogy pénz is kéne hozzá...?

Törölt nick Creative Commons License 1999.11.18 0 0 965
Térkép e táj... A Bartókra való levezetésnek lehet pár módja, mindenesetre akár el is lehet kerülni a Hamzsabégi-Bartók kereszteződésnél a szintbeni találkoztatást. Az a két 45 fokos kanyar nagyban különbözik a Szerémi felé vezető nyomvonalon adódó 2 db 90 fokostól, már önmagában is. Főleg, ha azt is megfigyeljük, hogy utóbbi kettőnél garantáltan lámpás, szintbeni kanyargásról van szó, míg előbbieknél talán egyiknél sem.
Előzmény: Járaszája (957)
névtelen Creative Commons License 1999.11.18 0 0 964
UV-k... lehet, hogy a korukat tekintve az összeset műemlékké kéne nyilvánítani...
Előzmény: SzigDani (962)
NZA Creative Commons License 1999.11.18 0 0 963
Szerintem semmi lenyeges szerepe nincs a levegofogyasztas "kisimitasanak". Annal is inkabb, mert dupla UV-ben nincs is osszekotve a ket kocsi levegohalozata.
Az viszont problema lehet a harmas UV-ben, hogy nem egy szintre van beallitva a legsurito beindulasahoz tartozo nyomas a RET-esben es a nem RET-esben. Ugy tunik nekem, hogy a RET-esben magasabb ez a nyomasertek. Igy elkepzelheto, hogy az egyik kocsi allandoan legsuritozik, a masik pedig soha. Habar ez ma is elkepzelheto, en pl. naponta jarok harmas UV-n, de ezt soha sem sikerult megfigyelnem, hogy egyszerre megy-e legsurito a ket kocsiban. (Nehez egyszerre ket kocsiban utazni.)
Előzmény: SzigDani (962)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.18 0 0 962
Muzeum: Szentendre valoban nem egy idealis helyszin, de legalabb van. En a Damjanich garazs is el tudtam volna kepzelni, mert kozel van a Kozl. Muz.-hoz, talan a legregebbi BKV-elod epulet Bp-n, es kozponti helyen van. A Vagohid, es Obuda sem rossz otlet.
Ugy tudom, a szentendrei kocsik kozul a villamos uzemuek es a BoBo teljesen mukodokepes. Viszont egyetertek azzal, hogy ugy nem javulnanak le, ha rendesen jaratnak is oket, viszont ehhez nagyon sok penz kell. Igazabol az 1000-esekbol lehetne osszeallitani egy jo kis flottat. A potok meg akadnak, kul. tek. az 5806 es tarsai. Az UV-kbol is ugy kellene megorizni, hogy rendes nosztalgiaforgalom legyen veluk fenntarthato.
Az egy dolog, hogy ki mire emlexik, es termeszetes, hogy milyen jo husz evvel a kivonas utan is olyannal menni. De azert ne feledjuk, hogy milyn jo azt mondani, hogy nagyapaink mi utan futottak a szazad elejen (a csajok utan persze:))), es hol fagytak meg szuleink amig a varos szeletol beertek a kozepere (mondjuk Edesanyam Lorincrol az ELTE-re az 50-essel, meg az 52-essel). Szoval amint a nepek tudnak rajuk vigyazni, be kene allitani oket a nosztalgiaba, nem baj, hogy oregek, es nembaj, hogy a 611-est mar csak kevesen lathattak ebben az allapotaban.
Ezen kivul a jarmuvek muszaki muemlekek. Ez azt is jelenti, hogy muszakilag hunek kellene maradni a felujitas altal tukrozott idohoz is. Mellesleg elvileg ebbol tanulhatnanak a leendo mernokok is, ha veletlenul lenne ra lehetoseguk. Nincs.
Varjasine: hmmm... en akkor csodalkoztam, amikor a Mester utcaban 3800-as UV-n lattam ilyet. Amikor a vegallomason meg megvolt mind a harom vagany, es az iskola elott nem szelesitettek ki a jardat, es az uttestre szalltunk le. Meg a kockakore is emlexem. Meg aztan mentunk az ovodaba, es ott lifegtek a 6-oson a kis tablak a hangszoro elott: a jegy- es berlet nelkul utazok potdijat fizetnek.
RET: NZA szerinted lehet valami ertelmes alapja annak, hogy a ket motorkocsi kulonbozo idoben zabalja a levegot, ha egy RET-est egy nem RET-essel csatolunk, es igy a levegofelhasznalast idoben kisimitjuk?
HEV: en is szerettem nyitogatni, es nekem sem sikerult mindig. Viszont nem vitte ki a huzat a meleget telen...

