Keresés

Részletes keresés

John Howard Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1041
Nem semmi! Esett egy kis hó?

Már délelőtt azt mondta a rádió, hogy elsőként a tömegközlekedési útvonalakat ápolják le. Nos, itt, a 81-es troli vonalán még mindig csak a gumikerekek tömörítik a havat, eke még nem talált ide, pedig főútvonal is, tömegközlekedési útvonal is...

Éjfél után lesem a permetező-trolit!

Előzmény: division by zero (1040)
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1040
30-as busz, Róbert Károly körút-Dózsa Gyögy út 30 perc! és a köcsög vezető többszöri kérésre se volt hajlandó kinyitni az ajtót, hogy gyalog mehessünk tovább!
John Howard Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1039
SZVSZ, ha a Demszkynek lesz pénze visszalopni a felsővezetéket. De őt csak a metró4 érdekli... :(
Előzmény: division by zero (1038)
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1038
29-es villamos mikor lesz újra?
Előzmény: John Howard (1037)
John Howard Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1037
Hello Mindenkinek!

MTI hír:

Fejlesztik a vásárközpontot
A Hugexpo Rt. a következő öt évben 10 milliárd forintot fordít a Budapesti Vásárközpont fejlesztésére...
...A vásárközpont megközelíthetőségét javíthatja, hogy a városrész rendezési tervében szerepel az Albertirsai úr szélesítése; és szó van arról, hogy a Ferihegyi repülőteret és a Nyugati pályaudvart összekötő, tervezett gyorsvasút esetleg megálljon a vásárterület III-as kapujánál is.

Na, ezt még nem hallottam. Ámbár az a III-as kapu inkább talán II-es, hacsak nem a Királyvágányon (is) fog járni az új gyorsvasút. Ott meg is lehetne csinálni a peront, ahol a vásárkor közlekedő nosztalgiavonatok (Árpád, ABmot, vagy a szentesi motorvonat) szoktak megállni.

Vélemény?

Üdv:
John Howard

Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1036
Láttam a Spektrumon egy filmet Portugáliáról, Lisszabonban csodálatos régi villamoskocsik mászkálnak!!!!!
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1035
Valamikor a napokban tuti, hogy megvárom a Batyin, még ha odafagyok is :-)))) Nem nagyon láttam Tatrán ilyen cetlit, pedig 61-essel és 28-assal elég sokat járok.
Előzmény: division by zero (1033)
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1034
régen ragasztottak...
legközelebbi Tatrázásomnál megnézem
Előzmény: Zolcsi67 (1032)
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1033
figyeld meg az indexlámpát, a zárlámpát, a nagyfesz csatlást, belül a B véget nézd meg jól
Előzmény: Zolcsi67 (1031)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1032
A Tatrákba nem ragasztanak cetlit az utolsó fővizsga dátumával???????
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1031
A külső kontraktort láttam. De sárlécen akarok tipródni a havas patáimmal! :-)))))))
Előzmény: division by zero (1030)
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1030
kivülről is lehet néhány érdekes különbséget megfigyelni
Előzmény: Zolcsi67 (1029)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1029
Sajnos csak kívülről láttam megint. kotortam befelé dolgozni, le kellett váltani a kollégámat egy kicsit korábban. Majd legközelebb megvárom!
Előzmény: division by zero (1028)
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1028
3257-et megtaláltad?
Előzmény: Zolcsi67 (1027)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1027
Hali Division!
Ma utaztam a 49-esen a 3231+6016+3232-vel. Tudtad, hogy a 6016-nak olyan gumipadlója van, ami hasonlít a régi sárléces elrendezéséhez? Nem kerek gumók vannak rajta, hanem csíkok. A cetli szerint 1997. decemberében volt fővizsgán.
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1026
itt a 30-as buszon jár egy olyan IK260, aminek van az elején egy zöld Ikarus 280 felirat
Előzmény: Járaszája (1025)
Járaszája Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1025
NZA! Egy kis betapkabelcsattogasert nem kell olyan messzire menned. Multkor a Fonyod utcanal nezegettem a villamosbejelentkezest, es kozben a korter feloli agon furcsa zorejeket hallottam. Olyat mint amikor a regi vasuti kezzel allitott valtoknak a huzaljai mozognak. Akkor nem foglalkoztam vele, azt gondoltam, hogy valahol a tavolban egy villamos felengedte a szedot, es annak a csapodasat kozvetiti a felsovezetek. Csak azert az furcsa lett volna ilyen surun. Ha egy kicsit gondolkozom, rajohettem volna magam is. De most Te megvilagositottad a problemat, jo egy fizikus a haznal! Es gratulalok az 1000. hozzaszolonak!

