Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1290
Debreceni nosztalgiavillamos pályaszáma (1884-1984) is érdekes, de legalább nincs köze a politikához.
division by zero Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1289
:)
Előzmény: joem (1287)
John Howard Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1288
Budapesten a folytatólagos számozásnak az igazi oka történelmi: 1949-ben adták át az első (új) trolivonalat, amikor Sztálin 70 éves volt, ezért hát az a 70-es számot kapta. (Mi meg az ő MTB troliját) Az csak véletlen, hogy akkor az "utolsó" villamos a 69-es volt.

Ez a szemlélet visszaköszönt egy évvel később, az Árpád (Sztálin) híd átadásakor: akkor az első villamos, amelyik áthaladt a hídon, az erre az alaklomra önkényesen 1879-re átszámozott volt, ami ugye a születési dátum...

Előzmény: joem (1282)
joem Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1287
Átnéztem. A következő néhány napot ott fogom tölteni.
Előzmény: joem (1285)
John Howard Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1286
No, ebből is látszik, hogy a GH nem kifejezetten Debrecen számára, hanem valamelyik fizetőképes város számára tervezte (terveztette) a villamosát. Ez lehetett volna Budapest is, dehát...
Előzmény: division by zero (1279)
joem Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1285
A troli vonalaknak semmi köze a régi villamos vonalakhoz.
Benda gyuri lapján régebben jártam, mostanában nem. Mindjárt átnézek.
Előzmény: division by zero (1284)
division by zero Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1284
a trolik nem a régi villamos vonalakon járnak mint pl Szegeden, meg Pesten is sok helyen?
Előzmény: joem (1282)
division by zero Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1283
villamos ügyben mennyire néztél szét a neten? a Benda Gyögy villamosos honlapján jártál már?
joem Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1282
Igaz, bár azt a - szerintem - teljesen illogikus rendszert, miszerint a villamos és trolibusz járatszámok folytatólagosan követik egymást, átvették Bpesttől.
Előzmény: division by zero (1279)
joem Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1281
Sajnos nem, ma már bánom. (villamosok, buszok, autók, vonatok, stb)
Előzmény: division by zero (1278)
joem Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1280
Bocs,nem figyeltem, úgy értettem, hogy régi vonalak visszaállítására kérdezel.
A 31-es busz a legforgalmasabb Debrecenben.
Szerintem az egészből nem lesz semmi.
Előzmény: division by zero (1275)
division by zero Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1279
kicsit nevetséges az a elektronikus viszonylatszám kijelző az új villamosokon, amikor csak egy vonal van :(
Előzmény: joem (1276)
division by zero Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1278
és máskor csináltál fotót?
Előzmény: joem (1276)
joem Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1277
Az 5let többször felmerült, de soha senki nem gondolta komolyan. Viszont egy új vonalról sokáig szó volt, mely a jelenlegi 31-es busz útvonalán futna. Pillanatnyilag nincs napirenden.
Előzmény: division by zero (1275)
joem Creative Commons License 1999.11.26 0 0 1276
1 Ma is él
2 Kossuth u.- ? mexűnt az 50-es években
3 Klinikák-Tüdőklinika
4 Béke útja-Diószegi út
5 Csapó u-Köztemető
6 Hatvan u.-Nyulas
7 Nagyállomás-Pallag

az 5öst és 6-ost keverem, nem emléxem, melyik volt melyik

a 3-as is lehet, hogy az állomásról indult, de az 1, 3, 7 hosszú közös szakasszal bírt.
A hatvan utcai az 50-es években még bekanyarodott az Aranybika szálloda elé. Később ez volt az egyetlen vonal, mely külön csatlakozott a remizhez, végigmenve a nyugati utcán. A remiz előtt az Ispotály és Salétrom utcák kereszteződésében volt egy kereszt. Innen a pálya tovább haladt, a jelenlegi konténerpályaudvar területén MÁV kapcsolat is volt. Ugyanezen vonal másik végén talán másik kapcsolat is volt, mert egyszer jött mögöttünk egy vonat. (nagyon kicsi voltam, meg ne kérdezzétek, hogy milyen mozdony (M31)). Jelenleg a Debrecen-Tiszalöki vasútvonalból iparvágány ágazik ki a Biogal gyógyszergyár felé, mely átvág a nagyerdőn. A Biogal előtti szakasza az egyetlen, amely nyomvonalában megmaradt a régi hálózatból.
A többi szárnyvonal a Vörös Hadsereg útjába csatlakozott.

Adatok emlékezetből. Itthon szakirodalmam nincs, de beszerezhető.

A jelenlegi remizbe vezető szakaszon (Ispotály u.) tanúja voltam, amikor a Ganz-Hunslet prototiőpust (500) trélerről le trélerre fel többször is. A hülye marha barom fejemmel fotót nem csináltam.