SzigDani

NZA Creative Commons License 1999.11.18 0 0 961
Jaraszaja: koszi, en is hallok legalabb valami ujat.
Totyus: mi ez itt? Mi tortent?
Szega: lehet hogy meg nem volt az ajto legtelenitve? :-)
Előzmény: Járaszája (957)
szega Creative Commons License 1999.11.18 0 0 960
Járaszája:
Tánctanulás gyorsan és jól..... IGEEEN!!! Sőt, még korábban nem is annyira a Varjasiné volt az ász, hanem egy másik tánctanár, az ő nevére már nem emlékszem. Aztán jött Varjasiné, és mindenkit lesöpört.
Másik emlék a régi HÉV-ajtókon: Az ajtó kézzel nyitható, és önműködően záródik. Az ajtónak támaszkodni tilos! Erre emlékszel? Én akkor még elég kicsi voltam, és nem mindig tudtam kinyitni az ajtót. Tényleg, miért volt az, hogy egyes HÉV-eken könnyű volt kinyitni, máskor meg majd lefostam a bokám, akkor sem sikerült?
Előzmény: Járaszája (957)
szega Creative Commons License 1999.11.18 0 0 959
NZA: Közvágóhíd szerintem is ideális múzeumi helyszín lehetett volna. Kár, hogy annak idején nem merülhetett fel, mert nagyban üzemelt. Nem tudom, mit fognak oda építeni, de biztos hogy valami shopping center-t. Elvileg ay UV-műhely épülete védett, nem? Bár ez sem jelent semmit. Nekem még Óbuda kocsiszín is tetszett volna, az is könnyen elérhető villamossal, meg HÉV-vel is. A Margit-hídi villamos-HÉV összeköttetés jó lenne, de szerintem az illetékeseknek bőven megfelel a MÁV-átmenet. Úgyhogy nem fogják törni magukat.
Előzmény: NZA (954)
totyus Creative Commons License 1999.11.18 0 0 958
Sziasztok!

Egy mai baleset képei: http://pg10.externet.hu/karambol/
Az áldozatok között vannak "szeretteink" is.
Más.Tudtok olyan helyet mondani, ahol metrós képek vannak ( építéses is érdekel ).
Köszönettel:

Totyus

Járaszája Creative Commons License 1999.11.18 0 0 957
Terkepen nezve nem tunik jelentosnek a Lagymanyosi hid - Kelenfoldi pu kozotti tavolsag a ket utvonalon: 11, ill 12 cm. Az igaz, hogy ha a Szeremi fele megy, akkor ket 90 fokos kanyart kell bevennie, mig ha a Bartok fele megy, akkor csak ket 45 fokos kanyart. Namost ez nem egy nagy kulonbseg. Az viszont biztos igaz, hogy az Etele ut zoldsavja aldozatul esne a fakkal egyutt. Viszont ha a Bartokon menne, akkor ossze kellene hangolni a 49-19-el, illetve annak utodvillamosaival, netan a 4-essel, egy masik elkepzelesed szerint. Es ezzel a kozos szakasszal szerintem sokkal tobbet artanank a gyorsvillamos koncepcionak, mint az a kis kanyar, de hat ez csak az en velemenyem. Sajna az egyes azert nem igazi gyorsvillamos, plane nem metro, igy azert az a hasonlat, hogy az M2 sem megy be a Furedi uti lakotelepre, egy kicsit eros. Viszont, ha az egyes a Hamzsabegin ugy menne, hogy a vasuti toltesen haladva szintben elkulonitve keresztezne a Fehervarit, es a Bartokot (ez mar igen nehez lenne) akkor mar latnam ertelemet,hogy miert erre kellene vinni.
En mint az Eger ut rendszeres hasznaloja egyaltalan nem latom formedvenynek a vonalvezetest. Ha meglenne az Andor utca-Szeremi ut vonal vegig ketszer ketsavos, akkor egesz jol lehetne rajta haladni. Nem ismerem az eredeti terveket, de ha a Hamzsabegi mellett haladna tovabb a Lagym.hid forgalma, akkor hol erne el az M1-M7-et? Mert ha a jelenlegi Nagyszollos utcai aluljaronal lenne a csatlakozas, akkor szarabb lenne, mint az Eger ut, mert az Eger ut legalabb elkeruli az Osztyapenkot is. Ezzel kapcsolatosan is erdekelne a meglatasod, John H!