Buszok: Nekem altalanos iskolas koromban a GC-49-45 volt a kedvencem (meg a 49-40, es 49-46). Ennek vilagoskekre volt festve a hutoracsa, es a muszerfalon (elolrol lathatoan) volt egy kacsa-matrica (hehe). Aztan amikor ez a busz eltunt, akkoriban megjelent a BU-72-42, es ennek is volt egy vilagoskek keret a hutoracsan. Lehet, hogy a ugyanaze a vezetoe volt? Sok buszon lathato valami egyeni tunning, en azt gondoltam, hogy ezek azert vannak, mert minden vezeto szeretne egy kicsit megjelolni a maga jarganyat, talan azert is, hogy a garazsban a sok kek kozott messzirol is megismerje. Tenyleg, jol tudom a hogy a buszoknak allando vezetoik vannak, vagy ossze-vissza kapjak a kocsikat a soforok?

En is ugy gondolom, hogy az 1-es villamost lassitana a kanyar, de szerintem megerne, mert olyan utvonalra kerulne villamos, ahol eddig nem volt, jol jarnanak a kelenfoldi lakotelepiek, es megmaradna a Bartokon egy masik vonal. Es a villamosvezetok is jol jarnanak, mert nem lenne olyan unalmas, mindig csak egyenesen Obudatol kezdve! (jo, persze a Hungaria is kanyarodik nagyon lassan, de az mas).
Amikor itt arrol gondolkozunk, hogy hogyan is kene, akkor mindig eszembe jut, hogy lehet hogy jol gondoljuk, lehet, hogy nem, ugyis mindegy, mert egyikunk sincs olyan kozel a donteshozashoz, de meg ha igy is lenne, akkor is mindegy lenne, mert nincs penz.
Ha egyszer a kormany szerint az inflacio 10 szazelek koruli (egyszamjegyu? az utca embere szerint persze ennel nagyobb), akkor miert csak 6 szazalekot enged a BKV-nak emelni, miert nem legalabb a hiavtalos inflacival aranyosan? A kormany es a fovaros szivozasa elsosorban a kozlekedesben kap teret, es mire vege lesz ennek a ciklusnak, szepen lerohad az egesz. Mi meg csinalhatjuk a megszuntetett vonalak honlapjait...
A, el is megy a kedvem az egesztol...

Előzmény: NZA (1017)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1024
Totyus:
Pár darab hóseprő azt hiszem, van még, ezeket a "Mukikból" alakították át, a hivatalos megnevezésük "Motoros fedett teherkocsi hóseprővel". A Mercurion nincs metrós kép? Én nem tudom, rég jártam arra.
Előzmény: totyus (1023)
totyus Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1023
Sziasztok!

Abszolut aktuális téma:Milyen hóeltakarító járművei vannak a BKV-nak?
És még mindig: metrós képeket sehol sem tudtok?

Üdv.

division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1022
"kopasokat fel szoktak hegeszteni (idonkent lehet latni, hogy a sin tetejen ket femcsik van rahegesztve) "
most még egy kérdést megválaszoltál, pedig még fel se tettem...
A Kálvin téren a megállóban lehett ilyen sínt látni.
Előzmény: NZA (1021)
NZA Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1021
Sincsiszolas: ugy tudom, hogy idonkent eleg ronda kopasok tudnak lenni a sinen pl. (azt hiszem) hullamoskopasnak hivjak azt, amikor kb. felmeterenkent latszik a megkopas - ha jol tudom ez a forgovazak kigyozasabol szarmazik. A lenyeg az, hogy csiszolas utan egyenletesse lehet ujra tenni a palyat. Avagy pl. idonkent a kopasokat fel szoktak hegeszteni (idonkent lehet latni, hogy a sin tetejen ket femcsik van rahegesztve) - ezeket a hegeszteseket sem art kiegyengetni. (Ha jol tudom ez az auto hegeszteni is tud - nem biztos.)

Az 7077-7078-ast az '50-es evekben gyartottak, es egeszen a '90-es evekig uzemelt. Ez csak csiszolo volt, es lehet, hogy nem volt tul szerencses, hogy csak
felsovezetekrol ment. Elotte a csiszologep egy szimpla teherkocsi volt. (A most megjeleno konyvben - Regi villamosok Magyarorszagon - lesz fenykep ezekrol is.)

