Én csak a 9-esre emlékszem, akkoriban még arra mentem, amerre vittek, lévén igen fiatal. Nagyszülőknél lakott az egész család 1971-ig, a Fehérvári út-Albertfalva utca kereszteződésnél. A középső peronos 41-es pót meg a 9-es Stuka maradt meg ifjúkori emlékeimben, igen-igen halványan.
Stuka-vonalak:
5: Flórián tér - Veder utca (egy ideig aluminium UZ, a kedvencem)
9,9A: Margit-híd - Albertfalva, kitérő (Körtér)
11: Margit-híd - Óbuda, forgalmi telep
15,15A: Jászai Mari tér - Újpest, vasúti híd (Váci út)
17: Margi-híd - Margit kórház
33: Marx tér - Óbuda, forgalmi telep
57: (más időben) Császár fürdő - Csörsz utca
Howard:
A 9-esen meg Stuka járt, a Kitérőig.
Division: Mesélheted az unokádnak, hogy te még utaztál UV-n, a Szabadság hídon át. Ma ahogy ültem a 6016-on, arról álmodoztam, hogy nem UV van előtte, hanem 1500-as :-)))
Én csak a használaton kjvüli sínekre emlékszem, azt csak olvastam, hogy a 38-as járt arra. Viszont a nagypapámmal még villamossal mentünk Albertfalváról Budaörsre repülőt nézni!
Budapest panoráma térkép, by 1967, jól látható a kettős fasor az út két szélén. Eredeti kiadásban megvan!!! Én még arra is emlékszem, hogy a Kerepesi út torkolatában a piacon ment keresztül az akkor már használaton kívüli hurokvágány! (ott, ahol most a nagy luk van)
Off
Akkor hagylak beszélgetni. Családi találkozót majd vasárnap tartunk nálatok. Bár itt a neten sem rossz. Persze ICQ-d még nincs, mi?
On
Jó a topic, megint lehet valami érdekeset tanulni!
A 38-as villamos a Hungárián...egészen az útszélesítésig megvoltak a vágányok az út két szélén! Halvány gyermekkori emlékek, inkább már csak a maradványokra.
Rezgések és rázkódások? Ez nem volt gond 1963 és 1972 között. Emlékeim szerint "felfutós" keresztezések voltak, ahol nem a keréktalp, hanem a nyomkarima vitte a terhelést, zökkenés nélkül.
Carpy, teljesen megértem a felháborodásodat. Egy közlekedési rendszer nem olyan egyszerű dolog, hogy "hát ha nincs kihasználva, megszüntetjük". Egy HÁLÓZAT akkor az, ha annak vannak törzsvonalai, és ráhordó vonalai. Az előbbiek hasznot hozók, az utóbbiak szükségesek, hogy az előbbieknek legyen egyáltalán értelmük. A régi mondás jut eszembe: "a forgalom 90%-a a hálózat 10%-án bonyolódik le". De ez nem jelentheti azt, hogy a 90%-át fel kell számolni, ez megengedhetetlen!!!
A Thököly út esetében pedig én teljesen biztos vagyok abban, hogy a forgalmat a villamosok jobabn le tudnák bonyolítani, mint a buszok, és ezt még vonalfejlesztés útján is erősíteni kellene (44-es Újaplotáig), akár a közúti forgalom korlátozása révén is!
Carpy:
"Belegondoltatok abba, hogy teszem azt valamilyen oknal fogva megsemmisulne a teljes budapesti kozossegi kozlekedesi halozat, es ujra kellene csinalni. Lenne ra annyi penz, amennyibol vissza lehetne epiteni a jelenlegi allapotra. Gondoljatok, hogy ugyanaz a halozat lenne a vegeredmeny?"
Én eljátszottam a gondolattal, alapul az 1968-as, metró nélküli villamoshálózatot vettem. Hát, nemigen hasonlított!
A BKV-jegyaremelesrol es a nyilatkozathaborurol nekem csak annyi a velemenyem, hogy nagyon sokaig kellene keresgelnem ahhoz, hogy olyan dolgot talaljak, amit jobban utalok annal, mint amikor buta politikusok ugatnak bele kozlekedesi kerdesekbe. Az egy barom, aki anno ki merte jelenteni, hogy 40 szazalekkal csokkentik a BKV teljesitmenyet. Az szinten barom, aki olyat ki mer jelenteni, hogy negyed tizkor leall a kozlekedes.
Illetve nem barom, hanem csak egy hiszteriakelto, akinek vagy fogalma nincs uzemeltetesi kerdesekrol, vagy pl. ellatasi kotelezettsegrol. Egyszeruen nem allhat le a kozlekedes negyed tizkor, ez teljesen lehetetlen.
Az sem kevesbe kreten, aki a 6 szazalekot kitalalta: valoban keves. De hat ez a gazdasagpolitika, ami ugyebar felsobbrendu, hogy leszoritani az inflaciot.
Kepzeljetek kicsit magatokat a BKV helyebe. Ti hol szoritanatok meg a nadragszijat? Leallitanatok azt a nehany jaratot 9.15 utan?
Amig a Thokoly uti viszonylatokat nem teszik rendbe, nekem senki ne mondja, hogy nem lehet tovabb racionalizalni a BKV halozatat! Ezzel kellett volna kezdeni, nem az eszetlen vonalmegszuntetesekkel.
A BKV-tol meg nem talalkoztam donteshelyzetben levo forgalmi emberrel, de az az erzesem a tetteik alapjan, hogy felelmetesen korlatolt egy tarsasag.
Nagyreszt tehat egyetertek veled, NZA, hanyingerem van attol, ha ilyeneket dobalnak be a koztudatba, mint a 40%, meg a negyed tiz. Ez mind baromarcu hatasvadasz politikusok talalmanya. Fuj.
Miert nem ulnek le a szakemberek legalabb targyalni? Ezerfele alternativa merult fel a 4-es metroval kapcsolatban is, kozlekedesfejlesztes, utepites teren. Szukseg van az agyakra, tobb szem tobbet lat alapon ossze kellene dugni a fejeket, es kitalalni valami okosat.
Sosem felejtem el, amikor egy nagy brainstorming kereteben terveztuk ujja a kozlekedest az egyik viszonylaton. Hihetetlen, hogy mennyi olyan erv, szempont, gondolat felmerult, amire almomban sem gondoltam volna. A viszonylattervezesben is hanymillio variacio letezik? Vegtelen sok. Neha a megoldas ott hever elottunk, csak eppen nem boki ki a szemunket.
Belegondoltatok abba, hogy teszem azt valamilyen oknal fogva megsemmisulne a teljes budapesti kozossegi kozlekedesi halozat, es ujra kellene csinalni. Lenne ra annyi penz, amennyibol vissza lehetne epiteni a jelenlegi allapotra. Gondoljatok, hogy ugyanaz a halozat lenne a vegeredmeny?
Meggyozodesem, hogy nem.
(De jo volt elkalandozni a vegen, es lehigadni a politikusozas utan. Huh.)