Szega: Nagyon egyetertek azzal, hogy nosztalgiazni csak arrol lehet, amire meg emlekszunk, a tobbi halott dolog, es a BKVT-re senki nem emlekezhet a meg elok kozul igazan. Az FVV es BKV utolso allapot szerinti kocsikat lenne jo latni, es jaratni oket, mondjuk az 58-as vonalan, meg 15 evvel ezelott ezt Raday mondta (talalta ki) a varosvedo musoraban.
Emlekek: Ki emlekszik meg erre a plakatra: Tanctanulas gyorsan es jol - Varjasine tanctanartol - Szena ter 1/b. En ugy emlekszem a hetevenes evekben minden villamoson ott volt ez a plakat, sokszor nem csak a plakattarton, hanem a paravanfal ablakan is (UV).

NZA: A hurokdetektor indukcius elven mukodo jarmuerzekelo, elsosorban a kozuti forgalomban hasznaljak. Lenyegeben az aszfaltburkolatba mart valyuba belehelyezett 2-3 menetes tekercs. Villamosnal is kivaloan mukodik, ott szoktak ilyet tenni, ahol a BKV-t nem lehet ravenni arra, hogy lazat telepitsen.

Előzmény: John Howard (938)
NZA Creative Commons License 1999.11.18 0 0 956
Egyebkent en nem vagyok meggyozodve arrrol, hogy egy RET-es UV nem csatolhato egy nem RET-essel. Errol valaki tud bovebbet?
Előzmény: SzigDani (949)
NZA Creative Commons License 1999.11.18 0 0 955
Kiegett kocsi: ez mar nem az elso eset (4-5 UV egett mar le), es szinte minden alkalommal ugyanaz tortenik: a menetiranyhenger tulmelegszik, vagy a menet-fek hengernek rossza a kontaktusa. A kocsi belsejeben pedig minden egheto: fa abalkkeretek, fa boritolemezek, muanyag padlo, mubor ules, szivacs.
Előzmény: szega (951)
NZA Creative Commons License 1999.11.18 0 0 954
A felsovezetek permetezo jarmurol keszult kep ((c) Izso Zoltan):
http://galahad.elte.hu/~nza/295.jpg

2. Hat, meg az M III-as es P III-asokbol lehetsege egy M+VP szerelveny. Lesz meg valmikor egy M IV+P XII-es vonat, ez is jol mutat majd.

3. Van egy fuzet, hogy melyik jarmuvet milyen koru allapotra szertnek felujitani. Ebben pl.: az 1714-es, a lorinci ikerkocsi es a 2806-os BSzKRt korabeli lesz. kulonosen a 2806-os mondjuk az 5884-gyel mar a 50-es 60-as eveket felidezheti (persze a festes kicsit eltero lenne es igazabol ket nyitott potkocsi kene ra). Vagy vissza kene rendes szinekre festeni a ket kettosfeljaros potkocsit, ez mind-mind jart az 50-es 60-as evekben. Igazabol vissza kene kerni Szegedtol es Debrecentol az 2500-as ikerkocsikat, ez igen jellgzetes Budapesti konstrukciok. Mukodokepesse kene tenni az 1000-est es az 1625-ost is.
Sajnos mire erre penz lesz, addigra nem lesz aki emlekezne ezekre a kocsikra.

4. Szerintem a Kozvagohidra kellett volna telepiteni ezt a muzeumot, ott volt az ures villamos+HEV kocsiszin, nagy terulet, HEV, villlamos tok jol elerheto lett volna, raadasul a 100 eves epuletet sem kellett volna lebontani. Remelhetoleg, ha osszekotik a 17-est a 19-essel, akkor Margit hidnal megcsinalnak egy uj osszekotest a villamoshalozattal.

