Hát igen, a 10-es busz. Szerintem is az lenne az egészségesebb, ha a 3-ast áttennék a belső szakaszon gyorsjáratra, tehát Albertfalva és a Körtér között csak 1-2 helyen álljon meg, a 10-est pedig a helyi forgalomra meghagyni, persze ésszerű követési időkkel. Esetleg csak a csúcsidőkben, én nem ismerem a forgalmi adatokat, de biztosan van olyan igény, amilyet írsz. Sajnos, mint már írtam, a FPH csak metróban tud gondolkodni, igaz, hogy ezt a területet az sem oldaná meg, de most valami makacs szándékot vélek felfedezni az intézkedésekben: dőljön csak össze a tömegközlekedés, majd a kormány nyakába varrjuk, mert nem adnak pénzt a metróra! (Na, ez elég off volt, de én is így látom)
A 3-as busz meg lásson el "behordó" funkciót a külsőbb részekről, a maradék helyi igényt a Fehérvárin meg a villamosok tökéletesen ki tudják elégíteni.
ez a pénteki Victor Hugo baleset még nem világos, itt a 76-os és a 15-ös a Lehel tér felöl egy irányba mennek, a baleset még a 76-os megállója előtt történt, akkor milyen elsőbbségadást mulasztott el a troli? - vagy lehet, hogy 15-ös kifelé ment és a kereszteződésben találkoztak, majd a helyszínelés idejére a troli mögé állt. tudja vki?
"HÁLÓZAT" Lehet, hogy ezért utálni fogtok:
ha ez igaz, akkor miért szűnik meg a 10-es busz????
Nem a "budafoki úton párhuzamos" válasz érdekel, hanem az, hogy mi lesz pl. azokkal, akik az Albertfalvai lakótelepen laknak és a Budafoki úton dolgoznak? gyalogolnak? stb.
/..bár a környéken lakom nekem szerencsére nincs ilyen módon megszivatott ismerősöm../
Mi indokolja, hogy a Fehérvári út és a Budafoki út közt nincs szükség keresztirányú kapocsra? /csak a 103-as lesz, két kapocs közt kb 10 megálló távolság!!!- amellett a 103 ritka és zsúfolt../
Az Astoria-aluljáró álmennyezetét valóban az átadása után néhány hónappal le kellett bontani - azóta a világítása is másmilyen, mint eredetileg volt - de nem a villamosok miatt, hanem azért, mert a határidő előtti átadáshoz kapkodva elvégzett elektromos munkák "bosszújaként" leégett az egész!
Kedves Zolcsi67!
Kaphatnék esetleg én is az 1943-as térképből... megköszönném. Kerestem a neten régi 1950 előtti Bp. térképet, de nem leltem!
Ha valaki ismer valahol ilyet, közölje velem! Köszönöm. DSH
John!
En ugy emlekszem, hogy eleg sulyos gond volt az Astorianal, hogy a villamosok hatalmasakat zokkentek a sinkeresztezeseken. Olyannyira, hogy par honap alatt le kellett bontani az aluljaro almennyezetet. A Blaha viszont valoban jobban meg volt csinalva.
Zolcsi67:
Mostanában nem néztem, de néhány hónapja még megvolt, Monoron a négyes út mellett Cegléd felé a Shell kút előtt balra egy ócskás kertjében áll, kerekei mintha meglennének, de az ablakok hiányoznak, közelebbről nem lehet megnézni.
A pécsi emeletes Ikarus sorsáról tud valaki valamit? Egy régebbi AutoClassic-ban láttam róla fotót, valamikor a 60-as években egy IK 556-ost felraktak egy másik tetejére. Menetrendszerűen közlekedett, most meg rozsdásodik valahol. Az újság szerint a Közl. Múzeum meg még egy pár magángyűjtő pályázik rá. Kíváncsi lennék, mi most a helyzet vele.
A macskacseréről sajnos nincs, csak a troliról. Azon látszik a vezetéken a futómacska, a levezető drót, meg a műszerfalba dugott szára - emlékeim szerint. Elő kellene keresni.
Bocs, de most csak DBZ-nek válaszolok. 3376. Valahol van képünk róla (Szeintem a Vepi fotózta le). A scan ez egyetemi dolgaimon na meg a scaner foglaltsagan is mulik.