Előzmény: division by zero (1020)
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1020
csillagszóró effekt: a síncsiszolás se semmi látvány, mint meséltem most volt az 1-esen meg a 14-esen. Miért kell csiszolni a sínt? erről a furcsa autószörnyetegről is mesélhetne valaki...
Meddig voltak használatban olyan síncsiszolók mint a Szentendrén látható 7077?
És miért lettek lecserélve? Miért jobb ha a síncsiszológép inkább autó mint villamos?

division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1019
ezt a kábel-lengedezést meg fogom nézni...
Előzmény: NZA (1017)
NZA Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1018
Ja a Tatran feken a fekaram nagysagat meri az arammero, meneten meg a menetaramet. (De mindig csak egy kocsiet.)
Előzmény: division by zero (1015)
NZA Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1017
Egy kicsi rossz visszavezetes - es a kocsi maris csillagszorozik alul. Ugyebar ez az 500 A a sineken keresztul megy vissza.

A Tatra arammeroje egy kocsi osszaramat meri. Ez ugy jo 200-300 A-re ugrik fel gyorsitaskor - innet jol lehet latni, mikor melyik fokozatban zabal nagyot a kocsi.

Ja egyebkent ismerossel kimentunk egyszer egy iranytuvel a varosba. Az iranytut a valotaram nem zavarja, mivel nem tud beallni, de az egyenaram magneses teret remekul eszleli (egyenaram meg csak a villamoson van). Ha egy ilyen irantut teszel a sin fole (mivel ez a visszavezeto aram nagyreszt itt megy vissza), akkor remekul lehet latni, hogy a kozelben levo kocsik mikor kapcsoltak ki-be. Ha jaratos vagy a fizikaban, meg azt is ki tudod talalni, hogy melyik iranyba folyik, es azt tapasztalod, hogy igen gyakran nem az aramatalakito fele (!). Ugyanigy remekul ki lehet merni a betaplalas helyet.

Hasonlo jelenseg - az 500 A-t dupla rezkabelek viszik a felsovezetek mellett (a Korteren valosagos erdo van beloluk a levegoben, sok helyen viszont a fold alatt futnak) A legkabelek szorosan egymas mellett vannak, es ezek idonkent egymasnak szorulnak, majd nekiallnak ujra lengedezni (meg szelcsendes idoben is lengedeznek). Amikor egymasnak szorulnak, akkor valamelyik villamos gyorsit - azaz a magneses terukon keresztul vonzzak egymast a kabelek. Ismerosom a 69-es vonalan mar ez alapjan ki tudta talalni, hogy egy jo vagy rossz UV-vezeto jon-e Ujpalotan, az Erdokerulo utca felol.

Előzmény: division by zero (1015)
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1016
"Egy mai baleset képei: http://pg10.externet.hu/karambol/ "

most volt a hírekben, a troli nem adta meg az elsőbséget a busznak és öt autót is magukkal sodortak az ütközés után, a troliban és a buszban 1 milló Ft a kár

Előzmény: totyus (958)
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1015
egyszer láttam egy UV-t idén áthaladni a Thökölyn a vasút alatt, ahol mostanában jó dzsuvás a sín, nem semmi "csillagszóró" effekt volt a kerekeknél...

Van a Tatra vezetőpultján egy amper mérő, az minek az áramát méri, és mekkora feszültségű körben mér?

Előzmény: NZA (1014)
NZA Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1014
Az elso harmas Tatrak meg teljesen ossze-vissza szedokkel uzemeltek.
Mennyi aram: Megbecsulheto: az UV motorok allando teljesitmenye P=37 kW, max. terhelesnel U=300 V esik rajtuk (mivel ketto sorba van kotve): I = P/U = 123 A. Dupla UV-ben negy ilyen duplamotoros ag van az aramkorben: tehat osszesen 4*123A=492A.
Tehat korulbelul 500 A-t vesz fel az UV, ezt az aramerteket egesz pontosan akkor eri el, amikor a parhuzamos utolsoba tette a vezeto a kocsit. (De a parhuzamos fokozatokban nagysagrendileg ennyi aram folyik, sorosban a fele.)
Egy 100 W-os izzo osszehasonlitaskeppen kb. fel ampert vesz fel, erdemes megnezni, hogyha egy 100 W-os izzot kirantasz a konnektorbol, akkor mekkora szikrat kapsz. Ha egy UV-t rantasz ki a konnektorbol (lehuzod a szedot, szakasszigetelohoz ersz avagy szimplan ki kell ejteni a kocsit a menetfokozatban) akkor durvan 1000-szer nagyobb teljesitmanyu szikrat fogsz latni.
Előzmény: division by zero (1012)
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1013
egyszer láttam olyat, hogy 3 Tatras szerelvény középső szedővel ment, az egyik szélső kocsi szedője törött volt egy felsővezeték szakadás miatt, igaz ez már "műszaki okok miatt utasokat nem szállít" menet volt...
division by zero Creative Commons License 1999.11.19 0 0 1012
mennyi áramot vesz fel egy 2UV a szedőn mérve?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!