5. Ne tudd meg, mennyire merges voltam aznap. Ott all ezer ember, jott unnepelni, elmenyt szerezni; ezek meg az adodo alkalmat sem hasznaljak ki, hogy egy kicsi jo benyomast tegyenek magukrol. Kesz szerencse volt, hogy visszafele Budafokig el lehetett menni...

Előzmény: szega (952)
Bölény Creative Commons License 1999.11.18 0 0 953
Vajh télleg így állna a helyzet, ahogy a cikkben le vagyon írva...! Nem mintha tudnék az ellenkezőjéről, de ennyi előrelátás manapság ritka kis hazánkban. Értem itt azt, hogy Ferihegy 2 tervezésénél már gondoltak a gyorsvasútra (pontosan hol is lenne a végállomása a terminálon belül?). Az meg már szinte sci-fi, hogy ugyanakkor a metró kivezetését sem vetik el kapásból.
Előzmény: Carpy (950)
szega Creative Commons License 1999.11.18 0 0 952
Mivel többször is előkerült a nosztalgiaüzem, engedtessék meg nekem egy kis morgolódás.
1. A szentendrei múzeum nagyon szép, csak éppen élettelen. Steril, és többnyire üzemképtelen járművek egymás mellett. Steril, mert mindegyikről ordit, hogy tegnap lett készen. A 7300-as Békáról például azt hallottam, hogy elképzelhető, hogy van benne néhány eredeti alkatrész. Mivel szinte soha nem használják a gépeket, nem is lesznek patinásak.
2. A nosztalgiaüzem kikért van? A laikus utasokért, vagy a szakértőkért? Azért kérdezem, mert kissé fura, hogy miközben egy teherkocsi felújitásakor a nem látható részeket is költséget nem kimélve realizálják (szőrszálhasogató pontossággal), eközben egy olyan jellegzetes kocsi, mint a Bukfenc-iker soha az életbe nem fog már közlekedni. Vagy a HÉV nosztalgiavonata egy nagy gány (hogy néz ki?). Ilyenkor hol voltak azok a preciz szakemberek? 1995-ben még két MVIII is megvolt (263, 264) Cinkotán, majd Törökőrön. Szétvágták őket, nem beszélve a PXV-ösök között végzett pusztitásról. És mi volt tavaly Csepelen? Húsz évig tárolták az MII, PIII kocsikat, de minek? Ott helyben vágták szét őket, a megmaradt 1-1-ből sose lesz épkézláb szerelvény.
3, A felújitáskor persze szakmai alapelv, hogy a lehetséges legkorábbi üzemi állapotot kell visszaállitani. Szakmailag O.K., de kérdem én, a jelenlegi lakosságból ki a fene emlékszik a BKVT-re? A 611-es viszonylag gyakran járkál, de én már több ismerősömtől hallottam, hogy jópofa, de egyáltalán magyar villamos? Miért nem lehet FVV, vagy korai BKV állapotot visszaállitani? Csak egy kocsit legalább! Persze, tudom ott a 1000-es, 1625-ös. De azok nem mennek!!!! Kellene Budapestre egy jellemző kb. 60-as évekbeli nosztalgiakocsi, aminek láttán az emberek emlékezni kezdenek. A szegény UV ilyen, de szükségből.
4, A múzeum helye is remek. Már a 70-es évek végén tény volt, hogy Filatorigátnak nincs jövője, hosszabb távon a teljes felszámolásról gondolkodtak. Senki nem gondolt arra, hogy mi lesz azután? Igy nem lehet sitty-sutty kiadni kocsit (kell MÁV-engedély, Bobo, meg mit tudom én).
5. Nosztalgia-ügyben marketing az nincs. Szerintem a fő turistaszezonban hétvégén rendszeresen kellene valamit járatni, és ezt REKLÁMOZNI!!! Az semmit nem ér, hogy néha felbukkan valahol egy nosztalgiakocsi, szinte senki sem tud róla, de ha tudna, akkor sem utazhatna rajta, csak az atyaúristenek (lásd Budafok-i ünnepség).

