Már délelőtt azt mondta a rádió, hogy elsőként a tömegközlekedési útvonalakat ápolják le. Nos, itt, a 81-es troli vonalán még mindig csak a gumikerekek tömörítik a havat, eke még nem talált ide, pedig főútvonal is, tömegközlekedési útvonal is...
30-as busz, Róbert Károly körút-Dózsa Gyögy út 30 perc! és a köcsög vezető többszöri kérésre se volt hajlandó kinyitni az ajtót, hogy gyalog mehessünk tovább!
Fejlesztik a vásárközpontot A Hugexpo Rt. a következő öt évben 10 milliárd forintot fordít a Budapesti Vásárközpont fejlesztésére...
...A vásárközpont megközelíthetőségét javíthatja, hogy a városrész rendezési tervében szerepel az Albertirsai úr szélesítése; és szó van arról, hogy a Ferihegyi repülőteret és a Nyugati pályaudvart összekötő, tervezett gyorsvasút esetleg megálljon a vásárterület III-as kapujánál is.
Na, ezt még nem hallottam. Ámbár az a III-as kapu inkább talán II-es, hacsak nem a Királyvágányon (is) fog járni az új gyorsvasút. Ott meg is lehetne csinálni a peront, ahol a vásárkor közlekedő nosztalgiavonatok (Árpád, ABmot, vagy a szentesi motorvonat) szoktak megállni.
Valamikor a napokban tuti, hogy megvárom a Batyin, még ha odafagyok is :-)))) Nem nagyon láttam Tatrán ilyen cetlit, pedig 61-essel és 28-assal elég sokat járok.
Hali Division!
Ma utaztam a 49-esen a 3231+6016+3232-vel. Tudtad, hogy a 6016-nak olyan gumipadlója van, ami hasonlít a régi sárléces elrendezéséhez? Nem kerek gumók vannak rajta, hanem csíkok. A cetli szerint 1997. decemberében volt fővizsgán.
NZA! Egy kis betapkabelcsattogasert nem kell olyan messzire menned. Multkor a Fonyod utcanal nezegettem a villamosbejelentkezest, es kozben a korter feloli agon furcsa zorejeket hallottam. Olyat mint amikor a regi vasuti kezzel allitott valtoknak a huzaljai mozognak. Akkor nem foglalkoztam vele, azt gondoltam, hogy valahol a tavolban egy villamos felengedte a szedot, es annak a csapodasat kozvetiti a felsovezetek. Csak azert az furcsa lett volna ilyen surun. Ha egy kicsit gondolkozom, rajohettem volna magam is. De most Te megvilagositottad a problemat, jo egy fizikus a haznal! Es gratulalok az 1000. hozzaszolonak!
Buszok: Nekem altalanos iskolas koromban a GC-49-45 volt a kedvencem (meg a 49-40, es 49-46). Ennek vilagoskekre volt festve a hutoracsa, es a muszerfalon (elolrol lathatoan) volt egy kacsa-matrica (hehe). Aztan amikor ez a busz eltunt, akkoriban megjelent a BU-72-42, es ennek is volt egy vilagoskek keret a hutoracsan. Lehet, hogy a ugyanaze a vezetoe volt? Sok buszon lathato valami egyeni tunning, en azt gondoltam, hogy ezek azert vannak, mert minden vezeto szeretne egy kicsit megjelolni a maga jarganyat, talan azert is, hogy a garazsban a sok kek kozott messzirol is megismerje. Tenyleg, jol tudom a hogy a buszoknak allando vezetoik vannak, vagy ossze-vissza kapjak a kocsikat a soforok?
En is ugy gondolom, hogy az 1-es villamost lassitana a kanyar, de szerintem megerne, mert olyan utvonalra kerulne villamos, ahol eddig nem volt, jol jarnanak a kelenfoldi lakotelepiek, es megmaradna a Bartokon egy masik vonal. Es a villamosvezetok is jol jarnanak, mert nem lenne olyan unalmas, mindig csak egyenesen Obudatol kezdve! (jo, persze a Hungaria is kanyarodik nagyon lassan, de az mas).
Amikor itt arrol gondolkozunk, hogy hogyan is kene, akkor mindig eszembe jut, hogy lehet hogy jol gondoljuk, lehet, hogy nem, ugyis mindegy, mert egyikunk sincs olyan kozel a donteshozashoz, de meg ha igy is lenne, akkor is mindegy lenne, mert nincs penz.
Ha egyszer a kormany szerint az inflacio 10 szazelek koruli (egyszamjegyu? az utca embere szerint persze ennel nagyobb), akkor miert csak 6 szazalekot enged a BKV-nak emelni, miert nem legalabb a hiavtalos inflacival aranyosan? A kormany es a fovaros szivozasa elsosorban a kozlekedesben kap teret, es mire vege lesz ennek a ciklusnak, szepen lerohad az egesz. Mi meg csinalhatjuk a megszuntetett vonalak honlapjait...
A, el is megy a kedvem az egesztol...
Totyus:
Pár darab hóseprő azt hiszem, van még, ezeket a "Mukikból" alakították át, a hivatalos megnevezésük "Motoros fedett teherkocsi hóseprővel". A Mercurion nincs metrós kép? Én nem tudom, rég jártam arra.
"kopasokat fel szoktak hegeszteni (idonkent lehet latni, hogy a sin tetejen ket femcsik van rahegesztve) "
most még egy kérdést megválaszoltál, pedig még fel se tettem...
A Kálvin téren a megállóban lehett ilyen sínt látni.