Előzmény: John Howard (1274)
division by zero Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1275
amikor Debrecenben jártam, azt mesélte egy ottani villamosörült, hogy fontolgatják (évek óta) valamelyik nagyforgalmú buszjárat villamosra cserélését. Tudsz erről valamit?
John Howard Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1274
Tényleg, joem, hány vonal volt Debrecenben egykor? Én csak a budapesti hálózatot (meg egy kicsit a szegedit, miskolcit) ismerem/ismertem. :(
Előzmény: division by zero (1272)
division by zero Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1273
joem! ha jól nézem az email címedet, te debreceni vagy?
division by zero Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1272
na igen, a megszüntetett vonalak oldala szép nagy lesz, sajnos :(((
Előzmény: joem (1271)
joem Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1271
Aha...
Kezdem érteni. Gyerekkorom egyik nagy élménye, amikor az akkori 5-ös vonalra (Csapó utca-Köztemető) elkezdték beszerezni az FVV-ket (481-484) (3 ajtó mind2 oldalon, két vezérállás), csodájára jártunk. Ez '69-70-ben volt. Utána villámsebesen megszüntették ezt és az összes többi szárnyvonalat. A qrva anyjukat!!! (bOcs!)
Előzmény: John Howard (1268)
division by zero Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1270
megy a 43 éves UV is (3200-3201)! söt vannak 60(!) éves pótkocsik is: 5806,5807,5808!
jó a pótkocsi az már tényleg elavult darab (bár sokaknak kedves), de az UV szerintem ma se olyan rossz:
NZA írta 1999.11.05-én:
"
Nehany erdekes adat az UV-rol (ami felett eszerint eljart az ido). A helyes valasz a kovetkezo kerdesekre az, hogy az UV:
Melyik villamoskocsinak van Budapesten a legalacsonyabb padloja?
Melyik kocsi fogyaszt fajlagosan a legkevesebbet?
Melyik kocsi terheli legkevesbe a palyat realtive jo rugozas mellett?
Nos, szoval eljart az ido?
Egyszoval nagyon el lennek szomorodva, ha csak a "nem korszerűek és kész" alapon mondunk velemenyt rola.
Futest lehetne tenni az UV-ba. "
Előzmény: joem (1266)
division by zero Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1269
John! kösz a pontos részletekért!
Előzmény: John Howard (1268)
John Howard Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1268
Hmmmm.

Az FVV-csuklósok, a Bengálik 1963-ban a legnagyobb "csuklósítási láz" hevében születtek. Az alap az 1929-es középbejáratú ikerkocsi, a Bukfenc volt, ennek az alvázára kezdték építeni, de a lőrinci ikerkocsik villamos berendezéseit felhasználva. Nagy felbuzdulás volt, de talán meggondolatlan, a kocsiszekrény szerkezete (kéttengelyes kocsifelek, befüggesztett középrésszel) már elavultnak számított, motorteljesítménye, sebessége is elmaradt az akkor már létező UV-któlamelyek akkor korszerűnek voltak tekinthetők, habár ott az alap az 1940-es Stuka volt. Tulajdonképpen tervezési zsákutcának tekinthetők ezek a csuklósok. Hogy miért maradtak meg a vidéki városokban? Talán a pénzhiány, a "nincs jobb ennyiért" szemlélet? Bár ez valamit változott, hiszen Miskolc KT8-asokat vett Kassáról, Szegeden T6-osok is járnak, Debrecen meg vett a Ganz-Hunslet új csuklósaiból, amire például Budapest nem volt fizetőképes... (Ebben egy picit én is közreműködtem: az utastájékoztató rendszer számítógépes vezérléséhez van közöm).

Üdv:
John Howard

Előzmény: joem (1266)
division by zero Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1267
azért mert elégé egy elb...tt egy konstrukció, leginkább két "hagyományos" villamos csuklósítva, "széthúzott" villamos berendezéssel, csak két tengely hajtott, tehát meglehetősen lomha jószág, és valahogy az egésznek olyan "mingyá szétesik" hangulata van.
Az UV-t, pontosabban már a Stukát is gyorsvillamosnak tervezték, mind a négy tengely hajtott, FVV méretében=2UV mind a 8...
Fehér úton mondták, hogy a 900 méteres (ekkora, jól emlékszem?) próbapályán felgyorsul 80-ra és meg is áll az UV!
Szerintem kicsit kiszurásból kapták vidéken az FVV-ket, nem akarták olyan fiatalon kidobni őket...
Most már nem igen aktuális, minden városban vettek már új villamosokat, de pár évtizede még jól jártak volna pár használt UV-vel..
Persze amilyen pályák vannak vidéken, ott az FVV lomhasága is megteszi, pl Debrecenben mentem egy kört az új villamossal, 25 volt a max tempó.
Előzmény: joem (1266)
joem Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1266
Áthozat a vasuti topicról...
Hogy lehet az, hogy Pesten az FVV-k kihaltak, mig pl az UV-k nem? Senki ne mondja, hogy rosszak, mert a legújabb debreceni gép is kb 1970-es és mennek. Mennek Miskocon és Szegeden is.
Nem értem...
CSABI Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1265

Ma este IK415-on utaztam a 114-esen. (BPI 349)
Lajoska! Nem tudod, hogy kerulhetett oda egy 415-os?
Egyaltalan a felszabadulo 415-ket melyik vonalakra rakjak?

Csabi

division by zero Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1264
30-ason, ma este
Előzmény: SzigDani (1262)
Lajoska Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1263
Helló!

Jól láttad. Amúgy a Belvárosban 13 db régi ráncajtós csoda marad meg a rendszámozás szerint. Aztán változhat a helyzet, ha a Kelenföld megkapja az összes 412-est, mert akkor elkezdik átnyomni a feleslegeseket... Ekkor lesz kérdéses a ráncajtósok sora.
Szépen csorognak a 412-esek ismét, már van 055 is, legalábbis ezt láttam legújabbként. A 22-37 törése után a garázsban áll a falnál, lefóliázva az eleje, szerintem hamar fel fog támadni. Ha a kelenföldnél járotk érdemes megnézni a "kórházsoron" a 60-94-et. Új rendszám rajta, de totál szét van szedve...

Lajoska

Előzmény: division by zero (1260)
SzigDani Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1262
Hol? Mikor? Mongyad!!!!! Meselj!!!!

SzigDani

Előzmény: division by zero (1260)
division by zero Creative Commons License 1999.11.25 0 0 1261
mely UV-k keskenytalpúak?
Előzmény: NZA (1253)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!