Egyszóval szerintem kb.180 fokos fordulat kellene az illetékesek részéről, különben soha nem lesz semmi!!! A pénzhiányról lehet beszélni, és közben egy csomó pénzt el lehet költeni látszatdolgokra. Demagógia a felsőfokon.

szega Creative Commons License 1999.11.18 0 0 951
A 3421-es leégése valamelyik honlapon részletesen le van irva, nem emlékszem, hol. Jelenleg Száva tárolóterén, hátul áll. Selejtezték, és bármikor elbonthatják. Egyébként engem is érdekelne, hogy egy villamos hogyan tud ennyire kiégni belülről. Locsolták benzinnel?
Előzmény: division by zero (945)
Carpy Creative Commons License 1999.11.18 0 0 950
Mai Magyar Nemzet cikk:


Két terv a dél-pesti gyorsvasútra

Már két helyszínen is tervezik a Nyugati Városközpontot Ferihegy 2-vel összekötô gyorsvasút megvalósíthatóságát. Egyfelôl a közlekedési tárca által kiadott megbízás alapján egy fôvárosi cégben, másrészrôl pedig a MÁV-on belül is folyik az elôkészítô munka. Idôközben befektetôként jelentkezett a kanadai érdekeltségű TriGránit Rt. (Orbán Viktor miniszterelnök kanadai látogatása során került nyilvánosságra ez a szándék), amely vállalta, akár saját forrásaiból is hajlandó megépíteni a gyorsvasúti összeköttetést.

A Fômterv Rt. december közepére készíti el azt az átfogó tanulmánytervet a Ferihegyi szárazföldi összeköttetés lehetôségeirôl, amelyet a fôváros, valamint a közlekedési tárca rendelt meg (utóbbi a Légiforgalmi és Repülôtéri Igazgatóság számára). Mint lapunknak Molnár László urbanista, a Fômterv igazgatója elmondta, a megbízást másfél hónapja kapták, s az nincs összefüggésben a Demján Sándor-féle, TriGránitos elképzeléssel. Üdvözli azonban, hogy más műhelyekben is gondolkodnak e sürgetô közlekedési probléma megoldásáról, s szorgalmazni fogja a kapcsolatfelvételt velük. Molnár szerint a Ferihegyi gyorsforgalmi vasútnak abban az esetben van létjogosultsága, ha valóban Budapest regionális központtá szervezése a cél. Ekkor Ferihegy is regionális központi reptérré válna, amelynek elsôsorban – a mai túlterhelt gyorsforgalmi út mellett – a városközpont felé kellene gördülékeny összeköttetést teremtenie, de késôbb intercity-járatokkal az ország más nagyvárosainak irányába is. A várható utasszám a gyorsforgalmi vasutat önmagában nem indokolná, csak ha a repülés minôségjavításának nemzeti érdekét tekintjük. A tanulmányterv azt is vizsgálja tehát, miként tehetô kifizetôdôvé a beruházás. Anélkül, hogy a vizsgálódás eredményét megelôlegezné, az igazgató elmondta: ez csak akkor rentábilis, ha járulékos funkciókat is betölt – például átvesz bizonyos elôvárosi közlekedési feladatokat, megoldja a túlzsúfolt Üllôi út terhermentesítését. Ferihegy környéke azonkívül izgalmas fejlesztési terület is egyben – ha tehát önmagában a vasútépítés nem is érné meg a beruházóknak, elképzelhetô, hogy a várható ingatlanpiaci haszonnal együtt igen.
A MÁV infrastruktúrája technikailag egy az egyben nem alkalmas a gyorsvasúti hasznosításra – a mostani pályák helye viszont mindenképpen. Egy– másfél éven belül azonban ez a terv csak összehangolt pályafelújítással látszik megvalósíthatónak. Az elgondolás nem hozható összefüggésbe a négyes metróval, ám a hármassal esetleg igen: a Határ útnál létezik az a leágazási „csonk”, amely nyitva hagyta a lehetôséget egy Ferihegyi (föld alatti vagy felszíni) szárnyvonalhoz. Ez azonban legfeljebb középtávú (10–15 éves) alternatíva lehet.
Már a korábbi világkiállítás tervei között is szerepelt egy, a városközpontot a Ferihegyi repülôtérrel összekötô felszíni gyorsvasút megépítése vagy kialakítása, s ez azóta több közlekedésfejlesztési koncepció részévé vált – mondta lapunknak Keresztfalvi László, a MÁV tervezôirodájának igazgatója. Konkrét tervek, beruházási hatástanulmányok egyetlen esetben sem készültek, a vállalat minden esetben a műszaki lehetôségeket és a menetrendi kérdéseket vizsgálta.
A közelmúltban felmerült, szükség lenne az új Nyugati Városközpontot a Ferihegyi repülôtér 2-es termináljával összekötô gyorsvasút megépítésére, s erre a Westendet is építô, Demján Sándor nevével fémjelzett TriGránit Rt. jelentkezett. A megvalósítási elgondolások során több lehetôség is felvetôdött: így például szóba került a hármas metróvonalnak a meghosszabbítása Kôbánya–Kispest állomástól Ferihegy 2-ig, vagy a már meglévô vasúti kapacitások kihasználása. Erre a MÁV a Ganz Vagon Kft.-tôl kapott ajánlatot. A cég megajánlotta, hogy korszerű motorkocsikat és szerelvényeket bocsát a vasút rendelkezésére.
Keresztfalvi László szerint a korábbi tanulmányok négy állomást vesznek számításba: Ferihegy 2 végállomást, a Szemere-telepi megállót, a kôbánya–kispesti állomást és a Nyugati pályaudvart, mint másik végpontot. A szakasz teljes hossza 22 kilométer, amelyet a 80 kilométeres sebességgel közlekedô szerelvények 20–25 perc alatt tesznek meg. Vagyis tartható a félóránkénti menetidô a teljes szakaszon – mondta Keresztfalvi. A tervekben a Ferihegy 2-es terminál építésénél már számoltak a gyorsvasúttal, s a reptér elôtti parkoló alapozása is úgy készült, hogy oda legyen vezethetô a vasúti sín. A MÁV tervezôirodája azonban mindeddig senkitôl sem kapott hivatalos megkeresést a tervek elkészítésére. Az azonban bizonyosnak látszik: a vonal korszerűsítésekor mindenképpen át kell építeni a peronokat, utasvárókat kellene építeni, s alkalmassá kell tenni a vonalat az elôvárosi vasút szerepére is.
A MÁV jelenlegi anyagi helyzetében kétséges, meg tudja-e valósítani a beruházást önerôbôl, ezért fogadták el a kanadai érdekeltségű TriGránit Rt. érdeklôdését. Mint azt Takács Ildikótól, az rt. sajtófônökétôl megtudtuk: folyamatosan tárgyalnak a MÁV-val, de amíg nem születik végleges szerzôdés, nem kívánnak részletes tájékoztatást adni az esetleges beruházásról. Demján Sándor egy korábbi nyilatkozata szerint a cég kész támogatni a MÁV-ot a beruházás megvalósításában, ám ha a vállalat nem kíván részt venni a gyorsvasút megépítésében, a TriGránit saját tôkébôl és külföldi szakmai befektetôk bevonásával finanszírozná azt.