Sincsiszolas: ugy tudom, hogy idonkent eleg ronda kopasok tudnak lenni a sinen pl. (azt hiszem) hullamoskopasnak hivjak azt, amikor kb. felmeterenkent latszik a megkopas - ha jol tudom ez a forgovazak kigyozasabol szarmazik. A lenyeg az, hogy csiszolas utan egyenletesse lehet ujra tenni a palyat. Avagy pl. idonkent a kopasokat fel szoktak hegeszteni (idonkent lehet latni, hogy a sin tetejen ket femcsik van rahegesztve) - ezeket a hegeszteseket sem art kiegyengetni. (Ha jol tudom ez az auto hegeszteni is tud - nem biztos.)
Az 7077-7078-ast az '50-es evekben gyartottak, es egeszen a '90-es evekig uzemelt. Ez csak csiszolo volt, es lehet, hogy nem volt tul szerencses, hogy csak
felsovezetekrol ment. Elotte a csiszologep egy szimpla teherkocsi volt. (A most megjeleno konyvben - Regi villamosok Magyarorszagon - lesz fenykep ezekrol is.)
csillagszóró effekt: a síncsiszolás se semmi látvány, mint meséltem most volt az 1-esen meg a 14-esen. Miért kell csiszolni a sínt? erről a furcsa autószörnyetegről is mesélhetne valaki...
Meddig voltak használatban olyan síncsiszolók mint a Szentendrén látható 7077?
És miért lettek lecserélve? Miért jobb ha a síncsiszológép inkább autó mint villamos?
Egy kicsi rossz visszavezetes - es a kocsi maris csillagszorozik alul. Ugyebar ez az 500 A a sineken keresztul megy vissza.
A Tatra arammeroje egy kocsi osszaramat meri. Ez ugy jo 200-300 A-re ugrik fel gyorsitaskor - innet jol lehet latni, mikor melyik fokozatban zabal nagyot a kocsi.
Ja egyebkent ismerossel kimentunk egyszer egy iranytuvel a varosba. Az iranytut a valotaram nem zavarja, mivel nem tud beallni, de az egyenaram magneses teret remekul eszleli (egyenaram meg csak a villamoson van). Ha egy ilyen irantut teszel a sin fole (mivel ez a visszavezeto aram nagyreszt itt megy vissza), akkor remekul lehet latni, hogy a kozelben levo kocsik mikor kapcsoltak ki-be. Ha jaratos vagy a fizikaban, meg azt is ki tudod talalni, hogy melyik iranyba folyik, es azt tapasztalod, hogy igen gyakran nem az aramatalakito fele (!). Ugyanigy remekul ki lehet merni a betaplalas helyet.
Hasonlo jelenseg - az 500 A-t dupla rezkabelek viszik a felsovezetek mellett (a Korteren valosagos erdo van beloluk a levegoben, sok helyen viszont a fold alatt futnak) A legkabelek szorosan egymas mellett vannak, es ezek idonkent egymasnak szorulnak, majd nekiallnak ujra lengedezni (meg szelcsendes idoben is lengedeznek). Amikor egymasnak szorulnak, akkor valamelyik villamos gyorsit - azaz a magneses terukon keresztul vonzzak egymast a kabelek. Ismerosom a 69-es vonalan mar ez alapjan ki tudta talalni, hogy egy jo vagy rossz UV-vezeto jon-e Ujpalotan, az Erdokerulo utca felol.
"Egy mai baleset képei: http://pg10.externet.hu/karambol/ "
most volt a hírekben, a troli nem adta meg az elsőbséget a busznak és öt autót is magukkal sodortak az ütközés után, a troliban és a buszban 1 milló Ft a kár
egyszer láttam egy UV-t idén áthaladni a Thökölyn a vasút alatt, ahol mostanában jó dzsuvás a sín, nem semmi "csillagszóró" effekt volt a kerekeknél...
Van a Tatra vezetőpultján egy amper mérő, az minek az áramát méri, és mekkora feszültségű körben mér?
Az elso harmas Tatrak meg teljesen ossze-vissza szedokkel uzemeltek.
Mennyi aram: Megbecsulheto: az UV motorok allando teljesitmenye P=37 kW, max. terhelesnel U=300 V esik rajtuk (mivel ketto sorba van kotve): I = P/U = 123 A. Dupla UV-ben negy ilyen duplamotoros ag van az aramkorben: tehat osszesen 4*123A=492A.
Tehat korulbelul 500 A-t vesz fel az UV, ezt az aramerteket egesz pontosan akkor eri el, amikor a parhuzamos utolsoba tette a vezeto a kocsit. (De a parhuzamos fokozatokban nagysagrendileg ennyi aram folyik, sorosban a fele.)
Egy 100 W-os izzo osszehasonlitaskeppen kb. fel ampert vesz fel, erdemes megnezni, hogyha egy 100 W-os izzot kirantasz a konnektorbol, akkor mekkora szikrat kapsz. Ha egy UV-t rantasz ki a konnektorbol (lehuzod a szedot, szakasszigetelohoz ersz avagy szimplan ki kell ejteni a kocsit a menetfokozatban) akkor durvan 1000-szer nagyobb teljesitmanyu szikrat fogsz latni.
egyszer láttam olyat, hogy 3 Tatras szerelvény középső szedővel ment, az egyik szélső kocsi szedője törött volt egy felsővezeték szakadás miatt, igaz ez már "műszaki okok miatt utasokat nem szállít" menet volt...