SzigDani Creative Commons License 1999.11.18 0 0 949
Az 57-esnek amugy is mas a motorhangja, mint a tobbinek. A 3421-rol talalsz infot a Gyuri hirei kozott. Nem tudom, hogy pontosan mit akarnak csinalni vele, de szoloban nem igazan jarhat... Szoval visszaalakithatjak, de akkor is kell melle valami. (Lehetoleg ne Muki, ld. HEV nosztalgiavonat:(((
RET: rugoerotarolos fek. Ha megfigyeled, szedik le az UV-krol a kezifeket. Amelyiken nincs, az akkor sziszeg, amikor megall, nem akkor, amikor indul. Na es kisse tobbet megy a legsuritoje...

SzigDani

Carpy Creative Commons License 1999.11.18 0 0 948
Hadd mondjam meg en! RugoEroTarolos rogzitofek. Igaz?
Előzmény: division by zero (947)
division by zero Creative Commons License 1999.11.18 0 0 947
És mi az a RET fék?
Előzmény: SzigDani (943)
division by zero Creative Commons License 1999.11.18 0 0 946
3257-et esetleg visszacsinálják kétirányúra?
Előzmény: SzigDani (943)
division by zero Creative Commons License 1999.11.18 0 0 945
3421 miért égett le? és most hol van?
Előzmény: SzigDani (943)
division by zero Creative Commons License 1999.11.18 0 0 944
figyeld majd a hangját, pár hete mikor mentem vele, akkor fékezésnél volt valami csúnya mellékzörej...
Előzmény: Zolcsi67 (942)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!